Flixbus ervaring helaas niet altijd positief.

Hoewel ik zelf nooit een reis heb gemaakt met Flixbus kan ik mij de situatie die bij ons binnenkwam goed voorstellen. Zoals bij veel bedrijven mag jij als klant verwachten dat iemand met een logo van het bedrijf op de kleding of naamkaartje jouw vragen kan beantwoorden.

De Flixbus ervaring van onze briefschrijver

flixbusZaterdag 17 juni heb ik geboekt naar Brussel geboekt bij Flixbus, voor de reis van 13.00 uur. Bij aankomst kreeg ik te horen dat er een vertraging van 45 min. was. Ik vroeg aan een chauffeur van Flixbus (op zijn raam stond bestemming: Brussel) waar en op welke tijd precies we de bus kunnen verwachten.

De chauffeur reageerde als volgt: ” ik ben je servicebalie niet, zoek het toch zelf op!”. Ik raakte versteld van deze onrespectvolle en verre van klantvriendelijke houding en reageerde kalm: “ik dacht dat u het misschien zou weten, het was een doodnormale vraag”. De chauffeur reageerde met: ” Doe toch niet zo bijdehand”.

Nou, ik heb zo een arrogante houding nog nooit meegemaakt!! Als reiziger hebben we toch zeker recht op informatie! Ik wilde er niet op ingaan en liep weg. We stonden massaal te wachten. Exact 13.50 uur, 50 minuten later kwam er een bus aan. Op de site stond geen update over de vertraging. Dezelfde chauffeur liep dus na 50 minuten naar me toe en heeft me in de menigte nogmaals beledigd! In plaats van zijn slechte houding recht te zetten, heeft hij het helemaal erin gewreven. Een reisgenoot sprak hem aan op zijn gedrag: “deze brutaliteit en arrogante houding is verre van een fatsoenlijke dienstverlening.

Er wordt geen informatie met ons uitgewisseld en u komt nogmaals brutaal doen ook!”. De chauffeur reageerde terug: ” ja maar jullie denken dat chauffeurs alles weten en voor jullie oplossen”. De reiziger reageerde: ” U bent in dienst van Flixbus, dus het is vanzelfsprekend dat passagiers u vragen mag stellen, slechte dienstverlening dit en deze arrogante houding”. De chauffeur liep weg zonder pardon! Ik vroeg hem nog om zijn naam en gaf aan dat ik hier een klacht over zal indienen. Hij weigerde zijn naam door te geven!

Uiteindelijk heeft de briefschrijver 55 minuten moeten wachten voor ze konden instappen in de bus. Ze kregen geen up-to-date informatie. De brief schrijver voelt zich nog eens zwaar vernederd door de chauffeur. Dit was de eerste ervaring met Flixbus. Daarom hierbij de oproep aan Flixbus en zijn chauffeur met de kenteken 40-BDV-3 om dit probleem netjes op te lossen. Flixbus mag contact opnemen met VraagAlex voor de gegevens van de briefschrijver.

Originally posted 2017-06-17 16:52:14.

2 reacties op “Flixbus ervaring helaas niet altijd positief.
  1. Alleraardigste mensen, ( en Alex dan ook maar)
    Gelukkig dat jij en de rest zo rustig zijn gebleven, want als je mij had meegenomen als Hagenees, weet ik niet of ik me wel had weten in te houden. Het is natuurlijk beter, dat hij zo tegen jou zo sprak, omdat jij een rustige gozer bent, maar denk dat je van binnen wel stond te koken. gelukkig dat je je rustig hebt gehouden vriend, want dat is echt een zware rot ervaring. Ga je nog een keer met die bus ??? DENK HET NIET. Gr. Petah

  2. Wij hebben zondag 24 juni in antwerpen ongeveer hetzelfde meegemaakt. Eerst en vooral was de bus een uur te laat, zoner notificatie. Bovendien werd mijn vriendin de toegang tot de bus ontzegt omdat zij een verblijfsvergunning toonde. Dit is een legaal reisdocument, wat tevens ook vermeld staat op de website van flixbus. De buschauffeur was onbeschoft en schold ons uit toen we op een normale manier vroegen of hij ons deze regel op papier kon bewijzen. Wij hebben dus een alternatief moeten zoeken…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA