2017: Het meest klantvriendelijke jaar tot nu toe!

20172017 belooft een mooi jaar te worden. Vorig jaar zat ik samen met mijn vriendin in het vliegtuig naar Orlando voor een 6-daags bezoek aan Walt Disney World. Voor mij een prachtig begin aan een nieuw jaar.

Vooral de Walt Disney World Marathon was voor mij een absoluut hoogtepunt. Een race door de 4 parken. Lopen over de meest indrukwekkende sportvelden en natuurlijk ontvangen worden door Mickey en Minnie Mouse!

Wat gaat 2017 nog beter maken?

In 2016 heb ik een klein team op weten te bouwen. Met dit team verwacht ik in 2017 nog heel veel verder te gaan. We zullen de VraagAlex telefoonlijn gaan verbeteren, meer bedrijven bereikbaar maken en de wachttijden voor bellers flink gaan verkorten.

Klantvriendelijkheid zal het komend jaar op de eerste plek blijven. Iedereen die voor VraagAlex de telefoon aanneemt of reageert op chatberichten heeft zich daarmee aan bepaalde regels te houden. Het begrip “klant is koning” zal terugkeren en wij zullen ook duidelijk maken wanneer van deze regel mag worden afgeweken.

Wanneer is de klant geen koning in 2017?

Vanuit VraagAlex doen wij alles voor onze bellers. Of het nu mensen zijn die even wat frustratie willen uiten over Online.nl, Ziggo, UWV of Telfort, onze eigen bevindingen van service bij supermarkten, pretparken of zorgverzekeringen, wij staan voor iedereen klaar.

De enige mensen die wij in 2017 niet meer zullen helpen zijn mensen die onvriendelijk blijven tegen onze collega’s. Natuurlijk zullen wij ook het komend jaar mensen helpen die problemen helpen met Oxxio, EnergieDirect, Essent en Nuon. Mijn collega’s zullen altijd de tijd nemen voor jou, de klant.

Heb jij advies nodig over een energiebedrijf? Vraag naar een van onze energie bespaarcoaches of natuurlijk een andere VraagAlex medewerker.

Nieuwe bespaarcoaches in 2017!

Om nog meer mensen te kunnen helpen hebben wij ook meer mensen nodig. Daarom zoeken wij de komende maanden naar kantoorruimte, klantvriendelijke bespaarcoaches en mensen voor het social media team.

Verder zullen wij de VraagAlex chat ook gaan uitbreiden om zo mensen te helpen via het gekozen kanaal.

Originally posted 2017-01-01 09:07:48.

VraagAlex bestaat 10 jaar, een terugblik!

VraagAlex bestaat 10 jaar! Begonnen als eenvoudige website vanuit een studentenkamer in Utrecht (Ina Boudier-Bakkerlaan 135). Sinds 2008 vanuit de huidige woning van de eigenaar, Jaap Edendreef 26.

Het idee voor VraagAlex is al veel eerder ontstaan, in deze blog neem ik je mee terug naar 2001, toen het voor mij duidelijk werd dat klantenservice in Nederland echt anders moest.

Is de klantenservice bereikbaar vanuit het buitenland?

Voor wie weleens in het buitenland is geweest zal het een bekend fenomeen zijn. Of jij nu het UWV wilt bellen, een commercieel bedrijf, een webwinkel, de meeste bedrijven hanteren 08- of 09-nummers en zijn daarmee simpelweg onbereikbaar voor klanten die vanuit het buitenland willen bellen.

Mij overkwam hetzelfde vlak voor de kerst in 2001 in Sydney, Australië. Omdat ik niet kon inloggen op internetbankieren was het voor mij onmogelijk om bij mijn eigen geld te komen. Het geld stond op een internetspaarrekening bij de Rabobank. De bank die nog altijd een 0900-nummer heeft voor de helpdesk internetbankieren.

In 2001 moest ik naar een lokaal kantoor bellen, die toen al zeer beperkte openingstijden hadden, zeker rond de feestdagen. 3 dagen later kreeg ik eindelijk een medewerker te pakken en leerde ik dat het gesprek vanuit Australië veel minder kost dan bellen naar de helpdesk vanuit Nederland.

De fout lag bij de bank, dus de extra kosten vond ik hoe dan ook al onterecht. In 2006 heb ik de stap gezet naar de website VraagAlex.nl, waar de lijst met 0900-nummers al snel de best bezochte pagina werd en waardoor ik alle focus daarop ben gaan leggen. Met heel veel vallen en opstaan, server crashes, goede (en slechte) samenwerkingen, media aandacht en een beetje geluk kan ik na 10 jaar eindelijk zeggen dat VraagAlex stabiel staat.

Waar bestaat VraagAlex van?

Tot 2015 heeft VraagAlex bestaan vanuit financiering van Alexander V. van Dijl (de eigenaar en oprichter), zijn familie en heel veel steun van vrienden en collega’s. Sinds de laatste maanden van 2016 kan ik zeggen dat VraagAlex eindelijk op eigen benen begint te staan. Het voelt een beetje als een klein kind, die net begint te lopen.

Stapje voor stapje komen we verder. De gesprekken die wij doorverbinden via 020 262 1789 blijven geld kosten. Daar zullen wij ook tijd en aandacht aan blijven besteden. Het zijn uiteindelijk de energiecontracten, breedbanddeals en mobiele abonnementen waar VraagAlex van kan leven. Op dit moment zijn wij bij VraagAlex erg trots op een omzet van zo’n 6500 euro per maand. Wij verwachten in het eerste kwartaal van 2017 personeel aan te kunnen nemen en stappen te kunnen zetten naar een eigen kantoor.

Wil jij deel uitmaken van de volgende fase van VraagAlex.nl? Deel dit bericht en stuur een email naar [email protected].

Originally posted 2016-12-30 06:57:22.

Essent, EnergieDirect en Oxxio onbereikbaar via VraagAlex.nl

Energiebedrijven staan niet bekent om de goede service. Bedrijven EnergieDirect en Oxxio stonden bij ons al langere tijd op de lijst van bedrijven om van uit de buurt te blijven. Nu begint Essent daar ook een steeds prominentere positie in te krijgen. Voorschotbedragen die veel te hoog zijn voor het verbruik en een klantenservice met een 0900-nummer.

EssentHoewel Essent er in de vergelijking wel vaak voordelig uitkomt raden wij sinds kort in veel gevallen Engie aan als leverancier. Door de bereikbare klantenservice en tarieven die vergelijkbaar zijn met die van Essent en een bedrijf die eventueel overstapboetes wil vergoeden voor veel mensen en aanrader bij een overstap. Oxxio en EnergieDirect raden we in alle gevallen af wegens de lage voorschotbedragen en hoge eindafrekeningen.

Hoe kan ik overstappen van Oxxio, EnergieDirect of Essent?

oxxioOxxio en EnergieDirect zijn 2 bedrijven waar wij al veel langer klachten over krijgen. Dure 0900-nummers, beperkte openingstijden (EnergieDirect zelfs maar van 09:00 ‘s morgens tot 16:00 ‘s middags) en de fouten die worden gemaakt zijn punten waarop wij klachten ontvangen.

Een overstap is gelukkig snel geregeld. Een telefoontje naar 020 262 1789 zorgt ervoor dat jij snel kunt overstappen naar een van de aangesloten energiebedrijven. Wij werken onder andere samen met NLE, Greenchoice, Engie en nog veel meer energiebedrijven. Onze bespaarcoaches helpen jou zo graag aan de maximale besparing. Via de website VraagAlex.nl/energie kun jij ook snel jouw overstap regelen van een van de klantonvriendelijke bedrijven naar een bereikbaar bedrijf. In veel gevallen scheelt dat nog geld ook!

Neem contact op

Hoe kan ik contact krijgen met Essent, Oxxio of EnergieDirect?

energiedirectHelaas zijn deze bedrijven enkel via de dure 0900-nummers te bereiken. De telefoonnummers zijn wel op deze website te vinden. Wil je meer weten over besparingen op Energie? Kijk dan even op VraagAlex.nl/energie voor de hoogste korting en beste deals. Daar lees je ook een uitleg over klantenservice en bespaartips voor stroom en gas.

Persoonlijk advies nodig? Bel 020 262 1789.

Originally posted 2016-12-29 18:46:27.

“Lokaal tarief” zou internationaal beschikbaar moeten zijn!

Voor wie weleens heeft gebeld naar een 0900-nummer zal “lokaal tarief” bekend in de oren klinken. Nu spreek ik via VraagAlex.nl heel veel mensen die de klantenservice vanuit het buitenland willen bereiken en een lokaal tarief 0900-nummer dus niet kunnen bellen. VraagAlex wil daar in 2017 verandering in brengen.

Woon jij buiten Nederland en heb jij de Nederlandse klantenservice weleens nodig? Dan kun jij nu het verschil gaan maken.

Hoe is lokaal tarief internationaal bereikbaar te maken?

Lokaal tariefVraagAlex maakt gebruik van Voice over IP diensten. Bellen via internet. De telefooncentrale staat op dit moment fysiek in Utrecht met lokale nummers in Amsterdam (Nederland), Antwerpen (België), Engeland en de Verenigde Staten.

Wij willen daar heel graag nummers aan toevoegen in Frankrijk, Duitsland, Spanje, Marokko en alle andere landen waar Nederlanders vandaan bellen en de klantenservice moeten bereiken. Telefoonnummers zijn eenvoudig te registreren via Localphone.com en door te verwijzen naar onze telefooncentrale. Help jij ons aan een lokaal nummer? Neem dan even contact op via email.

Voordeel van lokaal tarief voor de klantenservice

Sommige bedrijven willen echt niet gebeld worden. Voor klantvriendelijke bedrijven heeft lokaal tarief wel heel wat voordelen. Als klanten schrikken van de kosten van een (internationaal) telefoongesprek worden klanten zeker niet blij. Wanneer de klantenservice bereikbaar is via lokaal tarief telefoonnummers vanuit verschillende landen zal dat alleen maar positief opvallen.

In Nederland beginnen bedrijven het langzaam maar zeker door te krijgen. Bedrijven als Efteling, Bol.com, ING bank, Nederlandse Spoorwegen en SNS bank bijvoorbeeld zijn al overgestapt op normale vaste telefoonnummers in Nederland. Helaas zijn ze nog niet zover dat ze daar ook lokale telefoonnummers in het buitenland aan koppelen. Dat is het punt waarop VraagAlex klanten vooruit helpt. Bereikbaarheid is het speerpunt van 2017 en wij hopen van het komend jaar het meest bereikbare jaar tot nu toe te maken.

In december 2017 verwerkte onze telefooncentrale op de drukste dag 7000 telefoongesprekken. Nu is VraagAlex klaar om 70.000 telefoontjes per dag te verwerken en echt een punt te zetten achter de dure 0900-nummers!

Deel VraagAlex.nl en het telefoonnummer dan ook via alle sociale netwerken!

Originally posted 2016-12-26 04:13:32.

Nuon bellen zonder 0900, kan dat eigenlijk?

De vraag “Nuon bellen zonder 0900, kan dat eigenlijk” zie ik de laatste tijd steeds vaker voorbij komen. Daarom nu ook direct antwoord, ja! Het kan! Meer er is meer, en daarom schrijf ik nu ook deze blog.

Nuon bellen zonder 0900 kan via ons telefoonnummer 020 262 1789. Niet alleen dat, wij helpen jou ook met een overstap naar een leverancier die helemaal geen 0900-nummer gebruikt. Wij kunnen zelfs voor jou een vergelijking maken voor de voordeligste stroom en gas.

Wat kost Nuon bellen zonder 0900?

nuon bellen zonder 0900Laat ik even beginnen met de kosten voor het bellen naar een 0900-nummer tegen lokaal tarief. Dit kost sinds 2014 al niets extra ten opzichte van het bellen naar een normaal vast nummer. Bel jij onbeperkt gratis naar vaste nummers in Nederland, dan kost een lokaal tarief 0900-nummer jou ook niets.

Nuon bellen zonder 0900 nummer kost uiteindelijk dus exact hetzelfde als bellen met het 0900-nummer, omdat het 0900-nummer van Nuon een lokaal nummer is. Aanbieders als Engie, Greenchoice en NLE bieden allemaal een klantenservice met een normaal vast telefoonnummer. De tarieven zijn daarbij vaak ook nog eens een flink stuk lager.

Kan VraagAlex mij helpen aan de voordeligste stroomtarieven?

Zeker! VraagAlex vergelijkt dagelijks de grootste energiemaatschappijen en een paar kleintjes. Hierdoor kennen wij de markt volledig en kunnen wij jou ook helpen aan zeer voordelig stroom en gas.

Door ons te bellen via 020 262 1789 krijg jij direct een VraagAlex medewerker aan de telefoon die jou verder helpt naar voordelige stroom en gas. Onze collega kan jou ook doorverbinden naar Nuon zonder 0900 nummer.

Hoe kan ik contact krijgen met VraagAlex?

Je kunt 3 dingen doen. Bellen kan via 020 262 1789. Via VraagAlex.nl/contact vind jij ook onze toegangsnummers om VraagAlex te bereiken vanuit Engeland, België en Amerika.  Zo maken wij de meeste klantenservices toegankelijk vanuit heel de wereld.

Originally posted 2016-12-25 21:42:06.

VraagAlex LIVE: Studio en redactieteam gezocht!

In de dagelijkse LIVE show VraagAlex LIVE behandel ik korten items over consumentenvertrouwen in Nederland. Deze worden live uitgezonden op YouTube en Facebook met als doel mensen duidelijkheid te geven over rechten en plichten bij het aangaan van een contract.

Om consumenten meer macht te geven en klantvriendelijke bedrijven de kans te geven om verder te groeien is het tijd voor de volgende stap. Daarom is VraagAlex op zoek naar een studio en redactieteam.

Wat gaat VraagAlex LIVE doen?

VraagAlex LIVEVraagAlex LIVE gaat alle populaire items uit Kassa, Radar en diverse consumentenrubrieken uit Consumentengids combineren tot een terugkerend onderwerp. VraagAlex LIVE gaat klachten van consumenten LIVE oplossen met veel besproken bedrijven.

Tot nu toe zijn bedrijven als Online.nl besproken, Ziggo, PostNL en ook kleinere bedrijven waar wij opvallend veel klachten over kregen. VraagAlex gaat verder dan andere consumentenbelangen organisaties. VraagAlex wil er juist wel alles aan doen om de wereld een stukje beter te maken. VraagAlex laat zich niet afschrikken door boze brieven, dreigementen en blijft 1 doel behouden. Consumenten weer in hun kracht zetten.

Is VraagAlex zelf ooit opgelicht?

Oplichting vind ik zelf een lastige term. Is een Online.nl klant opgelicht omdat ze de service niet krijgen die ze belooft hadden? Zijn klanten van Telfort opgelicht omdat prijzen voor nieuwe klanten lager zijn dan die van huidige klanten?

Ja, VraagAlex is zeker weleens opgelicht. De website 0900alternatieven.nl bijvoorbeeld heeft de gehele database van VraagAlex zo’n 9 jaar geleden gestolen en heeft de e-mailadressen misbruikt. Door een fout die wij maakte bij de rechtbank mocht 0900alternatieven.nl de website behouden.

VraagAlex is overgestapt van glasvezel naar sneller glasvezel waardoor de telefooncentrale niet meer werkte. Volgens provider Telfort was hier niets aan te doen en moesten wij gewoon het contract uitzitten. Het probleem is uiteindelijk wel opgelost gelukkig.

Wil jij meewerken aan VraagAlex LIVE en consumenten weer het vertrouwen geven in bedrijven? Laat jouw reactie achter onder deze blog. Ken jij mensen? Deel de blog dan met anderen.

 

Originally posted 2016-12-25 09:22:15.

Online.nl klantenservice ontkent problemen!

Wie klant is bij Online.nl weet in veel gevallen dat Internet, TV en/of bellen weleens niet werkt. Vorige week schoot Online.nl naar het nummer 1 meest gezochte bedrijf op deze website, wat voor ons reden genoeg is om dit artikel te schrijven.

Toen wij gister namelijk (na dagen wachten) reactie kregen van de klantenservice via Facebook kwam er weinig meer uit dan het volgende:

Online.nl Facebook reactie

Nu geven klanten aan dat Online.nl zeker niet hun best doet om problemen op te lossen, maar klanten eerder vasthoud omdat klanten nu eenmaal voor een 2-jarig contract zijn gegaan.

Wat kun jij doen als jij een probleem hebt met Online.nl?

Maak jouw probleem allereerst kenbaar via alle mogelijke kanalen. Bel voor 50 cent per gesprek naar de klantenservice. Stuur een bericht via het contactformulier. Laat een reactie achter op deze pagina. Stuur een bericht via Facebook. Stuur een bericht via Twitter.

Geef Online.nl in alle berichten 5 dagen de tijd om het probleem op te lossen, lukt dat niet, geef dan aan dat je het contract wilt ontbinden en over gaat stappen naar een andere provider, die wel kan leveren wat ze beloven.

Hoewel Online.nl zal gaan drijven met incassobureaus, deurwaarders, rechtszaken en andere dwangmiddelen sta jij in je recht. Een contact geldt namelijk voor beide partijen. Jij hebt als klant de plicht om te betalen, het bedrijf de plicht om de dienst te leveren waar jij voor betaalt. Levert het bedrijf de dienst niet naar behoren, dan ben jij ook geen betaling verschuldigd.

Welke internetproviders zijn dan wel betrouwbaar?

Sinds kort is er een nieuwe internetprovider opgestapt. Deze provider biedt Internet, TV en vast bellen aan voor een vaste lage prijs van 29,95 per maand! Voor onbeperkt bellen betaal je dan nog 10 euro extra per maand. In tegenstelling tot providers als Tele2 levert deze provider wel Fox Sports.

Wil jij weten over welke provider wij praten? Klik hier en stap direct over!

Jouw ervaring delen over Online.nl? Laat jouw reactie dan achter onder deze pagina.

Liever telefonisch advies? Bel 020 262 1789 om een medewerker van VraagAlex.nl aan de telefoon te krijgen die jou graag verder helpt.

Originally posted 2016-12-24 07:00:59.

Vuurwerk: Is het tijd voor professionele shows?

Het jaarlijkse vuurwerk debat is weer aangebroken. Is het tijd om alleen nog professionele shows toe te staan? Ik heb een aantal cijfers verzameld om duidelijk te maken waarom ik vindt dat amateurvuurwerk verboden zou moeten worden.

Vorig jaar vielen er “slechts” 482 slachtoffers van vuurwerk (en ja, dat is minder dan het jaar daarvoor).

Illegaal vuurwerk zorgt voor zo’n 25% van de slachtoffers, dat betekent dat de “reguliere” knallers toch nog verantwoordelijk was voor ruim 350 slachtoffers in de jaarwisseling 2015 naar 2016. Overigens praten wij hier alleen over menselijke slachtoffers, de schade aan dieren is daar en veelvoud van.

Betere vuurwerk shows in de wereld…

Vuurwerk bij Walt Disney World

Toen ik in 2001 op het idee kwam voor deze website was ik in Melbourne (Australië), waar de jaarlijkse professionele vuurwerkshow zorgt voor een enorm publiek. Op de brug bij het Crown Casino is waar ik de show mocht aanschouwen. In 2016 bekeek ik opnieuw vuurwerkshows bij Walt Disney World in Florida. Daar gaat dagelijks voor ruim 100.000 euro aan vuurwerk de lucht in.

Nu ben ik op zoek naar jouw redenen om 2017 tot een veilig jaar te maken. Laat in de reacties onder dit bericht weten waarom jij vind dat professionele shows beter zijn dan het onveilige amateurvuurwerk en hoe wij zo snel mogelijk Nederland ervan kunnen overtuigen dat het anders kan. Laat het natuurlijk ook weten als jij vind dat het afsteken van vuurwerk juist wel zou moeten mogen en wat jouw redenen daarvoor zijn.

Zoals ook andere media al scheef, “het is traditie” kennen we al. Zwarte piet was dat natuurlijk ook…

Wij hopen ook dit jaar weer op een veilig 2017 en jaren daarna. Daarom blijf ik, samen met mijn vriendin dit jaar gezellig binnen met een romantische kerstfilm.

Originally posted 2016-12-23 06:40:40.

Ziggo internetstoring? De oplossing!

Ziggo internetstoringNet als vele Nederlanders heb jij mogelijk ook weleens last van Ziggo internetstoringen. Vandaag ontvingen wij opvallend veel klachten van mensen die geen contact konden krijgen met Ziggo, wat voor ons aanleiding was om dit artikel te publiceren.

Via Twitter geeft het bedrijf aan dat “…er problemen bekend…” zijn en dat ze werken aan een oplossing. Hoe lang dit precies gaat duren is ook bij ons nog niet bekend.

Wel weten wij dat er inmiddels goedkopere (en vaak betrouwbaardere) aanbieders zijn. Wil jij daar meer over weten? Bel dan VraagAlex via 020 262 1789 en wij helpen jou naar voordelig en betrouwbaar internet.

Waarom heeft Ziggo vaak internetstoringen?

Waar KPN van origine goed is in telefoonlijnen (inclusief internet) is Ziggo van origine een aanbieder van televisie. Dit kan mogelijk een reden zijn dat Ziggo meer storingen heeft dan KPN en andere providers die via het KPN netwerk leveren.

Ben jij op zoek naar een andere internetprovider? Kijk dan eerst eens op de pagina van de VraagAlex Bespaarcoach of bel direct met een bespaarcoach via het telefoonnummer 020 262 1789.

Hoewel de ene provider beter bereikbaar is dan de ander (KPN bijvoorbeeld is 24-uur per dag geopend, iedere dag) heeft Ziggo ook zeer ruime openingstijden, in ieder geval iedere dag overdag.

Afhankelijk van wat jij zoekt zijn er verschillende providers die de juiste pakketten leveren. Juist daarom adviseren wij om gebruik te maken van een bespaarcoach die eigenlijk niets anders doet dan tarieven vergelijken.

Wat doet de bespaarcoach nog meer?

Wie contact opneemt met de bespaarcoach van VraagAlex leert hoeveel er bespaart kan worden op Internet, TV, bellen, Energie en binnenkort nog heel veel meer. Wij vinden voor jou de beste deals zodat jij er niet zelf achteraan hoeft te gaan.

Bel 020 262 1789 om met een van onze bespaarcoaches te spreken en bespaar direct honderden euro’s per jaar!

Originally posted 2016-12-18 11:32:04.

0900 4002060 is GEEN nummer van Groupon.nl!

0900 4002060Gister kregen wij heel veel telefoon van mensen die Groupon aan de lijn dachten te krijgen. Het telefoonnummer wat mensen belde kost 80 cent per minuut.  Klanten die 0900 4002060 belde betalen niet alleen 80 cent per minuut, ze moesten ook nog eens 30 minuten wachten om mij aan de telefoon te krijgen.

Alle bellers naar 0900 4002060 heb ik hetzelfde kunnen vertellen. Oplichting noem ik het, want 80 cent per minuut vragen om door te verbinden naar een 020-nummer is natuurlijk totaal onredelijk.

Het nummer 0900 4002060 blijkt van de firma TelInfo te zijn, welke inmiddels ook op onze site staat. Ondanks het verhoogde tarief kunnen wij (zolang het werkt) met dit nummer doorverbinden zonder extra kosten!

Wat kun jij doen om 0900 4002060 tegen te gaan?

Kijk vanaf vandaag altijd eerst voor het juiste telefoonnummer op onze website VraagAlex.nl. Wij hebben meestal een normaal nummer van een bedrijf en bieden jou de mogelijkheid om te worden doorverbonden via het lokale nummer 020 262 1789.

Dankzij onze grote klanten database zijn wij in staat om dagelijks duizenden mensen te helpen. Wij zorgen niet alleen voor besparingen door niet meer naar 0900 4002060 te bellen. VraagAlex kijkt ook naar klantvriendelijkheid en service.

Wil jij daadwerkelijk besparen? VraagAlex houd dagelijks de tarieven van internetproviders, energiebedrijven en mobiele telecom aanbieders in de gaten. Door continu op de hoogte te zijn van de laagste tarieven en de beste deals helpt VraagAlex jou om de klantenservice te bereiken en de beste deal te krijgen bij ieder bedrijf.

VraagAlex maakt het nu ook mogelijk om jaarlijks over te stappen voor de allergoedkoopste energie. Wij vragen geen jaarlijks abonnement, extra kosten of wat dan ook. Omdat energiebedrijven ons betalen om klanten aan te sluiten of contracten te verlengen kunnen wij jou gratis van het beste advies voorzien.

Hetzelfde geldt voor internet, TV en bellen. Daarom staat is nummer 020 262 1789 voor jou beschikbaar.  Zelf energietarieven vergelijken kan ook via VraagAlex.nl/energie.

 

Originally posted 2016-12-17 10:59:25.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA