Fouten gemaakt door de klantenservice: Probleem bij de klant laten!

Fouten zijn menselijk, waardoor wij het nog altijd geen probleem vinden dat er een keer iets mis gaat. Toch zijn er bepaalde dingen die kinderlijk eenvoudig op te lossen zijn, waar een organisatie ervoor kiest om het juist niet aan te passen.

Een standaard gemaakte fout, waardoor klanten weglopen bij een bedrijf is een systeemfout een probleem maken van de klant. In de onderstaande email is te lezen hoe een contract is overgenomen van bedrijf A door bedrijf B, waarbij bedrijf A nog altijd herinneringen zal ontvangen van facturen die nu onder de verantwoordelijkheid van bedrijf B vallen.

Om dat even te vergelijken, stel je voor jij verhuist van Utrecht naar Amsterdam. Jij geeft deze verhuizing door aan Vitens, het waterbedrijf van Utrecht. Door een “technische” beperking duurt het 5 dagen voordat de wijziging heeft plaatsgevonden en in die tijd is er nog een factuur uitgegaan die naar de nieuwe bewoner had moeten gaan.

Is dat een probleem van de klant? Ik denk het niet!

Hoe had het bedrijf dit moeten oplossen?

Eigenlijk is het niet zo moeilijk. Wanneer een contract met terugwerkende kracht wordt overgenomen crediteer je als bedrijf alle facturen die eerder waren uitgestuurd en verstuur je deze opnieuw naar de nieuwe contractant.

Deze klantvriendelijke manier van werken kost even wat tijd voor het bedrijf. Een factuur sturen kost al snel zo’n 2 klikken met de muis (ongeveer 30 seconden) een factuur ongedaan maken ongeveer hetzelfde. Al snel een volle minuut moet hier dan ook aan worden besteed.

De klant echter, moet factureren doorsturen, moeite doen, betalingen controleren en mogelijk zelfs de factuur alsnog betalen.

Nederlandse bedrijven moeten echt klantvriendelijker worden! Ik kijk uit naar de dag dat ik afscheid kan nemen van het bedrijf wat deze email heeft gestuurd en kan overstappen naar een klantvriendelijke organisatie.

Wat is jouw ervaring met de Nederlandse klantenservice? Laat jouw reactie achter onder dit bericht, zodat wij daar weer van kunnen leren!

Help jij VraagAlex haar missie te voltooien?

Sinds de oprichting in 2006 heeft VraagAlex het doel gehad om een einde te maken aan 0900-nummers. Hoewel de tarieven verlaagd zijn voor de klantenservices zijn het aantal onbetrouwbare doorschakeldiensten de laatste jaren ook toegenomen. 1808, 1870, 0900 7007, 0900 1820 en nog heel veel andere telefoonnummers.

Your mission, should you choose to accept it:

  • Bel nooit meer naar een 0900-nummer, ook niet als het nummer binnen een belbundel valt. Bel ook nooit maar naar 088-nummers, 085-nummers, 14+netnummer en zorg ervoor dat jouw telefoonrekening omlaag gaat!
  • Binnen 10 minuten kan jij jouw telefoonlijn blokkeren tegen alle betaalde servicenummers! Bellen naar het buitenland is ook te blokkeren via jouw provider.
  • Vertel ons welk bedrijf het 0900-nummer beslist moet afschaffen. Laat jouw reactie achter onder deze video!
  • Help anderen geweldige service te krijgen ZONDER hoge kosten en deel dit bericht!

Wij zullen onze missie nooit opgeven. Wij verwachten dat VraagAlex nog lang zal blijven bestaan, maar hebben ook plannen voor de toekomst. Blijf lezen als jij wilt weten hoe wij de wereld nog meer op zijn kop willen gaan zetten…

Hoe wij de wereld nog meer willen veranderen…?

De bankwereld is een wereld waar wij ons al in begeven. Via de Bitcoin Update vertellen wij hoe het huidige systeem van banieren beter, veiliger, sneller en uiteindelijk ook goedkoper kan.

Uki_71 / Pixabay

Openbaar vervoer is een doel voor de lange termijn. Komende donderdag spreek ik met een nieuwe verzekeraar die in ieder geval beseft dat de wereld van autoverzekeringen de komende jaren geheel gaat veranderen. De zelf-rijdende auto zal de OV-wereld geheel gaan veranderen. Vanuit VraagAlex zullen wij onze bijdragen daar ook aan leveren. Indien nodig zullen wij ook zelf-rijdende voertuigen kopen om de nieuwe systemen een boost te geven.

Waar wij op korte termijn mee willen beginnen is het nieuwe incassobureau. Er zijn mensen die niet willen betalen en mensen die niet kunnen betalen. Mensen die niet willen betalen zijn ontevreden. Daar moet iets aan gebeuren. De klacht moet worden opgelost zodat de klant wel wil betalen. Klanten die niet kunnen betalen moeten worden geholpen en niet op extra kosten worden gejaagd. Vanuit VraagAlex zullen wij beide doelgroepen gaan helpen door incasso heel anders aan te gaan pakken.

Wat vind jij van deze ideeën? Wil jij ons helpen? Laat jouw reactie achter!

Rijbewijs niet meer dan verkapte belasting!

Vandaag stapte ik het Gemeentehuis van Utrecht binnen om daar mijn rijbewijs (die in maart 2014 verlopen is) te verlengen. Aantoonbaar is daarbij dat ik zonder rijbewijs achter het stuur heb gezeten of al jaren niet meer achter het stuur heb gezeten. Voor mij geldt het tweede, ik kan absoluut niet meer autorijden.

Toch is mijn rijbewijs vandaag voor 10 jaar verlengt. Het enige wat ik ervoor nog hoefde te doen was 38,95 betalen. Hierbij toon ik opnieuw aan dat de overheid er alles aan doet om de burger afhankelijk te houden.

Aangezien het rijbewijs onbeperkt verlengt kan worden (tot een bepaalde leeftijd) lijkt mij dit een mooi moment om de Gemeentes in Nederland aan te dringen op een rijbewijs wat onbeperkt geldig is of een tussentijdse controle van rijervaring. Gebeurt dat beide niet, dan kan ik de conclusie trekken dat het verlengen van het rijbewijs niet meer is dan een extra belasting.

Waarom mag de overheid iedereen kaalplukken?

Helaas hebben wij alles aan onszelf en onze voorouders te danken. De overheid heeft sinds de oorlogen veel meer macht gekregen. Nu we in de Derde Wereld Oorlog zitten (“The War on Terror”) met de Verenigde Staten in de hoofdrol gaat er hopelijk wel iets veranderen.

Hoewel de macht van de overheid langzaam zal afnemen zullen de financiële belangen van geldstromen van inwoners beperkter worden. Nieuwe manieren van belasting innen, nieuwe manieren van geldcreatie en handel zal de wereld tot een mooiere plek maken.

Wij hopen dat er een hoop positieve dingen gaan gebeuren, dat we afscheid kunnen nemen van de overheid en semi-overheid. Een einde kunnen maken aan de advocatuur (behalve voor echte misdaad) en dat de wereld er snel nog mooier uit gaat zien.

Deze blog zal de komende jaren steeds meer worden geschreven vanuit andere landen dan Nederland, omdat de vrijheid hier sterk wordt ingeperkt.

VraagAlex betaalt telefoonkosten in Bitcoin!

VraagAlex heeft sinds 2006 als doel een einde te maken aan 0900-nummers en slecht bereikbare bedrijven. Hoewel de dure klantenservice niet meer mag bestaan zijn er nog heel wat redenen waardoor klanten de klantenservice niet kunnen bereiken.

Of een nummer nu begint met 0900, 0800, 088 of 085, al deze zogenoemde “service” nummers zijn vanuit het buitenland vrijwel geheel onbereikbaar. Daarom blijven de nummers 1812 en 020 262 1789 bestaan. Het doel, alle bedrijven bereikbaar te maken.

Sinds 6 november 2017 kiest VraagAlex voor Bitcoin om de telefoonkosten te betalen. Dankzij onze investering bij Bitclub Network verdienen wij inmiddels genoeg passief inkomen om deze kosten vrijwel geheel uit deze bron te betalen. Wie ook via bitclub.io/btcupdate een investering doet helpt ons om mensen blijvend door te verbinden met iedere klantenservice.

Waarom kiest VraagAlex voor Bitcoin?

VraagAlex kiest bitcoin als betaalmethode omdat deze valuta snelle internationale transacties mogelijk maakt. Hierdoor is VraagAlex niet langer gebonden aan Nederlandse aanbieders maar kunnen wij via internet telefoontjes wereldwijd tegen lokale belkosten doorverbinden.

Hoe meer wij verdienen met Bitcoin, hoe meer wij mensen blijvend gratis kunnen blijven doorverbinden. Het belangrijkste doel blijft bereikbaarheid. Wij willen iedereen in Nederland de mogelijkheid blijven geven om iedere klantenservice te bereiken.

Bitcoin is voor ons de uitkomst die dat op lange termijn mogelijk gaat maken. Een investering bij Bitclub Network helpt ons niet alleen, Bitclub Network helpt jou ook aan een passief inkomen. Vanaf 599 Amerikaanse dollar kun jij investeren en dagelijks ongeveer $1,50 verdienen. Dit rendement neemt toe zolang de waarde van de bitcoin ook blijft toenemen.

Dit bericht is verkort verstuurd als persbericht naar de landelijke media. Wil jij hierop reageren? Laat jouw reactie achter onder dit bericht.

Waarom het incassobureau de deuren MOET sluiten!?

Ruim de helft van Nederland krijgt weleens een brief van een incassobureau. Betaal binnen 5 dagen anders gaat het door naar een deurwaarder. Oh, en je mag ook nog 40 euro extra betalen voor deze brief.

Wij vinden dat het anders moet en gaan in 2018 dan ook eindelijk beginnen met VraagAlex Incasso. Iets waar wij al eerder over schreven.

Incasso moet klantvriendelijk worden! Niet alleen voor een bedrijf wat geld wilt krijgen, maar juist ook voor de mensen die door deze bedrijven verder de schulden in worden geduwd.

Sommige mensen WILLEN niet betalen!

Zelf heb ik recent ook een brief van een incassobureau ontvangen. Ik was stom geweest en ben klant geworden bij een bedrijf wat gouden bergen beloofde maar uiteindelijk niet leverde.

Ieder bedrijf wil blije klanten. Blije klanten zorgen voor een positief gevoel en meer mond tot mond reclame en dus meer blije klanten. Daarom zal VraagAlex Incasso met klanten in gesprek gaan. Waarom wil iemand niet betalen?

Door als buitenstaander in gesprek te gaan met de klant kunnen wij een bedrijf helpen service te verbeteren en de klant in veel gevallen zelfs binnen houden en uiteindelijk zelfs meer laten betalen.

Veel mensen KUNNEN niet betalen!

Er zijn natuurlijk ook mensen die niet KUNNEN betalen. Voor deze groep is de aanpak anders. Natuurlijk gaan wij ook hier met klanten in gesprek, echter kijken wij hier naar mogelijkheden om inkomsten te verhogen.

Tijdens ons onderzoek investeerde wij in Bitcoin via verschillende sites. Dit leverde binnen 12 maanden een rendement op wat inmiddels is opgelopen tot ruim boven de 1000 euro per maand. Wij hopen en verwachten volgend jaar rond deze tijd onze 2 vrijwilligers meer geld uit te kunnen betalen dan wat een “normale” baan zou doen.

Uiteindelijk willen wij ook hetzelfde doen voor de mensen die niet kunnen betalen. Wij zullen mensen helpen om meer geld te verdienen, het geld te investeren op manieren die mogelijk veel meer opleveren dan het geld op de bank te zetten.

VraagAlex incasso is nog niet begonnen. Wil jij meer weten over de plannen? Stuur een email naar [email protected] of spreek ons aan via de chat.

Waarom de overheid NIET wil dat jij rijk wordt!?

De overheid (of staatsmaffia, zoals ik hen zelf noem) heeft mensen nodig die belasting betalen. De belasting is nodig om oorlog te financieren en natuurlijk om het salaris van de koning en zijn prinsesjes te betalen. Het personeel van de overheid ontvangt daar ook graag een stukje van.

Het fenomeen geld is wat de overheid daarvoor gebruikt. Wanneer je stil gaat staan bij wat geld nu precies is zal je beseffen dat het systeem niet klopt en dat de overheid armoede nodig heeft om te blijven bestaan.

Waarom is armoede noodzakelijk?

Wanneer niemand meer afhankelijk was van de overheid kon iedereen op ieder gewenst moment het land uit. Helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk. Immers wordt je als bijstandsgerechtigde vastgehouden in jouw gemeente en mag je van UWV ook maximaal een aantal weken per jaar het land uit.

Als iedereen rond zou kunnen komen van het salaris wat hij of zij verdient is de overheid veel minder nodig. Hoe minder de overheid nodig is, hoe kleiner de macht die de organisatie heeft. Juist daarom wil de overheid mensen liever klein houden.

Wie wel geld verdient doet er verstandig aan het land te verlaten. Persoonlijk ben ik digitaal inwoner van Estland, heb ik mij ingeschreven in Liberland en zal ik komend jaar mijn Nederlandse nationaliteit inruilen voor een wereld-burger-paspoort.

Natuurlijk zal ik mijn belastingen betalen in het land waar ik op dat moment verblijf en zal ik mij aan alle wettelijke verplichtingen houden. Wat mij betreft mag iedereen rijk worden, daarom praat ik tijdens de Bitcoin Update show iedere werkdag live op YouTube over de nieuwe manieren om geld te verdienen. De overheid is hier niet blij mee, ik sta echter aan de kant van het volk. Mijn doel is jou, de inwoner van Nederland beter te maken!

Wat is jouw mening over dit onderwerp? Laat het ons weten zodat wij meer van dit soort berichten kunnen maken.

Waarom je een vliegticket altijd direct bij de airline moet boeken!?

Wie wil besparen vergelijkt, toch? Skyscanner, eDreams, Supersaver en nog meer van dat soort sites vergelijken de prijzen voor vliegtickets. Helaas zijn dit soort sites niet helemaal eerlijk en betaal jij vaak (veel) meer dan als je direct boekt.

Een Ryanair vlucht van Eindhoven naar Dublin bijvoorbeeld kost op het moment van schrijven van deze blog € 46,39 wanneer je direct bij Ryanair boekt. Via eDreams kost het in eerste instantie minder, maar direct op pagina 2 komen er al 3 euro kosten bij. Via eDreams komen er bij iedere stap extra kosten bij.

Wanneer een vlucht goedkoper lijkt te zijn bij eDreams worden boekingen vaak direct na betaling geannuleerd en moet je soms weken wachten op een terugbetaling.

Hoe boek je een vlucht voordelig?

Hoewel het makkelijk lijkt om via een reisbureau te boeken kan het zeker voor problemen zorgen. Boek daarom direct bij Ryanair, easyJet of een andere airline. Heb jij geen creditcard? Vraag dan een prepaid creditcard aan. Deze zijn ook erg handig om betalingen te doen in het buitenland.

De enige uitzondering op deze regel is een pakketreis. Dat zijn reizen die worden uitgevoerd door bedrijven als TUI of Sunweb die een compleet pakket voor jou regelen. Het gaat dus expliciet niet om een Ryanair reis waar je vervolgens zelf een hotel en transfer bij koopt.

Heb jij ervaring met eDreams, Supersaver of een ander reisbureau? Laat jouw reactie achter onder dit bericht. Problemen gehad? Wij kijken graag met jou naar een oplossing.

Inkomstenbelasting is diefstal!

In deze blog leg ik mijn visie uit over inkomstenbelasting. De belasting die hoger wordt naarmate iemand meer gaat verdienen. De overheid heeft bepaalt dat wij naar school moeten. Op school leren kinderen hoe dezelfde overheid vind dat men zich moet gedragen.

Ik heb veel tegen scholen, dus dat vind ik in de basis al geen legitiem doel. Verder wordt een groot deel van de belasting gebruikt om misdaad te financieren. Oorlog wordt dat ook wel genoemd.

Verder worden kosten voor levensonderhoud in Nederland (en de rest van Europa) kunstmatig hooggehouden zodat mensen afhankelijk blijven van de staat. Hierdoor zijn veel mensen afhankelijk van uitkeringen en toeslagen.

Hoe moet deze diefstal opgelost worden?

Mijn persoonlijke mening is dat de BTW moet worden verhoogd en dat de inkomstenbelasting moet worden afgeschaft. Alle belastingen moeten worden opgehaald door de belastingdienst.

Er moet een transactiebelasting worden ingevoerd. Zo betalen ook tweedehands handelaren belasting over de transacties en worden marktplaatsgebruikers niet langer vrijgesteld van BTW. Over contante stortingen op een bankrekening moet ook een belasting worden betaalt om crimineel geld te voorkomen.

Het alternatief is natuurlijk de bitcoin. Op ons YouTube kanaal, Bitcoin Update vind je meer informatie over deze nieuwe (veilige) manier van betalen. Wij hopen en verwachten dat de vrijheid terug gaat komen en dat de gedwongen afhankelijkheid van de overheid zal worden afgebouwd.

Graag vragen wij hier om jouw mening. Hoe vind jij dat belasting geregeld zou moeten worden? Over hoeveel van ons leven zou de staat zich moeten mogen bemoeien?

Waarom verbindt VraagAlex NIET door met 0900-nummers?

VraagAlex staat voor het alternatief voor 0900-nummers. Bereikbaarheid is daarbij voor ons extreem belangrijk. Helaas willen niet alle bedrijven bereikbaar zijn en kiezen bedrijven als Fox Sports en Otto ervoor om enkel via 09-nummers bereikbaar te zijn.

Toen VraagAlex in 2014 begon met de doorschakeldienst hebben wij onderzocht wat de beste manier is om de doorschakeling te faciliteren. Wij werken met een buitenlandse aanbieder die het voor ons mogelijk maakt om de achterliggende nummers rechtstreeks te bellen. Hierdoor zijn de kosten voor ons om naar een 0900-nummer te bellen of direct naar een 0900-nummer door te verbinden extreem hoog en kiezen wij ervoor om dat niet te doen.

Helaas hebben wij door deze manier van doorverbinden enkele bedrijven moeten uitsluiten. Naast Fox Sports en Otto kunnen wij helaas ook niet doorverbinden met de telecombedrijven Ben en Lebara omdat deze enkel via 0900- en via 06-nummers bereikbaar zijn.

Wat moet ik doen als ik geen 0900-nummer kan bellen?

Wil jij een bedrijf bellen wat echt enkel via een 0900-nummer bereikbaar is? Dan kun jij eigenlijk 2 dingen doen. Allereerst kun je bellen met 020 262 1789 om na te vragen of wij wellicht toch een oplossing hebben.

Mochten wij echt geen oplossing kunnen bieden, klik dan hier. Via onze partner, 0900prepaid kan jij via een beltegoed-systeem alsnog bellen naar 0900-nummers. Je betaalt een kleine toeslag bovenop de normale belkosten en kunt zo wel bellen naar de klantenservice.

Wil jij jouw ervaring met een bedrijf delen? Dan kan jij jouw reactie achterlaten onder deze pagina.

Nedgame schaft 0900-nummer af en stapt over naar 055!

Eerder dit jaar stapte bedrijven verplicht over naar lokale telefoonnummers voor de bereikbaarheid. Sommige bedrijven stapte over naar vaste telefoonnummers, andere bedrijven hielden vast een dure 0900-nummers ondanks dat het wettelijk niet meer mag.

Vandaag kregen wij bericht dat de firma Netgame (een Nederlandse computer-game-winkel) ook het leven heeft gebeterd. Het bedrijf is sinds kort bereikbaar via een normaal vast telefoonnummer. Het bedrijf laat daarmee het 0900-nummer achter zich.

Sommige bedrijven hebben de 0900-nummers inmiddels ingeruild voor 088-nummers. In deze blog praat ik verder over deze nummers, die helaas ook niet helemaal bereikbaar zijn vanuit het buitenland.

Waarom kiezen bedrijven als Netgame voor vaste nummers?

Nedgame ContactBereikbaarheid is voor sommige bedrijven echt belangrijk. Zelfs minder vriendelijke bedrijven als Oxxio hebben het 0900-nummer gedag gezegd en zijn over naar 088-nummers. Echte vaste nummers (de nummers die beginnen met 01, 02, 03, 04, 05 of 07) zijn het beste voor de bereikbaarheid.

088- en 085-nummers kunnen door klanten van Lebara bijvoorbeeld al niet worden gebeld. Verder zijn de nummers vanuit het buitenland vaak niet te bereiken.

Heb jij ervaring met de bereikbaarheid van Nedgame of andere bedrijven? Laat jouw reactie achter onder deze blog.

DutchBelgiumEnglishUSA