Mijn Ryanair vlucht is geannuleerd, wat moet ik doen?

Afhankelijk van wanneer jouw vlucht is geannuleerd kan jij mogelijk in aanmerking komen voor compensatie.

Hierbij de regels volgens EuClaim.nl.

  • Bent u meer dan 2 weken voor vertrek geïnformeerd, dan heeft u geen recht op een vergoeding
  • Bent u tussen 14 en 7 dagen voor vertrek geïnformeerd en bent u meer dan twee uur eerder vertrokken of vier uur later aangekomen, dan heeft u recht op een vergoeding
  • Bent u 7 dagen of korter voor vertrek geïnformeerd en bent u meer dan één uur eerder vertrokken of meer dan twee uur later aangekomen, dan heeft u recht op een vergoeding

Afhankelijk van de afstand kan de vergoeding oplopen tot 600 euro per passagier. Daar komen de extra kosten voor verblijf, eten en drinken nog bovenop. Zorg er dus altijd voor dat je alle bonnetjes bewaard.

Onze ervaring met Ryanair is niet best waar het gaat om vertragingen en compensatie. Om die reden is ons advies dan ook om gebruik te maken van EUClaim of een vergelijkbare claim stichting.

in Ryanair

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA