GLS houd vast aan 0900-nummer, overheid keurt het goed!

Veel bedrijven die een klantenservice bieden houden zich netjes aan de weg. Sommige bedrijven gaan zelfs een stap verder en stappen over naar een lokaal, bereikbaar telefoonnummer.

GLS kiest de andere weg. Hoewel het bedrijf zich strikt genomen aan de wet houd kiest het bedrijf voor een klantonvriendelijke aanpak door vast te houden aan het 0900-nummer.

GLS reageert als volgt:

Op 1 juli 2017 is de regeling universele dienstverlening en eindgebruikersbelangen gewijzigd. Deze regeling bepaalt dat voor het verlenen van klantenservice geen informatietarief meer in rekening mag worden gebracht. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft bepaald dat het informatienummer van GLS niet onder deze regeling valt, met als reden dat GLS geen overeenkomst heeft gesloten met de geadresseerde, maar een extra dienst aanbiedt via het 0900-nummer. Hierdoor is het toegestaan om een informatietarief te rekenen.

Mag GLS op deze manier handelen?

Helaas wel. GLS houdt zich strikt genomen aan de wet. Een 0900-nummer voor een klantenservice mag maximaal het lokale tarief kosten. Aangezien het 0900-nummer van GLS voor informatie is die ook via de website verkrijgbaar is mag GLS een hoger tarief vragen.

GLS is zeker niet het enige bedrijf. GLS heeft netjes gereageerd op de vragen via onze Twitter account. Hoewel wij niet blij zijn met de reactie en al helemaal niet met de klantonvriendelijke houding zullen wij ons hier voorlopig bij neer gaan leggen.

Welke bedrijven overtreden de regels nog meer?

Het laatste bedrijf wat wij toevoegde was Navishop. Dit bedrijf heeft een klantenservicenummer wat 35 cent per minuut kost. Hoewel wij op onze site een normaal vast telefoonnummer hebben geplaatst naar aanleiding van een klacht laat het bedrijf het dure nummer op de site staan.

Het andere bedrijf wat wij recent hebben toegevoegd is MyXLShop. Hetzelfde verhaal, ook hier hebben wij een lokaal nummer geplaatst.

Het bedrijf wat al jaren de regels overtreedt is Fox Sports. Dit bedrijf vraagt al jaren 10 cent per minuut voor de klantenservice.

Originally posted 2017-07-25 07:17:59.

Een reactie op “GLS houd vast aan 0900-nummer, overheid keurt het goed!
  1. Het kan nog erger hoor….het bedrijf Dynalogic (koeriersdienst) heeft een nummer waarbij je 0,45 cent per min betaalt. Belachelijk want het is notabene een ‘klanten/servicedienst. Erg veel bestellingen worden expres te laat geleverd zodat erg veel klanten ongerust zijn en hun dure lijn gaan bereiken. Oplichting en misleiding op en top!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA