Incassobureau? Waarom wij die nooit inschakelen!

Vanuit de gedachten van klantenservice werkt VraagAlex nooit met een incassobureau. Als iemand ons niet wil betalen, dan zullen wij mogelijk afscheid nemen van onze klant, maar wij zullen iemand nooit dwingen om te betalen.

Vanuit diezelfde gedachte werken wij ook nooit met lange contracten en dwingen wij geen enkele partner om op lange termijn zaken met ons te doen. Wij weten dat de juiste partner hoe dan ook lang bij ons blijft.

Waarom schakelen andere bedrijven wel een incassobureau in?

incassobureauBedrijven vinden dat een klant aan een contract gehouden moet worden. Zo hebben wij ook ervaring met een bedrijf waar wij klant mee zijn geworden.

Een bedrijf wat ons naar binnen heeft gelokt omdat ze “aanbevelingen” willen van tevreden klanten. Het bedrijf beloofde VraagAlex op bepaalde keywords op pagina 1 van Google te krijgen. Van de 8 keywords is het bedrijf geslaagd om dat voor 1 keyword te doen. Nadat overleg niet slaagde hebben wij het contract ontbonden.

Het bedrijf heeft inmiddels een incassobureau ingeschakeld. Wij zullen de naam van het bedrijf nog even niet noemen, maar gaan dit natuurlijk wel doen als we hier niet uit gaan komen.

Het alternatief voor het incassobureau?

Omdat wij klaar zijn met de slechte service die incassobureau’s gaan wij het gewoon anders aanpakken. Wij hoeven geen geld te verdienen aan de klanten van onze opdrachtgevers. In plaats daarvan gaan wij uit van goede wil. Ons doel is (en blijft) klanten tevreden houden.

Wij willen mensen helpen om de beste deal te krijgen. Als iemand een baan zoekt helpen wij met een CV of coaching. Wij willen jouw klant niet verder de schulden in duwen, maar juist uit de schulden te helpen. Alles wat een “standaard” incassobureau doet gaan wij anders doen.

Meer informatie over VraagAlex incasso? Kijk op VraagAlex.nl/incassobureau.

Problemen met een incassobureau? Laat jouw reactie hier achter.

Originally posted 2017-05-15 10:56:17.

Betalen voor de toilet, waarom is dat nodig?

“Voor niets gaat de zon op”, maar marketing is ook wat waard. Waarom dan moet in vrijwel iedere winkelcentrum, de meeste winkels en zelfs op stations worden betaalt voor de toilet?

Nederlandse Spoorwegen spant de kroon met 70 cent per toiletbezoek. Je krijgt dan wel 50 cent korting op de (veel te dure) horecagelegenheden op de stations. Wat een toiletbezoek bij de Nederlandse Spoorwegen extra bijzonder maakt is het feit dat er niet met de OV-chipkaart betaalt kan worden.

McDonald’s begint op veel locaties af te stappen van de betaalde toilet. Bij HEMA blijft betaling de norm en Albert Heijn begint langzaam maar zeker het toilet te openen voor winkelbezoekers. Albert Heijn biedt deze extra service gelukkig (nog) wel gratis aan.

Voordelen van een gratis toilet voor een bedrijf

toilet 50 centHoe langer iemand binnen een bedrijf aanwezig is, hoe hoger de kans op aan aankoop. Wanneer een toilet aanwezig is in een winkel is de kans groter dat mensen langer blijven, omdat mensen zich in ieder geval geen zorgen hoeven te maken over een toilet.

Een (gratis) toilet zorgt dus uiteindelijk voor een (veel) hogere omzet in de winkel. Door de gratis toilet al buiten aan te kondigen helpt het zelfs om een grotere spontane bezoekersstroom naar een winkel te krijgen.

Waarom laten veel bedrijven dan toch betalen voor de toilet?

Om te beginnen kan ik praten over het standaard kuddegedrag. Anderen doen het ook, en verdienen daar geld mee. Dat klopt natuurlijk ook. Echter wordt de lange termijn winstgevendheid van een gratis toilet niet meegenomen.

Laten we als voorbeeld even de HEMA nemen. De HEMA in Utrecht heeft een restaurant en toch moeten bezoekers betalen om van de toilet gebruik te maken. Veel bezoekers van de stad kiezen er daarom voor om een andere eetgelegenheid en dus ook winkel te bezoeken.

Veel winkelcentra vragen inmiddels 70 cent voor een toiletbezoek en krijgen daarvoor 50 cent korting in een willekeurige winkel. Nadeel van deze strategie is dat mensen dus met extra bonnetjes komen te zitten. Ook bij een winkelcentra geldt dat een gratis toilet faciliteit ervoor zorgt dat bezoekers langer blijven.

Originally posted 2017-05-14 07:06:49.

Stop 0900 8844!

Via het nummer 112 bel je de nooddiensten gratis. Echter wanneer jij een algemene vraag hebt aan de politie wordt het nummer 0900 8844 gepromoot.

Het juiste telefoonnummer om de politie mee te bereiken is 0343 57 8844. Voor dat nummer betaal jij als beller gewoon de normale belkosten. Bij 0900 8844 betaal jij ruim 2,5 cent extra per minuut bovenop de lokale belkosten.

Waarom bestaat 0900 8844?

0900 8844Het nummer 0900 8844 is in het leven geroepen om de kas van de politie een beetje te spekken. Toen vroeg de Politie nog 10 cent per minuut voor het bellen naar dat nummer. Inmiddels zijn die extra kosten verdwenen en betaal je als beller nog “maar” iets meer dan 2,5 cent per minuut extra, bovenop de lokale belkosten.

Welke overheidsdiensten vragen nog meer extra geld?

UWV en Juridisch Loket zijn voorbeelden van overheidsinstanties die extra geld vragen voor een telefoongesprek. UWV vraagt (net als de Politie via 0900 8844) ruim 2 cent extra, bovenop de lokale belkosten. Juridisch Loket spant de kroon met een toeslag van 25 cent per minuut, met een maximum van 12,50.

De Belastingdienst vraagt via het 0800-nummer geen toeslag, maar is daarmee (net als de 0900-nummers) onbereikbaar vanuit het buitenland. Via vanaf een buitenlands adres de belastingtelefoon wil bellen moet via een 055-nummer contact opnemen of belt via VraagAlex, 020 262 1789. Dit geldt natuurlijk ook voor mensen die vanuit Nederland geen 0800-nummers kunnen bellen.

Conclusie: 0900 8844 is te duur!

Een tarief vragen wat meer is dan het lokale beltarief mag binnenkort niet meer voor een klantenservice. Ondanks dat mag de overheid nog wel een hoger tarief vragen, waardoor de politie ook gewoon weg komt met deze hoge toeslag.

Voor juridisch loket en UWV gelden helaas dezelfde spelregels.

Laat jouw reactie achter en vertel ons wat jij vindt van deze nummers en de extra kosten die jij moet betalen om de overheid te bereiken.

Originally posted 2017-05-13 09:58:33.

Domino’s Express – Doen ze het expres?

“Nieuw, Domino’s Express! Gegarandeerd je pizza binnen 20 minuten in huis voor maar € 1,95 extra! Ben jij het wachten ook moe of heb je echt snelle trek, bestel dan bij Domino’s met Domino’s Express. Gegarandeerd binnen 20 minuten eten!” Yeah, right. Dat het ook hier allemaal weer net even anders zit zal ik je uitleggen in deze blog.

Domino’s heeft een nieuwe ‘service’ geïntroduceerd; Domino’s Express, dat betekend dat jij voor € 1,95 extra jouw bestelling gegarandeerd binnen 20 minuten in huis hebt. Daar zit natuurlijk een mooi verhaal omheen dat jouw bestelling voorrang krijgt en dat iedereen extra hard gaat werken om je bestelling op tijd af te krijgen, niets is minder waar want dit is pure marketing.

De test

Als test bestelde ik om 15.09u ‘s middags een pizza, een tijdstip waarop het niet druk zou moeten zijn in het filiaal dat nog geen 3km bij mij vandaan zit. Na de bestelling en betaling kreeg ik een teller in beeld te zien, aflopend vanaf 20 minuten. In het blok boven de teller was te zien in welke status mijn bestelling was; bestelling, bereiding, in de oven, klaar en bezorging. De bestelling was één pizza en twee side-dishes welke nodig waren om aan het minimale bestelbedrag te komen. De wedstrijd begon al wat zwak, na ruim tien minuten ging de pizza volgens de Domino’s app pas de oven in. Iets wat op deze tijd toch niet zou moeten gebeuren, al helemaal niet als Domino’s het beeld schetst dat er drie mensen tegelijk aan één pizza werken omdat hij binnen 20 minuten bezorgd moet worden. Met nog negen minuten op de klok stijgt de spanning, de oven gaat natuurlijk niet harder werken voor mijn exclusieve, zeer speciale Express-bestelling. Met nog zes minuten op de klok veranderde de status naar “Klaar in de winkel”, de verlossing kwam nabij.. de bestelling zou z.s.m. bezorgd moeten worden. Zou de bezorger het gaan redden? Vijf minuten op de klok… de spanning is bijna niet meer te houden! Gaat het hem lukken..!?

Nee. Natuurlijk niet, ik zal je uitleggen waarom.

Ze doen het expres(s)

Bij mij komt er na deze ervaring meer één conclusie naar boven. Ze doen het gewoon expres, willens en wetens, bij volle bewustzijn. Want waar kwam ik achter toen een week later de gratis pizza wilde bestellen, ik moest nog een paar extra side-dishes bestellen omdat ik met één gratis pizza niet aan het minimale bestelbedrag kwam. Ik heb dus eigenlijk geen extra snelle levering gekregen maar gewoon een pizza met korting. Deze pizza die ik dus een week later bestelde heb ik Domino’s nog een kans gegeven om hun garantie waar te maken maar ook deze keer lukte het niet. Sterker nog, de bezorger kwam met een vreemd verhaal.. “Ik zie dat u met Express heeft besteld, dat is eigenlijk niet nodig op dit tijdstip. Het is niet goed voor mijn bedrijf om dit te zeggen maar we bezorgen meestal toch wel binnen 20 minuten.” dit verhaal raakte natuurlijk kant nog wal omdat ik inmiddels weet dat ze het nooit waar kunnen maken om binnen 20 minuten te bezorgen.

Wel of niet met Express bestellen?

Ik ben er in ieder geval uit, als ik de volgende keer bestel dan tik ik gewoon weer Express aan. Bezorgen binnen 20 minuten lukt toch niet dus dan heb ik weer een voucher voor een gratis pizza, nou goed dan niet gratis maar voor € 1,95.

Heb jij ook een soortgelijke situatie meegemaakt of ken je meer van dit soort verhalen? Laat het weten in de reacties of stuur ons een mail met jouw ervaringen. Je kan ook zelf blogs gaan schrijven voor onze website, klik hier voor meer informatie.

 

Originally posted 2017-05-10 12:26:56.

Gratis parkeren in Utrecht centrum op zaterdag!

Wie de verkeersborden in Utrecht goed leest komt tot dezelfde conclusie als ik. Gratis parkeren kan iedere zaterdag vanaf 01:00 ‘s morgens! Wie heeft betaalt kan gewoon geld terug claimen bij de gemeente.

In deze blog leg ik uit waarom parkeren gratis is en hoe Utrecht deze fout zou kunnen herstellen. De Gemeente is vanmorgen op de hoogte gebracht van deze fout maar heeft nog geen reactie verstuurd.

Waarom is gratis parkeren mogelijk in Utrecht?

gratis parkerenBetaalt parkeren is een van de makkelijkste manieren om geld te ontvangen voor een gemeente. Daarom worden de betaalde parkeertijden steeds verder opgerekt en moet ook in mijn stad van 07:00 ‘s morgens tot 01:00 ‘s nachts worden betaalt.

Gelukkig heeft de ambtenaar die deze tijden heeft bedacht een foutje gemaakt op de website en borden. Wanneer parkeren namelijk betaalt is van 07:00 tot 01:00 van maandag t/m zaterdag telt zaterdag maar tot 01:00 mee. Van 07:00 tot 01:00 zou namelijk een deel van de zondag meepakken en voor zondag gelden andere tijden.

Bezwaar maken tegen een parkeerboete kan natuurlijk wel. Klik hier om naar de juiste pagina te gaan op de website van de Gemeente Utrecht. Refereer gerust naar deze blog en video. Wij willen graag weten welke hoe de Gemeente reageert. Wij verwachten dat gratis parkeren in eerste instantie zal worden afgewezen en uiteindelijk toch zal worden goedgekeurd.

Mogelijk zal de gemeente de borden ook aanpassen of parkeren in het centrum 7 dagen per week betaalt maken.

In welke andere gemeente is gratis parkeren mogelijk?

Wij hebben dit soort stomme fouten niet gezien in andere gemeentes. Weet jij echter een andere gemeente waar gratis parkeren mogelijk is door een stomme fout? Deel het hier onder.

Heb jij een foto van een parkeerbord waaruit blijkt dat parkeren mogelijk gratis is? Deel het dan via Twitter @VraagAlexNL.

Originally posted 2017-05-08 18:26:17.

AirArabia klachtenstroom loopt door…

Plannen om een vlucht te maken met AirArabia? Denk goed na! In deze blog vertel ik over de klachten die wij binnen krijgen en hoe AirArabia nog minder klantvriendelijk is dan Ryanair!

Waar jij als klant van Ryanair nog kunt terugvallen op sites als EUclaim of een reisverzekering gaat dat bij AirArabia een stuk lastiger. Het bedrijf is namelijk gevestigd buiten de EU. Hierdoor is het een stuk lastiger om dit bedrijf juridisch aan te pakken, ondanks dat de EU regels wel gelden voor dit bedrijf.

Welke klachten komen er binnen over AirArabia?

airarabiaOm te beginnen, vertragingen. Dat is ook hoe ik dit bedrijf ken. Vertragingen van 5 uur of langer zijn zeker geen uitzondering. Hoewel de EU regels voorschrijven dat een luchtvaartmaatschappij moet compenseren houd AirArabia zich niet aan deze regels. Je moet sterk in je schoenen staan en heel veel tijd (en geld) hebben om dit bedrijf aan te pakken.

Laten we een stap verder gaan, extra kosten voor een koffer. Daar worden wij nu ook vaker over gebeld. Je checkt een koffer in en krijgt bij de gate te horen dat je nog even 50 euro extra moet betalen. Hoewel jij dit als passagier natuurlijk gewoon kunt weigeren zijn er genoeg mensen die het wel betalen.

Wat kun jij doen met een klacht over AirArabia?

Natuurlijk denken wij bij VraagAlex liever in oplossingen dan problemen. Daarom hierbij een paar eenvoudige dingen die jij wel kunt doen.

  1. Ga naar de website van het bedrijf en neem contact op via het contactformulier. Doe dit iedere dag tot dat jij een reactie krijgt.
  2. Is de reactie niet naar wens? Ga gewoon door!
  3. Laat jouw ongenoegen weten door een reactie achter te laten op de pagina op onze site. Zo kunnen wij weer mensen waarschuwen.

Heb jij meer klachten die jij wilt delen? Ook hier kun jij jouw reactie achterlaten.

Originally posted 2017-05-05 05:13:49.

Belangst? Bang om te bellen? Kom daar in 17 minuten vanaf!

Heb jij last van belangst? Vind jij het spannend om de telefoon te pakken en een klantenservice te bellen? Vind jij het moeilijk om een verkoopgesprek te doen?

Mijn naam is Alexander V. van Dijl en ik wil jou helpen om over jouw belangst heen te komen. Heb jij de onderstaande video al via YouTube bekeken, lees dan meteen verder onder deze video.

VraagAlex belangst coaching

belangstBeter leren bellen? Als consument kom jij vaak in aanraking met klantenservices en callcenters. Wij gaan oefenen met gesprekken en gaan jou aan de telefoon krijgen.

Het overwinnen van belangst is er voor mensen die:

  • Bang is om te bellen.
  • Willen leren verkopen in een callcenter.
  • Beter willen overkomen aan de telefoon.

Voldoe jij aan 1 of meerdere van deze criteria, dan mag jij je aanmelden om over jouw belangst heen te komen. Het is natuurlijk ook zo dat jij na het volgen van het traject coach kunt worden om ook andere mensen te helpen.

Wil jij je direct aanmelden? Klik hier en betaal 97 euro per maand met een niet-goed-geld-terug garantie voor de eerste 30 dagen. Daarna is het maandelijks opzegbaar. Na 12 maanden stopt de automatische betaling en kun jij altijd contact opnemen voor verdere vragen.

Wil jij komen praten over belangst of mijn school, vereniging of callcenter?

Zeker! Sterker nog, dat kan zelfs helemaal gratis! Het enige wat ik vraag is minimaal 50 mensen in de zaal te hebben en voor iedereen die  komt een boek af te nemen. De kosten voor het boek zijn 24,95 per stuk.

Voor iedereen die zich inschrijft voor het traject ontvang jij een commissie van 50%! Schrijft iemand zich in en maakt die persoon het volledige jaar af, dan ontvang jij dus 582 euro.

Praten over de mogelijkheden? Bel 030 655 1979. Mocht ik even niet bereikbaar zijn, laat dan een bericht achter, dan bel ik jou zo snel mogelijk weer terug.

Originally posted 2017-05-03 09:44:38.

Juridisch advies hoeft niet duur te zijn!

“Mijn vlucht van AirArabia is vertraagd, wat moet ik doen?”, “Ik heb een product gekocht bij AliExpress, maar het komt niet, wat zijn mijn rechten?”. Deze en meer vragen over juridisch advies komen dagelijks bij ons binnen. In deze blog leg ik graag uit wanneer het zin heeft om juridisch advies in te winnen en wanneer niet.

Wanneer jij zaken hebt gedaan met een bedrijf wat buiten de EU is gevestigd (zoals AliExpress en AirArabia) heb jij niets aan de rechten die jij in Nederland hebt. Jij hebt er immers zelf voor gekozen (bewust of onbewust) om zaken te doen in een ander land. Jouw positie als consument is daarmee flink minder sterk.

Wat kost juridisch advies binnen Nederland?

juridisch adviesWanneer jij een vraag hebt waarvoor jij juridisch advies wilt hebben. Een vraag over jouw rechten als consument kan veelal worden beantwoord door even te kijken op de websites van Consuwijzer of een van de consumentenprogramma’s. Dat advies is dan ook helemaal gratis.

Recht hebben en recht krijgen zit ook vaak een groot verschil tussen. Soms heb jij wel bepaalde rechten, maar zijn die rechten heel moeilijk te krijgen. Zo heb jij bijvoorbeeld het recht om te krijgen wat is belooft. Levert een webwinkel echter een dag of een week te laat, dan hoef jij niet op compensatie te rekenen.

Als klant heb jij ook bepaalde dingen om rekening mee te houden. Zo kost juridisch advies gewoon geld. Bij het Juridisch Loket is dat veelal het voordeligst met 25 cent per minuut via de telefoon of een gratis intake bij een van de vestigingen. Zelfs bij een advocaat kan een intake soms zonder kosten. Vraag dit altijd na voordat jij een gesprek in gaat.

Is juridisch advies altijd betrouwbaar?

Het is altijd belangrijk om jouw gezonde verstand te gebruiken. Uiteindelijk sluit de wetgeving meestal heel erg aan om wat wij als consumenten als redelijk ervaren.

Bekijk jouw situatie ook vanuit de ander kant en bedenk of jouw vraag redelijk is om te stellen. Vaak is met een eenvoudig telefoontje ieder probleem op te lossen.

Nog een paar tips

  • Betaal bij onbekende webwinkels (en Marktplaats) altijd met creditcard of paypal. Daarmee ben jij beschermt als er iets mis gaat.
  • Probeer problemen altijd eerst zelf op te lossen voordat je juridische hulp gaat zoeken.
  • Kom jij er echt niet uit? Stuur dan ook eens een email naar [email protected], wellicht dat wij kunnen helpen.

 

Originally posted 2017-05-03 06:32:33.

Oranje stroom is nu beschikbaar via VraagAlex.nl/energie

Voor wie het nog niet wist, Oranje stroom is groene stroom die is opgewekt in Nederland. Geen handel met certificaten, geen oneerlijke leugens, gewoon echt groen uit Nederland.

Wie op zoek is naar voordelige oranje stroom kan nu kijken op VraagAlex.nl/energie of bellen met 020 262 1789. Onze adviseurs helpen jou graag wanneer deze beschikbaar zijn. Wegens de enorme belangstelling kan het soms wel even duren.

Wat is het voordeel van Oranje stroom?

oranje stroomUiteindelijk gaat het om jouw gevoel. Kies jij voor groen, dan wil jij toch ook echt groen? Niet, zoals veel bedrijven werken, grijze stroom die groen is gemaakt door bomen te planten.

Onze medewerkers weten precies welke leveranciers de oranje stroom variant van groen bieden en wie alleen maar doen alsof. Groene stroom is helaas niet altijd even groen als wat bedrijven jou doen geloven.

Verdiep je gerust eens in groene stroom certificaten om te zien hoe grijs de meeste groene stroom daadwerkelijk is. Pas als groene stroom ook echt in Nederland wordt geproduceerd en geleverd praten wij over oranje stroom. Dat is dan ook meteen wat wij jou via het telefoonnummer 020 262 1789 graag aan willen bieden.

Wat kost een overstap?

Een overstap is voor jou helemaal gratis. Sterker nog, jij gaat zeer waarschijnlijk ook veel geld besparen. Wist jij dat energie leveranciers trouwe klanten (veel) meer laten betalen dan nieuwe klanten? Ben jij langer dan 1 jaar klant bij dezelfde maatschappij? Dan is het tijd om ons te bellen.

Mijn collega’s zijn te bereiken via het telefoonnummer 020 262 1789 en kunnen jou nu ook aan oranje stroom helpen. Zelfs wanneer het jou niet zoveel uit maakt kunnen mijn collega’s jou zeker helpen aan een betere deal voor jouw stroom en gas.

Meer weten over de besparingen die wij jou kunnen bieden? Kijk ook op VraagAlex.nl/bespaar.

Originally posted 2017-05-02 18:04:19.

Chat storing op VraagAlex.nl

We hebben bij VraagAlex vandaag even wat problemen gehad met de leverancier van onze chat software. De systemen lijken weer langzaam online te komen, waardoor de chat hopelijk weer steeds beter gaat werken.

Dankzij de inzet van mijn collega Tom hebben wij vandaag zo min mogelijk chats hoeven te missen en wordt de chat steeds vaker bemant.

Ook meewerken aan de VraagAlex chat?

VraagAlexWil jij ook mensen helpen om antwoord te krijgen op vragen over alle bedrijven op VraagAlex.nl? Laat het weten! Spreek Tom of Alexander aan via de VraagAlex chat en laat weten dat jij ook graag mensen wil helpen.

VraagAlex zoekt ook continu naar gastbloggers over onderwerpen als klantenservice, service verbeteringen en jouw ervaring daarmee. Af en toe een berichtje schrijven op onze site is ook zeer zeker mogelijk.

Service is voor ons van groot belang. Daarom zijn wij continu op zoek naar de allerbeste mensen om service in Nederland naar een hoger niveau te tillen.

Betrouwbare chat service op jouw website?

Ondanks de chat storing van vandaag kunnen wij de diensten van Tawk.to van harte aanbevelen. Tawk.to levert namelijk een gratis chat software aan iedereen die daar gebruik van wil maken. Met deze gratis software kun jij ook vanaf jouw mobiele telefoon communiceren met jouw website bezoekers. Daarnaast biedt Tawk.to ook de mogelijkheid om een onbeperkt aantal agents te laten praten met jouw klanten.

Het gaat zelfs nog een stap verder, Tawk.to blijft de systemen verbeteren. Hierdoor merken wij bij VraagAlex bijvoorbeeld dat het chatten makkelijker wordt. Je krijgt namelijk een waarschuwing als een tweede agent zich probeert te mengen aan een chat. Er komen in de nabije toekomst nog veel meer extra functies bij. Zo kun jij het Tawk.to logo tegen betaling laten verwijderen uit de chats. Daarnaast kun jij binnenkort ook SMS versturen naar jouw gebruikers.

Originally posted 2017-05-02 15:18:59.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA