Inkomstenbelasting is diefstal!

In deze blog leg ik mijn visie uit over inkomstenbelasting. De belasting die hoger wordt naarmate iemand meer gaat verdienen. De overheid heeft bepaalt dat wij naar school moeten. Op school leren kinderen hoe dezelfde overheid vind dat men zich moet gedragen.

Ik heb veel tegen scholen, dus dat vind ik in de basis al geen legitiem doel. Verder wordt een groot deel van de belasting gebruikt om misdaad te financieren. Oorlog wordt dat ook wel genoemd.

Verder worden kosten voor levensonderhoud in Nederland (en de rest van Europa) kunstmatig hooggehouden zodat mensen afhankelijk blijven van de staat. Hierdoor zijn veel mensen afhankelijk van uitkeringen en toeslagen.

Hoe moet deze diefstal opgelost worden?

Mijn persoonlijke mening is dat de BTW moet worden verhoogd en dat de inkomstenbelasting moet worden afgeschaft. Alle belastingen moeten worden opgehaald door de belastingdienst.

Er moet een transactiebelasting worden ingevoerd. Zo betalen ook tweedehands handelaren belasting over de transacties en worden marktplaatsgebruikers niet langer vrijgesteld van BTW. Over contante stortingen op een bankrekening moet ook een belasting worden betaalt om crimineel geld te voorkomen.

Het alternatief is natuurlijk de bitcoin. Op ons YouTube kanaal, Bitcoin Update vind je meer informatie over deze nieuwe (veilige) manier van betalen. Wij hopen en verwachten dat de vrijheid terug gaat komen en dat de gedwongen afhankelijkheid van de overheid zal worden afgebouwd.

Graag vragen wij hier om jouw mening. Hoe vind jij dat belasting geregeld zou moeten worden? Over hoeveel van ons leven zou de staat zich moeten mogen bemoeien?

Waarom verbindt VraagAlex NIET door met 0900-nummers?

VraagAlex staat voor het alternatief voor 0900-nummers. Bereikbaarheid is daarbij voor ons extreem belangrijk. Helaas willen niet alle bedrijven bereikbaar zijn en kiezen bedrijven als Fox Sports en Otto ervoor om enkel via 09-nummers bereikbaar te zijn.

Toen VraagAlex in 2014 begon met de doorschakeldienst hebben wij onderzocht wat de beste manier is om de doorschakeling te faciliteren. Wij werken met een buitenlandse aanbieder die het voor ons mogelijk maakt om de achterliggende nummers rechtstreeks te bellen. Hierdoor zijn de kosten voor ons om naar een 0900-nummer te bellen of direct naar een 0900-nummer door te verbinden extreem hoog en kiezen wij ervoor om dat niet te doen.

Helaas hebben wij door deze manier van doorverbinden enkele bedrijven moeten uitsluiten. Naast Fox Sports en Otto kunnen wij helaas ook niet doorverbinden met de telecombedrijven Ben en Lebara omdat deze enkel via 0900- en via 06-nummers bereikbaar zijn.

Wat moet ik doen als ik geen 0900-nummer kan bellen?

Wil jij een bedrijf bellen wat echt enkel via een 0900-nummer bereikbaar is? Dan kun jij eigenlijk 2 dingen doen. Allereerst kun je bellen met 020 262 1789 om na te vragen of wij wellicht toch een oplossing hebben.

Mochten wij echt geen oplossing kunnen bieden, klik dan hier. Via onze partner, 0900prepaid kan jij via een beltegoed-systeem alsnog bellen naar 0900-nummers. Je betaalt een kleine toeslag bovenop de normale belkosten en kunt zo wel bellen naar de klantenservice.

Wil jij jouw ervaring met een bedrijf delen? Dan kan jij jouw reactie achterlaten onder deze pagina.

Nedgame schaft 0900-nummer af en stapt over naar 055!

Eerder dit jaar stapte bedrijven verplicht over naar lokale telefoonnummers voor de bereikbaarheid. Sommige bedrijven stapte over naar vaste telefoonnummers, andere bedrijven hielden vast een dure 0900-nummers ondanks dat het wettelijk niet meer mag.

Vandaag kregen wij bericht dat de firma Netgame (een Nederlandse computer-game-winkel) ook het leven heeft gebeterd. Het bedrijf is sinds kort bereikbaar via een normaal vast telefoonnummer. Het bedrijf laat daarmee het 0900-nummer achter zich.

Sommige bedrijven hebben de 0900-nummers inmiddels ingeruild voor 088-nummers. In deze blog praat ik verder over deze nummers, die helaas ook niet helemaal bereikbaar zijn vanuit het buitenland.

Waarom kiezen bedrijven als Netgame voor vaste nummers?

Nedgame ContactBereikbaarheid is voor sommige bedrijven echt belangrijk. Zelfs minder vriendelijke bedrijven als Oxxio hebben het 0900-nummer gedag gezegd en zijn over naar 088-nummers. Echte vaste nummers (de nummers die beginnen met 01, 02, 03, 04, 05 of 07) zijn het beste voor de bereikbaarheid.

088- en 085-nummers kunnen door klanten van Lebara bijvoorbeeld al niet worden gebeld. Verder zijn de nummers vanuit het buitenland vaak niet te bereiken.

Heb jij ervaring met de bereikbaarheid van Nedgame of andere bedrijven? Laat jouw reactie achter onder deze blog.

Waarom worden medewerkers per uur betaalt?

De ene medewerker levert veel meer op voor een bedrijf dan de ander. Toch werken de meeste bedrijven volgens loonschalen waarin een medewerker langzaam omhoog kan klimmen. Is dat nog van deze tijd?

Bij VraagAlex vinden wij van niet. Daarom verdienen onze commerciële medewerkers ook meer aan een verkoop dan wat wij als VraagAlex daar zelf aan verdienen. Zelfs als ik als eigenaar zelf de telefoon aanneem deel ik minimaal 25% van de winst met onze partners.

Nu willen wij het volgende deel van ons plan gaan inzetten om de wereld nog een beetje mooier te maken. het einde van 0900-nummers is gelukkig al in zicht!

Wij gaan personeel anders belonen!

Wij vinden dat goed personeel ook goed moet worden beloont. Heel goed personeel moet dan ook heel goed worden beloont. Wij zijn daar met ons nieuwe project “Bitcoin Update” nu mee aan het experimenteren.

Bij Bitcoin Update delen wij de winst niet alleen met het team, maar ook met de kijkers. Van iedere euro die binnenkomt gaat minimaal 10% terug naar de kijkers van de show. Meer kijkers betekent meer geld wat wij dan dus ook weer voor een deel teruggeven aan de kijkers.

Van het geld wat wij zelf houden investeren wij in apparatuur om de show te blijven verbeteren. Zo wil onze vaste show-host Tom graag een eigen studio, dat gaan wij samen met hem regelen. Wij helpen ons team niet aan een salaris, maar juist aan manieren om zelfvoorzienend te worden. Wij hopen hiermee de wereld nog een stukje mooier te maken.

Lexa: Een onbereikbare datingsite!

Wie lid wordt van datingsite Lexa komt bedrogen uit. Een lidmaatschap is beschikbaar vanaf 9,99 met extra opties vanaf 6,99. Om van de volledige Lexa ervaring te genieten betaal je minimaal 23,98 per maand.

Natuurlijk houd het daar niet op. Wie kiest voor Lexa kan ook upgraden naar het LexaMore lidmaatschap, waarvoor jij als lid nog meer betaalt voor zogenaamde persoonlijke service.

Deze blog gaat over de klantenservice van Lexa, de onbereikbaarheid en problemen die Lexa deelnemers ervaren. Graag nodig ik jou ook uit om te reageren en jouw ervaring met Lexa te delen.

Wat is er mis met de Lexa klantenservice?

LexaEen onbereikbare contactsite. Zo noem ik dat. Waar zelfs gratis datingsite Paiq prima bereikbaar is via chat is Lexa telefonisch bereikbaar maar enkel op dinsdag en donderdag tussen 10:00 en 12:00. 4 uur per week in totaal.

Wie wilt opzeggen komt ook voor verassingen te staan. Zo gebeurt het met enige regelmaat dat wij berichten binnenkrijgen van singles die het abonnement op willen zeggen waar Lexa geld blijft afschrijven. Met de beperkte bereikbaarheid van de klantenservice een uitstekend extra verdienmodel.

Hoe zeg je het Lexa lidmaatschap wel op?

Ten eerste is het heel belangrijk om een bericht te sturen naar Lexa dat jij het lidmaatschap wilt opzeggen. Neem vervolgens direct contact op met jouw bank om ervoor te zorgen dat er ook geen geld meer afgeschreven kan worden.

Aangezien Lexa ook slim genoeg is om meerdere rekeningen te gebruiken, houd alle afschrijvingen in de gaten. Helaas zijn er veel verborgen opties en extra kosten die het bedrijf in rekening brengt.

Op zoek naar een betrouwbare, bereikbare en gratis datingsite? Kijk eens naar Paiq.

Ervaring met Lexa? Laat jouw reactie achter onder dit bericht.

 

VraagAlex erkent de kerk van het vliegende spaghettimonster!

VraagAlex oprichter Alexander V. van Dijl is sinds 1 november 2017 lid van de Kerk van het vliegende spaghettimonster. Waarom? Omdat wij graag aantonen dat de gevestigde orde niet helemaal meer werkt in de huidige vorm.

Waarom mag iemand met een theedoek op zijn hoofd wel op de foto en geloven mensen in een man op een wolk die alles uit klei heeft gemaakt? Als je het geloof terugbrengt naar de basis is het eigenlijk helemaal niet zo logisch.

Waarom dan moeten wij een overheid accepteren die oorlog belangrijker vind dan kwaliteit van leven? Waarom gaan kinderen naar school waar ze onwaarheden en verdraaide geschiedenis leren?

Waarom de kerk van het vliegende spaghettimonster?

Net als vele met mij vind ik ook dat iedereen gelijk is. Of je nu een moordwapen om je nek draagt (het kruis van het Christendom), alleen met een theedoek over je hoofd de deur uit gaat (Moslim) of een kapje draagt om je kale plek te verbergen (Jodendom), wij vinden dat iedereen gelijk behandeld moet worden.

Om meer te weten te komen over deze religie kijk je op kerkvanhetvliegendspaghettimonster.nl. Liever in gesprek gaan hierover? Je mag mij natuurlijk ook altijd aanspreken via de chat op deze website.

Wij hopen met deze ludieke actie mensen weer meer het gevoel van gelijkheid te geven. Geloof minder in de media en meer in jezelf! Zelf kan je het verschil maken!

Laat jouw reactie achter als jij jouw mening wilt geven!

Hoe voorkom je dat een PostNL pakketje bij de buren wordt afgeleverd?

Dagelijks krijgen wij telefoontjes binnen van mensen die de PostNL klantenservice willen spreken. Waarom? Omdat een pakketje bij de buren is afgeleverd.

Gelukkig zijn er nu oplossingen die dat voorkomen. Zo kan een webwinkel tegenwoordig direct bij een afhaalpunt leveren. Jij kunt het pakketje dan tijdens de openingstijden van het afhaalpunt ophalen.

Mocht de webwinkel die jij gebruikt deze faciliteit niet aanbieden, voor een paar euro extra kun jij het pakket ophalen via DeBuren.nl. Het bedrijf heeft op dit moment al ruim 50 vestigingen en blijft groeien.

Waarom extra betalen? Kan PostNL het niet gewoon regelen?

postNL pakket bij deburen.nlHelaas niet. De afzender van een pakketje is uiteindelijk verantwoordelijk voor de levering. Wanneer een pakketje bij de buren wordt afgeleverd is dat ook de verantwoordelijkheid van de afzender.

Steeds meer webwinkels bieden DeBuren.nl nu gelukkig ook aan als afleverpunt zonder extra kosten voor jou.

Wanneer een pakketje toch bij jouw buren is afgeleverd kan het helaas niet worden teruggedraaid. Je zult het dan toch zelf moeten ophalen. Wanneer PostNL het mogelijk gaat maken om vooraf al een tijdstip te bepalen om een pakketje af te halen is ons nog niet bekent.

Heb jij ervaring met PostNL? Laat het ons weten. Laat jouw reactie achter onder deze blog.

PostNL klachten nemen toe!

Inmiddels staat het bedrijf PostNL op de eerste plaats van meest gebelde bedrijven op VraagAlex.nl. Ik herinner mij nog goed dat postzegels minder dan 40 cent kostte. Helaas is die tijd voorbij en gaan we nu naar een postzegel die ruim het dubbele kost.

PostNL is steeds meer afhankelijk van haar pakketdienst en doet dat over het algemeen goed. Helaas lukt het PostNL niet altijd om een pakketje op het juiste moment af te leveren. Internationale pakketjes zijn vaak ook lastig te traceren door de afhankelijkheid tussen de verschillende postbedrijven.

Waar gaan de PostNL klachten over?

PostNL klachtenKlachten gaan veelal over het niet, of niet juist afleveren van post. Ontvangers van PostNL pakketjes verwachten soms meer dan wat er mogelijk is. Een adres aanpassen bijvoorbeeld voor het afleveren van een pakketje nadat het pakketje is verzonden. Verder komen er ook veel klachten binnen over brieven die op een verkeerd adres worden bezorgd.

PostNL is sinds 2017 bereikbaar via het telefoonnummer 0900 0990 zonder extra belkosten. Het tarief voorheen was 45 cent per gesprek, daarvoor werd zelfs een tarief per minuut gerekend. Via het nummer 020 262 1789 is PostNL ook te bereiken voor mensen die geen toegang hebben tot 0900-nummers.

Veel klachten gaan ook over het traceren van een pakketje wat van of naar het buitenland is verstuurd. Omdat PostNL voor het traceren van andere postbedrijven afhankelijk is kan het bedrijf vaak niet veel meer zien dan wat jij als klant zelf via internet kunt opzoeken.

Heb jij een klacht over PostNL? Laat het weten door jouw reactie achter te laten onder dit bericht.

Service als verkoopargument… Waarom zijn bedrijven zo klant-on-vriendelijk!

Wie Aldi vergelijkt met Albert Heijn weet dat er bij Albert Heijn meer personeel rondloopt. Maar is de service daar beter?

Mijn vriendin (Nikki) en ik doen vrijwel dagelijks boodschappen. Wij kijken naar aanbiedingen en komen daardoor vaak bij Albert Heijn uit om de boodschappen te doen. Ondanks de (voor Nederlandse begrippen) ruime openingstijden en de netjes ingerichte winkels zijn wij lang niet altijd tevreden. Zo is het (AH Basic) brood vaak al uitverkocht voordat wij de winkel binnenkomen en worden de “verse” producten al een uur voordat de winkel sluit uit de schappen gehaald.

Toen ik in 2001 in Australië was en het idee voor deze website kreeg kwam ik nog weleens in de nacht in de winkel. Supermarkten waren daar toen al 24 uur per dag open. Daar lagen de dozen door de gangpaden en werd volop gevuld! Toch was het personeel vriendelijk en gingen ze zelfs zover als dozen aan de kant zetten zodat ik er makkelijk langs kon komen. Absoluut een gezellige ervaring!

Waar laat Albert Heijn service liggen?

Ik weet natuurlijk niet hoe het in andere Albert Heijn winkels gaat, maar bij de Albert Heijn XL hier in Utrecht Overvecht merk ik dat het “vullen” van de schappen en het leeghalen van wat er die dag niet verkocht is met grote regelmaat gebeurt op momenten dat klanten nog door de winkel lopen.

De meest eenvoudige manier om dat om te draaien is na sluitingstijd dat soort dingen te doen. Natuurlijk moet de winkel netjes blijven, dus tussendoor opruimen en waar nodig producten aanvullen is geen enkel probleem, maar laat het grote werk over aan de nacht-ploeg.

Een winkel waar ze dat concept (deels) begrijpen is Action. In het geval van deze blog zelfs een Action in hetzelfde winkelcentrum.

Deze winkel gaat om 18:00 dicht en gaat daarna pas vullen. Zo lopen de “vullers” klanten niet al te veel in de weg.

Welke winkel mag van jou wel iets doen om service te verbeteren? Laat het ons weten en wie weet gaan wij daar een keer op bezoek.

 

Marktplaats lanceert Gelijk Oversteken: nieuwe service biedt zekerheid van betaling en verzending

Eind november lanceert Marktplaats in samenwerking met partner Online Betaalplatform (OBP) de Gelijk Oversteken service. Deze service houdt de betaling van een koper tijdelijk vast op een derdenrekening van OBP, totdat de aankoop daadwerkelijk is ontvangen. Na melding van ontvangst van de koper maakt OBP de betaling over naar de rekening van de verkoper. Marktplaats biedt deze service aan in combinatie met Betaalverzoeken met iDEAL, een service die eerder dit jaar is gelanceerd. Marktplaats zet hiermee opnieuw een stap om online handelen makkelijker en veiliger te maken voor al haar gebruikers.

Grotere kans op een goede deal

Niet iedereen voelt zich prettig bij het vooruit betalen van een product dat nog niet is opgestuurd. Andersom geldt dat verkopers soms aarzelen een product op te sturen als er nog geen betaling is bijgeschreven. Gesprekken met gebruikers van Marktplaats wijzen uit dat zij daarom vaak alleen in hun eigen buurt zoeken, zodat zij aankopen persoonlijk kunnen ophalen. Met de Gelijk Oversteken Service is de afstand geen barrière meer en is het complete aanbod van Marktplaats binnen handbereik. Kopers kunnen daardoor profiteren van eventuele prijsverschillen tussen verschillende regio’s in Nederland. 45% van de verkopers op Marktplaats geeft nu al de mogelijkheid van verzending en ophalen.

Sneller verzending door inzicht in de betaling

Voor het gebruik van de Gelijk Oversteken service betaalt de koper 2% over het overeengekomen aankoopbedrag. Zowel koper als verkoper ontvangen meteen een bevestiging van de betaling in de Marktplaats-app op hun eigen telefoon. Met die zekerheid kan de verkoper meteen verzenden. In de app kunnen beide partijen de transactie volgen, van betaling en verzending tot ontvangst.

Op het moment dat de koper de ontvangst van het pakket meldt, maakt OBP het betaalde bedrag over naar de verkoper. Als de koper geen bevestiging stuurt, wordt het geld na zeven dagen automatisch vrijgegeven aan de verkoper.
Ontvangt de koper niets, dan controleert OBP met track & trace code de status van de verzending. Kan de verkoper geen track & trace code overleggen, dan stort OBP het aankoopbedrag terug op de rekening van de koper.

Gelijk Oversteken is alleen te gebruiken in combinatie met de eerder gelanceerde Betaalverzoeken met iDEAL via Marktplaats. Om betaalverzoeken te kunnen versturen, melden verkopers zich via Marktplaats aan bij OBP. OBP controleert hierna het bankrekeningnummer en telefoonnummer van de verkoper. De gecontroleerde status is zichtbaar bij alle advertenties van de verkoper. Dit geeft kopers zekerheid over de persoon waarmee zij handelen.

Over OBP

Online betaalplatform verzorgt de veilige en betrouwbare afhandeling van betalingen. Dit doet OBP voor een verscheidenheid aan begunstigde bedrijven en particulieren. Online Betaalplatform beschikt over een vergunning als betaaldienstverlener van De Nederlandsche Bank (DNB) en is door Currence gecertificeerd als Collective Payment Service Provider (CPSP) ten behoeve van iDEAL.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA