Kat in de zak… of een onwetende klant?

Stel je even voor, je koopt een kat en krijgt van de fokker een maand verzekering cadeau en het dringende advies om goed eten te geven. Geen Whiskas of ander “McDonalds achtig” voer, waar de kat echt ziek van zal worden, omdat deze altijd goed voedsel heeft gehad.

Vervolgens raakt de kat aan de diarree en wacht het nieuwe baasje (volgens de fokker) tot nadat de gratis verzekering is verlopen voordat ze de kat naar de dierenarts brengt. Katten die lang aan de diarree zitten door slechte voeding kunnen ziek worden en ook de ziekte krijgen die hieronder wordt omschreven.

Het nieuwe baasje geeft aan dat er wel degelijk snel een bezoek is gebracht naar de dierenarts en dat er ook altijd goed voer is gegeven.

Ons oordeel: Iemand is oneerlijk, want het nieuwe baasje geeft aan dat er wel naar het voedingsadvies is geluisterd en dat er ook op tijd naar de dierenarts is gegaan. Een lastige situatie!

Interesse in een eigen maine coon? Kijk eens op  mainecoon.startpagina.nl.

Laat ik deze klacht even introduceren.

Afgelopen december geleden werd een mooie Maine Coon overgenomen van een fokker. Helaas bleek deze ziek te zien en bood de winkel geen oplossing. Om die reden heeft het nieuwe baasje een klacht naar ons gestuurd.

Omdat deze klacht nog in behandeling is bij de fokker, een jurist en bij de winkel hebben wij deze klacht in geanonimiseerde vorm geplaatst. Het laat wel zien hoe belangrijk het is om altijd goede afspraken te maken, om dit soort problemen te voorkomen.

kat

Hierbij de reactie van het nieuwe baasje:

We zijn er achter gekomen dat de kat het giardia virus heeft. Nu zijn de dierenarts kosten aardig al opgelopen en willen wij de dierenarts vergoed krijgen door de winkel. Ik heb zelf research gedaan en we kunnen ons beroepen op het consumentenrecht. Dit betekend dat de fokker het eerste halfjaar nog verantwoordelijk is voor het dier. Helaas wil de fokker niks gaan betalen. De vraag is hoe kunnen we er voor zorgen dat de dierenarts kosten wel vergoed gaan worden of een tegemoetkoming kunnen krijgen. Alvast bedankt

Vanzelfsprekend is deze klacht doorgestuurd naar de betreffende dierenwinkel en wachten wij op reactie.

Originally posted 2016-05-20 05:21:42.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA