Coolblue klantenservice, een voorbeeld voor vele anderen.

Ik heb nog nooit een webwinkel gezien met zoveel shops als Coolblue, stel nou dat je als klantenservicemedewerker antwoord moet kunnen geven op vragen die over zo’n 325 verschillende shops gaan in je dit met twee vingers in je neus doet.. dan verdien je wel een warme douche. Coolblue is een voorbeeld waar heel veel anderen nog wat van kunnen leren, bedrijven doe er je voordeel mee.

Sinds jaar en dag bestel ik producten bij Coolblue, van een statief voor mijn camera tot een telefoonhoesje en van een bestekset tot een heus Coolblue keycord. Maar waarom bestel ik zo graag bij deze gigant? Omdat ze alles hebben, van alles wat af weten en als het mis gaat is er staan er altijd wel Coolblue’ers klaar om je met je probleem te helpen. Zo ook vandaag.

Wat is er gebeurd?

Ik heb gistermiddag een product besteld bij een van de Coolblue webshops, daarbij heb ik gekozen voor een bezorging in de ochtend (in het tijdsvak tussen 08.00u en 10.00u) zodat ik er zeker van was dat ik thuis was om het pakketje aan te nemen (dat kost negen euro extra maar dat had ik er graag voor over). Tot mijn grote verbazing kreeg ik echter vanmorgen een sms van de koerier dat het pakketje om 10.45u bij mij thuis aan zou komen. Super vervelend want dan zou ik hem net niet meer aan kunnen nemen dacht ik nog, maar boven alles had ik natuurlijk betaalt voor de bezorging in een tijdsvak waarvoor ik meer geld had betaalt. Om 10.50u ging de bel, de bezorger was nog op tijd en ik heb het pakketje gelukkig nog aan kunnen nemen.

In de loop van de dag zat het mij toch niet zo lekker dat de bezorger te laat was en deelde ik dit met de klantenservice van Coolblue via de chat (ook voor hun goed om te weten dacht ik). Ik wilde ze er alleen maar even op attenderen dat dit gebeurd was en stiekem hoopte ik op een handgeschreven kaartje van een Coolblue’er, daarmee kan je helemaal de blits maken op social media. Tot mijn verbazing bedacht Jasper van de klantenservice een te gekke oplossing (voor zover er een probleem was). Voor mij was dit weer een typisch voorbeeld van hoe ik klantenservice in Nederland graag zie, niet alleen omdat Jasper een hele goede oplossing heeft bedacht maar ook omdat het klantencontact gewoon super soepel verloopt. Coolblue is altijd op verschillende manieren bereikbaar waardoor er altijd wel een is die aansluit bij je contactwens. Is het een lang verhaal, de chat is bereikbaar. Is het een korte vraag tussendoor, het WhatsApp-nummer van Coolblue biedt uitkomst. Wil je toch gewoon graag iemand aan de lijn, Coolblue is gewoon telefonisch bereikbaar zoals je van een bedrijf mag verwachten.

Warme douche

Jasper, jij als topper van Coolblue verdient een warme douche. Buiten dat jij het ‘probleem’ zo snel en goed hebt opgelost mag je trots zijn op het bedrijf waar je voor staat. Samen met die 1499 anderen maken jullie Coolblue wat het is, een hele fijne webwinkel waar de klant centraal staat. Jullie als team zorgen er voor dat mensen graag weer terugkomen om nieuwe dingen te kopen. Service en meer zou ik het graag willen noemen, ik kan geen ander bedrijf bedenken waar de klant meer centraal staat dan bij jullie. Deze mening is niet alleen gebaseerd op mijn ervaringen met de klantenservice maar op die van velen met mij. Keep up the good work dan gaan jullie mij nog heel vaak terugzien.

Ben jij net zo enthousiast over Coolblue als ik, laat het weten in de reacties. Ken je Coolblue niet en wil je weten wat ze allemaal verkopen of hoe het bedrijf in elkaar zit? Kijk dan op de website van Coolblue door op deze link te klikken. Ben jij van Coolblue en lees je dit, je bent een topper die werkt bij misschien wel het mooiste bedrijf van Nederland.


Nota bene:
Blog is niet gebaseerd op een enkele ervaring met de klantenservice van Coolblue, ik heb in alle keren dat ik de klantenservice aan de jas heb getrokken goed geholpen. Ik vind echt dat andere bedrijven er een studie van mogen maken hoe Coolblue omgaat met klantencontact en ik hoop dat die bedrijven hun dienstverlening hier op aan gaan passen, dat zou zó goed zijn voor de klanten!


 

Originally posted 2017-04-25 19:27:04.

3 reacties op “Coolblue klantenservice, een voorbeeld voor vele anderen.
  1. Hoi Tom en Alex,

    Wat ontzettend gaaf om dit te lezen! Dat jij zo enthousiast bent geworden van de manier waarop je door ons bent geholpen, dat is precies waar we het voor doen. Wij willen je namens alle Coolblue’ers gigantisch bedanken voor de tijd die je hebt genomen om deze lovende woorden te schrijven. Wij zitten hier nu allemaal met een glimlach en zien dat als een bijzonder compliment. We gaan dan ook zeker verder en op zoek naar nieuwe manieren om jou en alle andere klanten te verwonderen. Tot snel en ga zo door, je bent een topper.

    Groeten,
    Coolblue

    • Jullie hebben het verdiend, hartelijk dank voor deze mooie woorden die wij terug krijgen van jullie! Mijn glimlach is nu in ieder geval niet meer kapot te krijgen.

  2. Alle lof voor Coolblue ben een tevreden klant,
    jammer dat ze met zo,n waardeloze onbetrouwbare bezorger Post NL in zee zijn gegaan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA