Waarover klagen klanten zoal bij Ziggo?

Net als bij iedere internetprovider levert ook Ziggo standaard een modem met ingebouwde wifi. Omdat WIFI het service onderdeel is waar het meest over wordt geklaagd zal deze blog daar voornamelijk over gaan.

Andere onderwerpen waar klanten over klagen zijn de verbindingssnelheden en het wegvallen van internet en daarbij soms ook televisie. Overweeg jij na het lezen van deze blog om klant te worden bij Ziggo? Klik dan hier of bel 020 262 1789 om direct met de juiste persoon in contact te komen.

Wat gaat er mis met de WIFI bij Ziggo?

Waar de website aangeeft dat WIFI standaard is inbegrepen bij de prijs blijkt service over het WIFI signaal daar zeker niet bij te horen.

Klantenservice gaat zelfs zover als door te geven dat een klant die problemen heeft met de WIFI en geen bekabelde internetverbinding heeft maar even een computer moet gaan kopen.

Gelukkig gebeurt dat vrijwel nooit en kan WIFI met moeite zelf worden aan- en uitgezet. In principe staat WIFI gewoon altijd aan.

Het wachtwoord komen ook klachten over binnen. Het standaard WIFI wachtwoord bestaat uit hoofdletters, kleine letters en cijfers. Dit maakt het soms lastig om verbinding te krijgen, zeker op mobiele apparaten.

Wij horen ook graag wat jij vind van de service van Ziggo. Laat daarom jouw reactie achter onder deze video.

 

Originally posted 2017-09-13 09:13:51.

iPhone 8 en iPhone X: Telefoon die meer kost dan een PC & alternatieven!

De nieuwe iPhone 8 en iPhone X werden gisteravond gepresenteerd. Telefoons die in prijs ruim boven de 1000 euro uit kunnen komen. In vergelijking, de laptop waar ik deze blog of schrijf kost nog geen 300 euro en de PC waar ik mijn YouTube video’s op maak kost minder dan 500 euro.

Vandaag deel ik mijn tips voor wanneer ik mijn nieuwe telefoon koop en de rekensom die ik maak om er zeker van te zijn dat ik niet voor verassingen kom te staan. Laten we beginnen bij de basis, vrijwel alle telefoons worden in China gemaakt. Of er nu een Apple of Samsung logo op staat of zelfs een totaal ander merk. Telefoons zijn gemaakt om vervangen te worden en houden het dus gemiddeld niet langer dan een paar jaar vol.

Tip: Voor hoesjes en overige onderdelen kun je hoe dan ook terecht bij AliExpress! Klik hier om de site te openen.

Wat is een geschikt alternatief voor de iPhone X en iPhone 8?

iPhone X en iPhone 8 alternatiefDe iPhone is een duur telefoontoestel. Met de iPhone X is een nieuw record bereikt in dure consumententelefoons. Het toestel kost ruim meer dan 1000 euro!

Voor telefoons met vergelijkbare specificaties (en laten we dan van de meest luxe versie uitgaan) maar een zachter prijskaartje ga je naar het overzicht van mobiele telefoons (klik hier om de site te openen) van AliExpress.

Daar heb je al telefoons met betere specificaties dan de iPhone X 256gb voor nog geen 600 euro! Er is wel een risico, je moet mogelijk nog BTW en inklaringskosten betalen. Het totaalbedrag zou daarmee op maximaal 741 euro komen, nog altijd ruim 500 euro goedkoper dan de iPhone X!

Uit eigen ervaring blijkt dat het “Buyer protection” systeem van AliExpress ook erg goed werkt. Zolang jij het op tijd aangeeft wanneer een product niet geleverd is krijg jij gewoon jouw geld terug.

Originally posted 2017-09-13 05:25:04.

Ryanair slecht bereikbaar en alleen in het Engels!

Wie vliegt met Ryanair moet rekening houden met de extra kosten die betaalt moeten worden voor vrijwel alles. Gratis handbagage is ongeveer het enige wat niet betaalt hoeft te worden. Een stoel reserveren kost geld. Vroeg inchecken kost geld. Niet inchecken kost ook geld.

De klantenservice van Ryanair is op 2 manieren te bereiken. Allereerst kun jij communiceren via chat. De chat bereik je via VRLX.nl/ryanchat en natuurlijk in het Engels. Telefonisch contact met de klantenservice helpen wij jou mee. Via ons telefoonnummer 020 262 1789 verbinden wij jou GRATIS door. Geen 0900-nummers, geen extra kosten.

Kan ik de Ryanair klantenservice in het Nederlands spreken?

Het eenvoudige antwoord, nee. Het heeft geen zin om Eindhoven Airport te bellen. De luchthavens zijn geen klantenservice en kunnen jou net helpen. Het heeft ook geen zin om Ryanair te bellen en te vragen naar een Nederlands iemand. Die zijn er niet.

Alle kosten van Ryanair staan duidelijk vermeld op de website. Extra baggage kost geld. Een stoel reserveren kost geld. Een vlucht wijzigen kost veel geld. Houd daar rekening mee wanneer jij een vlucht boekt. De vlucht is definitief, de extra kosten zijn dat ook.

Eten en drinken aan boord? Meenemen is een stuk voordeliger dan het vooraf te kopen.

 

Originally posted 2017-09-12 08:56:55.

Waarom UWV jou in de schulden helpt!

Vanuit VraagAlex schrijven wij regelmatig over de onredelijk hoge kosten voor het bellen naar de klantenservice van UWV. Vandaag schrijf ik over een ander onderwerp, namelijk hoe UWV jou verder in de schulden drukt en hoe jij eruit kunt komen.

Om te beginnen, UWV gaat jou niet helpen. Vanuit VraagAlex heb ik persoonlijk duizenden euro’s schuld afbetaalt in een periode van ongeveer 12 maanden. Wat ik kan kan jij ook. Het begint met geld op de juiste manier uitgeven.

Laten we het even eenvoudig houden, zorg er allereerst voor dat jij zo min mogelijk kosten maakt. Dat betekent zoeken naar aanbiedingen voor eten, drinken en andere levensmiddelen. Zeg zoveel mogelijk abonnementen op. Maak vervolgens een maandbudget voor lopende kosten. Een gemiddeld huishouden kan de boodschappenrekening met 25% verlagen door slimmer in te kopen.

Hoe kan VraagAlex helpen als UWV het niet doet?

Simpel! Wanneer jij op het geld klikt wat naast deze tekst staat kom jij op een intakeformulier.

Door het intakeformulier in te vullen kunnen wij jou helpen. Wij vragen geen investering maar nodigen jou wel uit om ongeveer 2 euro te investeren. Door vandaag 2 euro te investeren gaat het systeem voor jou werken en is de kans groter dat jij niet alleen schuldenvrij bent, maar ga jij ook nog eens geld verdienen.

Natuurlijk mag jij ons ook bedanken en een fooi onze kant op sturen. Wij hebben daar een speciale bankrekening voor, te vinden op VraagAlex.com. Doneren in bitcoins kan natuurlijk ook.

 

Originally posted 2017-09-08 06:48:00.

Wat als Thuisbezorgd niet bezorgd?

Als Thuisbezord niet bezorgd is de makkelijkste manier om antwoord te vinden naar de website te gaan van het bedrijf. Helaas blijkt de informatie op de website niet altijd voldoende en is een telefoonnummer helemaal moeilijk te vinden.

In de “Alex helpt” video van vandaag laat ik zien hoe het bijna onmogelijk is om het telefoonnummer te achterhalen of om snel contact met iemand te krijgen van het bedrijf. Gelukkig staat het telefoonnummer wel op onze website, VRLX.nl/thuisbezorgd.

Wat moet ik doen als mijn eten niet is bezorgd?

Neem zo snel mogelijk contact op met Thuisbezorgd. Ondanks dat het telefoonnummer moeilijk te vinden is zijn de openingstijden wel ruim.

Laat de medewerker weten wanneer jij hebt besteld en hoe lang jij nu al wacht. Deze zal dan met jou gaan kijken naar een passende oplossing. Meestal betekend dat geld terugkrijgen en opnieuw bestellen bij een ander restaurant.

Kom jij er met Thuisbezorgd niet uit? Bel dan met 020 262 1789 zodat wij nog een “Alex Helpt” kunnen maken waarbij wij jouw specifieke vraag beantwoorden.

Originally posted 2017-09-08 06:22:58.

Ziggo klantenservice opnieuw slecht bereikbaar!

Wie de Ziggo klantenservice wil bereiken en geen vaste telefoonaansluiting heeft bij Ziggo belt met een 0900-nummer. Wie daar niet heel kan bellen kan meestal bellen met een verborgen 088-nummer.

Gisteravond bleek het 088-nummer niet te werken. Toen wij via Twitter contact hadden met de klantenservice werd ons aangegeven dat Ziggo onbereikbaar is vanuit het buitenland. Twitter en contactformulieren zijn dan de enige opties.

Wij hebben inmiddels een 0800-nummer gevonden van Ziggo zakelijk waar wij nu maar mee doorverbinden. Ziggo zakelijk verbind namelijk vanuit het 0800-nummer gratis door naar het 0900-nummer.

Waarom kiest Ziggo voor onbereikbaarheid?

De trend van onbereikbaarheid is er eigenlijk al sinds het internet in de jaren ’90 ingezet. Bedrijven kozen toen nog voor betaalde 0900-nummers, dat mag gelukkig al enige tijd niet meer.

Bellen naar een klantenservice werd in 2014 al aangepast, 2017 verlaagde de Nederlandse overheid de tarieven verder, waardoor een klantenservice nog maximaal het lokale tarief mag vragen.

Veel bedrijven kiezen er nu voor om gewoon geen nummer meer te publiceren. Sommige bedrijven schaffen de klantenservice zelfs helemaal af. Ziggo lijkt deze trend nu ook te gaan volgen. Of Ziggo op termijn de klantenservice helemaal gaat afschaffen moeten we nog zien. Wij hopen van niet en wij hopen dat de bereikbaarheid alleen maar zal verbeteren.

Deze blog wordt natuurlijk ook naar Ziggo gestuurd, wij zullen een eventuele reactie hier plaatsen.

Originally posted 2017-09-07 13:35:49.

Waarom Lexa zo slecht bereikbaar is en wat jij beter kunt doen?

Lexa heeft een telefonische klantenservice die welgeteld 4 uur per week bereikbaar is. Zoals Lexa zelf zegt “Dinsdag en donderdag beperkt bereikbaar”. Op zich een grote verbetering ten opzichte van een aantal jaar geleden toen Lexa nog helemaal niet telefonisch bereikbaar was.

In deze blog vertel ik hoe jij van jouw Lexa abonnement af kunt komen en waarom ik zelf meer vertrouwen heb in de gratis site Paiq. Via Paiq krijg jij gratis de mogelijkheid om met potentiële partners te chatten en uiteindelijk natuurlijk ook contactgegevens uitwisselen.

Is Paiq dan wel te bereiken?

Absoluut! Het Paiq team is via de chat bereikbaar, dezelfde chat als die jij kunt gebruiken om 1-op-1 te communiceren met een potentiële partner.

Lexa kwam eerder met het bericht dat ze klanten beter kunnen helpen per email.

Helaas vinden klanten dat niet en willen klanten ook makkelijk van een abonnement af willen komen. Daarom nu verder met de tips om jouw Lexa abonnement op te zeggen.

Hoe kom ik van mijn Lexa abonnement af?

Het opzeggen van een Lexa abonnement is niet eenvoudig op te zeggen. Ons advies is dan ook een duidelijke email te sturen naar [email protected], vermeld daarin duidelijk jouw gebruikersnaam en het bankrekeningnummer waar Lexa maandelijks geld van incasseert.

Geef vervolgens jouw bank opdracht om alle toekomstige incasso’s van Lexa te blokkeren. Ben jij nog op zoek naar een leuke date? Maak dan ook een gratis account aan via Paiq en krijg meteen gratis credits voor extra diensten.

Originally posted 2017-09-07 12:57:59.

Alex Helpt: Laat ons jouw consumentenprobleem oplossen!

Heb jij een probleem met een bedrijf of instantie? Alex Helpt gaat jouw probleem proberen op te lossen! Jij bereikt Alex helpt via de chat op deze website, stuurt een email naar [email protected] of bel 020 262 1789. Ons team is op werkdagen van 09:00 tot 21:00 voor jou bereikbaar.

Wat voor problemen lost Alex Helpt op?

Wij behandelen iedere consumentenklacht. Of het nu gaat om een prepaid beltegoed wat sneller verloopt dan verwacht, een databundel die meer kost dan wat op de website staat of een garantiekwestie. Niets is Alex Helpt te gek.

Op dit moment werken wij met live uitzendingen iedere ochtend vanaf 7:30. In de toekomst zullen wij mogelijk ook naar bedrijven toe gaan om jouw klacht daar ter plekke op te lossen.

Geen klacht is ons te gek en geen bedrijf is voor ons onbereikbaar. Het enige wat wij niet kunnen doen is beleid aanpassen. Zo kunnen wij er bijvoorbeeld niet voor zorgen dat Uber of Robin Mobile een telefoonnummer krijgen. Wij kunnen er ook niet voor zorgen dat Ryanair een Nederlandstalige klantenservice krijgt.

Heb jij een klacht en wil jij een oplossing? Laat het ons dan direct weten en neem contact met ons op via VraagAlex.com of via chat.

Originally posted 2017-09-07 06:48:10.

6 tips om slimmer om te gaan met geld!

Slim omgaan met geld doe je door het geld wat binnenkomt een bestemming te geven. Krijg jij bijvoorbeeld 1000 euro per maand binnen, dan moet iedere euro een bestemming krijgen. In grote lijnen heb ik mijn eigen geld als volgt opgesplitst:

  • Investeringen = 10%
  • Sparen voor de lange termijn = 10%
  • Educatie = 10%
  • Vaste lasten = 50%
  • Leuke dingen doen = 10%
  • Weggeven = 10%

Investeringen gaat in mijn geval naar 3 dingen. Allereerst heb ik een heel klein bedrag geïnvesteerd in Bitcoins. Verder ben ik bezig met een verbouwplan van mijn woning zodat ik deze woning permanent kan verhuren via AirBNB. Als laatste ben ik ook bezig met aandelen om ook in de reguliere markt nog wat geld te verdienen.

Hoe kan je meer geld verdienen?

Een enorm groot percentage van de Nederlanders werkt part-time. Een manier om extra geld te verdienen kan dus zijn om fulltime te gaan werken. Pak daarbij ook alle mogelijke overwerkopties.

Heb jij schulden? Betaal die dan ook zo snel mogelijk af. Pas wanneer de schulden zijn afbetaalt is er weer een mogelijkheid om luxe dingen te gaan doen.

Persoonlijk heb ik sinds ik met dit plan begon bijna 10.000 euro aan schuld af kunnen betalen in nog geen jaar tijd. Simpelweg door op alles te besparen. Ik had geen TV, een matige internetverbinding, alle boodschappen zo goedkoop mogelijk doen en iedere euro naar het afbetaal-plan laten gaan.

Kunnen jullie mij helpen?

Absoluut! Wanneer jij ons een overzicht stuurt van jouw schulden, vaste lasten en inkomsten stellen wij voor jou een aflosplan op. Heb jij een lening volgens plan afgelost? Dan krijg jij de 10% van mijn “weggeven” potje. Dit bedrag kan oplopen tot zo’n 500 euro voor een gemiddelde maand.

Jij kunt jouw informatie sturen naar [email protected] of aan ons doorgeven via de chat op deze website.

 

Originally posted 2017-08-31 08:25:13.

VraagAlex lost jouw klachten op!

VraagAlex gaat eind 2017 een Rico Theta S camera kopen om mooie locatie beelden te kunnen maken. Met deze camera gaan wij op bezoek bij bedrijven waar jij klachten over hebt.

De beelden zullen worden gebruikt voor ons YouTube kanaal. Wij hopen hiermee klantenservice in Nederland te verbeteren. In 2008 kwamen wij met VraagAlex al met de baksteen, waarmee wij klachten oploste door een baksteen langs te brengen bij bedrijven. Met de toevoeging van de 360 graden camera hopen wij klachten sneller en beter op te kunnen lossen.

Hoe gaat de klachten oplossing werken?

Om te beginnen moeten wij natuurlijk weten dat jij een klacht hebt. Deze kan jij insturen via chat of per email naar [email protected].

Wanneer wij een klacht ontvangen zullen wij met ons team een bezoek brengen aan het bedrijf. Jij bent als klager natuurlijk ook van harte welkom om mee te gaan. Vooraf nemen wij wel even contact op om ons bezoek aan te kondigen. Hierdoor zijn woordvoerders ook voorbereidt op het vinden van een oplossing.

Het indienen van een klacht is natuurlijk helemaal gratis. Wanneer jij mee wilt gaan naar het locatiebezoek zijn enkel de reiskosten voor eigen rekening. De meeste (klantvriendelijke) bedrijven zullen ons (en jou als klager) netjes voorzien van een koffie of thee.

Heb jij een klacht over een bedrijf? Kom jij er zelf niet uit? Laat het ons dan weten! Reageer op dit bericht of neem contact op via chat!

Originally posted 2017-08-23 07:36:26.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA