Geen inkomsten meer uit 0900-nummers! Stap over naar een vast nummer!

Vandaag las ik een Tweet van zakelijke telecomprovider MTel over de mogelijke overstap voor bedrijven naar een 088-nummer. Hoewel dit op het eerste gezicht een klantvriendelijker nummer lijkt dan een 0900-nummer blijkt dit voor veel klanten toch niet zo te zijn.

Bellers met een Lebara of Lyca prepaidkaart bijvoorbeeld kunnen niet naar 08- of 09-nummers bellen. Zo zijn alle bedrijven met een 088-nummer dus onbereikbaar voor klanten van deze providers. Het advies vanuit VraagAlex is dan ook, stap over op een normaal vast telefoonnummer voor het klantcontact.

Hoe kan ik als klein bedrijf overstappen naar een lokaal telefoonnummer?

Als klein bedrijf (maximaal 2-3 werkplekken) kun je prima af met een eenvoudige telefooncentrale. Zelf gebruikte ik daarvoor de UCM6102 van Grandstream. Met deze centrale is het mogelijk om ongeveer 15 gelijktijdige gesprekken te voeren. Dat in combinatie met een inkomende telefoonlijn van Localphone maakt het mogelijk om op meerdere nummers vanuit 1 locatie bereikbaar te zijn.

Daarnaast kunnen medewerkers ook remote inloggen en zo vanuit huis of vanuit een andere vestiging bellen en gebeld worden. Onderling bellen is daarbij natuurlijk helemaal gratis, een inkomend telefoonnummer kost nog geen euro per maand!

Meer weten? Stuur een email naar [email protected] of bel 030 655 1979.

Kan dat ook als groot bedrijf?

Voor grotere bedrijven kunnen wij als VraagAlex niet helpen. Er zijn genoeg telecomleveranciers die grote bedrijven kunnen ondersteunen. Vanuit VraagAlex bieden wij graag trainingen aan om de klantenservice winstgevend te krijgen en op een hoger niveau.

Er is geen 0900-nummer nodig om een winstgevende klantenservice neer te zetten.

Wil je daar meer over weten? Stuur gerust een email naar [email protected].

Originally posted 2017-06-08 17:10:02.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA