Budgetbeheer: Samen met ons uit de schulden!

Dagelijks krijgen wij vragen binnen over budgetbeheer, schuldhulpverlening en manieren om beter met geld om te gaan. Dagelijks helpen wij mensen aan besparingen die op kunnen lopen tot boven de tweeduizend euro per gezin per jaar!

Tot nu toe hebben wij mensen geholpen aan het opstellen van budgetplannen en besparingen op een breed scala aan producten en diensten. Met VraagAlex Budgetbeheer voegen wij die 2 elementen samen om jou blijvend te laten besparen.

Jij zult steeds meer lezen over aanbiedingen, acties en manieren om producten en diensten aan te schaffen. Wist jij bijvoorbeeld dat Boni, Aldi, Lidl, Netorama, Jumbo en Albert Heijn allemaal nooit de voordeligste supermarkt zijn? Albert Heijn heeft regelmatig acties, waardoor A-merken veel goedkoper zijn dan het Aldi huismerk.

Lidl prijst dingen nog best wel eens af met 30%, waar Jumbo weer veel minder goed in is. Albert Heijn prijst af met 35%, maar de prijzen zijn dan wel vaak weer wat hoger.

Wat gaat VraagAlex Budgetbeheer mij opleveren?

budgetbeheerWij gaan al jouw schulden op een rij zetten zodat jij gebruik kunt maken van een eenvoudig aflossings traject. Dit traject helpt de meeste mensen (inclusief Alexander V. van Dijl zelf) om binnen 24 maanden uit de schulden te komen.

In de meeste gevallen lukt het ons om jou sneller weer op de rit te krijgen dan een wettelijke schuldsanering (WSNP). Daar komt bij dat jij via VraagAlex budgetbeheer geen BKR registraties krijgt en alle schulden gewoon kunt aflossen.

Direct contact over VraagAlex Budgetbeheer? Klik hier!

Wat gaat VraagAlex budgetbeheer dan kosten?

Wij willen jou uit de schulden helpen, niet verder in de schulden duwen. Onze meter gaat daarom pas lopen nadat wij jou uit de schulden hebben geholpen. Wij gaan uit van een bijdrage die ruim lager is dan het bedrag wat jij bespaart, feitelijk betaal jij dus nooit meer dan wat jij via ons bespaart.

Onze richtprijs is 25 euro per maand voor een periode van 24 maanden. Er zijn mensen die er meer uitgehaald hebben en dus langer willen blijven betalen, er zijn ook mensen die minder willen betalen, alles is prima. Ons doel is jou verder te helpen!

Jij zit bij VraagAlex budgetbeheer ook nooit vast aan een contract. Wil jij weg, dan kan dat gewoon.

Direct contact over VraagAlex Budgetbeheer? Klik hier!

Een klein stukje geschiedenis over VraagAlex Budgetbeheer

Toen ik in 2006 met VraagAlex begon had ik nooit verwacht dat wij 10 jaar later nog zouden bestaan. Het vallen en opstaan was ook anders dan wat ik had gedacht. 10 jaar geleden had ik niet verwacht ooit budgetbeheer te kunnen gaan aanbieden. Kortom, er is veel veranderd.

Meer weten over VraagAlex Budgetbeheer en de mogelijkheden om samen uit de schulden te komen? Plan direct een afspraak in via VraagAlex.youcanbook.me.

Originally posted 2017-04-10 07:55:19.

Incassobureau, maar dan klantvriendelijk…

Jaarlijks ontvangt zo’n 65% van alle Nederlanders een brief van een incassobureau. Dit alles heeft te maken met de manier waarop wij als Nederlanders contracten afsluiten en kopen.

Wij willen dat incasso anders gaat worden en stellen daarom het volgende voor:

  • Wij brengen geen incassokosten in rekening, maar stellen de klant eerst in de gelegenheid om alsnog te betalen en contact met ons op te nemen.
  • Wij gaan in gesprek om in te schatten of wij de klant verder kunnen helpen. Een betalingsachterstand ontstaat immers niet voor niets.
  • Wij helpen klanten aan verdere besparingen en aan een aflossingsplan voor de schulden.
  • Wanneer wij geen reactie krijgen stellen wij de klant in de gelegenheid om de 40 euro incassokosten alsnog te investeren, zodat schulden omlaag gaan in plaats van omhoog.

Wat gaat dit traject kosten?

Bedrijven hoeven niets te betalen. Wij vragen ook geen exclusiviteit, enkel een kans om het nieuwe incassotraject van VraagAlex eens te testen. Klanten die door ons geholpen willen worden aan besparingen of budgetcoaching betalen ons 25 euro per maand of investeren 12,50 per maand via Hashflare om blijvend uit de schulden te blijven. Dit alles pas zodra het schuldenplan is afgerond.

Particuliere klanten betalen ons dus pas zodat het traject is geslaagd. Voor bedrijven is dit traject helemaal gratis. Bedrijven mogen VraagAlex ook uittesten voor een tijdelijke proefperiode. Slaagt VraagAlex er niet in om een vordering betaalt te krijgen, dan mag het alsnog naar een klantonvriendelijk incassobureau.

Wanneer gaat dit incassobureau van start?

Wij hebben al een aantal proefballonnen op laten gaan om te kijken of dit traject mogelijk kan werken. Veel bedrijven realiseren zich de schade van een regulier incassobureau nog niet. De gemiddelde klant loopt immers weg na een incassotraject.

Uit onderzoek blijkt dat een incassobureau zoals VraagAlex dat gaat doen zorgt voor blije klanten. Een bedrijf helpt klanten immers om uit de schulden te komen in plaats van dieper in de schulden te komen.

VraagAlex gaat geen grote campagnes voeren, wel gaan wij mensen wijzen op de mogelijkheden. Krijg jij een brief van een incassobureau, vertel het bedrijf die de opdracht heeft gegeven dan gerust over de klantvriendelijke mogelijkheden van VraagAlex.

Het directe telefoonnummer van AlexandervanDijl.nl is 06 45 430 985, daaronder zullen de diensten van VraagAlex incasso ook komen te vallen.

Welke websites schreven al over dit incassobureau?

Hoewel wij feitelijk pas net zijn begonnen aan deze nieuwe uitdaging zijn er al wel een aantal sites die ons vermelden:

 

 

Originally posted 2017-04-06 19:51:24.

Robin Mobile klantenservice? Ja! Maar zonder telefoonnummer!

Dagelijks komen er vragen binnen bij VraagAlex.nl, wat is het telefoonnummer van Robin Mobile? Of, “hoe kan ik de Robin Mobile klantenservice bereiken?”. Het antwoord op beide vragen is, alles gaat via de website. Daar kun je contact opnemen via chat, email, twitter of zelfs een verzoek indienen om teruggebeld te worden. Klik hier als dat antwoord is op jouw vraag en om direct naar de website van Robin Mobile te gaan.

Waarom heeft de Robin Mobile klantenservice geen telefoonnummer?

Robin MobileNet als ieder ander bedrijf weet ook Robin Mobile dat een klantenservice extreem veel geld kost. Om de kosten zo laag mogelijk te houden heeft de directie van Robin Mobile ervoor gekozen om geen telefonische klantenservice beschikbaar te stellen. Wie contact zoekt met het bedrijf heeft een aantal andere opties.

Chatten, email, Twitter en Facebook behoren tot de mogelijkheden. Wie een telefonisch bereikbare klantenservice zoekt tegen vergelijkbare prijzen zou Simpel kunnen overwegen. Daar heb je onbeperkt bellen, onbeperkt SMS, 1GB data voor een totaalprijs van 10 euro per maand. Wie meer data wil kan voor 15 euro per maand 2GB data gebruiken. Nadeel is wel dat je direct aan een 2-jarig contract vast zit. Voordeel is weer dat je voor 4,95 per maand een iPhone erbij kunt kopen. Klik hier voor meer informatie.

Waar kan ik nog meer onbeperkt bellen, SMS en data krijgen?

Inmiddels leveren vrijwel alle providers de onbeperkt abonnementen. Voor een gemiddelde gebruiker is een bonden van 1GB tot hooguit 2GB overigens meer dan voldoende omdat men toch vaak via WIFI online is en het mobiele netwerk daarmee niet belast.

Zoek jij toch een abonnement met onbeperkt bellen, SMS en vooral internet? Kijk dan op VraagAlex.nl/mobiel voor het aanbod. Daar staan ook de nodige abonnementen met toestel vermeld, zodat jij exact kunt vinden welk abonnement het beste bij jou past.

Originally posted 2017-04-06 15:47:15.

NUON tarieven: Voordelig of juist niet?

Wie de NUON tarieven vergelijkt met die van andere aanbieders komt veelal tot de ontdekking dat stroom en gas veel voordeliger te krijgen zijn. Een simpel telefoontje met onze bespaarcoaches bespaart jou al snel tussen de 100 en 500 euro per maar op jouw energierekening!

Nuon tarieven vergelijken loont dus vrijwel altijd. Via sites als Gaslicht.com en Pricewise kom jij ook op mooie vergelijkingen uit. Daaruit blijkt dan weer dat die sites lagere tarieven hanteren dan de providers zelf. Komen de Nuon tarieven er via Gaslicht.com goed uit, vergelijk dan even de tarieven die jij betaalt of bel direct met onze bespaarcoach via 020 262 1789. Wij vergelijken niet alleen de NUON tarieven, maar ook die van andere leveranciers.

Waarom verschillen de Nuon tarieven per site?

nuon tarievenDe trouwe kant gaat direct naar de website Nuon.nl en betaalt dus de online prijs voor vaste klanten. Mensen die vergelijken gaan veel beter kijken en krijgen dan ook een betere deal.

Wij krijgen ook met enige regelmaat mensen aan de telefoon die enkel en alleen kijken naar de tarieven voor stroom of gas. Deze maken voor veel mensen echter maar een klein deel uit van de totale rekening. Wie echt gaat vergelijken kijkt ook naar het vastrecht. De kosten die je betaalt ongeacht het verbruik.

Pas wanneer jij alles volledig berekend kom jij tot de beste prijs. Geen zin om het zelf uit te zoeken? Via 020 262 1789 helpen mijn collega’s jou gratis aan de juiste aanbieder. Daarnaast helpen wij jou ook jaarlijks opnieuw aan de beste deal.

Hoe weet ik zeker dat ik altijd de beste deal krijg?

Een overstap via 020 262 1789 is alleen de eerste stap. Vervolgens helpen wij jou aan het einde van ieder contract opnieuw aan de beste deal. Wij houden de tarieven dagelijks in de gaten en bellen jou zodra een betere deal voor jou beschikbaar is.

Originally posted 2017-04-06 12:02:19.

Canal Digitaal Klantenservice, nu lokaal tarief!

Sinds VraagAlex bestaat krijgen wij klachten binnen over de Canal Digitaal Klantenservice. Een bedrijf wat 50 cent per gesprek vroeg om de klantenservice aan de lijn te krijgen.

Vandaag verbond ik weer een gesprek door, om de kosten voor het 0900-nummer te omzeilen. Vandaag echter kreeg ik de melding te horen dat het bedrijf nu bereikbaar is via een 088-nummer en dus tegen het lokale tarief.

In de onderstaande video praat ik over het 088-nummer van de Canal Digitaal Klantenservice. Persoonlijk ben ik erg blij met deze ontwikkeling en het verlagen van het tarief. Persoonlijk vindt ik dat een klantenservice gratis moet zijn of in het ergste geval lokaal tarief. Betalen voor service past niet meer in deze tijd.

Waarom is de Canal Digitaal Klantenservice nu lokaal tarief?

Canal Digitaal Klantenservice, nu lokaal tarief!Zowel de wet als de verwachtingen van klanten veranderen snel. Gelukkig heeft de wetgever nu gezegd dat een klantenservice binnenkort niet meer mag kosten dan het lokale tarief. Dat is voor veel mensen zelfs helemaal gratis.

Geld verdienen aan een service afdeling mag dus niet meer voor vaste klanten. De extra euro die bedrijven nu nog mogen vragen komt daarbij dus ook zeer binnenkort te vervallen.

Is de Canal Digitaal klantenservice wel bereikbaar via 088?

Ja en nee. Vanuit sommige landen en providers is bellen naar een 088-nummer geen enkel probleem. Voor andere landen en providers is bellen naar de Canal Digitaal Klantenservice wel een probleem.

Vanuit VraagAlex.nl maken wij de klantenservice ook in de toekomst gewoon bereikbaar en zullen wij door gaan verbinden met de onbereikbare 088-nummers.

Heb jij ervaring met de Canal Digitaal Klantenservice? Klik hier om jouw ervaring te delen met andere bezoekers van deze website. Op het moment van schrijven van deze pagina scoort de Canal Digitaal Klantenservice 1 uit 5 sterren. Dit heeft deels te maken met hoge kosten van de klantenservice en deels met de manier van afhandelen van vragen en klachten.

Originally posted 2017-04-03 08:48:43.

PostNL klantenservice: Hoe kan ik die bereiken?

Update: PostNL is nu ook bereikbaar via 020 262 1789.

Met alle oplichtersdiensten als TelInfo is dit bericht bedoelt om jou naar het juiste telefoonnummer te sturen van de PostNL klantenservice.

PostNL klantenservice heeft 2 telefoonnummers, 0900 0990 en een ander nummer. Wij zoeken vanuit VraagAlex al jaren naar een ander nummer. Ieder ander nummer wat wij hebben geprobeerd werkte simpelweg niet. Tot dat wij op het nummer kwamen, 058 2333333, wat in eerste instantie lijkt op een foutief nummer van PostNL, maar als jij gewoon aan de lijn blijft krijg jij de klantenservice alsnog aan de telefoon.

Hoe bereik ik de PostNL klantenservice zonder 0900-nummer?

postnl klantenserviceAangezien wij die vraag ook zeer regelmatig krijgen kan ik hierbij het antwoord geven. Er is een alternatief nummer. Dat maakt het mogelijk om de PostNL klantenservice te bereiken zonder 0900-nummer! Bel jij vanuit het buitenland, ook dan kun jij het andere nummer bellen! Direct bellen naar een 0900-nummer vanuit het buitenland gaat helaas niet, jij kunt wel een account aanmaken via bijvoorbeeld 0900prepaid (klik hier om de site direct te openen).

Natuurlijk is het ook mogelijk om via diensten als Twitter, webchat en contactformulieren direct met de PostNL klantenservice contact te krijgen. Reactietijd via de zogenoemde webcare is gemiddeld zo’n 60 minuten. Te lezen aan de reacties op VraagAlex.nl, vaak zelfs sneller dan wachten op een PostNL klantenservice medewerker.

Hoe kan ik een klacht indienen zonder hoge kosten te betalen?

Klagen over PostNL kan natuurlijk via de pagina op deze site. Daarnaast zijn er heel wat sites waar jij klachten kunt melden. Tot slot kun jij natuurlijk ook daarvoor gebruikmaken van webcare.

Klagen heeft in mijn ervaring pas zin als jij de betalende klant bent. Verwijst een bedrijf jou door naar PostNL om informatie op te vragen, dan hoef jij dat niet te accepteren. Dat Bol.com kiest voor een klantonvriendelijk verzendbedrijf betekend niet dat jij daar contact mee hoeft op te nemen. Uiteindelijk blijft de afzender van een pakketje verantwoordelijk voor het traject tot dat het is afgeleverd.

Kom jij er echt niet uit en wil jij toch bellen met de PostNL klantenservice? Dan is het nummer 0900 0990 helaas jouw enige optie. Alle andere nummers kosten meer geld of zijn van zakelijke afdelingen en gaan jou als consument dus niet helpen.

Originally posted 2017-03-31 04:53:24.

Koopkracht berekenen: Gezinnen laten gemiddeld € 2.528 liggen!

Koopkracht berekenen is belangrijk. Omdat het gemiddeld Nederlands gezin € 2.528 laten liggen vind ik het erg belangrijk dat mensen toegang hebben tot de grootste besparingen.

Op dit moment helpen wij jou met besparingen op:

Wij werken ook continu naar meer besparingen. Daarom nodig ik jou ook zeker uit om te bellen met mijn collega’s via 020 262 1789. Wij zorgen ervoor dat jij een besparing van zoveel mogelijk geld gaat krijgen!

Hoe kan ik mijn koopkracht berekenen?

koopkracht berekenenUiteindelijk heb jij een paar dingen nodig. Allereerst moet jij natuurlijk weten hoeveel inkomsten jij samen met jouw gezin binnenbrengt per maand. Daarnaast moet jij natuurlijk de maandelijkse kosten weten.

Verder is het belangrijk om te kijken naar overige kosten. Hoeveel geld geef jij nu uit aan eten, drinken, uitjes en andere dingen waar mogelijk op bespaart kan worden. Heb jij op dit moment schulden wat jouw koopkracht berekenen lastig maakt? Klik hier voor een stappenplan om snel uit de schulden te komen.

Wij helpen jou om jouw schulden op een rij te zetten en schrijven samen met jou een plan om uit de schulden te komen. Gemiddeld lukt ons dat zelfs met een minimum inkomen binnen 4 1/2 jaar!

Is het handig om een budget te stellen?

Absoluut! Het stellen van een budget helpt jou om inzicht te krijgen in uitgaven en kosten. Hoe meer jij uitgeeft, hoe minder jij overhoud aan het einde van de maand. Wanneer jij bijvoorbeeld 10 euro per maand extra aflost op een lening kan dat zomaar honderden euro’s schelen over de looptijd van de lening.

Onze budgetcoach helpt jou om een maandbudget op te stellen zodat jij uiteindelijk zo snel mogelijk uit de schulden komt. Dat betekent mogelijk een paar jaar geen vakantie. Het betekent waarschijnlijk dat jij naar verschillende supermarkten moet gaan voor de voordeligste boodschappen.

Wil jij direct een afspraak maken met jouw budgetcoach? Klik hier!

 

Originally posted 2017-03-29 19:30:16.

Hypotheek zonder provisie!? Bestaat dat nog?

Een hypotheek zonder provisie is niet meer mogelijk. Wel is het mogelijk om zoveel mogelijk zelf te regelen, zodat de kosten voor het afsluiten van een hypotheek tot een minimum beperkt blijven. Execution only heet dat in vaktermen.

Wil jij zo’n hypotheek zonder provisie afsluiten? Bel 020 262 1789 of klik hier.

Hoe werkt een hypotheek zonder provisie?

Een hypotheek zonder provisie af te sluiten betekent puur en alleen het afsluiten van de hypotheek. Dit betekent dat jij geen advies krijgt, geen rentes kunt vergelijken met een persoon en dus alles zelf moet regelen. Het positieve gevolg is wel dat jij heel veel minder betaalt om de hypotheek zonder provisie af te sluiten.

Via de onderstaande knop kun jij direct meer informatie opvragen:

Hypotheek zonder provisie

Hoeveel jij bespaart hangt af van het tarief van jouw hypotheekadviseur. Deze verschillen sterk. Sommige adviseurs zijn onafhankelijk, andere werken direct samen met 1 of enkele hypotheekverstrekkers.

Kan ik toch wat advies krijgen?

Alles is mogelijk. Jij kunt zeker wat advies krijgen, dit is echter niet zonder kosten. Alle tijd die wordt besteed aan jouw advies zal ook worden doorberekend. Dit is helaas hoe hypotheekverstrekkers nu werken.

Weet jij exact wat jij wil, waar jij jouw volgende hypotheek wilt afsluiten of oversluiten? Dan kun jij het beste hier klikken om voor een execution only hypotheek te gaan, dus zonder provisie.

Besparen kan altijd. Daarom bieden wij ook een advieslijn aan waar jij via het telefoonnummer 020 262 1789 blijvend kunt besparen op jouw vaste lasten. Zo vergelijken wij onder andere energietarieven, internet, TV, vast bellen en natuurlijk jouw mobiele telefoonrekening.

Hypotheek zonder provisie, is dat wel verstandig?

Absoluut! Veel mensen kunnen prima zelf op internet tarieven uitzoeken en weten al heel snel precies wat ze willen hebben. Een hypotheek zonder provisie bespaart jou al snel honderden, soms duizenden euro’s.

 

Originally posted 2017-03-28 10:58:42.

Forever Living: De waarheid achter netwerk marketing!

McDonalds levert al snel veel meer geld op dan het aansluiten bij Forever Living. Hetzelfde geldt voor andere netwerk marketing producten en diensten.

Het business model is complex. Zelfs de directeur wist tijdens een uitzending van Radar geen duidelijk beeld te schetsen. 5000 mensen die maandelijks bestellen, 10 die meer dan 10.000 per maand verdienen. Dat is 0,2%. Forever Living heeft daarnaast een extreem hoog aantal mensen die geld hopen te verdienen die gewoon flinke kosten maken.

Vandaag nemen wij vanuit VraagAlex contact op met Forever Living products en hopen wij een duidelijker inzicht te krijgen in de werkelijke achtergrond van dit bedrijf.

Wat is er mis met de manier van verkopen van Forever Living?

Forever LivingDe producten die verkocht worden zijn prima. Veelal zelfs bovengemiddeld goed. Het probleem zit daar ook zeker niet in. Waar het probleem wel zit is de verkoopmethode. Jij bent als distributeur bijvoorbeeld verplicht om een maandelijkse afname te doen. Dit zorgt ervoor dat jij hoe dan ook geld kwijt bent om jouw bonussen te kunnen krijgen. Helaas is de exacte informatie over hoeveel het inschrijven jou daadwerkelijk kost moeilijk op internet te vinden.

Om een rendabele business op te bouwen moet jij om te beginnen heel veel mensen spreken. Dat is natuurlijk zo voor iedere zelfstandig ondernemer. Het grote verschil is echter dat mensen die zich inschrijven bij Forever Living veelal geen ondernemers mindset hebben. Ze voelen zich dus niet in eerste instantie als ondernemer.

Stel je even voor, jij verdient een basis salaris van 10 euro per uur en werkt 30 uur per week. Dan krijg jij maandelijks zo’n 1200 euro binnen. Dit bedrag is natuurlijk voor belasting, maar laten we uit gaan van zo’n 1000 euro wat je netto op de rekening krijgt. Geen enorm bedrag, maar genoeg om van rond te komen.

Bij forever living ben jij echt wel een paar maanden (zo niet langer) bezig om dat basis salaris binnen te halen. Dat alleen als het lukt. Lukt het jou niet om producten te verkopen en mensen te betrekken bij het bedrijf, dan verdien jij helemaal niets in dezelfde uren.

Aansluiten bij Forever Living? Klik hier voor de pagina van een van de onafhankelijk distributeurs. Contactinformatie van het bedrijf zelf is hier te vinden.

Originally posted 2017-03-28 03:36:32.

0900-nummers voor klantenservice binnenkort altijd lokaal tarief!

De tarieven voor 0900-nummers gaan omlaag! Binnenkort gaat het maximumtarief voor het bellen naar een klantenservice omlaag van 1 euro per gesprek naar het lokale tarief.

Vanuit VraagAlex hopen wij dat onze dienst daarmee langzaam maar zeker overbodig zal worden. Toch weten wij ook dat 0900-nummers moeilijk bereikbaar blijven voor een groot aantal klanten. Daar komt bij dat bedrijven de telefoonnummers van de klantenservice erg goed weten te verstoppen op de websites.

Gaat er echt een einde komen aan 0900-nummers?

0900-nummersHet antwoord op die vraag is simpel. Nee! Er gaat geen einde komen aan 0900-nummers. De reden daarvoor is simpel. Om te beginnen, oplichtersdiensten als 0900 8051 maken natuurlijk nog altijd gebruik van dit soort nummers. Zolang er mensen zijn die 90 cent per minuut prima vinden of het niet door hebben zijn 0900-nummers nog te gebruiken.

Natuurlijk zijn er ook services die via dit type nummer kunnen worden betaalt. Denk bijvoorbeeld aan telefonische informatie (zoals bij het Juridisch Loket) of aan informatie voor een aankoop.

Alleen voor de klantenservice (dus vraag over een product of dienst wat jij reeds hebt afgenomen) mogen de kosten maximaal het lokale tarief zijn. Ben jij geen klant of nooit klant geweest, dan mag alles (tot een maximum van 1 euro per minuut) worden gevraagd.

Aangezien jij ook zeker geen klant bent van diensten als 0900 8051 of vergelijkbare diensten mogen ook deze bedrijven alles vragen wat ze willen.

Belangrijk om te weten is dat jij als klant altijd goed op moet letten welk nummer jij belt. Op deze website vind jij altijd het juiste telefoonnummer en weet jij dus ook zeker dat jij nooit te veel betaalt.

Daarnaast kunnen wij jou via het telefoonnummer 020 262 1789 ook heel vaak doorverbinden wanneer het nummer van een klantenservice niet, of moeilijk te vinden is.

 

Originally posted 2017-03-25 14:57:44.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA