Altijd de beste deal met VraagAlex.nl!

Wist jij dat je voor de beste deal soms verder moet kijken dan reclame? Dat vergelijkingssites het ook lang niet altijd bij het juiste eind hebben? Dat er vrijwel altijd beter deals te vinden zijn dan wat online te vinden is?

VraagAlex oprichter Alexander V. van Dijl helpt jou om de beste deals te vinden! Vergelijkingen voor bijvoorbeeld:

  • Mobiel bellen (bijvoorbeeld onbeperkt bellen, SMS en data, maandelijks opzegbaar vanaf 14,95 per maand)…
  • Vast bellen (bereikbaarheid vanaf nog geen 1 euro per maand)…
  • Energie (gemiddeld haal jij onze kosten er ruimschoots uit door de jaarlijkse overstap of verlenging)…
  • Breedband (zonder overstap gemiddeld 200 euro per jaar besparen)…
  • Beleggen (gemiddelde besparing van 90% op transactiekosten)…

Met zakelijke klanten die ruim 1500 euro per dag betalen om van de kennis van Alexander gebruik te maken was het lastig om een geschikt model te vinden. Alexander heeft daarom besloten om zijn kennis te delen voor een ongekend lage prijs van slechts 49 euro per maand.

Waarom levert de 49 euro per maand mij op?

Alexander spreekt dagelijks ruim 50 consumenten en ruim 5 bedrijven. Iedere dag weer zijn dat kansen om te leren en om beter te worden. Voor 49 euro per maand kun jij maandelijks 67 minuten 1-op-1 met Alexander doorbrengen. Jij kunt jouw rekeningen laten verlagen en de nieuwste bespaartips krijgen.

Alexander garandeert dat jij de 49 euro per maand terugverdient. Wanneer dat niet lukt geeft Alexander jou het volledige bedrag terug. Sterker nog, omdat de betaling via automatische incasso loopt  kun jij het bedrag zelf tot 60 dagen na betaling nog terughalen!

Zo kun jij dus zelfs van 2 sessies gebruikmaken, opzeggen, het geld terughalen en er zelf heel veel beter van worden. Alexander werkt zonder contracten en zal dus nooit achter jou aan gaan voor het geld.

Telfort blokkeert VraagAlex diensten…

TelfortInternet, Bellen en Televisieaanbieder Telfort verplicht glasvezelklanten om gebruik te maken van Telfort telefonie. Hierdoor worden delen van de internetverbinding dichtgezet om bellen via voice over IP (VOIP) lastiger te maken.

Wij hebben de mogelijkheid om Telfort telefonie uit te schakelen in de apparatuur die Telfort ons daarvoor ter beschikking stelt. Helaas blijft Telfort ervoor kiezen om periodiek de apparatuur opnieuw in te stellen en de diensten die wij gebruiken om VraagAlex.nl mogelijk te maken te blokkeren.

VraagAlex is dagelijks in contact met Telfort via Twitter en telefoon om dit probleem opgelost te krijgen. Daarnaast proberen wij ook onder het contract met Telfort uit te komen en over te stappen naar een andere glasvezel leverancier om de VraagAlex dienst volledig in de lucht te houden.

Bijzonder is dat Telfort een van de meest gebelde bedrijven is via het systeem wat wij gebruiken en dus ook belang heeft bij het in stand houden van het systeem.

Wat zijn de alternatieven voor Telfort?

Hoewel er alternatieven zijn zitten wij op dit moment aan een contract vast. Door de VraagAlex telefooncentrale in de buurt te houden kunnen wij alle diensten in de gaten blijven houden.

De beste alternatieven die wij tot nu toe hebben gevonden zijn Vodafone en Fiber. Twee grote glasvezel leveranciers die enkel internet leveren en dus ook geen delen van de verbinding afknijpen of dichtzetten.

Wij zitten tot augustus 2016 aan een contract vast. Daarna zullen wij zo snel mogelijk gaan overstappen.

Wil jij ons helpen om dit probleem opgelost te krijgen?

Heb jij een glasvezelverbinding bij Vodafone of Fiber zonder telefonie? Dan kunnen wij een backup telefooncentrale bij jou plaatsen, zodat wij de VraagAlex diensten kunnen blijven garanderen.

Met een paar kleine aanpassingen in de apparatuur kunnen wij jouw glasvezel lijn gebruiken als backup wanneer onze lijn weer wordt dichtgezet.

