Ondertussen bij Coolblue… Levering binnen… 72 uur…

Toen ik vanmorgen een Facebook bericht kreeg over een probleem met Coolblue dacht ik, tijd om te bloggen! Coolblue staat ook bij mij bekend als betrouwbare webwinkel. Uit deze blog zal blijken dat er ook bij Coolblue helaas weleens iets mis kan gaan. Er volgen een aantal telefoongesprekken over levering, niet levering en het uiteindelijke resultaat. De televisie die op vrijdag werd besteld werd pas maandag bezorgd!

Laten we dan meteen even het laatste gesprek meeluisteren:

De rest van de gesprekken hoor je aan het einde van deze blog. Wij hebben Coolblue natuurlijk direct op de hoogte gebracht van deze situatie en kijken uit naar een antwoord.

Hoe dan ook, wanneer je als webwinkel belooft dat producten die voor 23:59 zijn besteld de volgende dag in huis zijn moet je dat ook waarmaken. Doe je dat niet, dan moet je voor een oplossing zorgen.

Waar ging het mis in dit Coolblue verhaal?

Tja, of het nu ligt bij PostNL, het bedrijf zelf of door een fout in de betaling van de klant, uiteindelijk maakt dat niet uit. In de wereld van klantbeleving en klanttevredenheid mogen dit soort dingen gewoon niet gebeuren.

Een webwinkels zou eigenlijk iedere bestelling moeten monitoren en klanten op de hoogte stellen van wijzigingen. Werkt een tracking systeem van een externe partij niet, ook dan moet je het oplossen.

Als je dan ook nog de reacties op Facebook leest leren we dat zelfs bij Coolblue nog veel kan verbeteren. Men praat over “Backoffice” terwijl jij als klant toch praat met 1 bedrijf.

coolblue

Ik hoop dat ik deze blog met een hele andere wending kan laten eindigen, tot die tijd, Julian, fijn dat jij jouw TV nu in huis hebt!

En dan nog de andere gesprekken met Coolblue…

De overige gesprekken en de oorspronkelijke blog zijn te vinden op de website van Julian zelf:

http://julianpaulina.nl/gesprekken-met-coolblue/

Wij hopen op een mooie oplossing en dat er nog een laatste gesprek kan worden toegevoegd aan deze reeks.

 

Originally posted 2017-05-30 05:11:33.

Ervaring van een lezer: Respondenten.nl

Ring Ring de telefoon of ik mee wil doen met een markt onderzoek. Een opgewekte stem niet vrij van commercie is aan de telefoon.

Maar eerst moet ik een vragenlijst doornemen met u, dit is nodig om te zien
of u in de doelgroep past. Ter overvloede had ik al een vragenlijst ingevuld en daarna werd ik gebeld. Het was een dubbele intake.

Enfin na verschillende vragen beantwoord te hebben paste ik volgens deze medewerkster prima in de doelgroep. De tijd zou zijn om 16.00 uur op vrijdag. Later werd ik weer gebeld of ik
soms eerder op de ochtend kon komen. Ja daar had ik geen moeite mee. Eerst nog wat latere afspraken afgezegd. Maar een kniesoor die daar op let toch?

De medewerkster van Respondenten.nl verzekerde mij dat ze een bevestigings
email zou sturen met de tijd en locatie erin vermeld.

Aan het eind van dezelfde middag stond de bevestigings mail in mijn inbox. Alles was duidelijk en in kannen en kruiken.

Binnen twee dagen vond ik op mijn mobiele telefoon een luizig haastig ingesproken berichtje met de mededeling dat dit onderzoek afgelast was het hoefde niet ging niet door. Bij navraag was er een overschot aan mensen kennelijk door verkeerde planning.

Geen woord teveel de reden was even dubieus als het haastige achtergelaten luizige berichtje op mijn mobiele telefoon. Ik vraag me nog serieus af of men dat bij Responden.nl niet wist

Nog afgezien van het feit dat alles gevraagd en gedubbel checkt was. Met als punt op de i de bevestigings mail.

Vandaag gebeld naar Respondenten.nl dat ik dit geen manier van doen vond. Speciaal had ik er andere dingen voor omgezet en ruimte voor vrijgemaakt.

Op mijn vraag of ik ter compensatie de helft van het afgesproken bedrag van 35,= Euro dus 17,50.= Euro zou kunnen krijgen werd negatief geantwoord

Geen respons van Respondenten.nl

Voor mij geen Respondenten.nl meer. Het gezegde is van toepassing hier “Een ezel stoot zich in het algemeen geen 2x aan dezelfde steen.

Adrienne Garber.

Originally posted 2017-05-29 19:03:43.

Openingstijden van klantenservices: Nieuw op VraagAlex.nl!

Wanneer wij iemand doorverbinden met de klantenservice is het fijn als deze ook bereikbaar is. Daarom publiceert VraagAlex sinds kort ook de openingstijden, zodat jij weet of het zin heeft om te bellen.

Er zijn voorbeelden waarbij de klantenservice 24/7 bereikbaar is, maar waarbij een aantal uren door een Engelstalige medewerker wordt bemand. Netflix is hier een mooi voorbeeld van. Op de momenten dat er geen Nederlandstalige medewerker beschikbaar is vermelden wij dit ook op de website, zodat jij een weloverwogen beslissing kunt maken om te bellen.

Wat als de openingstijden niet kloppen?

openingstijdenHelaas zijn er nog een hoop bedrijven die denken dat klanten blij worden van een 0900-nummer. Dat betekend dat deze bedrijven minder blij zijn met ons. Om die reden worden wij niet altijd op de hoogte gebracht van gewijzigde openingstijden.

Mocht jij een bedrijf tegen komen waarvan de openingstijden zijn veranderd, of een bedrijf wat de openingstijden zonder verklaarbare reden voor een dag wijzigt, laat het ons weten via chat of email.

Welke informatie moeten wij nog meer vermelden?

Op dit moment vermelden wij ook al het WhatsApp nummer bij veel bedrijven. Social media accounts wanneer wij die weten. Wij vermelden natuurlijk het telefoonnummer, alternatief en waar nodig een bespaarcode.

Natuurlijk willen wij een – zo volledig mogelijk – beeld geven van de betrouwbaarheid en bereikbaarheid van bedrijven. Daarom bieden wij ook de mogelijkheid om voor ieder bedrijf een beoordeling achter te laten. Zo kun jij altijd een weloverwogen beslissing maken.

Tot slot werken wij continu aan het verbeteren van onze dienstverlening, zodat jij altijd de beste service krijgt tegen de laagste prijs. Een van de nieuwe projecten waar wij aan werken is het VIP aanbod. Hiermee kun jij straks direct spreken met een VraagAlex medewerker zonder keuzemenu, wachttijd of wat dan ook.

Welke diensten vind jij dat wij nog moeten aanbieden? Laat jouw reactie achter onder deze blog!

Originally posted 2017-05-29 05:24:11.

Otto krediet berekenen, wat kost het nu echt?

Wie koopt op krediet betaalt rente. In 2017 was de maximale rente in totaal 14% op jaarbasis. Laten wij voor het gemak even rekenen met een rentepercentage van 10% voor het onderwerp van deze blog: “Otto krediet berekenen”.

Stel even voor, jij kunt een bedrag lenen van 500 euro om aankopen te doen bij een webwinkel. Jij moet 10 euro per maand terugbetalen, jij krijgt te zien waarom die 500 euro uiteindelijk ruim 640 euro kost.

Otto krediet berekenen: Stappenplan

Otto krediet berekenenVoor de berekening doen wij voor nu een aantal aannames, namelijk dat de lening 500 euro is, de rente 10% en dat er iedere maand netjes op tijd wordt betaalt.

10% rente komt neer op ongeveer 0,8% per maand dus een bedrag van 4 euro. De eerste maand los je dus 6 euro af en betaal je 4 euro rente. Zo kan je doorgaan, maand 2 betaal je iets minder rente, namelijk 3,95 en los je dus ook iets meer af, zo kun je lang doorgaan.

Met dit tempo duurt het 5 jaar om dit krediet af te lossen. Gaat de rente omhoog naar 14%, dan kost het aflossen van de lening ruim een jaar langer en kost deze lening uiteindelijk ook ruim 750 euro!

Naast het feit dat webwinkels dus meer verdienen op kredieten kun je de klantenservice van Otto ook enkel bereiken via een duur 0900-nummer.

Waarom is de rente zo hoog?

Hoewel de rente hoog lijkt zijn er landen waar de rentes nog veel hoger zijn. Vooral in Amerika bijvoorbeeld zijn de rentes op creditcards aanzienlijk hoger dan 14%. In Nederland heeft de overheid ervoor gezorgd dat er een maximum is van 12% plus de wettelijke rente. Deze is in 2017 2%, waardoor het totaal dus op 14% uitkomt.

Wie wilt besparen moet sparen. Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de mogelijkheden van de Blockchain en Bitcoin. Hierdoor heb ik ook een blog geschreven, “Investeren in Bitcoin“. In die blog laat ik zien hoe het mogelijk is om met 15 dollar financiële vrijheid op te bouwen binnen een paar jaar.

Het mooiste is, het enige risico wat je loopt is die 15 euro. Geen cent meer.

 

Originally posted 2017-05-26 19:58:11.

Belastingdienst gesloten op een werkdag…

“Welkom bij de belastingtelefoon… Wij zijn geopend van maandag tot en met donderdag van … en op vrijdag…”, toch kwamen klanten die vandaag belde bedrogen uit. De belastingdienst heeft besloten om de dag na Hemelvaartsdag de deuren gesloten te houden.

Waarom de belastingdienst vandaag gesloten is, geen idee. Wellicht dat de ambtenarij toe was aan een lang weekend of dat de rijksoverheid bezig is met andere dingen en de medewerkers van de Belastingtelefoon dus niet kan aanspreken.

Hoe dan ook, vanuit VraagAlex hebben wij ook vandaag weer mensen teleur moeten stellen die deze instantie wilden bereiken.

Ook UWV sluit de deuren

Bellers naar UWV kregen vergelijkbare teksten te horen. Deze instantie bleek ook gesloten te zijn vandaag.

Heb jij vandaag een bedrijf of instantie willen bereiken en kon jij deze niet bereiken? Laat jouw reactie dan achter onder deze blog.

Originally posted 2017-05-26 12:23:38.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA