Ervaring met Ziggo klantenservice

Vandaag probeerde ik de klantenservice van Ziggo te bereiken, dat bleek een hele opgave te zijn. Wat ik kreeg toen ik belde? Alles behalve klantenservice van Ziggo, want waarom zou een groot bedrijf als Ziggo goede klantenservice bieden? Nee dat is niet echt hun ding, gelukkig willen ze het de klant naar eigen zeggen wel makkelijker maken.

Er viel een spannend bericht op mijn digitale deurmat “Ziggo Zakelijk: onderhoud in de nacht van 18 april 2017”, heel prettig want de internetverbinding is de laatste tijd niet echt meer wat het geweest is. Terwijl ik voor mijzelf nog aan het bedenken ben of het onderhoud nou in de nacht van 17 op 18 april plaats zal vinden of van 18 op 19 april surf ik naar de website van Ziggo om dit eens te gaan checken. Wat blijkt, het eerste probleem dient zich aan: de storingschecker herkent mijn postcode en huisnummer niet. Nou is dat op te lossen, Ziggo is namelijk ook telefonisch bereikbaar. Oké dat laatste heeft mij uiteindelijk veel meer moeite gekost dan verwacht.

Bereikbaarheid

ziggo klantenserviceVolgens de website van Ziggo is de klantenservice voor zowel zakelijke als particuliere klanten elke dag bereikbaar tussen 8.00u en 22.00u. Nou met de bereikbaarheid zit het dus wel goed, de klantenservice is voor particulieren te bereiken via een 0900-nummer maar tegen ‘lokaal tarief’ en voor zakelijke gebruikers via een 0800-nummer wat natuurlijk betekend dat het helemaal gratis is. Maar krijg je dan ook de klantenservice aan de lijn als je belt? Nou nee… je krijgt eerst een vriendelijke telefoonstem te horen welke letterlijk zegt: “Ziggo probeert het u zo makkelijk mogelijk te maken, spreek daarom na de toon uw postcode duidelijk in op de volgende manier: 12-34 Anton Bernard.” dat zal voor een hoop mensen vast prima te doen zijn maar ik moest toch echt eerst het Nederlandse telefoonalfabet opzoeken voordat de telefoonstem mij wenste te helpen. Al mokkend ben ik op internet gaan zoeken waarna ik via Google Afbeeldingen een plaatje kon vinden van het Nederlandse telefoonalfabet. Inmiddels moest ik wel opnieuw het nummer van de klantenservice draaien overigens want die heb ik maar even neergelegd tijdens het zoeken.

Waarom willen ze mijn postcode?

Bij Ziggo hebben ze een goede reden waarom ze eerst je postcode en later in het menu ook je huisnummer vragen, ze melden netjes aan de telefoon of er een storing bekend is in je omgeving. Super lief van ze natuurlijk maar uiteindelijk heb ik er niks aan, ze vragen het namelijk bij ieder inkomend telefoongesprek op de klantenservice. Na het eerst twee minuten bezig zijn met het beantwoorden van de vragen als postcode, straat en huisnummer en het hele keuzemenu kreeg ik dan eindelijk een medewerker aan de telefoon. De eerste zin luidde door mijn telefoon: “Goedemiddag, Ziggo klantenservice. Wat kan ik voor u doen?”, wat kan ik voor u doen? Ik ben toch net twee minuten bezig geweest met het geven van informatie over wie ik ben en waarvoor ik bel, hoe bedoelt u wat kan ik voor u doen? Nadat ik had uitgelegd dat ik belde omdat ik zeker wilde weten wanneer mijn internetverbinding er uit zou liggen werd het allemaal nog net een tikkie vervelender. De medewerker wilde het uiteraard voor mij uitzoeken maar daar had ze toch echt wel mijn postcode en huisnummer voor nodig. Ik vraag mij nu nog steeds af waarom ze nou perse mijn gegevens willen hebben vóór ik een medewerker aan de telefoon krijg maar ik heb een theorie.

De grote afvallers show

Ziggo wilt natuurlijk zo min mogelijk mensen telefonisch te woord staan want dat kost tijd, tijd is geld en als grootste aanbieder van zowel particuliere als zakelijke telecomdiensten heeft Ziggo dat natuurlijk niet. Aan de telefoon proberen ze dus zo veel mogelijk mensen te pushen die telefoon maar kei hard op de haak te gooien (of tegenwoordig natuurlijk op het basisstation). Door het geven van informatie zoals storingen en informatie over hoeveel zaken je zelf kan regelen via het fantastische ‘Mijn Ziggo’ portaal proberen ze hun eigen low-budget versie van een afval-show neer te zetten. Want als wij de klantenservice maar ingewikkeld genoeg maken haken de klanten vanzelf af.

Eindoordeel

De klantenservice van Ziggo is naar mijn ervaring alleen te bereiken voor mensen met een goed uithoudingsvermogen en dat is niet echt voor mij weggelegd. Helaas zullen veel mensen er toch niet onderuit komen om het nummer van Ziggo te draaien bij de zoektocht naar een oplossing voor hun probleem, VraagAlex.nl biedt echter ook telefonische ondersteuning voor de mensen die een tussenstation zoeken tussen hulp via de website van Ziggo en het nummer van de klantenservice. Bel ons op 020 – 262 1789 voor advies over de overstap mogelijkheden naar een andere aanbieder, dat ga ik binnenkort ook maar eens doen.

Voor alle mensen die zich afvragen hoe het nou zat met de werkzaamheden, die waren volgens de medewerker van de klantenservice vorige week al geweest. Het zal mij benieuwen of ik vannacht zonder internet zit.

Op zoek naar betrouwbaar en betaalbaar internet? Kijk op VraagAlex.nl/nle.

Originally posted 2017-04-17 16:34:32.

3 reacties op “Ervaring met Ziggo klantenservice
  1. Ken Ziggo, en bij overstap heb ik week gebeld om telefoon, TV en internet te kunnen ontvang
    en. Door de beloofde oplossingen aan te bieden, niet na gekomen en tegelijk week zonder aansluitingen. Telefoonnummer was ook niet mogelijk om dezelfde te behouden, wegens wetgeving, niet mogelijk was en pas na enkele weken, nieuw telefoonnummer nummer kunt ontvangen. Ben nu na jaren klant te zijn bij Ziggo, nu pas overgestapt, via info van website Alex en goedkoper bij NLE en 3 voordelen met meerder opties en toch nog 8 of 10 euro per maand goedkoper te zijn.

    De instalatie wordt ook gratis geplaatst, wegens ik klant was van Ziggo. Hopelijk dat de continuïteit nu wel goed opgevolgd wordt, en niet opnieuw week of langer zonder verbinding-
    en geconfronteerd te worden, i.v.m. overgang of opvolging van het nieuwe abonnement, voor TV, Computer en telefoon. Vorige telefoonnum
    er kan nu wel behouden worden.

    • Dag Vico,

      Goed om te lezen dat je het telefoonnummer uiteindelijk toch hebt kunnen behouden! Ik hoop dat je veel plezier hebt van je nieuwe abonnement en dat het allemaal een stuk beter werkt dan bij Ziggo.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA