Fossil horloge gekocht bij Bijenkorf maar werkt niet helemaal zoals het moet.

Bericht van onze gebrijker:

Ik kreeg een horloge kado van mijn zusje. Helaas is deze meerdere keren kapot gegaan. Elke keer heb ik het horloge teruggebracht naar de Bijenkorf en is deze gemmaakt. Na de derde keer kreeg ik een kadobon omdat reparatie geen zin meer had. Met die kadobon heb ik een ander Fossil horloge uitgekozen, maar helaas stopte deze ook met werken. De eerste keer de wijzers, vergelijkbaar met het eerdere defect. Dit keer kreeg ik een nieuw horloge. Helaas is het horloge nu voor de tweede keer kapot. Weer hetzelfde probleem.

In totaal is dat nu 5 x dat een horloge van het merk Fossil defect raakt binnen enkele maanden.

Ik wil graag een tegemoetkoming voor de problemen en natuurlijk een oplossing. Naar mijn mening kan er nu ook wel iets extra’s vanaf. Het is natuurlijk vreemd dat de horloges van een groot bedrijf als Fossil zo snel stuk gaan.

Ik kijk samen met VraagAlex uit naar een bevredigende oplossing.

Problemen met Dynafix / DrMobile – Graag oplossen :)


Al geruime tijd maak ik met veel plezier gebruik van uw website. Met behulp van uw website heb ik al veel dure servicenummers kunnen omzeilen. Laatst bekeek ik nog eens de video op de homepage van uw VraagAlex.nl. Hierin riep u de mensen op u te contacteren bij een conflict met een bedrijf over service, dus bij deze.

De situatie: 
In maart 2016 heb ik mijn telefoon bij Dr. Mobile (https://samsung.drmobile.be/sam_be_nl/) van Samsung aangemeld ter reparatie onder garantie. Reparaties besteedt Samsung uit aan Dynafix. Deze reparatie volgde op 2 eerdere reparaties. De eerste daterend van september 2015. Het toestel werd vaak heel heet en viel frequent uit. Er zijn toen onderdelen vervangen. Het toestel bleef echter zijn gebreken vertonen, dus heb ik hem nogmaals aangemeld ter reparatie eind 2015.

De tweede keer kreeg ik hem ongerepareerd terug omdat het toestel volgens Dynafix 100% functioneerde. Waarom is mij nog steeds een mysterie. Ik stuur een kapot toestel toch niet voor niks nogmaals op? Dynafix heeft hier geen antwoord op.

Per toeval hield het toestel zich even stabiel totdat de problemen eind februari weer boven kwamen. Ik had toen mailcontact met Tamara van Dynafix. Zij had begrip voor de situatie en bood aan het toestel nogmaals op te sturen.
Dynafix zegt nu dat het toestel te laat bij hen binnen was waardoor de 90 dagen reparatiegarantie niet meer geld. Samsung ging september 2015 ook akkoord met reparatie onder garantie omdat de problemen zich voordeden binnen de garantieperiode, niet omdat het toestel was aangekomen binnen de garantieperiode. Dat is een wezenlijk verschil. De datum van eind februari valt bínnen de 90 dagen reparatiegarantie. De Algemene Voorwaarden van Dynafix vermelden ook niet expliciet dat het toestel aangekomen moet zijn binnen 90 dagen (artikel 7). Dynafix hanteert dus een andere handelswijze dan Samsung. Vreemd voor een bedrijf dat reparaties verricht vóór Samsung.

Eigenlijk is de discussie over de reparatiegarantie onnodig omdat Dynafix al sinds de eerste reparatie in gebreke is. Tot twee maal toe bood Dynafix geen permanente oplossing voor de problemen. Hierdoor moest ik mijn toestel nog een derde keer opsturen in maart dit jaar. Dynafix bleek nu wel in staat iets te vinden en stuurde mij een rekening van 600 euro voor een toestel dat nu nog geen 200 euro kost.

Hoe kan het dat Dynafix na drie keer wel problemen kan repareren die:

1. Na de eerste reparatie bleven
2. Volgens Dynafix er de tweede keer niet eens waren?

Ik zie dus graag dat Dynafix alsnog een permanente oplossing biedt onder garantie, zoals zij in september 2015 al hadden moeten doen.
Mocht Dynafix blijven weigeren service te bieden, dan ontvang ik mijn telefoon graag retour. Wat mij bij het volgende brengt.

Bij de prijsopgave kreeg ik ook de keuze mijn telefoon ongerepareerd retour te krijgen, maar dit bleek 50 euro te kosten. Betalen om mijn eigendommen terug te krijgen, dat verbaasde mij.

Op geen enkele pagina van het aanmeldingsproces bij Dr. Mobile wordt namelijk vermeld dat het 50 euro kost de telefoon ongerepareerd retour te krijgen.

Bovendien wordt er niet verwezen naar Algemene Voorwaarden waar dit in zou kunnen staan. In de Algemene Voorwaarden zelf wordt de hoogte van de kosten niet vermeld (artikel 5.5). Ook Tamara van de klantenservice, die mij aanbood het toestel voor een derde keer op te sturen, repte niet over deze kosten.

Ik ben dus niet  correct geïnformeerd door Dynafix. Ik heb niet de keuze gehad af te zien van reparatie door de hoogte van de kosten.

Daarom heb ik 30/03/2016 contact gehad met Samsung. Mevrouw Karisha van de klantenservice was het met mij eens dat Dynafix mij had moeten informeren over de 50 euro kosten.

Omdat ik nog in gesprek ben met Dynafix over de reparatiegarantie en er nog geen overeenkomst is heb ik niet kunnen reageren op de prijsopgave.

Ik zou dan namelijk óf akkoord gaan met de 600 euro, óf akkoord gaan met de 50 euro retourkosten óf afstand doen van mijn toestel. Geen van drie heeft mijn voorkeur.

Ik heb daarom ook contact gehad met de bezorgservice van Dynafix, Dynalogic, dat ik op een later moment een afspraak plan. Dit was oke.

Het niet reageren op de prijsopgave zie ik dus ook zeker niet als afstand doen van mijn toestel, zoals staat in de Algemene Voorwaarden (artikel 5.5).

Tarieven voor bellen in andere EU landen flink toegenomen!

In 2008 begonnen de kosten voor bellen en SMS in Europa af te nemen op aandringen van de Europese Unie.

30 april 2016 is voor het eerst sinds de aanhoudende tariefverlagingen een punt ontstaan dat veel bellers meer gaan betalen. Dit is waarom.

Mensen die per minuut betalen voor mobiel bellen (dus bellen zonder bundels) betaalde eerder (2014) maximaal 19 cent per minuut voor het bellen naar het thuisland of het land waar de persoon op dat moment is.

De gemiddelde kosten (per minuut) voor het bellen via een prepaid aanbieder zijn momenteel ongeveer 20 cent per minuut. Dat betekent dat onder de nieuwe tarieven (die inmiddels in werking zijn getreden) de kosten stijgen en jij als beller maximaal 25 cent per minuut gaat betalen, namelijk 5 cent toeslag bovenop het normale tarief.

Hierbij het overzicht van de tarieven die gelden zowel nu, het verleden als de toekomst.

Dienst in het buitenland

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

30 apr 2016

15 juni 2017

bellen*

0,55

0,51

0,47

0,35

0,29

0,24

0,19

nationale tarief + 0,05

nationale tarief

gebeld worden*

0,26

0,23

0,18

0,11

0,08

0,07

0,05

nationale tarief + 0,01

nationale tarief

sms’en**

x

0,11

0,11

0,11

0,09

0,08

0,06

nationale tarief + 0,02

nationale tarief

data ***

x

x

x

x

0,70

0,45

0,20

nationale tarief + 0,05

nationale tarief

Voor data is het mogelijk nog erger. Waar gebruikers eerder maximaal 20 cent per MB betaalde binnen de EU gaat ook dat omhoog naar het nationale tarief met een toeslag van 5 cent per MB. Er zijn providers die binnen Nederland meer dan 20 cent vragen en dus binnen EU nog veel hogere tarieven kunnen vragen.

Let dus goed op tijdens de volgende vakantie!

Woningbouw Portaal, lossen jullie dit op?

UPDATE: 26 april 2016 – Portaal reageert erg snel op de Tweets die gestuurd zijn naar aanleiding van deze klacht en werkt naar een oplossing.

Hoi!
Ik wil graag mijn verhaal hier kwijt over mijn Tuin. Ik woon nu in deze woning al ruim 5jaar. Toen ik hier kwam wonen heb gemerkt dat de tuin erg verwaarloosd was.Het is ontzettend grote tuin geen schuttingen of tuindeur.niet veel privé dus. Ik heb zelf geprobeerd om wat er aan te doen, maar aangezien mijn financiële situatie kon ik niet erg veel aan doen.na lang zoeken en rond vragen.heb ik besloten om bij mijn woonstichting aan te kloppen.het helaas niet gelukt. Ze vertellen mij dat het mijn verantwoordelijkheid is.ik werd van kast naar muur gestuurd.het is onzettend spijtig dat woonstichting er verder niet veel aan doet.ik ben alleenstaande met een dochtertje van 2jaar. Ik heb altijd gewerkt om mijn eigen kosten te betalen.Na omstandigheden zit nu al bijna 5jaar zonder werk en leef van bijstandsuitkering die ik maar mee rond moet komen.dus om de tuin zelf op te knappen zit er niet in. Hoewel ik het heel graag wil.aangezien mijn dochtertje graag in de tuin wilt spelen nu.maar we komen heel weinig in onze tuin omdat het niet gezellig is.ik wordt erg verdrietig van omdat ik zelf niet mijn tuin kan opknappen wegens financiële redenen.ik betaal netjes mijn huur heb nooit achterstand, heb nooit problemen met woonstichting gehad.erg jammer dat ze niet even kijken wat de behoefte zijn van de huurder.ik probeer maar rond te komen van de inkomen die ik krijg .maar om nu hele tuin te moeten opknappen zit er niet in.dat weet woonstichting heel goed.ipv vragen wat er verder aan het huis moet gebeuren zeggen ze dat het mijn verantwoordelijkheid is.dat had wel gekund als mijn financiële situatie goed is.zou ik van mijn tuin paradijs maken.

Klacht aan 3V card

Update: 3 mei 2016: 3v heeft contact opgenomen met de klant en het probleem uiteindelijk verholpen. 3v heeft de klant zelfs nog 10 euro extra tegoed gegeven en de klant is weer tevreden met 3v.

VraagAlex feliciteert 3v card met deze oplossing.

Beste mensen ,

Al 4 weken wacht ik op 3v card maar er komt niets , heb er geld op staan maar kan er niet aan komen. Heb tientallen malen met duur nummer gebeld lang in de wacht en dan word er gezegd is verstuurd. 1 keer contact gehad 12 keer lang in de wacht en ben gestopt of word er gewoon uitgegooid ze pakken niet op ,maar ondertussen kan ik niet aan mijn eigen geld komen. Ook 4 e-mails gestuurd op geen enkele antwoord gekregen.

Met vriendelijke groeten,

VraagAlex test computerhulp aan huis

Na een vraag op de VraagAlex chat over een Sitecom router reageren wij met een nieuwe versie van een dienst die wij eerder op deze website hebben gehad, computerhulp aan huis.

Voor een vooraf vastgesteld bedrag regelen wij bepaalde computer gerelateerde diensten.

