0900 1808 OPLICHTERS en de ECHTE klantenservice (VIDEO)

Het telefoonnummer 0900 1808 wordt met enige regelmaat gebruikt voor het bellen naar diverse klantenservices. De website van het bedrijf is zo ingericht dat het nummer 0900 1808 naar voren komt op onder andere de volgende zoektermen:

Geen van deze bedrijven gebruikt een 0900-nummer met kosten hoger dan 1 euro PER GESPREK! 90 cent per minuut is dus werkelijk idioot hoog. Wil jij het juiste nummer hebben? Bel dan 020 262 1789!

Wat zou 0900 1808 mogen kosten?

0900 1808Laten we even bij de basis blijven. Een klantenservice van een Nederlands bedrijf mag maximaal 1 euro per gesprek kosten. Vrijwel alle bedrijven houden zich hier ook netjes aan. Het zijn wat kleine bedrijven die dat niet doen, die wij keer op keer melden bij de Autoriteit Consument en Markt.

Ondanks onze beste bedoelingen krijgen wij nooit terugkoppeling van de autoriteiten. Soms zien wij wel dat de kosten van de klantenservice worden verlaagd. Wij doen er alles aan om de juiste kosten op onze website te vermelden.

Waar is de video over 0900 1808?

De video over het telefoonnummer 0900 1808 volgt zeer binnenkort. Wij hopen heel snel een einde te kunnen maken aan deze (en andere) doorschakeldienst(en).

Mijn Ziggo (Video)

Mijn Ziggo is de website voor gebruikers van Ziggo om extra diensten aan of uit te zetten. Zo kun jij bijvoorbeeld 1 maand Fox Sports kijken, tijdelijk onbeperkt bellen aanzetten. Daarnaast kun jij natuurlijk ook extra pakketten activeren en deactiveren.

Kan ik via Mijn Ziggo ook televisie kijken?

mijn ziggoNee, om televisie te kijken heb je een andere app nodig. Overigens is het wel mogelijk om televisie te kijken via computers en mobiele apparaten.

Wil jij de Mijn Ziggo app downloaden of overstappen naar Ziggo? Klik hier.

Besparen op Internet, TV en vast bellen? Wij hebben een pakket voor 29,95 per maand (39,95 per maand inclusief onbeperkt bellen naar vast en mobiel). Klik hier voor meer informatie.

Waarom is mijn Ziggo abonnement zo duur?

Met deze provider die nu internet, televisie en vast bellen aanbiedt voor 29,95 per maand is Ziggo echt een van de duurste providers geworden van Nederland. Het basispakket (inclusief internet en televisie) kost bij Mijn Ziggo (en ook via het callcenter) ruim 45 euro.

Via ons callcenter hebben wij soms nog wel wat betere deals. Bel daarom 020 262 1789 als jij overweegt om over te stappen of een nieuw abonnement af te sluiten. Onze medewerkers zijn dagelijks op onderzoek uit voor de allerbeste deals. Wij vergelijken dan ook alle aanbieders.

Wist jij dat je via de Mijn VraagAlex App binnenkort nog veel meer kunt besparen? Daar kun jij nu ook besparen door jaarlijks jouw contract te verlengen of over te stappen. Meer weten over de app? Wij gaan deze binnenkort helemaal gratis aanbieden als dank voor jouw vertrouwen in onze service en onze website. Natuurlijk blijven wij ook gratis doorverbinden naar bedrijven die een 0900-nummer gebruiken om voor haar klanten moeilijk bereikbaar te zijn.

Liever zonder app vergelijken? Kijk op de VraagAlex Bespaarcoach pagina voor al onze bespaartips!

Mijn VraagAlex App, wat moet daar in zitten?

Binnenkort komen wij met de Mijn VraagAlex App. Het doel van de Mijn VraagAlex app is een einde maken aan 0900-nummers, het bereikbaar maken van de klantenservice en vooral besparen. Via de Mijn VraagAlex App heb jij snel toegang tot de 0900-nummers, alternatieven, ons telefoonnummer en alle besparingen die wij kunnen bieden.

Wat moet er in de “Mijn VraagAlex” app zitten?

Heb jij nog andere speciale wensen voor de app? Laat het ons weten! Wij willen de app zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken. Wij zullen continu blijven verbeteren om jou verder te laten besparen. Jij kunt jouw contracten ook meteen uploaden in de app, zodat jij altijd controle hebt over het overstapmoment.

De VraagAlex medewerkers zijn er natuurlijk ook voor jou om jou telefonisch verder te helpen.

Hoe kom ik aan de “Mijn VraagAlex” app?

mijn vraagalex

De exacte datum voor Android is nog niet bekent. Wil jij als een van de eerste gebruikers de VraagAlex app kunnen downloaden? Stuur dan een email naar contact@vraagalex.nl met daarin jouw telefoonnummer. Wil jij de iPhone versie van de app downloaden, ook daarvoor kun jij contact opnemen via email.

Vergelijkbare apps worden op dit moment verkocht voor zo’n 30 tot 130 euro per jaar! Dat is 2,50 tot ruim 10 euro per maand! VraagAlex gaat deze kosten voor jou betalen en geeft jou 100% korting op de kosten van de app! Via VraagAlex is de app dus helemaal gratis. De eerste 100 gebruikers mogen de app ook nog eens delen om nog veel meer mensen te helpen aan een besparing.

Hoeveel mensen mogen meedoen aan de beta test?

Wij houden de beta test in eerste instantie beperkt. Met 4000 telefonische contacten per dag moeten wij het downloaden van de app rustig opbouwen. Wij stellen daarom 100 accounts per week beschikbaar, waarbij iedere gebruiker de app nog eens 5 keer mag delen. Totaal maximaal 500 app downloads per week.

Zodra de app beschikbaar is laten wij het natuurlijk ook weten.

 

 

Ziggo klantenservice, 0900 1884 of 020 262 1789… (Video)

Toen wij gister zagen dat bijna 200 mensen het nummer van de Ziggo klantenservice zochten via onze website vonden wij het tijd om daar wat over te vermelden.

Waarom gebruikt de Ziggo klantenservice een 0900-nummer?

ziggo klantenserviceNet als veel andere bedrijven denkt de bedenker van de Ziggo klantenservice beter bereikbaar te zijn door een 0900-nummer te gebruiken. Wat het bedrijf niet beseft is dat een 0900-nummer voor veel mensen slecht (of onmogelijk) te bereiken is.

Aangezien veel mensen bellen met een klacht, hierbij de tip. Internet, TV en vast bellen is nu beschikbaar via VraagAlex.nl/nle voor 29,95 per maand, geen acties, geen aanbiedingen, de beste prijs voor iedereen. 

Is een overstap van Ziggo aan te raden?

Ja! Het scheelt jou niet alleen geld, jij krijgt vaak ook een snellere internetverbinding en de mogelijkheid om onbeperkt te bellen naar vast, mobiel en zelfs naar het buitenland. Natuurlijk bieden wij via VraagAlex.nl/nle ook Ziggo Sport, Fox Sport en diverse pakketten voor kinderen en volwassenen (18+).

Verder kun jij onbeperkt bellen naar vaste nummers in 40 verschillende landen. Ideaal als jij familie hebt in het buitenland en een product wat ze bij Ziggo niet aanbieden.

De Ziggo klantenservice gaat jou direct ook een betere deal geven zodra jij een overstapt aanvraagt. Ondanks de betere deal die Ziggo gaat geven blijft VraagAlex.nl/nle heel veel voordeliger. De basisprijs van een abonnement wat de Ziggo Klantenservice aan kan bieden is 45,95 met mogelijk een paar maanden korting. Via VraagAlex.nl/nle heb jij voor 29,95 per maand een betere deal voor Internet, TV en vast bellen.

Hoe kan VraagAlex #GRATIS doorverbinden naar de Ziggo klantenservice?

In de basis, Ziggo maakt het ook mogelijk om vanuit het buitenland te bellen. Vanuit het buitenland is bellen naar 0900-nummers niet mogelijk. Het 088-nummer wat Ziggo als alternatief aanbiedt (en het nummer waar wij daadwerkelijk mee doorverbinden) is vaak ook onbereikbaar.

 

Essent klantenservice… Alleen 0900 1550? Of 020 262 1789? (Video)

Wie zoekt naar een telefoonnummer van de klantenservice van Essent krijgt al snel het nummer 0900 1550 te zien. Wie dat nummer belt krijgt de klantenservice zeker aan de telefoon maar betaalt wel 35 cent per gesprek om de Essent klantenservice te spreken.

Wil jij een bereikbaar energiebedrijf? Zoek jij een klantenservice die jij gewoon tegen lokaal tarief kunt bellen? Bespaar jij het liefst zowel op energie als op de kosten voor het bellen naar een klantenservice? Bel dan met 020 262 1789.

Waarom kost de Essent klantenservice zoveel extra?

Essent klantenserviceNederlandse bedrijven spelen nog altijd de baas over hun klanten. De tijden zijn voor consumenten gelukkig wel veranderd. Tijdens het schrijven van deze blog kreeg ik toevallig ook een klant aan de telefoon die een hoge rekening kreeg. De klant wilde spreken met de Essent klantenservice. Wij maakte direct een vergelijking en bespaarde voor deze klant direct ruim 300 euro.

Veel van onze website bezoekers kiezen ervoor om zelf te vergelijken, die mogelijkheid bieden wij dan ook graag aan. Via onze speciale self-service pagina VraagAlex.nl/energie kun jij nu eenvoudig en heel snel de energietarieven vergelijken. Daarnaast bespaar jij nu extra door ook de vergelijking pagina’s te vergelijken. Omdat verschillende vergelijkingssites verschillende tarieven hanteren kan de besparing flink oplopen door te vergelijken.

Wat kost bellen naar de Essent klantenservice?

Bellen naar de Essent klantenservice kost 35 cent per gesprek. Deze kosten betaal jij als klant, niet als jij overstapt via 020 262 1789.

Wij vergelijken objectief de tarieven van onder andere Essent, maar ook Engie, EnergieDirect, Greenchoice en nog veel meer energiebedrijven. Wij vergelijken omdat wij het belangrijk vinden om altijd de beste deal te krijgen. Ons doel is jou als klant een maximale besparing te bieden. Omdat onze energie specialisten dagelijks tientallen vergelijkingen maken weten wij ook de trucjes die energiebedrijven gebruiken.

0900 4002060 OPLICHTERS en hoe jij de klantenservice wel bereikt (VIDEO)

Wie de klantenservice van bijvoorbeeld Groupon wilt bellen krijgt al snel het telefoonnummer 0900 4002060 te zien. Doorverbinden via dat nummer kost 80 of 90 cent per minuut. De klantenservice van Groupon is overigens gewoon tegen lokaal tarief bereikbaar via een 020-nummer.

Is 0900 4002060 wel van Groupon?

Nee, het nummer 0900 4002060 is van TelInfo. Een bedrijf wat jou simpelweg doorverbind naar het juiste telefoonnummer, maar jou in de tussentijd wel op hoge kosten blijft jagen. Zelfs het wachten op een medewerker (wat al snel 30 tot 60 minuten duurt) valt onder het hoge gesprekstarief.

0900 4002060

Wil jij Groupon bellen met het juiste nummer en zonder de hoge extra kosten? Kijk dan op VraagAlex.nl/groupon voor het juiste telefoonnummer. Het nummer veranderd helaas nog wel eens.

Hoeveel mensen bellen het verkeerde nummer?

Via het achterliggende nummer horen wij regelmatig wachttijden van 30 tot 60 minuten. Het kan dus goed zijn dat er echt tientallen mensen in de wacht staan te betalen. Wij hopen met deze blog een einde te kunnen maken aan deze misleiding en dat klanten altijd verder zoeken naar een normaal vast telefoonnummer.

TelInfo is helaas ook niet het enige bedrijf wat op deze manier klanten misleid. De laatste dagen hebben wij ook video’s online gezet over 0900 0700 en diverse andere doorschakel diensten. Wanneer wij meer nummers tegenkomen zullen wij deze natuurlijk ook op deze website plaatsen.

Hoe sneller wij een totaalbeeld kunnen krijgen van deze nummers, hoe sneller wij daar een einde aan kunnen maken. Heb jij een tip, laat het dan weten door een email te sturen naar contact@vraagalex.nl. Liever bellen? Dat kan via ons lokale telefoonnummer, 020 262 1789. Hoewel de wachttijd ook bij ons weleens oploopt betaal je in ieder geval alleen de lokale belkosten, geen 80 of 90 cent per minuut.

Deel dit bericht vooral ook als jij mensen spreekt die een hoge telefoonrekening hebben gekregen.

 

0900 0700 OPLICHTERS en informatie over de klantenservice… (Video)

Wanneer jij zoekt naar het telefoonnummer van een klantenservice kom jij al snel op het nummer 0900 0700 uit, het nummer van NL-connect. Deze oplichters verbinden jou door voor een tarief van 90 cent per minuut met een klantenservice die normaal maximaal 1 euro per gesprek kost en vaak zelfs helemaal gratis is.

Waarom bellen mensen naar 0900 0700?

Wanneer jij zoekt naar een klantenservice van bijvoorbeeld Vodafone of Telfort kom jij via Google al snel het nummer van NL-connect tegen. Hoewel het vermeld staat dat het tarief 90 cent per minuut is en het echte nummer ook vermeld staat is het makkelijk om de fout te maken en toch naar 0900 0700 te bellen.

0900 0700

Niet alleen kost het nummer 90 cent per minuut, ze verbinden ook nog met enige regelmaat verkeerd door, waardoor jij betaalt voor niets. Zelfs wij bij VraagAlex krijgen regelmatig mensen aan de telefoon via een doorschakeldienst.

Wil jij liever het juiste nummer bellen? Bel dan eerst met 020 262 1789, dan helpen wij jou verder aan het juiste nummer. Op deze website staan de juiste nummers ook vermeld.

Wat kan er gaan worden aan dit soort nummers?

Helaas kan er weinig gedaan worden aan dit soort nummers. De overheid staat het toe. Zolang het tarief netjes wordt vermeld voorafgaand aan het gesprek mag het gewoon. Een echte oplossing zal dus pas komen als er niet meer naar dit nummer gebeld wordt.

Natuurlijk kan jij dit bericht delen via de sociale media. Hoe meer mensen dat doen, hoe groter de kans dat dit nummer in Google komt te staan als een nummer van oplichters. Jij kunt dit bericht delen via Facebook, Twitter en alle andere sociale media. Hoor jij van iemand dat er een hoge telefoonrekening binnen is gekomen, deel dit bericht dan ook.

VraagAlex is altijd bereikbaar via het lokale telefoonnummer 020 262 1789. Wij hebben zelfs telefoonnummers in België, Engeland en Amerika.

0900 8051 OPLICHTING, bel 020 262 1789! (Video)

Ben jij op zoek naar een klantenservice? Dan is de kans groot dat jij geconfronteerd wordt met het telefoonnummer 0900 8051.

Via dit dure 0900-nummer betaal jij 80 cent per minuut, waarna jij (na enige tijd wachten) uiteindelijk wordt doorverbonden met de klantenservice (die uiteindelijk minder vraagt per gesprek). De kosten voor het bellen naar 0900 8051 blijf jij betalen, ook na het doorverbinden.

Waarom bellen mensen naar 0900 8051?

0900 8051Het bedrijf achter 0900 8051 is erg goed in het manipuleren van Google, zodat het bedrijf erg hoog in de zoekresultaten uit komt. Zo kom jij voor het bellen naar bijvoorbeeld KPN, Online.nl, Telfort en zelfs de belastingdienst uit bij het nummer 0900 8051. Dit terwijl deze klantenservices gratis zijn of maximaal 50 cent per minuut vragen voor het bellen naar de klantenservice.

Zoek jij het juiste nummer? Kijk dan op onze website, wij publiceren altijd het best bereikbare nummer en vaak ook nog een ander nummer om het bedrijf bereikbaar te maken voor jou als klant. Betaal jij dus liever 50 cent per gesprek dan 80 cent per minuut, lees dan verder.

Is zo’n doorschakeldienst legaal?

Ja en nee. Het onjuist voorlichten van mensen mag niet. Helaas opereert dit bedrijf op het randje van de wet en is wat zij doen dus ook gewoon toegestaan. Door netjes te vermelden dat het nummer 80 cent per minuut kost houd het bedrijf zich aan de regels. Door vervolgens geen klantenservice aan te bieden maar in plaats daarvan door te verbinden is het bedrijf volledig legaal.

Feit dat jij als klant veel meer betaalt om via 0900 8051 de klantenservice te bereiken dan via het normale nummer maakt hiervoor niet uit. Het maximumtarief voor een 0900-nummer voor alles behalve klantenservice staat op 1 euro per gesprek, daar wordt dan ook voldoende gebruik van gemaakt.

Wil jij overstappen naar een bereikbaar bedrijf met normale klantenservice? Bel 020 262 1789.

Kijk ook op VraagAlex.nl/bespaarcoach voor overige besparingen.

Waarom zorgverzekeraars 0900-nummers gebruiken?

Wie belt met een zorgverzekeraar doet dat niet zonder reden. Uit onze gegevens blijkt toch dat er heel veel zorgverzekeraars zijn die 0900-nummers gebruiken voor de klantenservice. Met sommige bedrijven kunnen wij doorverbinden, met andere niet. Wij hebben hier een overzicht van de bereikbare verzekeraars en hopen op verbetering.

Wij hebben een lijst gepubliceerd met de dure nummers en de links naar de pagina op VraagAlex.nl met de normale nummers, wanneer die beschikbaar zijn. Natuurlijk kun jij veel klantenservices ook gewoon bereiken door GRATIS te worden doorverbonden. Onze gratis doorschakeldienst met toegangsnummers in binnen- en buitenland wordt op dit moment al zo’n 4000 keer per dag gebeld om onder andere slecht bereikbare bedrijven toch te kunnen bereiken.

Overzicht verzekeraars:

  • Aevitea: 0900 369 33 33
  • Anderzorg: 0900 16 16 160
  • Avéro Achmea: 071 751 0022
  • Besured: 078 611 8111
  • Bewuzt: 0900 749 04 99
  • CZ088 555 77 77
  • CZDirect: 013 593 84 00
  • De Amersfoortse: 033 464 2911
  • De Friesland: 058 291 31 31
  • De Goudse: 0182 544 544
  • Delta Lloyd: 085 888 6374
  • Ditzo: 030 699 79 30
  • DSW: 010 2 466 466
  • FBTO: 058 234 56 78
  • FNV: 088 368 0 368
  • Hema: 0900 411 41 14
  • Ik: 040 261 19 99
  • Interpolis: 013 462 9111
  • InTwente: 053 5 748 348
  • Iza: 0900 8036
  • Izz: 0900 0274
  • Kiemer: 0800 29 13 131
  • Menzis: 088 222 40 40
  • National Acedemic: 078 632 75 75
  • Ohra: 026 400 40 40
  • Onvz: 030 639 62 22
  • Ozf: 074 789 0 789
  • PMA: 0180 320 264
  • PNOZorg: 030 639 62 62
  • ProLife: 033 422 81 88
  • Promovendum: 078 648 13 00
  • Salland: 0570 687 484
  • StadHolland: 010 2 043 500
  • UMC: 0900 80 18
  • United Consumers: 040 235 05 60
  • Unive: 072 52 77 595
  • VGZ: 0900 8490
  • VvAA: 030 247 47 89
  • Zekur: 0900 2593587
  • Zilveren Kruis: 071 751 0052
  • Zorg en Zekerheid: 071 5 825 825
  • ZorgDirect: 088 687 74 74

Bedrijven kiezen om verschillende redenen voor 0900-nummers. Soms is het simpelweg om geld te verdienen. Meestal, zeker bij dit soort bedrijven, is het om mensen naar andere kanalen te krijgen. Een gesprek via chat bijvoorbeeld kost voor een verzekeraar veel minder dan een gesprek via telefoon.

Hoe kan ik zonder 0900-nummer contact opnemen?

Veel zorgverzekeraars zijn ook bereikbaar via email, chat en sommige zelfs via WhatsApp. Deze kanalen kosten de verzekeraars heel veel minder geld, wat dan ook de reden is dat veel bedrijven blijven kiezen voor de klantonvriendelijke 0900-nummers.

Op deze website, VraagAlex.nl, kun jij heel veel normale nummers vinden, zodat jij de dure nummers niet hoeft te bellen. Daarnaast kun jij veelal worden doorverbonden via ons lokale nummer, 020 262 1789 evenals onze toegangsnummers in het buitenland. Wij hebben op dit moment nummers in België, Engeland en Amerika om de Nederlandse klantenservice mee te bereiken.

Nederland is een van de weinige landen die telefoonnummers uitgeeft die onbereikbaar zijn vanuit het buitenland. De nieuwe nummers van de gemeente (14+netnummer), evenals de informatie rijksoverheid is hierdoor flink lastiger geworden om te bereiken. Natuurlijk hebben wij via VraagAlex ook daarvoor alternatieve, normale vaste telefoonnummers.

 

Slecht internet? 3 stappen naar een oplossing!

slecht internetWaar jij ook klant bent, of het nu gaat om Telfort, Ziggo, Online.nl of KPN, internet werkt soms gewoon minder goed dan dat het zou moeten. Slecht internet komt bij alle providers wel eens voor. Er zijn natuurlijk wel een paar oplossingen, wij willen jou graag verder helpen.

3 stappen naar een oplossing voor slecht internet.

Veel problemen met internet ontstaan door problemen met de apparatuur. deze zijn in veel gevallen eenvoudig op te lossen. Voordat jij belt naar de klantenservice (wat vaak mogelijk is via 020 262 1789), bekijk eerst de volgende stappen:

  1. Start de apparatuur opnieuw op, probeer eerst de stroom uit alle apparaten te halen en sluit het zo’n 30 seconden later weer aan. De verbinding zou zomaar kunnen werken.
  2. Helpt dat niet, reset de apparatuur dan met het reset gaatje. Vaak moet je die indrukken net een klein pinnetje (bijvoorbeeld een paperclip).
  3. Stap over! Bijvoorbeeld via deze link of vergelijk zelf via VraagAlex.nl/breedband.

Wil jij liever persoonlijk advies voor een overstap of verlenging van jouw contact? Bel dan direct met 020 262 1789.

Liever betrouwbaar internet met bereikbare klantenservice?

Ben jij liever klant bij een provider die altijd bereikbaar is? Bekijk dan eens de voorwaarden van NLE. Overstappen naar een andere provider? Kijk dan eens op VraagAlex.nl/breedband. Daar kun jij de beste deals vinden voor de combinaties van Internet, Televisie en/of vast bellen.

Wil jij overstappen naar het slechte internet van Online.nl? Denk dan even heel goed na. Wij krijgen zo enorm veel klachten over Online.nl dat wij die provider absoluut afraden. Over Ziggo krijgen wij minder klachten, maar het aantal klachten loopt nog wel flink op.

De beste prijs kwaliteit verhouding voor Internet, TV en vast bellen is bij NLE te krijgen. Daar betaal jij altijd slechts 29,95 per maand, zonder acties en aanbiedingen. Geen korting voor nieuwe klanten, via NLE betaal jij altijd de laagste prijs.

DutchBelgiumEnglishUSA