Slechte service verdient een baksteen!

slechte serviceSlechte service die jij krijgt bij Zilveren Kruis Achmea heeft te maken met wachten. Er is de laatste weken extreem veel over geklaagd over wachttijden daar. De klantenservice van Aldi, Basic Fit, Fit for Free, UWV en ook zeker Telfort staan hoog op de lijst van slecht bereikbare bedrijven. Voor een deel heeft de slechte bereikbaarheid te maken met de hoge kosten en 0900-nummers, in enkele gevallen is de wachttijd ook nog eens extreem lang.

Toch vragen wij ons af welke klantenservice volgens jou, de VraagAlex.nl website bezoeker echt snel moet verbeteren en waarom.

Jij kunt onderaan deze pagina jouw reactie plaatsen en ons laten weten welke klantenservice echt snel moet verbeteren en waarom.

Stem mee voor de slechts bereikbare klantenservice

Wanneer jij een product of dienst koopt moet jij ook de service en informatie kunnen krijgen waar jij voor betaalt hebt. Laat daarom jouw reactie achter onder deze pagina en laat ons weten welke klantenservice jij wilt zien verbeteren.

Direct een baksteen sturen om slechte service kenbaar te maken!

Wil jij liever direct een baksteen sturen? Jij kunt nu een echt uitziende rubber baksteen via ons laten versturen, samen met jouw klacht. Ook kun jij zelf een baksteen kopen en afleveren bij de winkel of het bedrijf waar jij de klacht wilt indienen.

Klik hier om jouw baksteens spons te bestellen voor nog geen 3 euro.

Wil jij liever dat wij een baksteen versturen? Laat dan jouw reactie achter onder dit artikel en wie weet komt jouw klacht met baksteen terecht waar deze moet zijn.

Waarom stemmen voor slechte service?

Natuurlijk stem je niet voor slechte service, maar voor de bedrijven waar service drastisch zou moeten verbeteren.

Nederlanders accepteren slechte service nog veel te veel. Of het nu gaat om lange rijen in de supermarkt, onvolledige informatie aan de telefoon of een miskoop via internet, veel mensen accepteren nog veel te veel.

Door te stemmen maak jij het mogelijk voor bedrijven om eindelijk een helder beeld te krijgen van hoe hun klanten over service denken. Daarbij kunnen wij namens VraagAlex de “VraagAlex Baksteen” weer gaan uitreiken. Deze verscheen eerder in 2004, toen Telegraaf er ook al over schreef.

Hoewel tijden zijn veranderd is service er nog niet heel erg op vooruit gegaan. Stem daarom mee en laat het volgende klantonvriendelijke bedrijf de volgende VraagAlex Baksteen in ontvangst nemen.

VraagAlex gaat vanaf volgende week weer de VraagAlex Baksteen overhandigen aan bedrijven die extreem “hoog” scoren op het gebied van slechte service. Hoe slechter de service, hoe meer kans het bedrijf maakt om de baksteen in ontvangst te mogen nemen.

Originally posted 2016-09-16 14:51:57.

Deel jouw Radar klachten nu ook met VraagAlex.nl

Toen ik recent de uitzending van Radar bekeek zag ik video’s en mensen die klachten insturen.

Door de populariteit van het programma en soms de beperkte kijkcijfers die een onderwerp aantrekt zendt Radar niet alles uit.

Om jou als consument beter van dienst te zijn staan wij open voor jouw klachten en video’s.

Wil jij een klacht of tip delen? Stuur een email naar [email protected] of spreek ons aan via de chat op deze website.

Wat doen wij met jouw klachten?

Wij plaatsen jouw klachten geanonimiseerd door op deze website. Wij plaatsen dus wel de namen van bedrijven, maar geen klantnummers, telefoonnummers of namen van mensen die klachten indienen.

Originally posted 2016-09-13 05:07:56.

Tip: Voorkom bedrijven met een 0900-nummer als klantenservicenummer!

Omdat bedrijven veelal met contracten van 1, 2, 3, 4 of soms zelfs 5 jaar werken moet jij wel echt het vertrouwen hebben dat service extreem goed is.

In mijn boek, mag het ietsje meer zijn lees jij over een aantal bedrijven. Inmiddels heb ik een duidelijk beeld van klantvriendelijkheid en ga ik duidelijk maken waarom wij voor deze bedrijven kiezen.

Energiebedrijven:

  1. Greenchoice – Dit bedrijf werkt al sinds de oprichting met een 010-nummer voor de klantenservice. Het gehele bedrijf is daarbij betrokken. Daarnaast kun jij op ieder moment het contract ontbinden, zonder enige opzegboete. Wij hebben nog een ander energiebedrijf gevonden waar dit het geval is.
  2. Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) – Hoewel het bedrijf in eerste instantie een verkeerde indruk heeft gemaakt maakt NLE nu alles goed. Het bedrijf heeft een normaal telefoonnummer en is continu aan het verbeteren.
  3. Engie – Met dit bedrijf heb ik iets minder ervaring, hoewel ik de klantenservice wel met enige regelmaat spreek. Omdat de klantenservice veelal enorm snel de telefoon aanneemt zet ik Engie op de derde plaats.

Telecombedrijven:

  1. Robin Mobile – Maandelijks opzegbaar, altijd en alles onbeperkt binnen Nederland, 100 gratis belminuten per maand van en naar andere EU landen. Het enige nadeel van Robin Mobile is dat de klantenservice alleen per chat bereikt kan worden.
  2. Simpel – Veel goedkoper dan Simpel ga je niet vinden. Het bedrijf is bereikbaar via een normaal telefoonnummer, maar omdat het bedrijf enkel 2-jarige contracten verkoopt zet ik het op de tweede plaats.
  3. KPN – De prijs en de service laat mij KPN op de derde plaats zetten. Klantenservice is gratis en daardoor onbereikbaar vanuit het buitenland. Nederlands grootste telecombedrijf staat bij ons op de derde plek.

Internetproviders:

  1. Tele2 – Super voordelig. Zeer regelmatige acties en een goed bereikbare klantenservice via een normaal vast telefoonnummer.
  2. XS4all – Extreem goede helpdesk. Al vanaf het begin bereikbaar via een normaal 020-nummer en altijd bereid om te helpen. XS4all is wel de duurste internetprovider in Nederland.
  3. KPN – Als grootste provider van Nederland en eigenaar van de kabels helpen medewerkers heel erg snel. De klantenservice is 24-uur per dag bereikbaar. De rede dat KPN op de derde plek staat is de prijs.

Om zeker te weten dat jij de beste deal krijgt kun jij nu bellen met 020 262 1789.

Bij welke bedrijven kun jij beter uit de buurt blijven?

Ondanks deze website adviseren wij alsnog om weg te blijven bij bedrijven die 0900-nummers gebruiken voor de klantenservice. Of het nu een 0900-nummer is tegen het lokale gesprekstarief of duur betaalde 0900-nummers. Deze nummers zijn onbereikbaar vanuit een groeiend aantal telefoonaansluitingen.

Bedrijven die mij als eerste te binnen schoten toen ik ging schrijven zijn:

Deze bedrijven kiezen allemaal voor een 0900-nummer voor de klantenservice. Waarbij het woord service beter vergeten kan worden.

Ondanks dat wij op dit moment wel met Telfort, NUON, Essent en Eneco kunnen doorverbinden garandeert dat niet dat het in de toekomst zo blijft.

 

Originally posted 2016-09-09 15:33:21.

Alexanders tip: Koop brillen online!

Als oprichter van VraagAlex krijg ik regelmatig de vraag hoe jij als consument zo veel mogelijk kunt besparen.

Nu ik brillen heb gekocht bij de websites Brillen24.nl en MisterSpex.nl kan ik zeggen dat jij extreem veel voordeliger uit bent.

Wel een paar tips…

2 tips voor het online kopen van een bril

Tip 1: Meet jouw huidige bril en controleer de afmetingen van jouw nieuwe bril. Zo voorkom jij dat je een te grote bril koopt of een te kleine bril.

Tip 2: Bekijk brillen in reguliere brillenwinkels, om te zien hoe deze jou staan.

Wij horen graag jouw ervaringen met het online kopen van jouw bril.

Laat jouw reactie achter onder dit bericht.

Originally posted 2016-09-06 05:43:34.

OV-bedrijven Arriva en Qbuzz negeren wet- en regelgeving rondom klantenservice…

Sinds 2014 is het maximumtarief voor het bellen naar een klantenservice 1 euro per gesprek + maximaal de lokale gesprekskosten per minuut.

Zowel de klantenservice van Arriva als die van U-OV (onderdeel van Qbuzz) hebben wij kunnen betrappen op ene te hoog minuuttarief voor het bellen naar de klantenservice.

Hoewel de 2 cent per minuut die in rekening word gebracht wellicht een stuk minder is dan 1 euro voor het gemiddelde gesprek mag het niet, en de regels zijn er natuurlijk met een reden.

U-OV ontkende in eerste instantie het te hoge tarief, wat Arriva betreft, daar wachten wij nog altijd op een antwoord.

Originally posted 2016-08-29 17:32:07.

Strandfestival Zand: Het omgekeerde van service!

Na het zien van de extreem slechte service die de organisatie van Strandfestival Zand wenst te hanteren hebben mijn vriendin en ik ervoor gekozen om onze tickets door te verkopen. Wij hopen dat andere aanwezigen alsnog heel veel plezier hebben gehad tijdens het festival.

Aan de artiesten heeft het niet gelegen, deze waren ongetwijfeld erg goed. Wij hopen na het plaatsen van dit bericht dat grote namen als Guus Meeuwis en Marco Borsato 2 keer nadenken voordat ze “ja” zeggen tegen het beleid wat festivalorganisaties voeren.

Het minimum wat wij vanuit VraagAlex verwachten bij festivals is:

  • de mogelijkheid om eigen eten en drinken mee te nemen
  • de beschikbaarheid van kraanwater voor alle bezoekers.

De aanloop naar dit artikel over Strandfestival Zand

ZandEen festival in de zon, waar ik met pijn en moeite heb kunnen achterhalen dat eigen water meenemen is toegestaan.

Tot de avond voor het festival stond op de site nog dat eigen water meenemen niet is toegestaan. Pas nadat ik vanuit VraagAlex een email stuurde naar de persvoorlichters werd het duidelijk dat iedereen “wegens het warme weer” 500ml water mee mag nemen, die gratis kunnen worden bijgevuld bij de toiletten en waterpunten.

Volgens de persvoorlichters was alles via de sociale media en website gecommuniceerd. Tot het moment van het sturen van de email stond de onderstaande tekst nog op de website van het strandfestival.

Veelgestelde vragen Strandfestival ZAND

Tot een dag voor het festival was het niet toegestaan om water mee te nemen. De organisatie heeft ervoor gekozen om bezoekers niet te informeren via email (wat via Eventim mogelijk was geweest) of via telefoon (wat eveneens mogelijk was geweest), maar enkel via het Twitter en Facebook kanaal.

Tip van VraagAlex:

Organiseer jij een festival, zorg er dan voor dat bezoekers op de hoogte worden gebracht van veranderingen op manieren waarop ze dit onmogelijk kunnen missen. Hoe beter bezoekers geïnformeerd zijn, hoe beter het festival.

Zorg in ieder geval voor:

  • Een eerlijke all-in prijs, waarbij festivalgangers niets extra hoeven te betalen bij het festival. Dingen als WCs, kraanwater en bij langere festivals de mogelijkheid om eten en drinken mee te nemen moeten hoe dan ook inbegrepen zijn.
  • De mogelijkheid om een non-inclusief deal te kopen, waarbij de toegang minder kost, maar waarbij WCs, kraanwater en andere extra’s niet inbegrepen zijn.

Zo houden we de festivalbezoeker blij 🙂

Meer tips? Kijk op AlexandervanDijl.nl of neem contact op via LinkedIn

 

Originally posted 2016-08-26 19:38:45.

Klantenservice bellen mag niet meer dan 1 euro kosten!

klantenserviceDe laatste maanden komen wij steeds meer achter klantenservicenummers die veel meer kosten dan de wettelijk toegestane 1 euro per gesprek. Steeds meer doorschakel services adverteren met tarieven van 80 of 90 cent per minuut. Een eenvoudig telefoontje naar een klantenservice mag echt niet veel geld kosten.

Om de klantenservice voordelig en bereikbaar te houden kun jij nu bellen met 020 262 1789 en verbinden wij jou tegen lokale gesprekskosten door naar de klantenservice die jij wilt bereiken.

Hoewel wij niet met iedere klantenservice kunnen doorverbinden kunnen wij jou in de meeste gevallen wel helpen om in ieder geval verder te komen.

Voorbeelden van dure nummers om de klantenservice te spreken

Een eenvoudige zoekopdracht wijst op een aantal dure doorschakel diensten. Deze lijst zal worden aangevuld met nieuwe nummers zodra deze bij ons binnenkomen.

Nummers als:

  • 0900 0544 (90 cent per minuut)
  • 0900 0700 (80 cent per minuut)
  • 0900 8051 (80 cent per minuut)
  • 0900 8044 (90 cent per minuut)

De echte nummers van iedere klantenservice zijn te vinden op de websites van de bedrijven of natuurlijk zonder enige kosten via deze website (VraagAlex.nl) of via ons telefoonnummer 020 262 1789.

Hoe kun jij een hoge telefoonrekening voorkomen?

Natuurlijk helpt het altijd als jij nooit naar 0900-nummers belt. De meeste telecomaanbieders maken het ook mogelijk deze nummers in zijn geheel te blokkeren zodat jij nooit op extra kosten kunt worden gejaagd.

Helaas ontkom je soms niet aan het bellen naar 0900-nummers. Bedrijven als Oxxio, EnergieDirect zijn bijvoorbeeld enkel via 0900-nummer te bereiken. Ben jij op zoek naar advies of een beslaring? Bel met 020 262 1789 en helpen onze energie adviseurs jou graag verder.

Het beste kun jij voordat jij klant wordt bij een nieuw bedrijf 2 dingen controleren. Allereerst, of de klantenservice voor jou bereikbaar is zonder de extra kosten. Daarnaast hoeveel klachten er zijn over de klantenservice.

Wil jij iets toevoegen of jouw ervaring delen? Laat deze dan hieronder achter.

Originally posted 2016-08-13 07:43:16.

Telfort Glasvezel problemen of klachten? Deel ze hier!

telfort glasvezelBen jij klant van Telfort Glasvezel? Dan ben jij mogelijk ook in het bezit van de Experiabox V8.

Als trouwe klant van XMS ben ik een aantal jaar geleden overgezet naar Telfort Glasvezel, waar ik lang gebruik heb kunnen maken van wat Telfort Glasvezel noemt de “oude lever straat”, inclusief extern IP adres, bellen en de mogelijkheid voor televisie.

Omdat ik dat laatste niet gebruikte dacht ik er verstandig aan te doen te upgraden naar de nieuwe apparatuur en systemen. Waar de ping daar aanzienlijk op vooruitging ben ik het externe IP adres helaas kwijt geraakt. Met een kleine aanpassing (op eigen risico in de woorden van Telfort) kon ik het externe IP adres terugkrijgen. Helaas verviel daardoor de mogelijkheid om te kunnen bellen.

Contact met Telfort Glasvezel kwam op niets uit. Een telefoontje naar XS4all zorgde ervoor dat ik direct de overstap wilde maken. Ondanks dat Telfort Glasvezel mij niet kan leveren wat ik heb gekocht weigert het bedrijf mij nu los te laten als klant.

Wat ik verwacht van Telfort Glasvezel

Eenvoudig gezegd, ik verwacht externe IP adressen (of in ieder geval 1 extern IP adres) te kunnen gebruiken. XS4all biedt de mogelijkheid om voor 9,50 per maand 5 bruikbare externe IP adressen te gebruiken. Helaas biedt Telfort deze mogelijkheid niet, of weigert de medewerker mij van deze mogelijkheid op de hoogte te brengen.

Omdat Telfort Glasvezel niet kan leveren verwacht ik dat het bedrijf mij los gaat laten als klant en hoop ik dat andere Telfort klanten via deze weg gaan klagen over de slechte service. Zo kunnen we gezamenlijk een einde maken aan de monopolistische positie die Telfort (dochter van KPN) heeft weten te bemachtigen in Nederland.

Heb jij klachten over Telfort of Telfort Glasvezel? Deel het door jouw reactie achter te laten onder dit bericht. 

Met jouw reactie kunnen wij ervoor gaan zorgen dat jij de service krijgt waar jij voor betaalt.

Originally posted 2016-08-12 15:45:28.

Tesla’s antwoord op het openbaar vervoer: Tip van de dag!

teslaIn deze tip van de dat vertel ik jou waarom het zo belangrijk is om na te denken over de toekomst. Binnen nu en een paar jaar gaat de wereld van het openbaar vervoer namelijk helemaal veranderen. Geen klantonvriendelijke OV-chipkaart, niet meer wachten op vertraagde treinen, gewoon instappen waar en wanneer het jou uitkomt, 24-uur per dag! Jij kunt jouw zelf-rijdende Tesla namelijk binnenkort gaan aanmelden als deel van de OV-fleet wanneer jij deze niet gebruikt.

Tesla is de voorloper op alles wat te maken heeft met de ontwikkeling van energie en energieverbruik in Nederland. Het bedrijf is vooral bekent wegens de auto’s die binnenkort zelf-rijdend gemaakt gaan worden. Hierdoor zullen auto’s 10x veiliger worden dan een mens gestuurde auto en de mogelijkheid bieden aan mensen zonder rijbewijs of rijervaring om vervoert te worden zonder het klantonvriendelijke openbaar vervoer.

Tesla zal ook beschikbaar zijn in gebieden die niet rendabel zijn voor de OV bedrijven en jij, de Tesla eigenaar kunt straks zelf bepalen in welke regio jouw Tesla mag rijden en wat jij daaraan wilt verdienen. Natuurlijk houd het review systeem ook bij welk type reiziger in jouw auto instapt, zodat jij kunt bepalen dat bijvoorbeeld alleen nette, niet-rokende mensen kunnen instappen.

Er staat dus veel te gebeuren. Mijn hoop is dat de OV-chipkaart binnenkort eindelijk volledig overbodig zal worden. Dat het openbaar vervoer steeds klantvriendelijker zal worden omdat wij, de auto-eigenaren het systeem terugnemen in eigen hand.

Mijn verwachtingen van Tesla in de toekomst

De verwachting is dat de eerste zelf rijdende Tesla’s al in 2020 op de weg zullen rijden. Mijn persoonlijke verwachting is dat het openbaar vervoer daar uiterlijk binnen 10 jaar de gevolgen van gaat voelen. Bussen zullen eerst leeglopen, later zullen lange-afstand bussen en vooral treinen de gevolgen gaan merken. Te zien aan de huidige ontwikkelingen van klant(on)vriendelijkheid zal Tesla deze wedstrijd gaan winnen en zullen de OV-bedrijven achterblijven.

Originally posted 2016-08-03 05:36:34.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA