Wereld Bespaar Dag: 31 oktober. Wat bespaar jij?

31 oktober is wereld bespaar dag. VraagAlex doet hier natuurlijk aan mee en wil jou ook helpen om ook te besparen. Daarom nodigen wij jou aan het eind van dit artikel uit om jouw reactie te plaatsen en ons te vertellen waar jij op gaat besparen vanaf die datum.

Hoewel VraagAlex natuurlijk bekent staat wegens de gratis doorverbind-service, kunnen wij meer. Wist jij bijvoorbeeld dat onze partners voor besparingen kunnen zorgen die moeilijk te vinden zijn via andere wegen? Wist jij bijvoorbeeld dat jij al een “onbeperkt bellen” abonnement hebt vanaf 7,50 per maand? Dat jij jouw ongebruikte spullen kunt verhuren? Dat jij via bijvoorbeeld Uber mensen van A naar B kunt brengen en daar nog wat geld mee kunt verdienen ook?

Er zijn veel meer mogelijkheden dan wat jij wellicht zult denken, daarom hebben wij sinds kort de “Consumenten Show“, waarin wij praten over het beperkten van schulden, besparingen en alles wat jij als consument mag verwachten maar vaak niet krijgt. Voor mensen die wat geld overhouden aan het eind van de maand praten wij tijdens de “Bitcoin Update” over de investeringsmogelijkheden in Bitcoin.

Waar bespaar jij zoal op?

Wij willen graag van jou weten waar jij zoal op bespaart. Ga jij de verschillende supermarkten af voor de beste aanbiedingen? Koop jij alleen producten die zijn afgeprijsd? Val jij voor een huismerk?

Wist jij bijvoorbeeld dat Albert Heijn veelal de goedkoopste supermarkt is wanneer jij enkel en alleen ingaat op de aanbiedingen en kortingen? Wist jij ook dat discounters als Aldi en Lidl lang niet altijd zo voordelig zijn als Albert Heijn en Jumbo?

Volg de Consumenten Show dagelijks op YouTube en laat ons weten waar jij nog meer op zou willen besparen. Laat verder jouw reactie achter onder dit bericht en deel jouw beste bespaartips met de wereld.

Op een voordelig leven!

Alexander V. van Dijl

Fox Sports verlaagt eindelijk het tarief voor het bellen naar de klantenservice!

Wie Fox Sports wilden bellen betaalde tot enkele weken geleden nog 10 cent per minuut. Ondanks het feit dat het maximale tarief in 2014 al was verlaagd naar 1 euro per gesprek (en geen extra kosten per minuut) vroeg Fox Sports sinds die datum al een hoger tarief dan toegestaan. Fox Sports kwam hiermee weg omdat het bedrijf werkt met een 0909-nummer, waarvoor andere regels gelden dan “gewone” 0900-nummers.

Nu de wet eerder dit jaar weer is veranderd en een klantenservice nog maximaal de lokale belkosten in rekening mag brengen hebben wij opnieuw melding gemaakt bij de Autoriteit Consument en Markt. Deze is gelukkig in actie gekomen waardoor alle Fox Sports klanten nu tegen de gebruikelijke belkosten de klantenservice kunnen bereiken via het telefoonnummer 0909 0101.

Gaat Fox Sports klanten vergoeden die teveel betaalde?

Zoals wij tot nu toe hebben kunnen zien is die kans erg klein. Tot nu toe heeft nog geen enkel bedrijf waar wij teveel aan betaalde onze kosten vergoed.

OV-chipkaart bijvoorbeeld paste pas enkele dagen na de wetswijziging het tarief aan. Oxxio heeft het nummer geheel aangepast en is overgestapt naar het (iets beter bereikbare) 088-nummer.

Wij hopen natuurlijk dat Fox Sports ook snel over zal stappen naar een normaal, bereikbaar telefoonnummer. Liefst natuurlijk een normaal vast telefoonnummer, maar ook een 088-nummer is al een enorme verbetering voor dit bedrijf.

Klantenservices onbereikbaar ondanks tariefverlaging 0900-nummers!

Utrecht, 15 oktober 2017 – 3 maanden geleden veranderde de regels voor het bellen naar een klantenservice. Consumenten mogen nog maximaal de lokale belkosten betalen aan een bedrijf waar een contract bij loopt. Het lokale tarief geldt eveneens bij bedrijven waar een eenmalig product of dienst van is gekocht.

Ondanks deze kostenverlaging blijven telecomaanbieders servicenummers blokkeren. Hierdoor kunnen klanten van Lebara bijvoorbeeld onmogelijk bellen naar het UWV, Politie of zelfs naar de belastingdienst. Daarnaast zijn er ook nog altijd bedrijven die zich niet geheel aan de regels houden. Ryanair bijvoorbeeld vraagt 20 cent per minuut voor het bellen naar de klantenservice, wie Fox Sports wilt bellen betaalt 10 cent per minuut.

Via het lokaal tarief servicenummer 020 262 1789 kan VraagAlex sinds 2014 doorverbinden naar vrijwel iedere klantenservice, inclusief die van Ryanair. Fox Sports blijft helaas ook via VraagAlex onbereikbaar.

============

Over VraagAlex:

VraagAlex maakt de Nederlandse klantenservice tegen minimaal tarief  bereikbaar. Via het telefoonnummer 020 262 1789 kunnen Nederlandse consumenten vanuit overal ter wereld GRATIS worden doorverbonden. Dit in tegenstelling tot andere doorverbind services die een hoog tarief rekenen voor hun diensten. VraagAlex heeft ook lokale nummers in België, Engeland en de Verenigde Staten om de klantenservice ook vanuit die landen bereikbaar te maken.

============

Persoonlijk verhaal:

Begin 2001 reisde Alexander V. van Dijl naar Australie, waar hij binnen enkele weken problemen kreeg met het gebruik van internetbanieren. In de tijd voor Facebook, Google, Webcare & WhatsApp was het nodig om de bank te bellen.

Al snel bleek dat het gesprek met de helpdesk van de bank voordeliger was vanuit Australie dan vanuit Nederland. Er was niemand die er iets aan deed dus besloot Alexander er zelf iets aan te doen. In 2006 lanceerde hij VraagAlex.nl met een lijst met 0900-nummers en lokale “alternatieven”. Uit het succes van VraagAlex.nl zijn later ook diverse kopieen ontstaan.

Kerstdag 2014 nam Alexander het telefoonnummer 020 262 1789 in gebruik in combinatie met een telefooncentrale wat het mogelijk maakt om klanten door te verbinden zonder dat daar een 0900-nummer voor nodig is. Alexander maakt gebruik van wat hij in 2001 al leerde en doet alsof hij vanuit het buitenland doorverbind.

Inmiddels helpt VraagAlex ruim 500 bellers per dag om in contact te komen met een klantenservice die anders onbereikbaar is. Alexander heeft vanaf de eerste dag van het oprichten van de website het doel om zijn diensten overbodig te maken omdat klantenservices gewoon goed bereikbaar zijn.

============

Niet voor publicatie:

Voor een toelichting op dit persbericht, interviews en verdere vragen, neem contact op met Alexander van Dijl via telefoonnummer 06 45 430 985 of per email, [email protected].

Alexander van Dijl is oprichter en eigenaar van de websites bel1812.nl en VraagAlex.nl en zet zich 2006 in om Nederlandse klantenservice bereikbaar te maken.

“Roam like at home” zorgt voor hoge kosten

Utrecht, 12 oktober 2017 – Wie belt vanuit een ander EU land hoeft zich geen zorgen meer te maken over extra kosten. Onder de noemer “Roam like at home” heeft de EU afgelopen 15 juni 2017 de regels voor het gebruik van een mobiele telefoon in het buitenland aangescherpt. Zo kost bellen vanuit een EU land (buiten het eigen land) maximaal nog hetzelfde als wat je betaalt voor bellen in het thuisland.

Extra kosten ontstaan wanneer iemand met een Nederlandse simkaart belt naar het buitenland. Een gesprek van 60 seconden van Nederland naar een GSM in België kost bij een onbeperkt abonnement gemiddeld 51 cent. Hetzelfde gesprek vanuit een ander EU land kost helemaal niets extra.

VraagAlex heeft navraag gedaan bij verschillende telecomproviders en heeft ook vanuit de EU de bevestiging gekregen dat bellen met een Nederlands abonnement naar het buitenland goedkoper is vanuit het buitenland dan vanuit Nederland.

============

Over VraagAlex:

VraagAlex maakt de Nederlandse klantenservice tegen minimaal tarief  bereikbaar. Via het telefoonnummer 020 262 1789 kunnen Nederlandse consumenten vanuit overal ter wereld GRATIS worden doorverbonden. Dit in tegenstelling tot andere doorverbind services die een hoog tarief rekenen voor hun diensten. VraagAlex heeft ook lokale nummers in België, Engeland en de Verenigde Staten om de klantenservice ook vanuit die landen bereikbaar te maken.

============

 

Niet voor publicatie:

Voor een toelichting op dit persbericht, interviews en verdere vragen, neem contact op met Alexander van Dijl via telefoonnummer 06 45 430 985 of per email, [email protected].

Alexander van Dijl is oprichter en eigenaar van de websites bel1812.nl en VraagAlex.nl en zet zich 2006 in om Nederlandse klantenservice bereikbaar te maken.

Mogen wij jou begeleiden naar de juiste klantenservice medewerker?

Wij weten hoe moeilijk het kan zijn om de juiste persoon te vinden om jouw probleem op te lossen. Vorige maand nog sprak ik een medewerker van Ziggo die een nieuwe router zou opsturen naar een zakelijke klant. Nu, ruim een maand later heeft deze klant nog geen nieuwe modem ontvangen. Opnieuw het traject in dus en opnieuw een modem bestellen.

Vanuit VraagAlex willen wij jou helpen om de JUISTE persoon te bereiken en jouw klacht in een keer op te lossen. Wij helpen jou daarom niet alleen aan een telefoonnummer, verbinden jou natuurlijk ook gratis door en kunnen jou ook aan de hand nemen.

De basis van onze dienstverlening is gratis. Het enige waar wij geld voor vragen is bemiddeling in sommige situaties. Spreek jij bijvoorbeeld geen Engels en wil jij toch de klantenservice van AliExpress of Ryanair spreken? Kom jij er zelf niet meer uit met Ziggo, KPN of Telfort?

Wij gaan jou persoonlijk begeleiden en schrijven een artikel over de oplossing. Soms maken wij daar ook een video over. Alleen wanneer wij geen (anoniem) artikel mogen schrijven over de oplossing vragen wij een bijdragen in de kosten.

Hoe kan VraagAlex mij helpen tot een oplossing?

Zodra jij jouw probleem aan ons stuurt via chat, email of zelfs per post gaan wij voor jou aan de slag. Afhankelijk van het probleem vragen wij jou mogelijk om inlog gevens voor de sites die jij gebruikt. Mogelijk vragen wij ook om jouw klacht in een formele brief te zetten zodat wij deze kunnen overhandigen bij de klantenservice.

Natuurlijk zijn wij ook telefonisch bereikbaar wanneer jij de klantenservice liever zelf wilt spreken. Het telefoonnummer is 020 262 1789. Wij kunnen het telefoonnummer voor jou opzoeken en jou GRATIS doorverbinden. Dat betekent dat wij meestal gratis kunnen doorverbinden naar bedrijven als UWV, RDW en zelfs de Politie. Jij betaalt enkel de lokale belkosten.

Waarom is Lexa zo moeilijk te bereiken?

Het online dating seizoen is weer aangebroken. Naarmate de dagen korter worden neemt het aantal inschrijvingen op online datingsites (en apps) als Lexa enorm toe. Omdat ik als oprichter van VraagAlex nogal wat ervaring heb met de diverse datingsites vertel ik graag waarom ik Lexa niet zou aanbevelen en welke sites ik wel aanbeveel.

Te beginnen, Lexa kost flink veel geld voor wat je krijgt. Tot overmaat van ramp moet je ook nog eens op zeer vaste tijden bellen om de klantenservice te bereiken. Wanneer jij echter kiest voor de gratis datingsite Paiq kan jij zonder enige kosten daten met de leukste mannen en vrouwen van Nederland.

Mijn naam is Alexander van Dijl en ik beveel deze site persoonlijk ook aan op mijn website IkBenAlex.nl. Op die site help ik tevens mannen om zekerder te worden in de omgang met vrouwen.

Waarom Paiq en niet Lexa?

LexaPaiq is een leuke, gezellige datingsite, terwijl Lexa een enorm commercieel bedrijf is.  Paiq werkt met een gezellig klein team en gebruikt vooral mond tot mond reclame om te groeien. Door de uitstekende ervaring die ik had tijdens mijn datingleven praat ik er nog steeds heel erg positief over.

Dit terwijl ik bij het Lexa kantoor in Amsterdam ben geweest om te praten over de klantenservice. Het bedrijf wilde toen helemaal niet telefonisch bereikbaar zijn. Inmiddels is Lexa op Dinsdag en op Donderdag tussen 10:00 en 12:00 (in totaal 4 uur per week) telefonisch bereikbaar.

Heb jij problemen met Lexa? Laat het ons dan in ieder geval weten en maak jouw GRATIS account aan via Paiq.nl. Wanneer je dat via deze link doet help jij mij ook omdat ik daarmee de komende weken kans maak op vrijkaarten voor de Winter Efteling!

Nieuw verdienmodel voor VraagAlex teruggedraaid.

Vanuit VraagAlex kijken wij continu naar de mogelijkheden om meer te kunnen doen voor onze website bezoekers. Het geld wat nodig is om de diensten te betalen halen wij altijd vanuit de industrie. Zo wordt ons callcenter betaalt door aanbod wat gedaan wordt tijdens het gesprek en wordt deze website gefinancierd middels advertenties.

De laatste 2 weken hebben wij daarnaast gekeken naar de mogelijkheid om een klein deel van de computer van onze gebruikers te gebruiken om crypto-valuta te minen. Na uitvoerige tests, waarbij wij de ervaring van de gebruiker natuurlijk centraal stellen hebben wij moeten concluderen dat het te weinig toevoegt.

Allereerst vielen de inkomsten erg tegen (wij hebben in de 2 weken dat wij de tests hebben gedraaid amper 1 euro verdient). Daarnaast bleek de miner meer processorkracht in te nemen dan wat wij dachten.  VraagAlex is dan ook per direct gestopt met het gebruik van de computers van onze bezoekers om monero te minen.

Is het systeem wat VraagAlex gebruikte schadelijk?

Absoluut niet! Wij controleren alles wat wij doen uitgebreid voordat wij daadwerkelijk overgaan tot implementatie. Hoewel sommige virusscanners en beveiligingssystemen daar anders over denken kunnen wij met zekerheid zeggen dat de software geen kwaad kan.

Mocht je er zeker van willen zijn dat er geen schadelijke software op jouw computer staat? Via de GRATIS virusscanner van AVG kan jij direct jouw computer scannen en alle software die daar niet thuis hoort verwijderen.

VraagAlex zal in de toekomst dergelijke tools ook niet meer gaan gebruiken zonder expliciete toestemming van onze gebruikers. Wij willen jou hoe dan ook bedanken voor het begrip.

Wil jij meer weten over crypto currency en digitale valuta? Bekijk dan het Bitcoin Update YouTube kanaal en onze dagelijkse bitcoin update show LIVE iedere werkdag om 14:00.

Nog zo’n 17.000 handtekeningen nodig TEGEN de anti-privacy-wet!

Mocht je nog niet op de hoogte zijn, de nieuwe Sleepwet gaat de Nederlandse overheid in staat brengen om werkelijk iedereen af te luisteren. Als er een vermoedelijke crimineel bij jou in de regio woont kan dat jou ook overkomen.

Dat mag natuurlijk niet gebeuren en daarom nodigen wij jou vanuit VraagAlex ook uit om de petitie om een referendum op te starten te ondertekenen. Ondertekenen kan nu eenvoudig en ook heel snel via teken.sleepwet.nl. Door te ondertekenen wordt er een signaal afgegeven dat dit soort wetten niet zo makkelijk aangenomen moeten kunnen worden.

Wat zijn de gevolgen van de Sleepwet?

Kort samengevat, een verdachte crimineel mag nu met tussenkomst van de rechter worden afgeluisterd. Dat gaat veranderen. Door de nieuwe wet mag straks iedereen in de omgeving van de verdachte crimineel worden afgeluisterd. De enige persoon die daar toestemming voor hoeft te geven is de verantwoordelijke minister.

Volgens een uitzending van Arjan Lubach betekent dat feitelijk dat er vrijwel geen controle meer zal zijn over wie wanneer wordt afgeluisterd.

Wij hebben hier bij VraagAlex ook al mee te maken, nu dat zowel de Autoriteit Consument en Markt als het Agentschap Telecom heeft besloten om ons in de gaten te houden. Nu hebben wij niets te verbergen, maar betekent het voor ons een aardige administratieve rompslomp om de dienst een te bieden die wij aanbieden.

Bekijk hier de uitzending van Zondag met Lubach, ik hoop dat je daardoor tot besef komt hoe belangrijk het is dat ook jij jouw handtekening zet tegen deze wet.

Gezocht: Ryanair klachten!

Inmiddels hebben wij een punt bereikt waarop wij mensen echt willen gaan helpen om problemen met Ryanair op te lossen. Alleen doorverbinden met de klantenservice lijkt niet meer voldoende, daarom kun jij jouw klachten nu ook via ons melden.

Het eerste wat gedaan moet worden om van onze bemiddeling gebruik te maken is een reactie plaatsen onderaan dit bericht. Zo kunnen ook anderen lezen wat er aan de hand is en hopelijk meteen zien hoe het opgelost kan worden.

Vervolgens vragen wij jou ook om een beoordeling voor Ryanair te plaatsen op VRLX.nl/ryanair. Met de informatie die wij verzamelen zullen wij de klachten gaan bundelen. Bij minimaal 150 reacties voor het einde van 2017 zullen wij alle klachten uitprinten en een (Ryanair) vlucht boeken naar Dublin. De klachten zullen persoonlijk worden overhandigd bij het hoofdkantoor van Ryanair en 1 voor 1 door ons worden na-gebeld en besproken.

Wij sturen de klachten hoe dan ook (vertaald in het Engels) door naar het Ryanair hoofdkantoor, ook wanneer er minder dan 150 klachten zijn.

Hoe kan jij helpen om Ryanair klachten op te lossen?

Jij kunt ons helpen door dit bericht te delen. Dat kan bijvoorbeeld via Facebook, Twitter, WhatsApp en je mag natuurlijk ook de website VraagAlex.nl doorgeven in persoon.

Voel je ook vrij om de inhoud van deze pagina te kopiëren en elders te gebruiken met een link terug naar deze pagina.

Van de complete ervaring van het verzamelen en overhandigen van de klachten maken wij hier een reportage welke wij tevens aan Ryanair zullen aanbieden en uitzenden via ons YouTube kanaal.

VraagAlex nu 100% gratis te bellen!

VraagAlex heeft de bereikbaarheid van de klantenservice weer een stap verder in de goede richting kunnen helpen. Sinds vandaag is het mogelijk om 100% gratis te bellen via de nieuwe app!

Op de website VraagAlex.com vind je onder andere de mogelijkheid om gratis te bellen via de Localphone app. Met deze app kun jij via een internetverbinding (zelfs via 4G) gratis bellen met het nummer 2190728.

Het nummer werkt alleen via de app. Bel jij vanaf een andere telefoonlijn, bel dan 020 262 1789 of met het nieuwe nummer 1812.

Waar verdient VraagAlex haar geld mee?

Eenvoudig gezegd, wij gebruiken de eerste paar seconden van een gesprek om jou een cadeau te geven. Wij vragen daarbij om toestemming om jou later een aanbod te doen voor een besparing. Iedereen die positief reageert en later op het aanbod ingaat geeft ons een paar euro om de dienstverlening verder mee te laten groeien.

Natuurlijk houden wij onze partners voortdurend in de gaten om te controleren of jij inderdaad de beste aanbiedingen krijgt en vooral niet te vaak wordt gebeld. Dankzij onze partners kunnen wij deze dienst geheel gratis aanbieden voor de consument.

Heb jij tips, ideeen of klachten? Laat het dan weten door jouw reactie achter te laten onder dit bericht.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA