3 redenen waarom ik niet solliciteer bij TUI

Vandaag kwam ik op LinkedIn de volgende vacature tegen:

24/7 Customer Services Specialist

Voor iemand die op zoek is naar een baan, mogelijk best leuk. Sterker nog, ik heb de vacature doorgenomen om te kijken of het iets voor iemand uit mijn netwerk zou kunnen zijn. Ik heb echter besloten om er een blog over te schrijven met de reden dat ik de vacature niet ga delen en ik er zelf ook niet op zou solliciteren.

1: Customer Service kan niet via 0900!

Customer Service betekent een stuk service leveren. Daarvoor moet je in ieder geval bereikbaar zijn. TUI gebruikt een betaalt 0900-nummer die op de homepage pas te vinden is door met de muis over het “contact” label te gaan. Vanuit VraagAlex gaan wij komende zomer weer heel wat mensen doorverbinden die het antwoord op de vraag niet op de website hebben kunnen vinden.

2: 24/7 blijkt 08:00 tot 23:00 te zijn!

Hoewel bij de vacature staat dat het om 24/7 gaat blijkt de telefoonlijn slechts van 08:00 tot 23:00 open te zijn. Mensen die dus problemen hebben en service nodig hebben buiten deze tijden hebben een probleem.

Mogelijk is er wel een noodnummer, maar die staat dan weer niet op de website vermeld.

3: Ik heb geen baan nodig!

Tja, misschien wel de belangrijkste reden, ik heb geen baan nodig! Zoek jij wel een baan en wil jij in de wereld van reizen werken? De vacature voor 24/7 Customer Services Specialist vind je door op de link te klikken.

Vanuit VraagAlex hoop ik dat TUI snel van het 0900-nummer afstapt en voor een nummer kiest wat ook vanuit het buitenland gewoon te bereiken is. Een normaal vast telefoonnummer dus, want ook 088-nummers zijn vanuit internationale bestemmingen lang niet altijd te bereiken.

Originally posted 2017-06-04 07:18:30.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA