Klacht over AliExpress via VraagAlex.nl

AliExpress is een Chinese webwinkel, welke producten levert over heel de wereld. Extreem lage prijzen en helaas ook wisselende service.

Hierbij een ervaring van een van de AliExpress klanten:

Wij hebben 30 mei 2016 allstars schoenen besteld bij aliexpress.

Bij de bestelling stond dat we direct ideal moesten betalen.

Dit dus ook direct gedaan omdat onze dochter de schoenen heel graag voor de vakantie wilde hebben.
Na 4 weken keken wij in de informatie en stond dat het pakketje vanuit land van herkomst klaar stond. Daarna 2 weken later weer gekeken en stond nog steeds op de zelfde status.

Rond begin augustus gemaild met mw Sophia Long en zei zei dat de bestelling fout was gegaan, en zei zou kosteloos een nieuwe bestelling plaatsen.

Nu kijken we vorige week weer in de status en staat dat alles leeg is.

Eerst kregen we na de bestelling al een mail dat de order geplaatst was maar geen betaling was gedaan, wij mail contact gehad en gezegd we hebben wel betaakd ik heb bewijs in mijn bankgegevens.weer moest dit nagekeken worden en een week Later zeiden ze dat de betaling wel binnen was gekomen, maar wat laterūüėé. Daarna weer een mail ontvangen dat de status was veranderd, wij kijken maar stond nog steeds op verzonden vanuit land van herkomst. Weer contact gelegd via de mail, en weer werd er gezegd dat we nog 10 dgn moesten wachten want het verwerken duurt 10 dgn ongeveer.

Na 15 dgn weer gekeken en nog steeds stond de status op hetzelfde en zagen we nog geen verschil.

Nu zijn we eind augustus en mijn dochter zit nog altijd op haar schoenen te wachten, die maar niet komen.
En ik mijn geld kwijt.

Dit was voor mij echt de laatste keer dat ik bij aliexpress bestel.

Ik hoop echt dat jullie voor ons iets kunnen betekenen, of de schoenen waar mijn dochter op wacht anders geld terug. want dit is toch geen service.

Wat vind jij van deze ervaring? Laat gerust jouw reactie achter.

Klantenservice bellen mag niet meer dan 1 euro kosten!

klantenserviceDe laatste maanden komen wij steeds meer achter klantenservicenummers die veel meer kosten dan de wettelijk toegestane 1 euro per gesprek. Steeds meer doorschakel services adverteren met tarieven van 80 of 90 cent per minuut. Een eenvoudig telefoontje naar een klantenservice mag echt niet veel geld kosten.

Om de klantenservice voordelig en bereikbaar te houden kun jij nu bellen met 020 262 1789 en verbinden wij jou tegen lokale gesprekskosten door naar de klantenservice die jij wilt bereiken.

Hoewel wij niet met iedere klantenservice kunnen doorverbinden kunnen wij jou in de meeste gevallen wel helpen om in ieder geval verder te komen.

Voorbeelden van dure nummers om de klantenservice te spreken

Een eenvoudige zoekopdracht wijst op een aantal dure doorschakel diensten. Deze lijst zal worden aangevuld met nieuwe nummers zodra deze bij ons binnenkomen.

Nummers als:

  • 0900 0544 (90 cent per minuut)
  • 0900 0700 (80 cent per minuut)
  • 0900 8051 (80 cent per minuut)
  • 0900 8044 (90 cent per minuut)

De echte nummers van iedere klantenservice zijn te vinden op de websites van de bedrijven of natuurlijk zonder enige kosten via deze website (VraagAlex.nl) of via ons telefoonnummer 020 262 1789.

Hoe kun jij een hoge telefoonrekening voorkomen?

Natuurlijk helpt het altijd als jij nooit naar 0900-nummers belt. De meeste telecomaanbieders maken het ook mogelijk deze nummers in zijn geheel te blokkeren zodat jij nooit op extra kosten kunt worden gejaagd.

Helaas ontkom je soms niet aan het bellen naar 0900-nummers. Bedrijven als Oxxio, EnergieDirect zijn bijvoorbeeld enkel via 0900-nummer te bereiken. Ben jij op zoek naar advies of een beslaring? Bel met 020 262 1789 en helpen onze energie adviseurs jou graag verder.

Het beste kun jij voordat jij klant wordt bij een nieuw bedrijf 2 dingen controleren. Allereerst, of de klantenservice voor jou bereikbaar is zonder de extra kosten. Daarnaast hoeveel klachten er zijn over de klantenservice.

Wil jij iets toevoegen of jouw ervaring delen? Laat deze dan hieronder achter.

Telfort Glasvezel problemen of klachten? Deel ze hier!

telfort glasvezelBen jij klant van Telfort Glasvezel? Dan ben jij mogelijk ook in het bezit van de Experiabox V8.

Als trouwe klant van XMS ben ik een aantal jaar geleden overgezet naar Telfort Glasvezel, waar ik lang gebruik heb kunnen maken van wat Telfort Glasvezel noemt de “oude lever straat”, inclusief extern IP adres, bellen en de mogelijkheid voor televisie.

Omdat ik dat laatste niet gebruikte dacht ik er verstandig aan te doen te upgraden naar de nieuwe apparatuur en systemen. Waar de ping daar aanzienlijk op vooruitging ben ik het externe IP adres helaas kwijt geraakt. Met een kleine aanpassing (op eigen risico in de woorden van Telfort) kon ik het externe IP adres terugkrijgen. Helaas verviel daardoor de mogelijkheid om te kunnen bellen.

Contact met Telfort Glasvezel kwam op niets uit. Een telefoontje naar XS4all zorgde ervoor dat ik direct de overstap wilde maken. Ondanks dat Telfort Glasvezel mij niet kan leveren wat ik heb gekocht weigert het bedrijf mij nu los te laten als klant.

Wat ik verwacht van Telfort Glasvezel

Eenvoudig gezegd, ik verwacht externe IP adressen (of in ieder geval 1 extern IP adres) te kunnen gebruiken. XS4all biedt de mogelijkheid om voor 9,50 per maand 5 bruikbare externe IP adressen te gebruiken. Helaas biedt Telfort deze mogelijkheid niet, of weigert de medewerker mij van deze mogelijkheid op de hoogte te brengen.

Omdat Telfort Glasvezel niet kan leveren verwacht ik dat het bedrijf mij los gaat laten als klant en hoop ik dat andere Telfort klanten via deze weg gaan klagen over de slechte service. Zo kunnen we gezamenlijk een einde maken aan de monopolistische positie die Telfort (dochter van KPN) heeft weten te bemachtigen in Nederland.

Heb jij klachten over Telfort of Telfort Glasvezel? Deel het door jouw reactie achter te laten onder dit bericht. 

Met jouw reactie kunnen wij ervoor gaan zorgen dat jij de service krijgt waar jij voor betaalt.

Tesla’s antwoord op het openbaar vervoer: Tip van de dag!

teslaIn deze tip van de dat vertel ik jou waarom het zo belangrijk is om na te denken over de toekomst. Binnen nu en een paar jaar gaat de wereld van het openbaar vervoer namelijk helemaal veranderen. Geen klantonvriendelijke OV-chipkaart, niet meer wachten op vertraagde treinen, gewoon instappen waar en wanneer het jou uitkomt, 24-uur per dag! Jij kunt jouw zelf-rijdende Tesla namelijk binnenkort gaan aanmelden als deel van de OV-fleet wanneer jij deze niet gebruikt.

Tesla is de voorloper op alles wat te maken heeft met de ontwikkeling van energie en energieverbruik in Nederland. Het bedrijf is vooral bekent wegens de auto’s die binnenkort zelf-rijdend gemaakt gaan worden. Hierdoor zullen¬†auto’s 10x veiliger worden dan een mens gestuurde auto en de mogelijkheid bieden aan mensen zonder rijbewijs of rijervaring om vervoert te worden zonder het klantonvriendelijke openbaar vervoer.

Tesla zal ook beschikbaar zijn in gebieden die niet rendabel zijn voor de OV bedrijven en jij, de Tesla eigenaar kunt straks zelf bepalen in welke regio jouw Tesla mag rijden en wat jij daaraan wilt verdienen. Natuurlijk houd het review systeem ook bij welk type reiziger in jouw auto instapt, zodat jij kunt bepalen dat bijvoorbeeld alleen nette, niet-rokende mensen kunnen instappen.

Er staat dus veel te gebeuren. Mijn hoop is dat de OV-chipkaart binnenkort eindelijk volledig overbodig zal worden. Dat het openbaar vervoer steeds klantvriendelijker zal worden omdat wij, de auto-eigenaren het systeem terugnemen in eigen hand.

Mijn verwachtingen van Tesla in de toekomst

De verwachting is dat de eerste zelf rijdende Tesla’s al in 2020 op de weg zullen rijden. Mijn persoonlijke verwachting is dat het openbaar vervoer daar uiterlijk binnen 10 jaar de gevolgen van gaat voelen.¬†Bussen zullen eerst leeglopen, later zullen lange-afstand bussen en vooral treinen de gevolgen gaan merken. Te zien aan de huidige ontwikkelingen van klant(on)vriendelijkheid zal Tesla deze wedstrijd gaan winnen en zullen de OV-bedrijven achterblijven.

Flixbus ervaringen? Deel ze hier!

flixbus ervaringenHeb jij Flixbus ervaringen? Positief? Negatief? Deel jouw ervaring hier!

Natuurlijk kun jij de Flixbus website bereiken door hier te klikken en is het telefoonnummer van Flixbus hier te vinden.

Wij horen van veel mensen dat de bushaltes moeilijk te vinden zijn in sommige plaatsen en dat de klantenservice slecht bereikbaar is door het Duitse telefoonnummer.

Natuurlijk doen wij er vanuit VraagAlex alles aan om het bedrijf beter bereikbaar te maken, zodat jij via een normaal vast telefoonnummer Flixbus kunt bellen. Wij hopen daarmee de Flixbus ervaringen flink te verbeteren.

Naast het verbeteren van Flixbus ervaringen willen wij natuurlijk ook graag weten hoe het gesteld is met andere vervoerders als NS, HTM, Connexxion, enzovoort.

Heb jij iets meegemaakt in een Flixbus wat jij wilt delen? Laat jouw reactie dan achter onder dit bericht. Met de reacties kunnen wij service blijven verbeteren en het bedrijf hopelijk ook bereikbaarder maken.

Flixbus is een bedrijf wat zich positioneert als concurrent van de huidige OV-bedrijven. Door lange afstanden te overbruggen via de weg kunnen reizigers zeer voordelig reizen tussen steden in Nederland en daarbuiten. Door samenwerkingen aan te gaan met busdiensten als MegaBus is het zelfs mogelijk om voordelig naar Londen te reizen.

Waarom kun je soms beter niet voor de Flixbus ervaringen kiezen?

Het nadeel van Flixbus, en de rede dat wij nog wel eens negatieve Flixbus ervaringen ontvangen is eigenlijk omdat alles online geregeld moet worden en de klantenservice in het Engels en Duits beschikbaar is. Zo kun je dus geen Nederlandse medewerker van het bedrijf spreken. Wel is het bedrijf 24/7 bereikbaar met Engelstalige medewerkers en Duitstalige medewerkers.

Flixbus is dan ook gevestigd in Duitsland.

Daarnaast kun je bij Flixbus ook enkel een rit plannen op een specifieke bus. Hoewel jij tot 15 minuten voor de rit de bustijd kunt wijzigen

 

Ryanair – Tip van de dag: Vliegen kan veel goedkoper!

ryanair-logo-3Vliegen met Ryanair kan heel veel goedkoper! Bijvoorbeeld door op tijd op de luchthaven te zijn en altijd vooraf online in te checken. Daarnaast kun jij via de volgende video nog een aantal gratis tips beluisteren.

Om direct in contact te komen met Ryanair, klik hier!

Voor wie vliegen met Ryanair zijn er een paar hele belangrijke punten, namelijk:

  1. Online inchecken kan gratis vanaf 7 dagen voor de vlucht en is belangrijk om te doen. Kom jij op de luchthaven zonder online te zijn ingecheckt, dan mag jij een behoorlijk bedrag extra betalen om alsnog met het vliegtuig mee te kunnen. Kom jij zonder boardingcard, ook dan moet jij extra betalen om mee te mogen.
  2. Zorg dat jouw boardingcard geprint (en goed leesbaar) is. Zonder boardingcard geen vlucht. Een her-uitgifte van een boardingcard kost 15 euro op het moment van schrijven van dit artikel.
  3. Wil jij met meerdere mensen bij elkaar zitten? Zorg er dan voor dat jij ruim op tijd incheckt. Mensen die voor een betaalde zitplaats hebben gekozen gaan altijd voor.
  4. Vlieg jij met een koffer die jij wilt inchecken, vergelijk dan goed. Doe dat ook op sites als Bezuinig.nu, het komt namelijk vaak voor dat andere airlines goedkoper zijn omdat de extra kosten niet worden gehanteerd.

Als jij je aan alle Ryanair regels weet te houden zul jij een prima vakantie tegemoet gaan. Het overtreden van een van deze regels kan jouw vakantie aardig verpesten en ervoor zorgen dat jij voor behoorlijke extra kosten komt te staan.

Ik vlieg zeer regelmatig met Ryanair, en alleen door mij strikt aan deze regels te houden blijft het leuk (en goedkoop).

Heb jij ervaringen met Ryanair die jij wilt delen? Of heb jij een probleem met Ryanair die jij graag opgelost wilt hebben? Laat jouw reactie achter onder deze pagina, dan helpen wij jou natuurlijk graag verder.

AliExpress Nederland: De tip van de dag: Enkel bereikbaar via China!

AliExpress NederlandVoor wie iets bestelt heeft en Nederlandse service verwacht van het Chinese bedrijf AliExpress Nederland komt er een vervelende verassing. De service van AliExpress Nederland is namelijk on-Nederlands. Retourrecht heb je niet. Service is via de website en in het Engels (mocht je geen Chinees spreken).

In de tip van de dag video leg ik jou vandaag uit hoe AliExpress Nederland wel bereikt kan worden. Wat jij kunt doen om hopelijk alsnog de service te krijgen die jij mogelijk verwacht van het bedrijf.

Om het bedrijf te bereiken ga je naar AliExpress.com of klik je hier.

Natuurlijk vind ik het altijd fijn als jij reageert onder deze pagina. Laat weten wat jouw ervaringen zijn met AliExpress Nederland, de bestelprocedure, de website en alles daaromheen.

Wij helpen jou ook heel graag met het oplossen van klachten en het omschrijven van problemen. Zo kunnen andere kopers daar weer van leren.

Producten gekocht via de website AliExpress.com zijn van wisselende kwaliteit. Vaak zijn deze wel een stuk goedkoper dan vergelijkbare producten in Nederland. Daar komt bij dat producten met een prijskaartje hoger dan 25 euro in aanmerking komen voor invoerkosten en BTW. Dit kan vervelende gevolgen hebben wanneer een pakketje in Nederland arriveert.

Dit kan betekenen dat jij nog ruim 15 euro invoerkosten moet betalen. Daarnaast ook nog 21% over de waarde van het pakketje aan BTW.

Naast een levertijd die kan oplopen tot wel 60 dagen is het aan jou of jij wel of geen bestelling wilt plaatsen.

Ervaringen met AliExpress Nederland

Wij lezen heel graag de reacties van de bezoekers van deze pagina. Heb jij daarom een product gekocht waar jij heel blij mee bent, of juist service gekregen waar jij totaal ontevreden over bent, laat het weten door jouw reactie achter te laten..

Iedere reactie is welkom, en door te reageren kunnen wij jou mogelijk ook helpen om eventuele problemen of klachten op te lossen.

Energie Direct Telefoonnummer – Kan dat eigenlijk ook gratis?

energie direct telefoonnummerHet enige energie direct telefoonnummer wat wij hebben kunnen vinden is helaas een duur 0900-nummer van 70 cent per gesprek. Gratis nummers hebben wij niet, zelfs niet voor nieuwe klanten.

Natuurlijk schrijf ik deze blog niet als ik geen antwoord zou hebben voor een energie direct telefoonnummer zonder hoge kosten. Het nummer waar jij geholpen kunt worden aan een besparing op jouw energienota en natuurlijk ook eenvoudige vragen rondom het energie direct telefoonnummer is 020 262 1789.

Via 020 262 1789 kun jij ook eenvoudig (en gratis) jouw contract bij Energie:Direct verlengen om in aanmerking te komen voor hoge kortingen op jouw energienota. Mensen die via ons overstappen besparen gemiddeld tussen de 50 en 350 euro per jaar, met uitschieters naar boven.

Tip: Wil jij direct overstappen naar voordelige energie? Vergelijk via VraagAlex.nl/energie of klik hier.

Waarom begint het energie direct telefoonnummer met 0900?

Hoewel we hier praten over een van de grootste energiebedrijven van de wereld en een onderdeel van de Duitse RWE (waar ook Essent onder valt) heeft dit merk er specifiek voor gekozen om zichzelf als budget label in de markt te zetten. Zo betalen klanten dus extra voor een klantenservice, maar staat daar tegenover dat de energietarieven soms flink lager kunnen zijn.

Als VraagAlex blijven wij ervoor strijden om een einde te maken aan de dure 0900-nummers en wat daarbij komt kijken. Vervelend aan een telefoonnummer als het energie direct telefoonnummer is dat deze nummers ook vanuit het buitenland onbereikbaar zijn. Zo kunnen klanten die bijvoorbeeld verhuizen naar het buitenland en dan toch nog een hoge eindnota krijgen nooit contact krijgen met het bedrijf.

De sociale media kanalen bieden soms uitkomst, maar ook dat werkt lang niet altijd naar behoren.

Heb jij ervaring met energie direct of een andere energiemaatschappij? Laat jouw reactie dan achter onder dit bericht of bel ons via 020 262 1789.

easyJet contact – Alleen in het Engels?

easyjet contactContact krijgen met een low cost airline als easyJet is lastiger dan wat veel mensen denken. Zelfs na het boeken van een vlucht via de website van easyJet zelf of via een betrouwbare partner als bezuinig.nu blijft het lastig om antwoord te vinden op jouw vragen. EasyJet contact kan worden opgenomen via onze gratis doorschakeldienst, 020 262 1789.

easyJet contact – Waarom telefonisch?

Hoewel vrijwel alles bij easyJet online te regelen is blijven veel mensen toch liever de mogelijkheid gebruiken om te bellen. Een naam wijzigen bijvoorbeeld kan telefonisch, maar is veel goedkoper online. Hetzelfde geldt voor het wijzigen van een vluchtdatum of route.

Wat je ook doet, houd er rekening mee, easyJet contact je enkel in het Engels. Nederlandse medewerkers zijn er niet, dus als jij de Engelse taal niet machtig bent, ga dan naar bezuinig.nu en zoek naar een andere luchtvaartmaatschappij. Wil jij reizen met ingecheckte bagage? Ook dan is het mogelijk voordeliger om te vliegen met een maatschappij die op het eerste gezicht duurder lijkt, maar waarbij geen toeslag wordt berekend voor het inchecken van een koffer.

Is easyJet contact ook mogelijk per email?

Mijn eerste antwoord op die vraag is: Nee!

Het is echter wel mogelijk om (in het Engels) een contactformulier in te vullen om zo contact te krijgen met het bedrijf.

Kom jij er echt niet uit? Dan helpen de medewerkers van VraagAlex jou tegen een kleine vergoeding graag verder om alle problemen rondom een reservering, wijziging of annulering bij easyJet opgelost te krijgen. Natuurlijk zorgen mijn collega’s er ook voor dat jij blijft besparen op vakantie en thuis.

Bel het VraagAlex easyJet contact team via 020 262 1789. Via optie 4 in het keuzemenu kun jij gratis worden doorverbonden naar een medewerker van easyJet die jou graag verder helpt.

Heb jij ervaringen rondom easyJet contact of met vluchten? Reageer en laat ons weten hoe jouw ervaringen zijn.