Mijn Aldi klantenservice ervaring: Beter dan verwacht!

De Aldi klantenservice is niet telefonisch bereikbaar. Alles gaat via de winkels. Daarom verbaasde het mij toen een pak met plakken kaas ruim 2 weken voor de “ten minste houdbaar tot” datum al begon te schimmelen.

Net als iedere andere interactie met een service medewerker kon ook de aldi klantenservice op 1 van 3 manieren aflopen. Het had slecht af kunnen lopen met een reactie als “het pak kaas is al open, wij kunnen niet zien wat u er mee heeft gedaan, jammer dus”. De reactie die ik had verwacht was ook de reactie die ik kreeg, namelijk “pak maar een nieuwe”, en ik kon de winkel uit lopen met een nieuw pak met plakken kaas.

Hoewel deze reactie natuurlijk prima is had Aldi hier een opvallend positief iets kunnen doen. Daarover schrijf ik meer in deze blog .

Wat had de Aldi klantenservice beter kunnen doen?

Aldi klantenserviceService kan altijd beter. Wanneer een bedrijf service gaat bekijken vanuit het oogpunt van de klant kan ieder aspect van een dienstverlening beter.

Laten we nu even beginnen met het terugbrengen van de kaas en hoe de Aldi klantenservice daarmee om is gegaan.

De transactie is goed verlopen, ik was ontevreden over de kaas, nu kan ik mijn tosti weer eten zonder problemen. Maar heb ik nu een goed gevoel bij de Aldi klantenservice? Zeker niet.

Stel dat een medewerker direct uit het kantoor was gekomen en mij tegemoet kwam lopen met het juiste product. Dat had de medewerker ongeveer zo’n 30 seconden gekost. Al kwam de medewerker mijn kant op lopen zonder het product, dan nog had ik de kassa medewerker niet op hoeven te houden en hoefde ik als klant minder lang te wachten.

Hoe kan Aldi klantenservice verver verbeteren?

Stel je voor, jij staat in de rij bij een willekeurige supermarkt met een pak melk. De 3 klanten die voor jou staan hebben karren vol met boodschappen.

Een medewerker komt langs met een mobiel PIN apparaat, rekent jouw pak melk af en jij kan de winkel uit voordat de tweede kar voor je is uitgeladen.

Een medewerker kan dit doen voor alle kassa’s en zo de mensen die kleine hoeveelheden willen kopen snel de winkel uit krijgen.

Service kan altijd beter! Laten we bedrijven zover krijgen om vanuit de klant te gaan denken en minder vanuit eigen procedures.

Weten hoe bedrijven klantenservice verder kunnen verbeteren? Kijk op AlexandervanDijl.nl of stuur een email naar [email protected].

Originally posted 2017-04-13 05:18:05.

Een reactie op “Mijn Aldi klantenservice ervaring: Beter dan verwacht!
  1. Zo juist 4 doosje visolie capsules gekocht, bij thuiskomst is een doosje met een leeg potje erin.
    Aangezien ik in Schaijk woon en het in Heesch heb gekocht vraag ik aan u wat ik hiermee moet doen?

Laat een reactie achter op Dinie van der linden. Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA