Waarom Zilveren Kruis jou laat wachten en wat jij eraan kunt doen.

.Iedere zorgverzekeraar heeft beperkingen. Sommige zijn duur, andere zijn slecht bereikbaar en Zilveren Kruis… Nou ja, daar krijgen wij bij VraagAlex.nl wel zoveel telefoon over dat wij vonden dat het tijd was om daar iets aan te doen.

Op vacaturesites blijft dat het bedrijf op zoek is naar nieuw personeel om de toestroom van klantvragen te behandelen. Helaas hebben wij nog weinig vooruitgang gemerkt en blijven wij mensen informeren over de mogelijkheden.

Tijdens het schrijven van deze blog hebben wij Zilveren Kruis Achmea op de hoogte gebracht via Twitter en kregen wij al binnen 20 minuten een reactie.

Kun je overstappen naar een andere verzekeraar?

Om eenvoudig antwoord op die vraag te geven: Nee! Je kunt niet overstappen. De reden? De lieve mensen die deel uitmaken van onze regering hebben bedacht dat een zorgverzekering altijd van 1 januari tot en met 31 december loopt.

Door het eigen risico gaat het nu zelfs zover dat het handiger is om meerdere behandelingen in 1 jaar uit te voeren. Op lange termijn betaal jij zo veel minder voor de zorg. Zorg zal in 2017 opnieuw een financiële kwestie worden, het gaan niet meer om de persoon, maar om het geld.

Een overstap is dus niet mogelijk, maar er zijn wel een aantal andere dingen die jij kunt doen. Bijvoorbeeld communiceren via de webchat of sociale media. Hoewel de reactietijd ook daar kan oplopen merken wij wel dat het wachten op een chat als minder lang aanvoelt dan wachten op een medewerker aan de telefoon.

Wat kun jij volgend jaar het beste doen?

Zelf stap ik volgend jaar weer over naar de voordeligste zorgverzekeraar.  Voor de basisverzekering verwacht ik maximaal 70 euro per maand te betalen. Meer dan een basisverzekering verwacht ik niet nodig te hebben. Het eigen risico komt dan ook op maximaal te staan.

De bespaarcoach van VraagAlex.nl helpt jou dit jaar voor het eerst aan een voordelige zorgverzekering. Hoewel wij niet mogen adviseren kunnen wij jou wel vertellen waar jij als gezond persoon die vrijwel geen gebruikmaakt van de zorg terecht kunt.

Spreken met een VraagAlex Bespaarcoach? Bel 020 262 1789.

Originally posted 2016-11-02 10:15:26.

Gratis online shoppen blijkt kinderlijk eenvoudig…

Wie online koopt heeft de keus voor achteraf betalen. Daarmee krijgt de koper eerst het product geleverd, daarna de factuur.

Nu blijkt dat de controle op achteraf betalen soms eenvoudig te omzeilen. Een bestelling op naam van een fictief persoon wordt gewoon geleverd.

Wij hebben de betreffende webwinkel natuurlijk op de hoogte gebracht en tevens de kans gegeven om het pakket weer op te komen halen. Nu wij na 2 weken nog geen reactie hebben ontvangen gaat deze blog online.

Hoe kun jij gratis bestellen bij een webwinkel?

Erg eenvoudig, je kiest de producten die jij wilt hebben en kiest voor de optie “achteraf betalen”. Bij de persoonsgegevens vul je de naam in van een willekeurig (niet bestaand) persoon. Bijvoorbeeld “Minnie Mouse” of “Donald Duck”.

Vul ook een geboortedatum in die duidelijk niet klopt, plaats alleen wel jouw werkelijke adres.

Mocht jij het pakketje niet geleverd krijgen, probeer het dan gewoon bij een andere webwinkel opnieuw.

Bij welke webwinkel is achteraf betalen mogelijk?

Juridisch gezien moet je altijd de mogelijkheid te hebben om minimaal 50% van het aankoopbedrag achteraf te betalen. Het zou dus bij iedere Nederlandse webwinkel mogelijk moeten zijn om achteraf te betalen.

Helaas kiezen veel kleinere webwinkels er voor om vooraf betalen altijd te verplichten. De officiele autoriteiten kiezen ervoor om daar niet te veel werk van te maken. Grotere webwinkels als Bol.com en Wehkamp.nl bieden bijvoorbeeld achteraf betalen aan. De webwinkel waarbij het ons is gelukt zal ik in deze blog niet noemen, om het bedrijf te beschermen.

Het is op te lossen! Tips voor webwinkels…

Bel bij achteraf betalen de klant altijd even na, of laat ze bijvoorbeeld een emailadres bevestigen. Dit voorkomt al enorm veel fraude en misgelopen inkomsten.

Wil jij liever meer bestellingen accepteren, zorg er dan voor dat jij in ieder geval met een redelijke zekerheid kunt concluderen of een naam wel of niet echt is. Mocht een naam niet kloppen, of mocht je er onzeker van zijn, dan kun je dien klanten altijd opvolgen.

Zelfs de grootste webwinkels hebben een achteraf betaal afdeling nodig om vooraf dit soort foutjes op te sporen en hopelijk zo min mogelijk wanbetalers toe te laten.

Over de auteur

Binnen VraagAlex ben ik social hacker. Zo heb ik onder andere de OV-chipkaart weten te kraken en reis ik nog altijd voordeliger met het OV dan wat het merendeel van Nederland doet. Het lukt mij met regelmaat om dingen gedaan te krijgen waardoor bedrijven inkomsten mis zouden kunnen lopen.

Ieder bedrijf loopt risico. Systemen kunnen beveiligd worden, daar zijn heel veel goede bedrijven beschikbaar. Wil jij echter spreken met iemand die de mensen achter de automatisering kan doorlichten, dan ben jij bij mij aan het juiste adres.

Bel VraagAlex Zakelijk via 020 262 1789 of stuur een email naar [email protected]

Originally posted 2016-11-01 20:37:30.

Waarom vrijwel de gehele overheid, inclusief UWV en de Belastingdienst moeilijk te bereiken zijn…

Overheid gebruikt servicenummers voor duidelijkheid. Helaas zorgt duidelijkheid voor moeilijk bereikbare nummers. Zowel 0800-, 0900- en 14- nummers zijn vanuit het buitenland meestal onbereikbaar.

Steeds meer providers blokkeren dit type nummer ook vanuit Nederland. 14-nummers zijn de nieuwste soort nummers, gebruikt door overheid en semi-overheid om duidelijkheid te creëren.

Dagelijks krijgen wij telefoontjes van verschillende klanten van budget mobiele providers als Lyca en Lebara die simpelweg willen bellen met een Nederlands bedrijf. Via deze providers zijn 08-, 09- en 14-nummers echt onbereikbaar.

Waarom blokkeren providers servicenummers?

Reguliere nummers moeten afgerekend worden, bij servicenummers zit er nog een extra afrekening achter. Bij 0800-nummers bijvoorbeeld moet de provider van de beller nog een factuur sturen naar de eigenaar (meestal de telecomprovider) achter het 0800-nummer. 0900-nummers vragen om een dubbele afrekening, wat het ook ingewikkelder maakt.

De 14-nummers kosten voor de beller weliswaar het gebruikelijke tarief, ook die nummer vragen om een ingewikkelde afrekening.

Wat kun jij doen om alsnog naar servicenummers te bellen?

Er zijn providers die het (tegen betaling) mogelijk maken om te bellen naar een servicenummer. Providers als 0900prepaid bijvoorbeeld (klik hier). Veel bedrijven zijn ook via VraagAlex.nl te bellen, zoek daarvoor het telefoonnummer en doorkiesnummer gewoon op via deze website.

Kom jij er dan nog niet uit, bel dan 020 262 1789 voor persoonlijk advies. Wij gaan richting een 24-uurs bereikbaarheid, tot die tijd zijn wij in ieder geval van 7 uur ‘s morgens tot 9 uur ‘s avonds op werkdagen bereikbaar.

Gaan 0900-nummers ooit verdwijnen?

Hoewel ik geen definitief antwoord kan geven op die vraag kan ik wel mijn vermoeden uitspreken. In Engeland (wat nu nog binnen de EU valt) mag een klantenservice al niet meer kosten dan het lokale tarief. Hoewel niet ieder bedrijf zich daaraan houd merken wij wel dat bedrijven via Engeland meestal goedkoper te bereiken zijn voor ons dan via het Nederlandse 0900-nummer.

In Nederland is het maximumtarief nu 1 euro per gesprek en merken wij ook dat steeds meer bedrijven kiezen voor een lokaal tarief 0900-nummer of een normaal vast telefoonnummer.

Met name overheid is een bedrijfstak wat nog niet begrijpt hoe belangrijk bereikbaarheid is. Omdat overheid met brieven werkt en met regelgeving die sinds het bestaan van internet eigenlijk niet is veranderd blijft het een lastige vraag.

Ik hoop dat 0900-nummers gaan verdwijnen, maar weet het simpelweg niet. Ze zullen in ieder geval niet makkelijker worden om te bereiken, behalve via initiatieven als die van mij.

Reageer met jouw mening!

Heb jij iets toe te voegen aan dit artikel? Wil jij jouw mening of klacht over een bedrijf delen? Laat jouw reactie dan achter. Wij zijn hier voor jou!

Originally posted 2016-11-01 06:04:50.

Werk maken van jouw talent: De nieuwe workshop van VraagAlex.nl!

Is het tijd om jouw talent om te zetten in een inkomen? Wil jij exact weten wat jij moet doen om een inkomsten te genereren uit iets wat jij geweldig leuk vindt? Leren om jouw passie te ontdekken? Persoonlijke groei doormaken en snel een nieuwe baan vinden?

Tijdens deze workshop zul jij lachen, springen en heel veel leren. Het proces van de workshop is anders dan andere workshops, waardoor Alexander het leerproces kan begeleiden voor groepen van 20 tot 2000 man!

Over de workshop

Werk maken van jouw talent-event: Vandaag gaf ik de eerste “Werk maken van jouw talent” workshop, waarin werkzoekende de kans aangeboden kregen om te groeien.

Tijdens de training kwamen diverse thema’s aan bod. Van onderwerpen als “Werkgevers naar jouw LinkedIn pagina krijgen” onderwerpen als het ontdekken van jouw passie.

Gezien de positieve reacties heb ik ervoor gekozen om deze workshop nog een keer te geven. Waar en wanneer? Dat is aan jou!

Heb jij een geschikte locatie en minimaal 20 mede werkzoekende, dan zal ik deze workshop helemaal gratis verzorgen voor jouw groep. Als bonus voor deze training zal ik jullie ook de kans geven om deel te nemen aan een van mijn bewezen marketing trainingen om beter te worden in verkoop..

Wat zit er nog meer in deze training?

Deelnemers hebben achterhaald wat er nu echt nodig is om een baan te vinden. Daarbij leerde de groep ook hoeveel geld er daadwerkelijk nodig is om verder te komen. Hoeveel geld er daadwerkelijk verdient moet worden in die nieuwe baan.

Omdat ik de workshop opnieuw verzorg voor jouw groep zal ik nog iets speciaals doen. Wij hebben een overvloed aan binnenkomende telefoongesprekken. Met die binnenkomende telefoongesprekken verkoop ik dagelijks meerdere energiecontracten. Deze kunnen ook door jou worden verkocht, waarmee jij direct een nieuw inkomen kunt genereren.

Originally posted 2016-10-31 17:01:10.

Waarom verbindt VraagAlex gratis door naar heel veel klantenservice, maar niet allemaal?

VraagAlex heeft inmiddels ruim 500 bedrijven op de website staan. Sommige bedrijven zijn klantvriendelijker dan anderen. Sommige bedrijven verstoppen het telefoonnummer, weer anderen zijn gewoon heel slecht bereikbaar. Er is dan ook nog een groep bedrijven die enkel een 0900-nummer aanbieden en waar zelfs wij geen achterliggend nummer van hebben.

Bedrijven die om hun klanten geven betalen VraagAlex om hun klanten snel en efficient door te verbinden. Hoewel de kosten die wij daarvoor vragen erg laag zijn blijven de meeste bedrijven ervoor kiezen om ons niet te betalen.

Bedrijven reageren wisselend op het initiatief van VraagAlex, maar geven unaniem aan dat ze “redenen” hebben om een 0900-nummer te gebruiken of het telefoonnummer minder prominent op de website te plaatsen.

Waarom verbindt VraagAlex dan toch gratis door?

Wij vinden dat klantenservice bereikbaar zou moeten zijn en zonder 0900-nummer! Daarom proberen wij met zoveel mogelijk bedrijven door te verbinden. De uitzonderingen zijn de meest klantonvriendelijke bedrijven, zoals Oxxio, EnergieDirect en Online.nl.

Omdat wij vinden dat de klantenservice gratis bereikbaar zou moeten zijn zoeken wij naar achterliggende nummers. Zo verbinden wij met Telfort door via een 088-nummer door te doen alsof wij vanuit Engeland bellen. Veel andere bedrijven, waaronder NUON en Essent hebben wij ook bereikbaar kunnen maken zonder 0900-nummer.

Waar verdient VraagAlex dan aan?

Deze vraag krijgen wij ook regelmatig aan de telefoon. Wij verdienen op een aantal manieren. Onder andere omdat wij consumenten helpen aan een objectieve vergelijking voor diensten als Energie, Breedband en Mobiel bellen. Verder hebben bedrijven de mogelijkheid om te adverteren op de VraagAlex.nl website en de telefoonlijn.

Wanneer wij jou doorverbinden naar een willekeurig bedrijf verdienen wij er dus niets aan. Wij bieden deze dienst aan als extra service omdat wij vinden dat iedere klantenservice bereikbaar zou moeten zijn.

Wat kan ik doen om klantenservice bereikbaarder te maken?

Wanneer jij een klantenservice aan de telefoon krijgt, vertel dan vooral over VraagAlex.nl en deel het telefoonnummer 020 262 1789. Hoe meer bedrijven zich aansluiten, hoe sneller wij de bereikbaarheid van de Nederlandse klantenservice kunnen verbeteren.

Nadat de bereikbaarheid is verbetert kan VraagAlex verder gaan om ook de kwaliteit van de service te verbeteren. Via ons YouTube kanaal zie jij enkele voorbeelden van echte slechte servicegesprekken van onder andere Telfort en OV-chipkaart.

Originally posted 2016-10-30 10:25:28.

3 redenen waarom sommige NS Sprinters geen WC hebben en wat jij kunt doen om jouw reis comfortabeler te maken…

Dure marketing bureaus, desigers en andere teams die daar heel veel geld voor kregen hebben de ultieme korte-afstandstrein ontworpen. Een trein waarmee je vanuit ieder punt in de trein de rest van de trein kon zien. Het ontwerp is bedoelt als een soort metro tussen kleine stations.

Aangezien ik vandaag tussen het “kleine” station, Amsterdam Centraal en Zwolle reis vind ik dit de aangewezen gelegenheid om eens de uitleg te geven over de redenen dat NS Sprinters heeft zonder toilet, zelfs voor een lange rit (in dit geval 1 uur en 25 minuten).

Reden 1: Overzicht…

Door geen WCs in het midden van de trein te plaatsen is het mogelijk om door de gehele trein te kijken. Dit geeft een open indruk en meer sociale veiligheid.

Aangezien de directie van NS graag comfortabel wil reizen en ze de (veel te dure) eerste klas ook graag voor zakenreizigers en conducteurs willen behouden is er zelfs aan de uiteinden van de treinen geen ruimte voor een toilet.

Reden 2: Geld…

NS vraagt inmiddels 70 cent voor een toiletbezoek op een van de stations. Het bedrijf geeft aan dat “schoonmakers ook salaris willen ontvangen” en dat daarom de WCs op de stations geld kosten.

Opvallend genoeg zijn de WCs op sommige stations inderdada schoon. Voor de nacht WCs en WCs op kleinere stations is de kwaliteit van de “schoonmaak” erg divers.

Reden 3: Sprinters zijn voor korte ritjes

Nederland is klein, dus echte lange treinritten kennen wij hier niet. Toch valt het op dat een treinreis van Utrecht Centraal naar het volgende Intercity station (of het nu Gouda, Amsterdam of Den Bosch is), de reistijd is minder dan 30 minuten. De sprinter waar ik nu in zit doet er 85 minuten minuten over om mij op de plaats van bestemming te brengen.

Wegens werkzaamheden was er geen alternatief.  Er bestaat een kans dat er een toilet beschikbaar is voor het volgende deel van de reis. Dit is de trein van Zwolle naar Meppel.

Conclusie: WCs in sprinters moeten terug en WCs op stations moeten (in ieder geval voor betalende reizigers) gewoon gratis zijn!

Met de OV-chipkaart kun je voor alles betalen in het openbaar vervoer. Alles, behalve losse kaartjes, eten en drinken en de WCs. Waar de OV-chipkaart prima gebruikt zou kunnen worden om de toiletdeuren open te maken voor betalende reizigers en abonnementhouders kiest NS er op de meeste stations voor om betaling enkel per (munt)geld mogelijk te maken. In enkele gevallen kunnen toiletgebruikers ook van een (nog duurder) SMS bericht gebruikmaken om de deur open te maken.

Ik stuur deze blog door naar de directie van de Nederlandse Spoorwegen. Daarbij hoop (en verwacht) ik dat er snel verbetering zal komen.

Originally posted 2016-10-30 10:17:07.

Waarom KPN, Telfort, Vodafone, T-Mobile en de rest EU bundels verkopen en wat jij daar werkelijk aan hebt…

EU bundels geven jou als gebruiker van een mobiele telefoon een aantal minuten om binnen de EU te bellen. Bijvoorbeeld naar andere landen in de EU of vanuit andere landen in de EU. Hiervoor betaal jij bij een 2-jarig contract vaak een paar euro per maand extra.

Heb jij echter ooit gekeken wat bellen in de EU kost zonder die bundels? Waarschijnlijk niet, want dan had jij die bundel nooit gekocht.

Voor deze blog maak ik gebruik van de maximum tarieven exclusief BTW. De tarieven kunnen dus marginaal hoger zijn, maar dus maximaal 21% meer dan wat ik hier schrijf.

Bellen naar een regulier telefoontoestel binnen de EU kost hetzelfde als wat het kost om diezelfde telefoon vanuit Nederland te bellen met een toeslag van 5 cent per minuut. Gebeld worden kost 1,14 cent per minuut, SMS ook weer hetzelfde als wat een SMS thuis kost + 2 cent per bericht en voor data mag nu nog een toeslag van 5 cent per mb worden berekend.

KPN is de eerste provider waarbij ik de nieuwe EU bundels zag. Inmiddels weet ik dat de andere aanbieders zich hier ook schuldig aan maken. Wat jij waarschijnlijk niet weet is dat jij vanaf 15 juni 2017 binnen de EU hetzelfde betaalt voor bellen, SMS en data als wat jij in Nederland betaalt. De grens overgaan neemt vanaf die datum dus geen extra kosten met zich mee.

Waarom verkopen mobiele aanbieders dan EU bundels?

De mobiele lobby heeft er jaren voor gevochten om de minuut prijs in het buitenland hoog te houden. Dat gaat nu eindelijk stoppen. Om nog net even wat extra te verdienen rekenen providers nu een paar euro per maand extra bij een contract met een EU bundel. Stel dat deze extra kosten 2 euro per maand zijn. De prover rekent dan dus 24 euro extra voor de EU bundels. Dat lijkt misschien niet veel, maar jij hebt daar in werkelijkheid nog maar enkele maanden wat aan.

Ik heb zelfs al mensen gesproken die de EU bundels kopen “voor de volgende zomer”. Mocht jij dat overwegen, houd er rekening mee dat jij niets hebt aan een EU bundel vanaf 15 juni 2017.

Originally posted 2016-10-29 05:32:57.

Waarom OV-bedrijven slecht samenwerken en jij als reiziger de rekening betaalt.

Vandaag heb ik gesproken met heel veel topmensen van OV-bedrijven. Zo gaf te directeur van OV-chipaart aan dat er zo’n 600 verschillende OV-abonnementen en opties zijn voor producten op de OV-chipkaart.

Dat betekent dat er ruim meer opties, keuzes en vooral combinaties zijn dan het aantal inwoners in Nederland. Vervoerders maken het pijnlijk duidelijk dat alles draait om geld. Waar NS beweert klanten op 1, 2 en 3 te zetten blijkt dat het maximaliseren van de winstmarge uiteindelijk is waar het om draait.

De woordvoerder van NS heeft vandaag meerdere keren de woorden “het heeft wel financiële gevolgen”. Dat klopt natuurlijk. Alleen doelt de woordvoerder hierbij enkel op de financiële gevolgen voor de NS.

Om OV in Nederland echt te verbeteren moeten we gaan kijken naar andere oplossingen. We zullen moeten kijken naar iets anders, klantvriendelijkers en vooral betrouwbaarder dan het huidige openbaar vervoer.

Naar mijn mening gaan we praten over de zelfrijdend vervoer en commerciële partijen als Flixbus die het openbaar vervoer in Nederland langzaam (en toch ook heel erg snel) gaan overnemen. Er zal meer openbaar vervoer moeten gaan ontstaan wat daadwerkelijk de reiziger van A naar B vervoert, zonder onnodige check-ins en check-outs. We hebben klantvriendelijk openbaar vervoer nodig, waarbij jij als reiziger echt centraal komt te staan.

Combinatiekaartjes die het openbaar vervoer in de huidige situatie onnodig ingewikkeld maken zullen langzaam maar zeker gaan verdwijnen. OV zal beter worden naarmate OV verdwijnt. Wanneer commerciële partijen het gaan overnemen en wij op een efficiënte manier van de huidige infrastructuur gebruik gaan maken.

Reageer en vertel mij wat jij vind!

Ik zou heel graag van jou als OV-reiziger (of bewuste anti-OV-reiziger) willen weten wat jij vind van het openbaar vervoer. Verder wat jij graag anders zou willen zien. Wat vind jij van de overgang van vervoerders, overstappen, enzovoort.

Originally posted 2016-10-28 13:20:22.

Hoe werkt een cashback van een energiebedrijf echt?

Is 175 euro cashback beter dan 50 euro of maakt het eigenlijk geen verschil?

175-euro-cashback-bij-3-jaar-energie-van-oxxioToen ik vorige week het aanbod van Oxxio eens kritisch onder de loep nam ontdekte ik iets schokkends. Het maandbedrag wat jij vooraf gepresenteerd krijgt klopt namelijk niet. De cashback van 175 euro is meegenomen in het maandbedrag waardoor jij dus simpelweg meer betaalt voor dezelfde energie!

Waarom het niet klopt? De 175 euro cashback is al meegenomen in het maandbedrag. Deze cashback krijg je bij een 3-jarig contract, dus 36 maanden. Dat is dus 175/36=4,86 per maand wat jij betaalt.

Krijg jij dus een voorstel van 95 euro per maand betaal jij dus 2,43 per product (gas / electra) per maand om ook de cashback te compenseren. Vaak krijg jij de cashback dan ook nog eens pas aan het einde van het contract, soms aan het einde van het eerste jaar.

Zeg jij jouw contract eerder op, dan mag jij de cashback (of het cadeautje wat jij krijgt) terugbetalen, samen met een flinke boete die er ook nogeens bovenop komt.

Op zoek naar een eerlijk advies?

Ben jij op zoek naar een eerlijk advies over energie? Geen geklets over cashback waar jij uiteindelijk werkelijk helemaal niets aan hebt, neem dan even contact op met ons. Via het telefoonnummer 020 262 1789 staan wij van maandag tot en met vrijdag tussen 07:00 ‘s morgens tot 21:00 ‘s avonds voor jou klaar!

Bel jij in het weekend? Zelfs dan zijn wij te bereiken en in het onwaarschijnlijke geval dat onze medewerkers even niet beschikbaar zijn kun jij een voicemail inspreken en bellen wij uiterlijk de volgende dag (zelfs op zondag) terug!

Kost een Toon of Nest dan ook extra?

Zeker! Voor een Toon of Nest betaal jij ook weer veel meer aan energiekosten. Zo’n apparaat kost ruim 200 euro, ook dat wordt in de maandelijkse kosten meegenomen. Jij betaalt ook zo’n apparaat gewoon terug.

Wil jij een Toon, Nest, iPad of iPhone krijgen? Koop deze dan desnoods op afbetaling bij een van de bekende winkels in Nederland, dan ben jij (veel) voordeliger uit!

Bel 020 262 1789 als jij hier meer over wilt weten. Onze energieadviseurs helpen jou graag! Wanneer er wegens drukte even niemand bereikbaar is kun jij een voicemail inspreken en bellen wij uiterlijk de volgende dag terug (zelfs op zondag!).

Originally posted 2016-10-28 06:49:44.

Waarom gebruiken bedrijven nog altijd dure 0900-nummers?

De belangrijkste reden dat bedrijven 0900-nummers gebruiken is om klanten ervan te weerhouden om contact op te nemen. Hoe hoger de kosten, hoe kleiner de kans dat iemand gaat bellen. Zelfs na ingrijpen van de landelijke overheid zijn er nog altijd bedrijven dia 1 euro per gesprek vragen om een vraag te stellen of een probleem opgelost te krijgen.

Wie denkt dat klanten dat prima vinden heeft het mis. Wij verbinden dagelijks ongeveer 100 mensen door met bedrijven die normaal enkel via een duur 0900-nummer bereikbaar zijn. Bedrijven als Telfort (die normaal 50 cent per gesprek vragen voor de klantenservice, maar nieuwe klanten gratis laten bellen), UWV (die als een van de weinige bedrijven nog een verhoogd minuuttarief mag vragen en ook vraagt) en niet te vergeten Essent, Eneco en NUON die allemaal 0900-nummers gebruiken.

0900-nummersHoewel bedrijven zeggen dat 0900-nummers gebruikt worden voor “herkenbaarheid” en “omdat het een makkelijk herkenbaar nummer is” merken wij iedere dag weet dat klanten hier alles behalve blij van worden.

Klanten die bijvoorbeeld op vakantie zijn en hollandsnieuwe (normaal 20 cent per gesprek) niet kunnen bellen. Mensen die naar het buitenland zijn verhuisd en daarom een vraag hebben over de jaarnota van een energiebedrijf. Mensen die een vraag hebben over de klantonvriendelijke overheid.

Nederlandse bedrijven werken nog volgens een schema wat in het begin van het indistriele tijdperk uitstekend werkte. In de tijd dat je slechts enkele winkels in jouw omgeving had en je nog niet online kon bestellen. De tijd dat je als klant geen enkele keus had dan te kopen bij de kleine kruidenier bij jou in de buurt.

De laatste jaren hebben wij in Nederland steeds meer bedrijven zien omvallen. Bedrijven die op deze manier bleven werken. Het meest bekende voorbeeld is mogelijk wel warenhuisketen V&D die in 2016 ophield met bestaan. De media sprak over de crisis, maar deze blog geeft uitleg over waarom V&D niet meer bestaat en waarom bedrijven zouden moeten stoppen met het gebruik van dure 0900-nummers.

Wat is beter dan 0900-nummers?

Laten we het even simpel houden. Alles is beter dan 0900-nummers. Bedrijven kunnen natuurlijk kiezen voor normale vaste nummers.

Heb jij daar hulp bij nodig? Bezoek de website AlexandervanDijl.nl voor advies over bereikbaarheid en kosten. Het zal je verbazen hoe weinig goede bereikbaarheid kost en hoeveel het oplevert.

Originally posted 2016-10-27 12:41:08.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA