Kat in de zak… of een onwetende klant?

Stel je even voor, je koopt een kat en krijgt van de fokker een maand verzekering cadeau en het dringende advies om goed eten te geven. Geen Whiskas of ander “McDonalds achtig” voer, waar de kat echt ziek van zal worden, omdat deze altijd goed voedsel heeft gehad.

Vervolgens raakt de kat aan de diarree en wacht het nieuwe baasje (volgens de fokker) tot nadat de gratis verzekering is verlopen voordat ze de kat naar de dierenarts brengt. Katten die lang aan de diarree zitten door slechte voeding kunnen ziek worden en ook de ziekte krijgen die hieronder wordt omschreven.

Het nieuwe baasje geeft aan dat er wel degelijk snel een bezoek is gebracht naar de dierenarts en dat er ook altijd goed voer is gegeven.

Ons oordeel: Iemand is oneerlijk, want het nieuwe baasje geeft aan dat er wel naar het voedingsadvies is geluisterd en dat er ook op tijd naar de dierenarts is gegaan. Een lastige situatie!

Interesse in een eigen maine coon? Kijk eens op  mainecoon.startpagina.nl.

Laat ik deze klacht even introduceren.

Afgelopen december geleden werd een mooie Maine Coon overgenomen van een fokker. Helaas bleek deze ziek te zien en bood de winkel geen oplossing. Om die reden heeft het nieuwe baasje een klacht naar ons gestuurd.

Omdat deze klacht nog in behandeling is bij de fokker, een jurist en bij de winkel hebben wij deze klacht in geanonimiseerde vorm geplaatst. Het laat wel zien hoe belangrijk het is om altijd goede afspraken te maken, om dit soort problemen te voorkomen.

kat

Hierbij de reactie van het nieuwe baasje:

We zijn er achter gekomen dat de kat het giardia virus heeft. Nu zijn de dierenarts kosten aardig al opgelopen en willen wij de dierenarts vergoed krijgen door de winkel. Ik heb zelf research gedaan en we kunnen ons beroepen op het consumentenrecht. Dit betekend dat de fokker het eerste halfjaar nog verantwoordelijk is voor het dier. Helaas wil de fokker niks gaan betalen. De vraag is hoe kunnen we er voor zorgen dat de dierenarts kosten wel vergoed gaan worden of een tegemoetkoming kunnen krijgen. Alvast bedankt

Vanzelfsprekend is deze klacht doorgestuurd naar de betreffende dierenwinkel en wachten wij op reactie.

Leuke reactie van een bezoeker!

Tegenwoordig hebben nog steeds té veel bedrijven een 0900-nummer. Onder het mom ‘anders wordt het te duur en moeten wij de servicekosten doorberekenen naar alle consumenten’. Zelfs de politie is voor niet-spoedgevallen niet gratis bereikbaar. Mochten ze dit nummer gratis bereikbaar stellen zou dit zogenaamd via belastingcenten zijn en dus sigaar uit eigen doos zijn.

Wij betalen met zijn allen al genoeg belasting én ook aan commerciële bedrijven betalen wij al genoeg. Neem telecomprovider Telfort als voorbeeld. Een winstgevend, goed draaiend bedrijf is het. Toch stellen zij dat hun abonnees – welke al een behoorlijk bedrag per maand betalen om de diensten af te kunnen nemen – geen gratis klantenservicelijn kunnen hebben. Belachelijk natuurlijk als je ziet wat men op jaarbasis wel niet betaalt aan de telecomprovider. Genoeg bedrijven hebben de stap gelukkig wel gemaakt om geen geld te vragen voor de klantenservice. Men betaalt enkel lokaal tarief. De 0900-nummers worden meestal gebruikt bij bedrijven en organisaties waarbij men weet dat de klant toch geen keuze heeft dan bellen. Het zijn niet de supermarkt- of kledingketens die geld vragen voor de klantenservice. Het zijn vaak de overheidsinstanties, hulplijnen en providers die er kosten voor in rekening brengen om met hen te kunnen bellen wanneer men hulp nodig heeft.

Gelukkig is daar VraagAlex.nl. Veel 0900-alternatieven zijn hier te vinden, zélfs voor de politie. Ik gebruik VraagAlex.nl nu al een jaar voor mijn contact met Telfort en heb er vandaag nog het 0900-alternatief voor de politie mee gevonden. Ook is hij via de Facebookpagina bereikbaar in verband met vragen en hij staat je al heel snel te woord.

Kortom VraagAlex.nl is een redder. Geen angsten meer met de kosten voor het in de wacht staan en doorverbonden worden en of het gesprek te lang duurt. Geen angsten meer voor uiteindelijk meer betalen aan telefoonkosten dan het probleem waarvoor gebeld werd waard is.

Fossil horloge gekocht bij Bijenkorf maar werkt niet helemaal zoals het moet.

Bericht van onze gebrijker:

Ik kreeg een horloge kado van mijn zusje. Helaas is deze meerdere keren kapot gegaan. Elke keer heb ik het horloge teruggebracht naar de Bijenkorf en is deze gemmaakt. Na de derde keer kreeg ik een kadobon omdat reparatie geen zin meer had. Met die kadobon heb ik een ander Fossil horloge uitgekozen, maar helaas stopte deze ook met werken. De eerste keer de wijzers, vergelijkbaar met het eerdere defect. Dit keer kreeg ik een nieuw horloge. Helaas is het horloge nu voor de tweede keer kapot. Weer hetzelfde probleem.

In totaal is dat nu 5 x dat een horloge van het merk Fossil defect raakt binnen enkele maanden.

Ik wil graag een tegemoetkoming voor de problemen en natuurlijk een oplossing. Naar mijn mening kan er nu ook wel iets extra’s vanaf. Het is natuurlijk vreemd dat de horloges van een groot bedrijf als Fossil zo snel stuk gaan.

Ik kijk samen met VraagAlex uit naar een bevredigende oplossing.

Problemen met Dynafix / DrMobile – Graag oplossen :)


Al geruime tijd maak ik met veel plezier gebruik van uw website. Met behulp van uw website heb ik al veel dure servicenummers kunnen omzeilen. Laatst bekeek ik nog eens de video op de homepage van uw VraagAlex.nl. Hierin riep u de mensen op u te contacteren bij een conflict met een bedrijf over service, dus bij deze.

De situatie: 
In maart 2016 heb ik mijn telefoon bij Dr. Mobile (https://samsung.drmobile.be/sam_be_nl/) van Samsung aangemeld ter reparatie onder garantie. Reparaties besteedt Samsung uit aan Dynafix. Deze reparatie volgde op 2 eerdere reparaties. De eerste daterend van september 2015. Het toestel werd vaak heel heet en viel frequent uit. Er zijn toen onderdelen vervangen. Het toestel bleef echter zijn gebreken vertonen, dus heb ik hem nogmaals aangemeld ter reparatie eind 2015.

De tweede keer kreeg ik hem ongerepareerd terug omdat het toestel volgens Dynafix 100% functioneerde. Waarom is mij nog steeds een mysterie. Ik stuur een kapot toestel toch niet voor niks nogmaals op? Dynafix heeft hier geen antwoord op.

Per toeval hield het toestel zich even stabiel totdat de problemen eind februari weer boven kwamen. Ik had toen mailcontact met Tamara van Dynafix. Zij had begrip voor de situatie en bood aan het toestel nogmaals op te sturen.
Dynafix zegt nu dat het toestel te laat bij hen binnen was waardoor de 90 dagen reparatiegarantie niet meer geld. Samsung ging september 2015 ook akkoord met reparatie onder garantie omdat de problemen zich voordeden binnen de garantieperiode, niet omdat het toestel was aangekomen binnen de garantieperiode. Dat is een wezenlijk verschil. De datum van eind februari valt bínnen de 90 dagen reparatiegarantie. De Algemene Voorwaarden van Dynafix vermelden ook niet expliciet dat het toestel aangekomen moet zijn binnen 90 dagen (artikel 7). Dynafix hanteert dus een andere handelswijze dan Samsung. Vreemd voor een bedrijf dat reparaties verricht vóór Samsung.

Eigenlijk is de discussie over de reparatiegarantie onnodig omdat Dynafix al sinds de eerste reparatie in gebreke is. Tot twee maal toe bood Dynafix geen permanente oplossing voor de problemen. Hierdoor moest ik mijn toestel nog een derde keer opsturen in maart dit jaar. Dynafix bleek nu wel in staat iets te vinden en stuurde mij een rekening van 600 euro voor een toestel dat nu nog geen 200 euro kost.

Hoe kan het dat Dynafix na drie keer wel problemen kan repareren die:

1. Na de eerste reparatie bleven
2. Volgens Dynafix er de tweede keer niet eens waren?

Ik zie dus graag dat Dynafix alsnog een permanente oplossing biedt onder garantie, zoals zij in september 2015 al hadden moeten doen.
Mocht Dynafix blijven weigeren service te bieden, dan ontvang ik mijn telefoon graag retour. Wat mij bij het volgende brengt.

Bij de prijsopgave kreeg ik ook de keuze mijn telefoon ongerepareerd retour te krijgen, maar dit bleek 50 euro te kosten. Betalen om mijn eigendommen terug te krijgen, dat verbaasde mij.

Op geen enkele pagina van het aanmeldingsproces bij Dr. Mobile wordt namelijk vermeld dat het 50 euro kost de telefoon ongerepareerd retour te krijgen.

Bovendien wordt er niet verwezen naar Algemene Voorwaarden waar dit in zou kunnen staan. In de Algemene Voorwaarden zelf wordt de hoogte van de kosten niet vermeld (artikel 5.5). Ook Tamara van de klantenservice, die mij aanbood het toestel voor een derde keer op te sturen, repte niet over deze kosten.

Ik ben dus niet  correct geïnformeerd door Dynafix. Ik heb niet de keuze gehad af te zien van reparatie door de hoogte van de kosten.

Daarom heb ik 30/03/2016 contact gehad met Samsung. Mevrouw Karisha van de klantenservice was het met mij eens dat Dynafix mij had moeten informeren over de 50 euro kosten.

Omdat ik nog in gesprek ben met Dynafix over de reparatiegarantie en er nog geen overeenkomst is heb ik niet kunnen reageren op de prijsopgave.

Ik zou dan namelijk óf akkoord gaan met de 600 euro, óf akkoord gaan met de 50 euro retourkosten óf afstand doen van mijn toestel. Geen van drie heeft mijn voorkeur.

Ik heb daarom ook contact gehad met de bezorgservice van Dynafix, Dynalogic, dat ik op een later moment een afspraak plan. Dit was oke.

Het niet reageren op de prijsopgave zie ik dus ook zeker niet als afstand doen van mijn toestel, zoals staat in de Algemene Voorwaarden (artikel 5.5).

Tarieven voor bellen in andere EU landen flink toegenomen!

In 2008 begonnen de kosten voor bellen en SMS in Europa af te nemen op aandringen van de Europese Unie.

30 april 2016 is voor het eerst sinds de aanhoudende tariefverlagingen een punt ontstaan dat veel bellers meer gaan betalen. Dit is waarom.

Mensen die per minuut betalen voor mobiel bellen (dus bellen zonder bundels) betaalde eerder (2014) maximaal 19 cent per minuut voor het bellen naar het thuisland of het land waar de persoon op dat moment is.

De gemiddelde kosten (per minuut) voor het bellen via een prepaid aanbieder zijn momenteel ongeveer 20 cent per minuut. Dat betekent dat onder de nieuwe tarieven (die inmiddels in werking zijn getreden) de kosten stijgen en jij als beller maximaal 25 cent per minuut gaat betalen, namelijk 5 cent toeslag bovenop het normale tarief.

Hierbij het overzicht van de tarieven die gelden zowel nu, het verleden als de toekomst.

Dienst in het buitenland

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

30 apr 2016

15 juni 2017

bellen*

0,55

0,51

0,47

0,35

0,29

0,24

0,19

nationale tarief + 0,05

nationale tarief

gebeld worden*

0,26

0,23

0,18

0,11

0,08

0,07

0,05

nationale tarief + 0,01

nationale tarief

sms’en**

x

0,11

0,11

0,11

0,09

0,08

0,06

nationale tarief + 0,02

nationale tarief

data ***

x

x

x

x

0,70

0,45

0,20

nationale tarief + 0,05

nationale tarief

Voor data is het mogelijk nog erger. Waar gebruikers eerder maximaal 20 cent per MB betaalde binnen de EU gaat ook dat omhoog naar het nationale tarief met een toeslag van 5 cent per MB. Er zijn providers die binnen Nederland meer dan 20 cent vragen en dus binnen EU nog veel hogere tarieven kunnen vragen.

Let dus goed op tijdens de volgende vakantie!

Woningbouw Portaal, lossen jullie dit op?

UPDATE: 26 april 2016 – Portaal reageert erg snel op de Tweets die gestuurd zijn naar aanleiding van deze klacht en werkt naar een oplossing.

Hoi!
Ik wil graag mijn verhaal hier kwijt over mijn Tuin. Ik woon nu in deze woning al ruim 5jaar. Toen ik hier kwam wonen heb gemerkt dat de tuin erg verwaarloosd was.Het is ontzettend grote tuin geen schuttingen of tuindeur.niet veel privé dus. Ik heb zelf geprobeerd om wat er aan te doen, maar aangezien mijn financiële situatie kon ik niet erg veel aan doen.na lang zoeken en rond vragen.heb ik besloten om bij mijn woonstichting aan te kloppen.het helaas niet gelukt. Ze vertellen mij dat het mijn verantwoordelijkheid is.ik werd van kast naar muur gestuurd.het is onzettend spijtig dat woonstichting er verder niet veel aan doet.ik ben alleenstaande met een dochtertje van 2jaar. Ik heb altijd gewerkt om mijn eigen kosten te betalen.Na omstandigheden zit nu al bijna 5jaar zonder werk en leef van bijstandsuitkering die ik maar mee rond moet komen.dus om de tuin zelf op te knappen zit er niet in. Hoewel ik het heel graag wil.aangezien mijn dochtertje graag in de tuin wilt spelen nu.maar we komen heel weinig in onze tuin omdat het niet gezellig is.ik wordt erg verdrietig van omdat ik zelf niet mijn tuin kan opknappen wegens financiële redenen.ik betaal netjes mijn huur heb nooit achterstand, heb nooit problemen met woonstichting gehad.erg jammer dat ze niet even kijken wat de behoefte zijn van de huurder.ik probeer maar rond te komen van de inkomen die ik krijg .maar om nu hele tuin te moeten opknappen zit er niet in.dat weet woonstichting heel goed.ipv vragen wat er verder aan het huis moet gebeuren zeggen ze dat het mijn verantwoordelijkheid is.dat had wel gekund als mijn financiële situatie goed is.zou ik van mijn tuin paradijs maken.

Klacht aan 3V card

Update: 3 mei 2016: 3v heeft contact opgenomen met de klant en het probleem uiteindelijk verholpen. 3v heeft de klant zelfs nog 10 euro extra tegoed gegeven en de klant is weer tevreden met 3v.

VraagAlex feliciteert 3v card met deze oplossing.

Beste mensen ,

Al 4 weken wacht ik op 3v card maar er komt niets , heb er geld op staan maar kan er niet aan komen. Heb tientallen malen met duur nummer gebeld lang in de wacht en dan word er gezegd is verstuurd. 1 keer contact gehad 12 keer lang in de wacht en ben gestopt of word er gewoon uitgegooid ze pakken niet op ,maar ondertussen kan ik niet aan mijn eigen geld komen. Ook 4 e-mails gestuurd op geen enkele antwoord gekregen.

Met vriendelijke groeten,

VraagAlex test computerhulp aan huis

Na een vraag op de VraagAlex chat over een Sitecom router reageren wij met een nieuwe versie van een dienst die wij eerder op deze website hebben gehad, computerhulp aan huis.

Voor een vooraf vastgesteld bedrag regelen wij bepaalde computer gerelateerde diensten.

De diensten die wij in de testfase gaan leveren zijn:

  • Familieveilig maken van internetverbinding
    • Blokkeren van illegale websites voor alle apparatuur wat langs de router komt.
    • Blokkeren van erotische websites.
    • Tijdsduur: Gemiddeld 180 minuten.
    • Investering: 175 euro (inclusief BTW, reiskosten en garantie)
    • Klik hier om direct een afspraak in te plannen of bel 06 45 430 985 voor een afspraak ’s avonds of in het weekend.
  • Installatie en configuratie router:
    • Heb jij een router in huis die jij niet (of onvoldoende) aan de praat krijgt? Voor een vast bedrag installeren wij de router.
    • Tijdsduur: Gemiddeld 180 minuten.
    • Investering: 175 euro (inclusief BTW, reiskosten en garantie)
    • Klik hier om direct een afspraak in te plannen of bel 06 45 430 985 voor een afspraak ’s avonds of in het weekend.
  • Installeren gratis AVG virusscanner (inclusief scan):
    • Virus te pakken? Of werkt de computer niet meer helemaal naar behoren? Voor een eenmalig bedrag installeert VraagAlex de gratis AVG virus scanner.
    • Tijdsduur: Gemiddeld 120 minuten.
    • Investering: 125 euro (inclusief BTW, reiskosten en garantie)
    • Klik hier om direct een afspraak in te plannen of bel 06 45 430 985 voor een afspraak ’s avonds of in het weekend.
  • Basis installatie en configuratie Grandstream UCM6102 telefooncentrale:
    • Wil jij, net als VraagAlex, een eigen telefooncentrale met de mogelijkheid om door te verbinden, gesprekken op te nemen of zelfs telefonisch te vergaderen? De basis installatie en uitleg krijg jij van ons!
    • Tijdsduur: 8 uur (inclusief uitleg)
    • Investering: 475 euro (inclusief BTW, reiskosten en garantie)
    • Klik hier om direct een afspraak in te plannen of bel 06 45 430 985 voor een afspraak ’s avonds of in het weekend.

Heb jij een probleem met jouw computer, internetverbinding of router die hier nog niet staat omschreven? Neem gerust contact op om het te bespreken.

Betaling en garantie

Omdat wij de beste dienstverlener van Nederland willen worden werken wij anders dan het gemiddelde bedrijf. Zo vragen wij bijvoorbeeld geen extra kosten zoals:

  • Voorrijkosten
  • Overige reiskosten
  • Kosten wanneer wij niet naar tevredenheid hebben geleverd

Daarnaast, om betalen zo eenvoudig mogelijk te maken werken wij met een systeem van automatische incasso. Wij hebben daarvoor enkel jouw bankrekeningnummer nodig, betaling vind uiterlijk 10 werkdagen na de geleverde dienst plaats.

Hebben wij de dienst niet naar volle tevredenheid kunnen leveren, dan hoef jij natuurlijk ook niet te betalen. Dat is de garantie van VraagAlex.nl.

Gastblog: Gratis bellen dankzij VraagAlex :)

Het is echt belachelijk dat veel bedrijven geld vragen voor hun klantenservice nummer.

Ik snap het aan de ene kant ook wel weer, maar aan de andere kant zijn het vaak fouten die door bedrijven worden gemaakt, waardoor de klant moet bellen, naar een te duren 0900 nummer.

Dit is voor 1 x niet erg, maar als je dit vaker moet doen, loopt dit erg hoor op in de kosten.

Zelf een keer mee gemaakt bij een bedrijf.

Mijn modem werd maar niet geleverd.

Ik heb geloof ik wel 7 keer met de klantenservice gebeld, totaal bedrag van de rekening van 44 euro aan telefoon kosten door te bellen met de klantenservice.

Uiteindelijk heb ik na slijmen het wel voor elkaar gekregen om de helft
terug te krijgen.

Sommige bedrijven geven je ook wel eens een vergoeding, als de fout aan hun
kant ligt, maar ook dit is niet altijd zou en je moet hier dan altijd nog
zelf om vragen.

Daarom is VraagAlex ideaal!

Ga zo door met het goede werk, want dat waardeer ik en vele anderen!!!

Ik hoop dat dit verhaal duidelijk maakt, dat het bellen naar klantenservice nummers gewoon GRATIS moet !!!!

Nieuw: Het kindvriendelijke mobiele telefoonabonnement (ook geschikt voor ouders)

Dagelijks ontvangen ouders onverwacht hoge rekeningen van grote telecomproviders als Vodafone, Telfort en KPN. De reden, te veel dataverbruik, te veel SMS of te lang gebeld.

Daarom zijn wij gaan zoeken naar het kindvriendelijke telefoonabonnement. Vanaf 14,95 per maand (per kind) kun jij mobiel bellen, internetten en SMSen. Bellen naar 0900-nummers of dure SMS diensten zijn niet toegankelijk.

Het abonnement is ook nog eens maandelijks opzegbaar. Klik hier voor meer informatie.

Veel providers bieden pakketten met onbeperkt bellen en onbeperkt SMS, onbeperkt alles is echter zeer uitzonderlijk.

Kunnen wij jou helpen aan de beste keus voor een telefoonabonnement? Bel direct 020 262 1789.