De diensten die wij in de testfase gaan leveren zijn:

  • Familieveilig maken van internetverbinding
    • Blokkeren van illegale websites voor alle apparatuur wat langs de router komt.
    • Blokkeren van erotische websites.
    • Tijdsduur: Gemiddeld 180 minuten.
    • Investering: 175 euro (inclusief BTW, reiskosten en garantie)
    • Klik hier om direct een afspraak in te plannen of bel 06 45 430 985 voor een afspraak ’s avonds of in het weekend.
  • Installatie en configuratie router:
    • Heb jij een router in huis die jij niet (of onvoldoende) aan de praat krijgt? Voor een vast bedrag installeren wij de router.
    • Tijdsduur: Gemiddeld 180 minuten.
    • Investering: 175 euro (inclusief BTW, reiskosten en garantie)
    • Klik hier om direct een afspraak in te plannen of bel 06 45 430 985 voor een afspraak ’s avonds of in het weekend.
  • Installeren gratis AVG virusscanner (inclusief scan):
    • Virus te pakken? Of werkt de computer niet meer helemaal naar behoren? Voor een eenmalig bedrag installeert VraagAlex de gratis AVG virus scanner.
    • Tijdsduur: Gemiddeld 120 minuten.
    • Investering: 125 euro (inclusief BTW, reiskosten en garantie)
    • Klik hier om direct een afspraak in te plannen of bel 06 45 430 985 voor een afspraak ’s avonds of in het weekend.
  • Basis installatie en configuratie Grandstream UCM6102 telefooncentrale:
    • Wil jij, net als VraagAlex, een eigen telefooncentrale met de mogelijkheid om door te verbinden, gesprekken op te nemen of zelfs telefonisch te vergaderen? De basis installatie en uitleg krijg jij van ons!
    • Tijdsduur: 8 uur (inclusief uitleg)
    • Investering: 475 euro (inclusief BTW, reiskosten en garantie)
    • Klik hier om direct een afspraak in te plannen of bel 06 45 430 985 voor een afspraak ’s avonds of in het weekend.

Heb jij een probleem met jouw computer, internetverbinding of router die hier nog niet staat omschreven? Neem gerust contact op om het te bespreken.

Betaling en garantie

Omdat wij de beste dienstverlener van Nederland willen worden werken wij anders dan het gemiddelde bedrijf. Zo vragen wij bijvoorbeeld geen extra kosten zoals:

  • Voorrijkosten
  • Overige reiskosten
  • Kosten wanneer wij niet naar tevredenheid hebben geleverd

Daarnaast, om betalen zo eenvoudig mogelijk te maken werken wij met een systeem van automatische incasso. Wij hebben daarvoor enkel jouw bankrekeningnummer nodig, betaling vind uiterlijk 10 werkdagen na de geleverde dienst plaats.

Hebben wij de dienst niet naar volle tevredenheid kunnen leveren, dan hoef jij natuurlijk ook niet te betalen. Dat is de garantie van VraagAlex.nl.

Gastblog: Gratis bellen dankzij VraagAlex :)

Het is echt belachelijk dat veel bedrijven geld vragen voor hun klantenservice nummer.

Ik snap het aan de ene kant ook wel weer, maar aan de andere kant zijn het vaak fouten die door bedrijven worden gemaakt, waardoor de klant moet bellen, naar een te duren 0900 nummer.

Dit is voor 1 x niet erg, maar als je dit vaker moet doen, loopt dit erg hoor op in de kosten.

Zelf een keer mee gemaakt bij een bedrijf.

Mijn modem werd maar niet geleverd.

Ik heb geloof ik wel 7 keer met de klantenservice gebeld, totaal bedrag van de rekening van 44 euro aan telefoon kosten door te bellen met de klantenservice.

Uiteindelijk heb ik na slijmen het wel voor elkaar gekregen om de helft
terug te krijgen.

Sommige bedrijven geven je ook wel eens een vergoeding, als de fout aan hun
kant ligt, maar ook dit is niet altijd zou en je moet hier dan altijd nog
zelf om vragen.

