VraagAlex Visitekaartjes bestellen?

Help jij mee om de rest van de wereld te laten besparen? VraagAlex stelt sinds kort GRATIS VraagAlex visitekaartjes beschikbaar aan iedereen die via ons bespaart door over te stappen voor voor energie, mobiel bellen en/of internet thuis!

Natuurlijk kun jij ook zelf VraagAlex visitekaartjes laten drukken. Hoe dat werkt? Klik met de rechtermuisknop op de beide afbeeldingen op deze pagina. Download de afbeeldingen en ga vervolgens naar deze site om de visitekaartjes te bestellen. Je bent natuurlijk van harte welkom om de VraagAlex Visitekaartjes bij een ander bedrijf af te laten drukken. Je kunt de VraagAlex visitekaartjes ook zelf afdrukken.

VraagAlex VisitekaartjesWil jij een GRATIS set van deze kaartjes ontvangen? Stuur een email naar [email protected] met daarin jouw naam en adres. Zodra wij weer kaartjes beschikbaar hebben sturen wij jou ook een set toe. De VraagAlex Visitekaartjes mogen ook op andere websites worden gebruikt.

Wie heeft de VraagAlex Visitekaartjes ontworpen?

Het nieuwe logo, de banner en ook de visitekaartjes zijn ontworpen door Michael Coenradi. Hij heeft ook meegeholpen om het boek “Mag het ietsje meer zijn?” op tijd bij de boeklancering te  hebben en heeft de nodige aanpassingen aan de kaft gemaakt zodat deze perfect past.

Voeg Michael Coenradi gerust ook toe op LinkedIn, mocht jij ooit een design klus hebben die gedaan moet worden. Zijn manier van werken is klantvriendelijk, snel en betrouwbaar, precies zoals ik dat van mijn leveranciers verwacht. Michael Coenradi heeft mij niet gevraagd om dit te plaatsen en betaalt ook niet voor deze promotie. Net als bij diverse grotere bedrijven deel ik de naam van het bedrijf graag wanneer de service echt uitstekend is.

Wat kan ik nog meer doen om VraagAlex te promoten?

Voel je natuurlijk altijd vrij om het telefoonnummer, 020 262 1789 te delen. Dat kan via alle sociale media kanalen en natuurlijk ook gewoon in persoon.

Voel je ook vrij om een beoordeling achter te laten op onze Facebook pagina of op deze pagina onder de knop “Compliment“.

 

Originally posted 2017-04-30 18:55:56.

DigiD fraude: Stuur nooit een kopie van jouw paspoort!

digid fraudeVandaag kwam de volgende brief in mijn Facebook timeline voorbij. Een mooie poging tot DigiD fraude en oplichting. Mocht jij de email ook ontvangen, verwijder deze dan meteen en die er helemaal niets mee.

In de email wordt verzocht om jouw legitimatiebewijs op te sturen voor een extra controle vanuit de overheid. Deze DigiD fraude is een zeer eenvoudige manier om jouw identiteit te misbruiken.

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben geconstateerd dat de kopie van uw legitimatiebewijs in ons dossier niet meer geldig is. Hierbij verzoeken wij u vriendelijk om uzelf opnieuw te identificeren.

Waarom vragen wij u om identificatie?
Wij realiseren ons dat wij veel van u vragen. Graag leggen we de reden uit. Banken zijn wettelijk verplicht de identiteit van hun klanten vast te stellen. Om te kunnen bewijzen dat wij aan deze plicht hebben voldaan, mogen wij een kopie of scan maken van uw identiteitsbewijs, zoals uw paspoort of identiteitskaart. U kunt dit nalezen op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.

Wat betekent dit voor u?
Wij verzoeken u vriendelijk om voor 15 mei 2017 het volgende te doen:

U maakt een scan of foto van uw legitimatiebewijs. Let op: bij een rijbewijs of identiteitskaart graag voor- en achterkant scannen.
De scan of foto stuurt u per e-mail naar [email protected]

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

DigiD

Wat moet ik doen als ik in deze DigiD fraude ben getrapt?

Mocht jij toch een kopie van jouw ID kaart of paspoort hebben verstuurd, neem dan direct contact op met de politie. Dat kan via 0900 8844, of als jij niet opgelicht wilt worden wegens de extra hoge kosten van het 0900-nummer, 0343 57 8844.

Meer informatie over identiteitsfraude is te lezen op de website van de Politie.

Originally posted 2017-04-30 10:40:40.

H&M klantenservice (0900 1988) klachtenregen nu ook bij Kassa!

Via de VraagAlex telefoonlijn, 020 262 1789 krijgen wij al jaren klachten over de H&M klantenservice en in bijzonder het telefoonnummer 0900 1988. Toen het bedrijf gister tijdens een uitzending van Kassa aan bod kwam werd het tijd om de volgende stap te zetten.

Hoewel H&M prima bereikbaar was via Twitter en andere sociale media kanalen wordt de bereikbaarheid continu slechter. De klantenservice belt klanten niet meer terug en bellers naar het telefoonnummer 0900 1988 wachten gerust 45 minuten of langer om een medewerker aan de lijn te krijgen.

Welke klachten komen er binnen over H&M?

h&m 0900 1988De voornaamste klachten komen binnen over bestellingen die te laat (of helemaal niet) worden geleverd. Daarnaast gaat er heel veel mis met het terugsturen van artikelen. Veel retouren worden niet, te laat of niet goed verwerkt. Hierdoor blijven rekeningen in de administratie van H&M open staan en duurt het extreem lang om het op te lossen.

Daarnaast komen er veel klachten binnen over de onbereikbaarheid van de winkels. Alles gaat via het telefoonnummer 0900 1988. De kosten voor het bellen naar dat nummer zijn 7,5 cent extra per gesprek bovenop de lokale belkosten. Mensen die een klacht hebben over het bedrijf ervaren dit veelal als onredelijk hoge kosten.

Waarom blijft H&M vasthouden aan 0900 1988?

Wij hebben die vraag ook weer gesteld en krijgen geen zinnig antwoord. Natuurlijk is het makkelijk wanneer een bedrijf een herkenbaar telefoonnummer heeft. Het tarief van het nummer 0900 1988 is ook een stuk redelijker dan dat van veel andere bedrijven.

Toch blijft het een slecht bereikbaar nummer, waar ook wij vanuit VraagAlex niet mee kunnen doorverbinden. De enige optie die wij hebben is een doorschakeling naar H&M in België.

Ondanks dezelfde bedrijfsnaam, zelfde producten en voor de klant gewoon hetzelfde bedrijf kiest H&M België ervoor om Nederlandse klanten niet te helpen.

Wij zijn op zoek naar jouw mening!

Wil jij jouw reactie over de service van H&M delen? Via de algemene informatiepagina van H&M kun jij jouw reactie achterlaten. Reageren op dit artikel? Dat kan onder dit bericht.

Het is voor ons heel belangrijk om te weten hoe klanten van bedrijven denken over de service. Daarmee kunnen wij klantenservice in Nederland naar een hoger niveau krijgen.

Originally posted 2017-04-30 03:45:30.

U-OV informeert reizigers te laat over defecte bus

Raakt een bus defect, dan kan een bus niet rijden. Logisch, toch? Dan zou het wel netjes zijn als U-OV dat ook aan de reiziger doorgeeft. Helaas wachten ze daarmee tot na dat de bus al had moeten vertrekken.

Helaas geeft de U-OV via Twitter het volgende aan:

U-OV via Twitter

Kortom, een bus die vanuit een depot moet komen vanuit de andere kant van Utrecht, en de klant wordt pas op het laatste moment op de hoogte gebracht. Een normale reistijd van 20 minuten liep op tot 35 minuten, bijna een verdubbeling van de reistijd.

Waarom was de informatie van U-OV zo laat?

Wat de exacte reden is dat dit OV-bedrijf zo laat was met het informeren van de vertraging zullen wij waarschijnlijk nooit te weten komen. Het volgende deel van ons gesprek gaat over compensatie.

Daarnaast heb ik persoonlijk de fiets van de gene van wie ik dit bericht heb ontvangen naar de fietsenmaker gebracht voor een nieuwe binnen- en buitenband achter. Totale kosten, ongeveer 50 euro, maar met de reactie van U-OV via Twitter absoluut de moeite waard!

Na de slechte service van de OV-chipkaart en de ongewenste sluiting van de poortjes van de Nederlandse Spoorwegen kan U-OV zich nu ook aansluiten bij bedrijven waar wij liever geen zaken meer mee doen. Onze verwachting is dat er een beter, sneller en betrouwbaarder OV-netwerk in Nederland gaat komen.

Bouw ook mee aan beter openbaar vervoer!

Gelukkig beginnen er mogelijkheden te ontstaan om betrouwbaar, goedkoper en sneller openbaar vervoer te creëren. Een systeem waarbij wij niet langer afhankelijk hoeven te zijn van de overheid, subsidies en slecht werkende systemen zoals de OV-chipkaart.

Veel bedrijven zijn nu bezig met zelf rijdende voertuigen. Daarbij komt ook de Hyperloop als het systeem om alles op hogere snelheden te kunnen laten werken. VraagAlex steunt al deze initiatieven en wij hopen op een betere oplossing dan wat U-OV te bieden heeft.

 

 

Originally posted 2017-04-28 11:48:06.

Koninklijk bezoek bij “De Rechtbank” in Utrecht

Het duurde even, dus mijn verloofde Nikki en ik stonden op om het restaurant te verlaten. Een jammere afsluiting van een geweldige maaltijd! “De rechtbank” heeft de verwachtingen overtroffen!

Maar laat ik verder een positief verhaal vertellen. Toen het diner bij “Aandacht voor Eten” betekende dat er geen aandacht was voor de klant kozen wij voor een iets duurder (en duidelijk beter) restaurant in de buurt. Onze reservering stond voor 18:00 en wij liepen ruim 30 minuten eerder naar binnen.

Een optimaal ontvangst en een leuke tafel bij het raam, een biertje, een ijsthee, wat broodjes en later aan kan (gratis) kraanwater, de avond begon goed!

Het Albert Heijn menu was een prima selectie en de extra “kip” (die ik normaal nooit zou bestellen in een restaurant) smaakte uitstekend! Een perfecte combinatie van smaken, alles klopte!

Hoewel ze de “extra frites” waren vergen stond deze ook niet op de rekening.

Wat had “De Rechtbank” beter kunnen doen?

de rechtbankDat iemand een portie frites vergeet is geen ramp. Zonde van de omzet, maar geen ramp voor ons als gasten. Wel is het natuurlijk zo dat een rekening aan het einde van een restaurantbezoek nu eenmaal deel uitmaakt van de ervaring.

Wachten op een rekening wil uiteindelijk niemand. Daarom is het voor ieder restaurant van essentieel belang om het juiste moment te kiezen om de rekening te presenteren. Een perfect moment hiervoor kan zijn tijdens het dessert of zelfs wanneer het dessert wordt geserveerd.

Nodig de gasten natuurlijk uit om nog een kopje koffie of thee te bestellen en bied deze mogelijk als cadeautje aan. Dit maakt de gasten niet alleen blij, het vergroot ook de kans om een fooi te krijgen.

Wij zijn erg te spreken over “De Rechtbank” en hopen daar binnenkort nog een keer te dineren. We hebben nog een AH Restaurantactie spaarkaart liggen.

Originally posted 2017-04-27 19:02:30.

Afschaffen persoonlijke OV-chipkaart lost OV-problemen op!

Helaas was vandaag op Facebook weer volop te lezen hoe het uitlenen van een persoonlijke OV-chipkaart zonder abonnement bij de meeste vervoerders verboden is. Vervoerders gaan daarmee regelrecht in tegen de uitspraak van de geschillencommissie uit 2015.

Reden dat er überhaupt nog 2 soorten OV-chipkaart bestaan is dat alle abonnementen nog werken zoals ze ooit zijn bedacht. Vervoerders hebben de abonnementen eerder ingewikkelder gemaakt dan eenvoudiger en voor de reiziger is de OV-chipkaart een stap achteruit.

Wat lost het afschaffen van de persoonlijke OV-chipkaart op?

ov-chipkaartDoor abonnementen niet langer persoonsgebonden te maken zijn kaarten ineens uit te lenen. Ideaal bijvoorbeeld voor scholen en verenigingen die abonnementen kunnen aanschaffen voor groepsreizen. Het lost ook een probleem op bij controle waarbij een foto niet altijd duidelijk maakt of de gebruiker van de kaart ook echt de eigenaar is.

Door 1 kaartsoort te behouden wordt het hele systeem ook veel makkelijker. Kaarten kunnen dan aan een loket worden geblokkeerd waar nodig. Tevens kunnen abonnementen direct worden overgezet en hoeven persoonsgegevens niet langer gecontroleerd te worden.

Voor studenten kan ook een oplossing worden gevonden, bijvoorbeeld door een studentenkaart verplicht te stellen bij reizen met een studenten reisproduct, geladen op een OV-chipkaart.

Vanzelfsprekend zijn al deze punten al bij de invoering van de kaart opgenoemd, samen met de problemen die het zou veroorzaken wanneer er niet wordt geluisterd naar de oplossingen. TLS, het bedrijf achter de OV-chipkaart heeft er helaas voor gekozen om niet naar de adviezen te luisteren.

Alternatief openbaar vervoer

Een andere optie is te kiezen voor een alternatief openbaar vervoer. Gelukkig zijn er al diverse bedrijven bezig om een goedkoper, sneller en betrouwbaarder OV-systeem te ontwikkelen. Denk hierbij aan zelf rijdende auto’s, de hyperloop en auto-deel systemen.

Natuurlijk horen wij ook graag van jou wat jouw mening is over de OV-chipkaart en eventueel het afschaffen van de persoonlijke kaart. Laat jouw reactie achter onder dit bericht.

Originally posted 2017-04-26 15:11:47.

Waarom ieder restaurant kraanwater op de rekening moet zetten!

Mijn ervaring vorige week heeft veel los gemaakt. Het bericht werd gedeeld via LinkedIn en kreeg ruim 100 bezoekers. Her bijzondere, het restaurant in kwestie heeft nog niets van zich laten horen! Vandaag schrijf ik over waarom restaurants kraanwater op de rekening moeten zetten om service te verbeteren!

Een van de reacties op het LinkedIn bericht was “maar….ze schenken natuurlijk wel kraanwater!??”. Stel je nu even voor dat kraanwater inderdaad wordt geschonken, maar het toch in rekening wordt gebracht. Wordt jij daar blij van als klant? Ik ga uitleggen hoe een restaurant jouw juist blij kan maken!

kraanwater

De manier om kraanwater op de rekening te zetten

Als je iets gratis weggeeft (wat ik bij kraanwater wel aanneem) is het wel netjes om het glas (of de kan) bij te vullen wanneer deze leeg is. Zet iedere bijvul-actie vervolgens op de bon als 0.00 (gratis).

Zo zag een bon bij de Amerikaanse TGI Fridays er ongeveer als volgt uit:

  • Gerecht 1: 9,95
  • Gerecht 2: 11,95
  • Water: 0.00
  • Water: 0.00
  • Water: 0.00
  • Water: 0.00
  • Water: 0.00
  • Water: 0.00
  • Water: 0.00
  • Water: 0.00
  • Water: 0.00
  • Water: 0.00
  • Dessert 1: 6,95
  • Totaal: 28.85

Dus kozen wij ervoor om een flinke fooi te geven en hebben wij de rekening opgehoogd naar 40 dollar en zijn wij met een heel blij gevoel naar huis gegaan. Door ieder glas kraanwater op de factuur te zetten (en ik heb geen idee of we echt zoveel water hebben gedronken) vonden wij het prima om een fooi van bijna 40% te geven!

Wij zijn zelfs de volgende dag teruggekomen en hebben hetzelfde gedaan. Toen wij tijdens dezelfde vakantie nog een keer terug kwamen en andere bediening kregen kwam de dame die de hoge fooi eerder in ontvangst mocht nemen nog wel even gedag zeggen.

Wat vind jij van het idee om kraanwater standaard op de rekening te zetten? Of vind jij dat restaurants alleen maar water uit de fles moeten schenken?

Originally posted 2017-04-26 05:07:54.

Coolblue klantenservice, een voorbeeld voor vele anderen.

Ik heb nog nooit een webwinkel gezien met zoveel shops als Coolblue, stel nou dat je als klantenservicemedewerker antwoord moet kunnen geven op vragen die over zo’n 325 verschillende shops gaan in je dit met twee vingers in je neus doet.. dan verdien je wel een warme douche. Coolblue is een voorbeeld waar heel veel anderen nog wat van kunnen leren, bedrijven doe er je voordeel mee.

Sinds jaar en dag bestel ik producten bij Coolblue, van een statief voor mijn camera tot een telefoonhoesje en van een bestekset tot een heus Coolblue keycord. Maar waarom bestel ik zo graag bij deze gigant? Omdat ze alles hebben, van alles wat af weten en als het mis gaat is er staan er altijd wel Coolblue’ers klaar om je met je probleem te helpen. Zo ook vandaag.

Wat is er gebeurd?

Ik heb gistermiddag een product besteld bij een van de Coolblue webshops, daarbij heb ik gekozen voor een bezorging in de ochtend (in het tijdsvak tussen 08.00u en 10.00u) zodat ik er zeker van was dat ik thuis was om het pakketje aan te nemen (dat kost negen euro extra maar dat had ik er graag voor over). Tot mijn grote verbazing kreeg ik echter vanmorgen een sms van de koerier dat het pakketje om 10.45u bij mij thuis aan zou komen. Super vervelend want dan zou ik hem net niet meer aan kunnen nemen dacht ik nog, maar boven alles had ik natuurlijk betaalt voor de bezorging in een tijdsvak waarvoor ik meer geld had betaalt. Om 10.50u ging de bel, de bezorger was nog op tijd en ik heb het pakketje gelukkig nog aan kunnen nemen.

In de loop van de dag zat het mij toch niet zo lekker dat de bezorger te laat was en deelde ik dit met de klantenservice van Coolblue via de chat (ook voor hun goed om te weten dacht ik). Ik wilde ze er alleen maar even op attenderen dat dit gebeurd was en stiekem hoopte ik op een handgeschreven kaartje van een Coolblue’er, daarmee kan je helemaal de blits maken op social media. Tot mijn verbazing bedacht Jasper van de klantenservice een te gekke oplossing (voor zover er een probleem was). Voor mij was dit weer een typisch voorbeeld van hoe ik klantenservice in Nederland graag zie, niet alleen omdat Jasper een hele goede oplossing heeft bedacht maar ook omdat het klantencontact gewoon super soepel verloopt. Coolblue is altijd op verschillende manieren bereikbaar waardoor er altijd wel een is die aansluit bij je contactwens. Is het een lang verhaal, de chat is bereikbaar. Is het een korte vraag tussendoor, het WhatsApp-nummer van Coolblue biedt uitkomst. Wil je toch gewoon graag iemand aan de lijn, Coolblue is gewoon telefonisch bereikbaar zoals je van een bedrijf mag verwachten.

Warme douche

Jasper, jij als topper van Coolblue verdient een warme douche. Buiten dat jij het ‘probleem’ zo snel en goed hebt opgelost mag je trots zijn op het bedrijf waar je voor staat. Samen met die 1499 anderen maken jullie Coolblue wat het is, een hele fijne webwinkel waar de klant centraal staat. Jullie als team zorgen er voor dat mensen graag weer terugkomen om nieuwe dingen te kopen. Service en meer zou ik het graag willen noemen, ik kan geen ander bedrijf bedenken waar de klant meer centraal staat dan bij jullie. Deze mening is niet alleen gebaseerd op mijn ervaringen met de klantenservice maar op die van velen met mij. Keep up the good work dan gaan jullie mij nog heel vaak terugzien.

Ben jij net zo enthousiast over Coolblue als ik, laat het weten in de reacties. Ken je Coolblue niet en wil je weten wat ze allemaal verkopen of hoe het bedrijf in elkaar zit? Kijk dan op de website van Coolblue door op deze link te klikken. Ben jij van Coolblue en lees je dit, je bent een topper die werkt bij misschien wel het mooiste bedrijf van Nederland.


Nota bene:
Blog is niet gebaseerd op een enkele ervaring met de klantenservice van Coolblue, ik heb in alle keren dat ik de klantenservice aan de jas heb getrokken goed geholpen. Ik vind echt dat andere bedrijven er een studie van mogen maken hoe Coolblue omgaat met klantencontact en ik hoop dat die bedrijven hun dienstverlening hier op aan gaan passen, dat zou zó goed zijn voor de klanten!


 

Originally posted 2017-04-25 19:27:04.

Project App: Bouw mee aan een P2P parkeer app!

Er zijn nogal wat parkeer apps. Park Mobile en Yellowbrick zijn de 2 apps die ik zou kan bedenken.

Recent kwam de directeur van Park Mobile op bezoek bij het programma Radar. In de onderstaande video zie je het interview. Onder de video geef ik uitleg over de nieuwe P2P app die ontwikkeld gaat moeten worden.

Bouw mee aan Project App!

Ben of ken jij iemand die een P2P, open source parkeer app zou kunnen bouwen? Deel deze video en pagina dan via Twitter, Facebook, WhatsApp en natuurlijk ook via email.

Originally posted 2017-04-25 07:59:39.

Snel klanten verliezen: Een tip van een Utrechts restaurant

Stel je voor, jij hebt een restaurant en krijgt een reservering van klantenservice specialist en blogger Alexander V. van Dijl. Wat doe je dan?

Volgens restaurantmedewerker “Mea” van het restaurant “Aandacht voor eten” als volgt:

Beste Alexander,

Bedankt voor uw reservering bij Aandacht voor Eten.
Bij het menu wat jullie geserveerd krijgen met de AH bonnen kunnen we zeker rekening houden met dieetwensen.
Het is wel zo dat als jullie met zn 2en zijn en 1 persoon eet vegetarisch dat de ander dat dan ook eet. Dit is omdat dit menu voor de hele tafel is en we anders 2 verschillende menu’s moeten maken.
Ik hoop dat u dit begrijpt.

Graag tot de 27ste.

Met vriendelijke groet,
Mea

Een paar tips om het volgende keer beter te doen

Tijdens het reserveren schreef ik duidelijk de wensen. Ik eet alles en mijn verloofde eet vegetarisch en is allergisch voor appels.

Dat het restaurant daar rekening mee moet houden lijkt mij duidelijk. Net als dat iemand allergisch is voor noten of andere voeding het restaurant dat moet doen.

Vooral de zin:

…en we anders 2 verschillende menu’s moeten maken.

Geeft duidelijk aan dat het dit restaurant niet om de klant gaat. Wij zijn nu op zoek naar een leuk, klantvriendelijk restaurant voor komende Koningsdag, 27 april 2017.

Heb jij een tip? Laat het weten en reageer onder deze blog of stuur een email naar [email protected].

Service als eerste verkoopargument

In mijn eerste boek “Mag het ietsje meer zijn?” schreef ik al hoe klantenservice werkt en wat klantenservice kan doen voor de klant.

De Nederlandse klantenservice moet nog veel leren. Vooral luisteren naar de klant en doen wat de klant wil is er veelal niet bij. Om die reden zijn wij op dit moment bezig om een aantal mensen mee te nemen naar Walt Disney World in Florida, waar de echte manier van service ervaren kan worden.

Originally posted 2017-04-24 04:59:00.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA