Doorverbinden naar Telfort is GRATIS! Geen 90 cent per minuut!

De bekende telecomprovider heeft weer toegeslagen, bellen via VraagAlex zijn 020-nummer zou toch al gauw 90 cent per minuut kosten. Nou lieve mensen, kijk je telefoonrekening er op na want bellen via VraagAlex kost hetzelfde als bellen naar de vaste telefoon van de buurvrouw van drie hoog achter. Het lijkt dus tijd voor ‘The Roast of Telfort’ en dat zal niet de laatste keer zijn.

In de vele telefoongesprekken die wij hier bij VraagAlex langs zien komen zit er altijd wel eentje tussen, een medewerker van Telfort die de consument naar hun eigen 0900-nummer wilt lokken. Oké dat moet ik een beetje nuanceren, hij doet ook maar zijn werk maar Telfort claimt dus nog steeds dat je als klant 90 cent per minuut betaald als je niet naar hun eigen 0900-nummer belt. Hoe zit dat nou eigenlijk, betaal ik dan echt zoveel als ik via VraagAlex bel? Het antwoord is nee, bij ons betaal je altijd alleen maar de kosten die je normaal ook betaalt als je naar een ander willekeurig vast nummer in Nederland belt.

Waar komt die 90 cent per minuut vandaan?

Ik heb wel een idee hoe Telfort aan de 90 cent komt, er bestaan in Nederland een aantal telefoonnummers van bedrijven die consumenten doorschakelen naar de klantenservice van bedrijven. Als jij bijvoorbeeld op Google zoekt naar het nummer van de politie is de kans groot dat er een ander 0900-nummer bovenaan staat dan 0900-8844, het échte nummer van de politie. Dit soort bedrijven noemen zichzelf een doorschakelservice maar laten we het woord service maar tussen twee grote aanhalingstekens zetten. Het enige wat ze doen is geld uit je zakken kloppen terwijl jij via (bijvoorbeeld onze) alternatieve nummers gewoon tegen lokaal tarief met in dit geval de politie kan bellen.

Voorbeeld van een advertentie, bel dit nummer niet!


Tip: 

Als je in Nederland een betaald nummer belt hoor je altijd eerst een mevrouw zeggen hoe duur het is om dat nummer te bellen, bijvoorbeeld: “Dit informatienummer kost 2,8 cent per minuut met een starttarief van 9,51 cent plus uw gebruikelijke belkosten.” pas nadat je dit bericht hebt gehoord en je echt wordt verbonden met het nummer dat je wilt bellen ga je betalen wat het bandje heeft gezegd. Vind je de kosten te hoog, hang dan op vóór het bandje is afgelopen dan betaal je als het goed is niet voor het gesprek. Zie hiervoor ook de website van ConsuWijzer van de Autoriteit Consument & Markt via deze link.


Maar Telfort, hoe zit dat nou?

Het argument van de Telfort medewerker is dat Telfort de maandprijzen zo laag mogelijk wilt houden en daarom geld vraagt voor het nummer van de klantenservice (om te compenseren?), dezelfde klantenservice waar ze de online omgeving van Telfort promoten zodat je de volgende keer niet meer hoeft te bellen. Buiten dat het een enorm slecht argument is dat de klantenservice geld kost om de abonnementen laag te houden is het natuurlijk sowieso een beetje gek dat je dan niet extra betaalt voor de mevrouw die de hele dag in de Telfort winkel staat, je betaalt ook niet om een advertentie van Telfort op televisie te kunnen bekijken. Mijn mening is dat als Telfort echt zó veel geeft om de ‘lage’ abonnementskosten dat ze dan maar eens moeten kijken of ze een contract kunnen afsluiten met Bassie in plaats van Patrick Stoof voor hun reclame-uitingen. Het is natuurlijk belachelijk dat Telfort klanten extra moeten betalen voor iets waar notabene het woordje service in staat.

Wil jij het gesprek met de medewerker beluisteren, dat kan via de media-player hieronder. 


Laat in de reacties achter wat jij van dit alles vind en kijk alvast naar een nieuwe provider, een die wél om haar klanten geeft. Onze bespaarcoach helpt je graag, ik kan alvast verklappen dat de beste en goedkoopste provider te vinden is op vraagalex.nl/nle. Geen dank, graag gedaan (gratis).

Originally posted 2017-04-23 16:22:37.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA