Busabonnementen in 2013 opnieuw flink duurder en ingewikkelder

Voor busreizigers en trajectkaarthouders van de Nederlandse Spoorwegen is de OV-chipkaart een regelrechte ramp. Waar een supplement op een treinabonnement minder dan 40 euro per maand kostte betaalde men tot eind december 2012 nog 44,70 voor 1 zone (bij NS kon het aantal zones oplopen tot 4). De prijs is nu omhoog naar bijna 50 euro voor 1 zone in de bus!

Daar komt bij dat verschillende vervoerders diverse type abonnementen hanteren. Zo heeft Connexxion bijvoorbeeld een abonnement soort, terwijl RET andere abonnementen aanbied. Het gevolg, ingewikkeldere bestellingen, meer fouten en hogere kosten voor… je raad het al… de reiziger!

Waarom de OV-chipkaart?

Wij blijven het ons afvragen. In de media roept TLS (de organisatie achter de OV-chipkaart) dat steeds meer mensen de kaart gebruiken.

Heel vreemd vinden wij dit niet, aangezien vrijwel alle vervoerders de kaart inmiddels verplicht stellen. Op Facebook komen inmiddels ook reacties binnen van mensen die de kaart zo ingewikkeld vinden dat ze liever andere reis methodes zoeken dan het reizen met h et openbaar vervoer.

In Londen, waar de “Oyster” kaart al jaren succesvol loopt behoud met de mogelijkheid om “gewoon” met papieren kaartjes te reizen. VraagAlex roept de grote vervoerders opnieuw op om deze mogelijkheid ook met de OV-chipkaart te behouden.

Persoonlijk advies? Bel 020 262 1789

Binnenkomende zoekopdrachten:

Dit bericht is geplaatst in Blog met de tags , , , , . Bookmark de permalink.

1 Reactie op Busabonnementen in 2013 opnieuw flink duurder en ingewikkelder

  1. Nieuw bericht: Busabonnementen in 2013 opnieuw flink duurder en ingewikkelder: Busabonnementen in … http://t.co/z27GVOjh #durftevragen

  2. Add Comment Register



    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>