Daarom is VraagAlex ideaal!

Ga zo door met het goede werk, want dat waardeer ik en vele anderen!!!

Ik hoop dat dit verhaal duidelijk maakt, dat het bellen naar klantenservice nummers gewoon GRATIS moet !!!!

Nieuw: Het kindvriendelijke mobiele telefoonabonnement (ook geschikt voor ouders)

Dagelijks ontvangen ouders onverwacht hoge rekeningen van grote telecomproviders als Vodafone, Telfort en KPN. De reden, te veel dataverbruik, te veel SMS of te lang gebeld.

Daarom zijn wij gaan zoeken naar het kindvriendelijke telefoonabonnement. Vanaf 14,95 per maand (per kind) kun jij mobiel bellen, internetten en SMSen. Bellen naar 0900-nummers of dure SMS diensten zijn niet toegankelijk.

Het abonnement is ook nog eens maandelijks opzegbaar. Klik hier voor meer informatie.

Veel providers bieden pakketten met onbeperkt bellen en onbeperkt SMS, onbeperkt alles is echter zeer uitzonderlijk.

Kunnen wij jou helpen aan de beste keus voor een telefoonabonnement? Bel direct 020 262 1789.

7 stappen om jouw klacht SNEL opgelost te krijgen!

Dagelijks ontvangen wij berichten van mensen die klachten hebben over bedrijven. Datingsites, telecomproviders, OV-bedrijven en nog veel meer organisaties.

Omdat de meeste klachten bij ons binnenkomen te maken hebben met een slechte telefonische bereikbaarheid van grote bedrijven heb ik hier de 7 stappen omschreven die iedere consument kan inzetten om een klacht snel opgelost te krijgen.

In mijn boek “Mag het ietsje meer zijn?” lees je veel meer tips, onder andere hoe je met vriendelijkheid veel meer voor elkaar krijgt dan door boos te worden.

Stap 1: Bespreek de klacht met het bedrijf en stel een oplossing voor, inclusief een termijn waarbinnen de klacht opgelost moet zijn. Afhankelijk van jouw klacht kan een termijn van enkele uren tot enkele dagen een geschikte oplossing zijn.

Stap 2: Wacht tot de termijn voorbij is en doorloop daarna de volgende stappen mocht jouw klacht niet opgelost zijn.

Stap 3: Laat het bedrijf weten dat jij sociale media en reviewsites gaat inzetten om de klacht alsnog opgelost te krijgen omdat ze te lang hebben gedaan met het vinden van een oplossing.

Stap 4: Zoek het bedrijf op VraagAlex.nl en plaats daar een review. Staat het bedrijf nog niet op VraagAlex.nl, stuur dan een email naar contact@vraagalex.nl zodat het bedrijf alsnog toegevoegd kan worden en jij de review kunt schrijven.

Stap 5: Deel jouw klacht via Twitter en maak daarbij gebruik van #klacht zodat anderen ook weten dat het om een klacht gaat. Neem daarbij ook @VraagAlexNL mee in de Tweet, zodat wij de Tweet ook verder kunnen delen.

Stap 6: Maak een video waarin jij duidelijk maakt dat het bedrijf klachten niet op tijd oplost en deel deze video via Twitter, Facebook en andere sociale media.

Stap 7: Zoek de CEO van het bedrijf op via LinkedIn en deel jouw klacht ook met hem of haar. Geef daarbij ook aan dat jij de route langs de klantenservice al hebt gelopen. Kom jij er zelf niet uit via LinkedIn? Connect met mij (Alexander van Dijl) en vraag of ik met de CEO contact op wil nemen.

Met deze 7 tips is de kans groot dat jouw klacht heel snel opgelost zal worden. Kom jij er niet uit, laat het mij weten, dan ga ik jou helpen om jouw klacht alsnog zo snel mogelijk opgelost te krijgen en service bij het bedrijf te verbeteren.

Gastblog: 0900-nummers zijn duur, zeker voor prepaid bellers!

Prepaid mobiel bellen naar een 0900-nummer kost bij bijna alle maatschappijen tussen 1,10 en 1,30 euro per minuut en dat is schandalig duur (red. de tarieven zijn inmiddels verlaagd naar het gebruikelijke beltarief + de kosten van het 0900-nummer, bij lokaal tarief betaal je enkel de gebruikelijke belkosten).

Hij wijst erop dat mensen die willen bellen met het landelijke 0900-nummer van de politie te maken krijgen met tarieven die variëren van 0,49 tot 1,30 euro (red. ook dit tarief is inmiddels verlaagd naar iets onder de 3 cent per minuut).

Mensen met een gewoon mobiel abonnement moeten vaak ook extra betalen voor het bellen van 0900-nummers. De tarieven in geen enkele verhouding tot de daadwerkelijke kosten.

Als student betaal je al heel wat aan een abonnement. En dan betaal je nog ook belachelijk veel aan een 0900 gesprek naar een instantie die fouten maken en geen betalingen doet zoals afgesproken! Je belt en betaald extra voor werkzaamheden die hen niet goed uitvoeren!

Ik vind het heel fijn dat VraagAlex dit aanbiedt, het scheelt enorm veel geld.

Ik heb er ook gebruik van kunnen maken toen ik mijn paspoort ben verloren in het buitenland, het koste me al heel wat geld om al het papierwerk te regelen en naar de gemeente te bellen, maar VraagAlex leverde goede service en ik kon ook naar het RyanAir bellen om mijn documentnummer te wijzigen, snel, handig en goedkoop!

Als je de politie belt krijg j te horen dat er al een start betalen wordt gevraagd van 2,26 en dan nog de gewone kosten, absurd voor woorden dat ze dit kunnen doen! Echt ik vind het niet kunnen.

Je belt voor een bepaalde dienst die hen leveren en dan krijg je dit nog ook.

Ik las dat iemand; naar de NS moest bellen vanwege het vergeten uit te checken met OV Chip. Het gesprek van ruim 12 min..hele min dus 13 min..koste 20 euro..met Lycamobile…meer dus dan het terug te vragen bedrag..

De verbinding werd verbroken toen ik mijn rekeningnummer opgaf, beltegoed was op. Is er in de tussentijd nog iets mee gedaan want, het is gewoon oplichting.
Volgens de klantenservice hoeven de tarieven niet op internet vermeld te worden, terwijl de info die je krijgt als je 0900 nrs belt aangeeft dat je dit daar wel moet kunnen vinden.

Dit is gepubliceerd door NU.nl

Laatste update: 02-02-10 08:26
AMSTERDAM – Er zijn alternatieven beschikbaar voor de dure 0900-nummers. Alleen zijn consumenten vaak niet op de hoogte dat bedrijven en instanties ook via een ander – goedkoper – nummer bereikbaar zijn.

Zo kunnen klanten die met de Rabofoon willen bellen, de bank ook bereiken via het lokale netnummer 0499, schrijft dagblad Metro dinsdag. De website vraagalex.nl biedt een lijst met alternatieven.

Ook hebben bedrijven en instanties vaak een Engelstalige pagina op hun website, waar vaak ook een ander nummer op staat. Een dergelijk nummer bellen vanuit Nederland is nog altijd goedkoper dan bellen naar een 0900-nummer.

Het vermelden van het maximumtarief voor betaalde informatienummers is al ruim een jaar verplicht.

Wederom belachelijk dat je als consument, klant, of lid zoveel moet betalen. Hier moet wat aan gedaan worden.

Heel erg fijn nogmaals dat VraagAlex gratis en goedkoop bellen aanbiedt. Ik heb jullie geliked op social media.

Meer mensen zouden over jullie moeten weten! Alvast bedankt voor het lezen hiervan. Ik wens jullie veel succes!