Heb jij interesse om VraagAlex en de doorschakeldienst in stand te houden? Wil jij consumenten helpen om betere service in Nederland te krijgen? Wil jij daarnaast gratis gebruikmaken van de betaalde diensten van VraagAlex.nl? Neem contact met ons op via contact@vraagalex.nl om ons systeem te koppelen.

Heb jij andere vragen? Laat gerust jouw reactie achter. Met jouw reactie help jij ons ook om onze internetprovider sneller tot actie te laten overgaan.

VraagAlex is nu ook bereikbaar vanuit een direct nummer in Verenigde Staten!

Voor wie op vakantie is in de Verenigde Staten kan een telefoontje naar een Nederlandse klantenservice extreem veel geld kosten!

Die tijd is nu gelukkig voorbij. Via het nummer (631) 597 1752 kun jij VraagAlex nu bereiken en zo gratis worden doorverbonden naar een Nederlandse klantenservice of de klantenservice van een bedrijf die op VraagAlex.nl vermeld staat.

English?

Are you in the US and looking to get in touch with a dutch company? Call (631) 597 1752 and we will transfer your call without aditional costs!

Tip: Hoe jij gegarandeerd kunt winnen bij Vriendenloterij, Postcodeloterij en Bankgiroloterij!

Wist jij dat een loterij niet altijd een kansspel is? Wist jij dat jij gegarandeerd prijzen kunt winnen door maar heel even mee te spelen?

Recent heb ik de volgende prijzen gewonnen:

  • Knuffelbeer t.w.v. 25 euro
  • Restaurant cadeaubon t.w.v. 20 euro
  • Uitjes naar keuze t.w.v. 40 euro
  • VIP kaart t.w.v. 25 euro
  • 15 euro cash
  • 20 euro cash

Het enige wat ik daarvoor heb hoeven te doen is steeds 1x meespelen met de loterijen en daarna direct opzeggen. In de onderstaande video leg ik uit hoe dat precies werkt.

Feitelijk dus heel simpel. Jij krijgt een reclamebrief van een loterij met daarin een gegarandeerd geldbedrag van minimaal 15 euro. Het enige wat je hoeft te doen is eenmalig mee te spelen.

Aangezien eenmalige deelname minder dan 15 euro kost betaal jij dus feitelijk niet voor het lot. Loterijen geven verschillende welkomstprijzen weg als dank voor jouw deelname. Vervolgens zeg jij het lot direct op en hoef jij nooit meer mee te spelen. Wel is de kans groot dat jij weer opnieuw reclamepost gaat ontvangen met gegarandeerde geldprijzen om nog een keer deel te nemen.

Wij willen gokken niet aanmoedigen, wel willen wij ervoor zorgen dat jij altijd een winnaar bent!

Kassa: Toelichting over MyCrownCard.com

Afgelopen zaterdag was veel te zien over de Crown Card (MyCrownCard.com).

Al tijdens de uitzending bekeken wij hoe MyCrownCard geld verdient en waarom jij beter niet deel kunt nemen.

Hoe verdient MyCrownCard.com geld?

Eigenlijk doet MyCrownCard iets heel slims. Geld verdienen via het plaatsen van advertenties en een deel van de vergoeding doorgeven aan jou, de consument.

Een online aankoop wordt zo gemeten via diverse partners. Door inzicht te krijgen in aankoopgedrag via aankoopbonnen in winkels kan Crown Card jou webwinkels aanbevelen waar het bedrijf dan weer geld aan verdient.

Bristol is een van de webwinkels die als voorbeeld werd gebruikt tijdens de uitzending. Deze webwinkel geeft CrownCard een vergoeding van 10% via haar partners. Doe jij een aankoop via de webwinkel van Bristol, dan ontvang jij 3,5% cashback.

Beste deals? Wij helpen wel!

Via VraagAlex.nl kun jij nu ook de beste deal krijgen voor mobiel bellen, breedband en energie.

Door eenmalig over te stappen via VraagAlex voor voordelige energie of breedband krijg jij automatisch een VraagAlex Goud account ter waarde van 50 euro per maand GRATIS! Met dit account krijg jij maandelijks een uitnodiging voor onze meet & greets en kun jij maximaal 1 uur per maand gebruikmaken van de kennis van Alexander V. van Dijl, oprichter van deze website.

 

Slechte service verdient een baksteen!

slechte serviceSlechte service die jij krijgt bij Zilveren Kruis Achmea heeft te maken met wachten. Er is de laatste weken extreem veel over geklaagd over wachttijden daar. De klantenservice van Aldi, Basic Fit, Fit for Free, UWV en ook zeker Telfort staan hoog op de lijst van slecht bereikbare bedrijven. Voor een deel heeft de slechte bereikbaarheid te maken met de hoge kosten en 0900-nummers, in enkele gevallen is de wachttijd ook nog eens extreem lang.

Toch vragen wij ons af welke klantenservice volgens jou, de VraagAlex.nl website bezoeker echt snel moet verbeteren en waarom.

Jij kunt onderaan deze pagina jouw reactie plaatsen en ons laten weten welke klantenservice echt snel moet verbeteren en waarom.

Stem mee voor de slechts bereikbare klantenservice

Wanneer jij een product of dienst koopt moet jij ook de service en informatie kunnen krijgen waar jij voor betaalt hebt. Laat daarom jouw reactie achter onder deze pagina en laat ons weten welke klantenservice jij wilt zien verbeteren.

Direct een baksteen sturen om slechte service kenbaar te maken!

Wil jij liever direct een baksteen sturen? Jij kunt nu een echt uitziende rubber baksteen via ons laten versturen, samen met jouw klacht. Ook kun jij zelf een baksteen kopen en afleveren bij de winkel of het bedrijf waar jij de klacht wilt indienen.

Klik hier om jouw baksteens spons te bestellen voor nog geen 3 euro.

Wil jij liever dat wij een baksteen versturen? Laat dan jouw reactie achter onder dit artikel en wie weet komt jouw klacht met baksteen terecht waar deze moet zijn.

Waarom stemmen voor slechte service?

Natuurlijk stem je niet voor slechte service, maar voor de bedrijven waar service drastisch zou moeten verbeteren.

Nederlanders accepteren slechte service nog veel te veel. Of het nu gaat om lange rijen in de supermarkt, onvolledige informatie aan de telefoon of een miskoop via internet, veel mensen accepteren nog veel te veel.

Door te stemmen maak jij het mogelijk voor bedrijven om eindelijk een helder beeld te krijgen van hoe hun klanten over service denken. Daarbij kunnen wij namens VraagAlex de “VraagAlex Baksteen” weer gaan uitreiken. Deze verscheen eerder in 2004, toen Telegraaf er ook al over schreef.

Hoewel tijden zijn veranderd is service er nog niet heel erg op vooruit gegaan. Stem daarom mee en laat het volgende klantonvriendelijke bedrijf de volgende VraagAlex Baksteen in ontvangst nemen.

VraagAlex gaat vanaf volgende week weer de VraagAlex Baksteen overhandigen aan bedrijven die extreem “hoog” scoren op het gebied van slechte service. Hoe slechter de service, hoe meer kans het bedrijf maakt om de baksteen in ontvangst te mogen nemen.

Deel jouw Radar klachten nu ook met VraagAlex.nl

Toen ik recent de uitzending van Radar bekeek zag ik video’s en mensen die klachten insturen.

Door de populariteit van het programma en soms de beperkte kijkcijfers die een onderwerp aantrekt zendt Radar niet alles uit.

Om jou als consument beter van dienst te zijn staan wij open voor jouw klachten en video’s.

Wil jij een klacht of tip delen? Stuur een email naar contact@vraagalex.nl of spreek ons aan via de chat op deze website.

Wat doen wij met jouw klachten?

Wij plaatsen jouw klachten geanonimiseerd door op deze website. Wij plaatsen dus wel de namen van bedrijven, maar geen klantnummers, telefoonnummers of namen van mensen die klachten indienen.

Tip: Voorkom bedrijven met een 0900-nummer als klantenservicenummer!

Omdat bedrijven veelal met contracten van 1, 2, 3, 4 of soms zelfs 5 jaar werken moet jij wel echt het vertrouwen hebben dat service extreem goed is.

In mijn boek, mag het ietsje meer zijn lees jij over een aantal bedrijven. Inmiddels heb ik een duidelijk beeld van klantvriendelijkheid en ga ik duidelijk maken waarom wij voor deze bedrijven kiezen.

Energiebedrijven:

  1. Greenchoice – Dit bedrijf werkt al sinds de oprichting met een 010-nummer voor de klantenservice. Het gehele bedrijf is daarbij betrokken. Daarnaast kun jij op ieder moment het contract ontbinden, zonder enige opzegboete. Wij hebben nog een ander energiebedrijf gevonden waar dit het geval is.
  2. Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) – Hoewel het bedrijf in eerste instantie een verkeerde indruk heeft gemaakt maakt NLE nu alles goed. Het bedrijf heeft een normaal telefoonnummer en is continu aan het verbeteren.
  3. Engie – Met dit bedrijf heb ik iets minder ervaring, hoewel ik de klantenservice wel met enige regelmaat spreek. Omdat de klantenservice veelal enorm snel de telefoon aanneemt zet ik Engie op de derde plaats.

Telecombedrijven:

  1. Robin Mobile – Maandelijks opzegbaar, altijd en alles onbeperkt binnen Nederland, 100 gratis belminuten per maand van en naar andere EU landen. Het enige nadeel van Robin Mobile is dat de klantenservice alleen per chat bereikt kan worden.
  2. Simpel – Veel goedkoper dan Simpel ga je niet vinden. Het bedrijf is bereikbaar via een normaal telefoonnummer, maar omdat het bedrijf enkel 2-jarige contracten verkoopt zet ik het op de tweede plaats.
  3. KPN – De prijs en de service laat mij KPN op de derde plaats zetten. Klantenservice is gratis en daardoor onbereikbaar vanuit het buitenland. Nederlands grootste telecombedrijf staat bij ons op de derde plek.

Internetproviders:

  1. Tele2 – Super voordelig. Zeer regelmatige acties en een goed bereikbare klantenservice via een normaal vast telefoonnummer.
  2. XS4all – Extreem goede helpdesk. Al vanaf het begin bereikbaar via een normaal 020-nummer en altijd bereid om te helpen. XS4all is wel de duurste internetprovider in Nederland.
  3. KPN – Als grootste provider van Nederland en eigenaar van de kabels helpen medewerkers heel erg snel. De klantenservice is 24-uur per dag bereikbaar. De rede dat KPN op de derde plek staat is de prijs.

Om zeker te weten dat jij de beste deal krijgt kun jij nu bellen met 020 262 1789.

Bij welke bedrijven kun jij beter uit de buurt blijven?

Ondanks deze website adviseren wij alsnog om weg te blijven bij bedrijven die 0900-nummers gebruiken voor de klantenservice. Of het nu een 0900-nummer is tegen het lokale gesprekstarief of duur betaalde 0900-nummers. Deze nummers zijn onbereikbaar vanuit een groeiend aantal telefoonaansluitingen.

Bedrijven die mij als eerste te binnen schoten toen ik ging schrijven zijn:

Deze bedrijven kiezen allemaal voor een 0900-nummer voor de klantenservice. Waarbij het woord service beter vergeten kan worden.

Ondanks dat wij op dit moment wel met Telfort, NUON, Essent en Eneco kunnen doorverbinden garandeert dat niet dat het in de toekomst zo blijft.

 

Alexanders tip: Koop brillen online!

Als oprichter van VraagAlex krijg ik regelmatig de vraag hoe jij als consument zo veel mogelijk kunt besparen.

Nu ik brillen heb gekocht bij de websites Brillen24.nl en MisterSpex.nl kan ik zeggen dat jij extreem veel voordeliger uit bent.

Wel een paar tips…

2 tips voor het online kopen van een bril

Tip 1: Meet jouw huidige bril en controleer de afmetingen van jouw nieuwe bril. Zo voorkom jij dat je een te grote bril koopt of een te kleine bril.

Tip 2: Bekijk brillen in reguliere brillenwinkels, om te zien hoe deze jou staan.

Wij horen graag jouw ervaringen met het online kopen van jouw bril.

Laat jouw reactie achter onder dit bericht.

OV-bedrijven Arriva en Qbuzz negeren wet- en regelgeving rondom klantenservice…

Sinds 2014 is het maximumtarief voor het bellen naar een klantenservice 1 euro per gesprek + maximaal de lokale gesprekskosten per minuut.

Zowel de klantenservice van Arriva als die van U-OV (onderdeel van Qbuzz) hebben wij kunnen betrappen op ene te hoog minuuttarief voor het bellen naar de klantenservice.

Hoewel de 2 cent per minuut die in rekening word gebracht wellicht een stuk minder is dan 1 euro voor het gemiddelde gesprek mag het niet, en de regels zijn er natuurlijk met een reden.

U-OV ontkende in eerste instantie het te hoge tarief, wat Arriva betreft, daar wachten wij nog altijd op een antwoord.

 
DutchBelgiumEnglishUSA