Online.nl klantenservice ontkent problemen!

Wie klant is bij Online.nl weet in veel gevallen dat Internet, TV en/of bellen weleens niet werkt. Vorige week schoot Online.nl naar het nummer 1 meest gezochte bedrijf op deze website, wat voor ons reden genoeg is om dit artikel te schrijven.

Toen wij gister namelijk (na dagen wachten) reactie kregen van de klantenservice via Facebook kwam er weinig meer uit dan het volgende:

Online.nl Facebook reactie

Nu geven klanten aan dat Online.nl zeker niet hun best doet om problemen op te lossen, maar klanten eerder vasthoud omdat klanten nu eenmaal voor een 2-jarig contract zijn gegaan.

Wat kun jij doen als jij een probleem hebt met Online.nl?

Maak jouw probleem allereerst kenbaar via alle mogelijke kanalen. Bel voor 50 cent per gesprek naar de klantenservice. Stuur een bericht via het contactformulier. Laat een reactie achter op deze pagina. Stuur een bericht via Facebook. Stuur een bericht via Twitter.

Geef Online.nl in alle berichten 5 dagen de tijd om het probleem op te lossen, lukt dat niet, geef dan aan dat je het contract wilt ontbinden en over gaat stappen naar een andere provider, die wel kan leveren wat ze beloven.

Hoewel Online.nl zal gaan drijven met incassobureaus, deurwaarders, rechtszaken en andere dwangmiddelen sta jij in je recht. Een contact geldt namelijk voor beide partijen. Jij hebt als klant de plicht om te betalen, het bedrijf de plicht om de dienst te leveren waar jij voor betaalt. Levert het bedrijf de dienst niet naar behoren, dan ben jij ook geen betaling verschuldigd.

Welke internetproviders zijn dan wel betrouwbaar?

Sinds kort is er een nieuwe internetprovider opgestapt. Deze provider biedt Internet, TV en vast bellen aan voor een vaste lage prijs van 29,95 per maand! Voor onbeperkt bellen betaal je dan nog 10 euro extra per maand. In tegenstelling tot providers als Tele2 levert deze provider wel Fox Sports.

Wil jij weten over welke provider wij praten? Klik hier en stap direct over!

Jouw ervaring delen over Online.nl? Laat jouw reactie dan achter onder deze pagina.

Liever telefonisch advies? Bel 020 262 1789 om een medewerker van VraagAlex.nl aan de telefoon te krijgen die jou graag verder helpt.

Originally posted 2016-12-24 07:00:59.

Vuurwerk: Is het tijd voor professionele shows?

Het jaarlijkse vuurwerk debat is weer aangebroken. Is het tijd om alleen nog professionele shows toe te staan? Ik heb een aantal cijfers verzameld om duidelijk te maken waarom ik vindt dat amateurvuurwerk verboden zou moeten worden.

Vorig jaar vielen er “slechts” 482 slachtoffers van vuurwerk (en ja, dat is minder dan het jaar daarvoor).

Illegaal vuurwerk zorgt voor zo’n 25% van de slachtoffers, dat betekent dat de “reguliere” knallers toch nog verantwoordelijk was voor ruim 350 slachtoffers in de jaarwisseling 2015 naar 2016. Overigens praten wij hier alleen over menselijke slachtoffers, de schade aan dieren is daar en veelvoud van.

Betere vuurwerk shows in de wereld…

Vuurwerk bij Walt Disney World

Toen ik in 2001 op het idee kwam voor deze website was ik in Melbourne (Australië), waar de jaarlijkse professionele vuurwerkshow zorgt voor een enorm publiek. Op de brug bij het Crown Casino is waar ik de show mocht aanschouwen. In 2016 bekeek ik opnieuw vuurwerkshows bij Walt Disney World in Florida. Daar gaat dagelijks voor ruim 100.000 euro aan vuurwerk de lucht in.

Nu ben ik op zoek naar jouw redenen om 2017 tot een veilig jaar te maken. Laat in de reacties onder dit bericht weten waarom jij vind dat professionele shows beter zijn dan het onveilige amateurvuurwerk en hoe wij zo snel mogelijk Nederland ervan kunnen overtuigen dat het anders kan. Laat het natuurlijk ook weten als jij vind dat het afsteken van vuurwerk juist wel zou moeten mogen en wat jouw redenen daarvoor zijn.

Zoals ook andere media al scheef, “het is traditie” kennen we al. Zwarte piet was dat natuurlijk ook…

Wij hopen ook dit jaar weer op een veilig 2017 en jaren daarna. Daarom blijf ik, samen met mijn vriendin dit jaar gezellig binnen met een romantische kerstfilm.

Originally posted 2016-12-23 06:40:40.

Ziggo internetstoring? De oplossing!

Ziggo internetstoringNet als vele Nederlanders heb jij mogelijk ook weleens last van Ziggo internetstoringen. Vandaag ontvingen wij opvallend veel klachten van mensen die geen contact konden krijgen met Ziggo, wat voor ons aanleiding was om dit artikel te publiceren.

Via Twitter geeft het bedrijf aan dat “…er problemen bekend…” zijn en dat ze werken aan een oplossing. Hoe lang dit precies gaat duren is ook bij ons nog niet bekend.

Wel weten wij dat er inmiddels goedkopere (en vaak betrouwbaardere) aanbieders zijn. Wil jij daar meer over weten? Bel dan VraagAlex via 020 262 1789 en wij helpen jou naar voordelig en betrouwbaar internet.

Waarom heeft Ziggo vaak internetstoringen?

Waar KPN van origine goed is in telefoonlijnen (inclusief internet) is Ziggo van origine een aanbieder van televisie. Dit kan mogelijk een reden zijn dat Ziggo meer storingen heeft dan KPN en andere providers die via het KPN netwerk leveren.

Ben jij op zoek naar een andere internetprovider? Kijk dan eerst eens op de pagina van de VraagAlex Bespaarcoach of bel direct met een bespaarcoach via het telefoonnummer 020 262 1789.

Hoewel de ene provider beter bereikbaar is dan de ander (KPN bijvoorbeeld is 24-uur per dag geopend, iedere dag) heeft Ziggo ook zeer ruime openingstijden, in ieder geval iedere dag overdag.

Afhankelijk van wat jij zoekt zijn er verschillende providers die de juiste pakketten leveren. Juist daarom adviseren wij om gebruik te maken van een bespaarcoach die eigenlijk niets anders doet dan tarieven vergelijken.

Wat doet de bespaarcoach nog meer?

Wie contact opneemt met de bespaarcoach van VraagAlex leert hoeveel er bespaart kan worden op Internet, TV, bellen, Energie en binnenkort nog heel veel meer. Wij vinden voor jou de beste deals zodat jij er niet zelf achteraan hoeft te gaan.

Bel 020 262 1789 om met een van onze bespaarcoaches te spreken en bespaar direct honderden euro’s per jaar!

Originally posted 2016-12-18 11:32:04.

0900 4002060 is GEEN nummer van Groupon.nl!

0900 4002060Gister kregen wij heel veel telefoon van mensen die Groupon aan de lijn dachten te krijgen. Het telefoonnummer wat mensen belde kost 80 cent per minuut.  Klanten die 0900 4002060 belde betalen niet alleen 80 cent per minuut, ze moesten ook nog eens 30 minuten wachten om mij aan de telefoon te krijgen.

Alle bellers naar 0900 4002060 heb ik hetzelfde kunnen vertellen. Oplichting noem ik het, want 80 cent per minuut vragen om door te verbinden naar een 020-nummer is natuurlijk totaal onredelijk.

Het nummer 0900 4002060 blijkt van de firma TelInfo te zijn, welke inmiddels ook op onze site staat. Ondanks het verhoogde tarief kunnen wij (zolang het werkt) met dit nummer doorverbinden zonder extra kosten!

Wat kun jij doen om 0900 4002060 tegen te gaan?

Kijk vanaf vandaag altijd eerst voor het juiste telefoonnummer op onze website VraagAlex.nl. Wij hebben meestal een normaal nummer van een bedrijf en bieden jou de mogelijkheid om te worden doorverbonden via het lokale nummer 020 262 1789.

Dankzij onze grote klanten database zijn wij in staat om dagelijks duizenden mensen te helpen. Wij zorgen niet alleen voor besparingen door niet meer naar 0900 4002060 te bellen. VraagAlex kijkt ook naar klantvriendelijkheid en service.

Wil jij daadwerkelijk besparen? VraagAlex houd dagelijks de tarieven van internetproviders, energiebedrijven en mobiele telecom aanbieders in de gaten. Door continu op de hoogte te zijn van de laagste tarieven en de beste deals helpt VraagAlex jou om de klantenservice te bereiken en de beste deal te krijgen bij ieder bedrijf.

VraagAlex maakt het nu ook mogelijk om jaarlijks over te stappen voor de allergoedkoopste energie. Wij vragen geen jaarlijks abonnement, extra kosten of wat dan ook. Omdat energiebedrijven ons betalen om klanten aan te sluiten of contracten te verlengen kunnen wij jou gratis van het beste advies voorzien.

Hetzelfde geldt voor internet, TV en bellen. Daarom staat is nummer 020 262 1789 voor jou beschikbaar.  Zelf energietarieven vergelijken kan ook via VraagAlex.nl/energie.

 

Originally posted 2016-12-17 10:59:25.

Oxxio klant?
Bel 020 262 1789!

Omdat wij inmiddels dagelijks telefoontjes ontvangen van boze Oxxio klanten bieden wij jou graag een oplossing. In deze blog lees jij waarom Oxxio klanten boos zijn en wat jij als Oxxio klant kunt doen om de service te krijgen die jij verwacht.

Waarom zijn Oxxio klanten boos?

Wij krijgen reacties van boze Oxxio klanten over de volgende punten:

  • Laag maandbedrag, enorme eindafrekening.
  • Prijsverhoging bij “gratis” cadeau.
  • Dure klantenservice.

Lees nog even verder om te zien hoe wij jou kunnen helpen aan voordelige energie, een gratis klantenservice en zelfs een korting, zowel tijdens als na afloop van jouw contract!

Hoe kun jij nu van Oxxio af komen?

Oxxio - Bel 020 262 1789Of jouw contract nu 1 maand of 1 jaar loopt, jij bent waarschijnlijk in een 3-jarig contract getrapt, daarom hebben wij een oplossing die jou helpt aan voordelige energie. Wij zorgen er ook voor dat jouw nieuwe energieleverancier jouw boete gaat vergoeden. Dat kan zelfs al bij een 1-jarig contract.

Wil jij zeker weten dat jij de beste deal krijgt? Bel dan 020 262 1789 om jouw energierekening te laten controleren.

Naar welke energiebedrijven kan VraagAlex mij overzetten?

Wij werken samen met de energiebedrijven Essent, NUON, EnergieDirect, Engie, Greenchoice, Qurrent en NLE. Waar een aantal van deze bedrijven inderdaad klantvriendelijk zijn bieden anderen enkel een lage prijs. Wanneer jij belt met 020 262 1789 helpen onze energie bespaarcoach jou aan de hand van het werkelijke verbruik.

Waar veel bedrijven deur aan deur of zelfs op straat een energiecontract aanbieden helpen wij jou daadwerkelijk aan de hand van jouw energieverbruik.

VraagAlex helpt jou alleen op basis van jouw werkelijke verbruik. Heb jij het verbruik niet bij de hand, dan kunnen wij jou niet adviseren, simpelweg omdat er dan geen complete vergelijking mogelijk is.

Hulp nodig met het vinden van de juiste prijs voor jouw energiecontract? Bel 020 262 1789.

Originally posted 2016-12-14 20:29:14.

Ticketpoint: Normaal 45 cent per minuut, nu lokaal tarief!

Wie tickets koopt bij een van de grote ticketbureaus betaalt 45 cent per minuut of meer om de klantenservice te bereiken. Ticketpoint en Ticketmaster vragen biede extreem veel geld voor een simpel telefoongesprek. De wachttijden lopen daarbij ook nog regelmatig flink op! Via 020 262 1789 kun jij zowel Ticketpoint als Ticketmaster nu via de lokale belkosten bereiken!

Waarom contact opnemen met Ticketpoint?

Ticketpoint contactToen ik in 2001 wilde bellen met de Rabobank en het bedrijf vanuit Australië niet kon bereiken wist ik dat er iets moest veranderen. Helaas heeft het tot 2016 moeten duren en hebben veel bedrijven nog altijd niet door hoe klantonvriendelijk een 0900-nummer is. Waar bedrijven formeel maximaal 1 euro mogen vragen per gesprek naar een klantenservice komen enkele ticketbureaus er nog altijd mee weg om veel meer geld te vragen voor de klantenservicelijn.

De meest gestelde vraag over Ticketpoint en Ticketmaster is waarom tickets nog niet binnen zijn. Vaak gaat dat over mensen die op het laatste moment beseffen dat de tickets niet geprint kunnen worden of dat treinkaarten nog niet binnen zijn.

Is Ticketpoint wel betrouwbaar?

Feitelijk heb je geen keus. Als je naar een concert wilt die via een ticketbureau geboekt kan worden kan het niet via een ander bedrijf. Betrouwbaar of niet, je hebt geen keus.

Wij krijgen klachten over het te laat opsturen van tickets, treinkaartjes of het helemaal niet opsturen van tickets. Het komt zelfs voor dat mensen betalen en dan nog geen tickets ontvangen. Hoewel Ticketpoint het altijd netjes oplost zijn wij er als VraagAlex niet blij mee dat klanten 45 cent per minuut betalen en vaak 10 minuten in de wacht staan om geholpen te worden.

Goedkoper in contact komen met de klantenservice…

Wil jij zonder extra kosten bellen naar Ticketpoint of een andere klantenservice? Bel eerst 020 262 1789 en wij helpen jou zeker verder!

Bespaarcode weten? Klik hier!

 

Originally posted 2016-12-11 18:04:31.

NUON, Eon, Essent, Engie werken met bloedkool…

Tot dat ik vandaag de uitzending van Kassa bekeek had ik nog nooit van de term “bloedkool” gehoord. Inmiddels weet ik dat bloedkool een term is die wordt gebruikt om de slechte omstandigheden in de mijnen in Columbia aan te duiden.

Wat is het voordelen van bloedkool?

Bloedkool bij Essent, NUON, RWE en EngieNatuurlijk zijn er niet alleen maar nadelen. Energiebedrijven benoemen met name de kosten een voordeel. Bedrijven beweren dat het allemaal stap voor stap vooruit gaat. Wil jij zeker weten dat jouw energie afkomstig is uit een betrouwbare bron, bel ons dan via 020 262 1789 en vraag naar voordelige groene stroom.

Wij leveren bijvoorbeeld groene stroom van Essent, Engie, Budget Energie, Green Choice, Qurrent en NLE. Zo weet jij dus zeker dat jouw energie uit een betrouwbare bron afkomstig is. Natuurlijk kijken wij ook bij groene stroom naar zowel de prijs als de aanbieder die het beste bij jou past.

Is grijze stroom altijd goedkoper dan groene stroom?

Zeker niet! Sterker nog, wanneer jij met ons contact opneemt kunnen wij ook de grijze stroom meenemen in de vergelijking en blijkt regelmatig dat groene stroom zelfs voordeliger is dan grijs. Een ding is wel zeker, wanneer jij lang klant blijft bij dezelfde energiemaatschappij, dan ga jij extra betalen.

Ben jij uit op de beste prijs voor stroom en gas? Wil jij niet dat er bloedkool wordt gebruikt voor het opwekken van jouw energie? Neem dan contact op met 020 262 1789 en wij gaan jou het advies geven van welke energiemaatschappij het beste bij jou past. Wij kunnen vergelijken op prijs, maar ook op maatschappij, heb jij bijvoorbeeld een voorkeur voor Essent (of ben jij daar al heel lang klant), dan helpen wij jou graag een een verlenging.

Wij vergelijken ook de aanbiedingen met cadeautjes! Wij zien daarbij dat jij het cadeautje altijd minimaal terugbetaalt, vaak meer dan 1 keer.

Originally posted 2016-12-10 21:41:52.

Verwachting energieprijzen in 2017 en daarna…

Vrijwel alle rapporten tonen aan dat de energieprijzen jaarlijks dalen. Toch toont de media dat de prijzen gaan stijgen. Achter de schermen wordt steeds meer stroom “gratis” opgewekt, toch betalen de Nederlandse huishoudens jaarlijks meer. Waarom is dat eigenlijk?

Wat verwachten wij van de energieprijzen in 2017 en daarna?

energieprijzen 2017 en daarnaAls trouwe klant ga jij meer betalen voor stroom en gas. Hetzelfde geldt voor internet, TV, bellen en eigenlijk ieder concurrentiegevoelig product wat jij bij een groot bedrijf afneemt. Toch kan het anders. In deze blog leg ik jou uit wat jij kunt doen om in 2017 de markt de volgen, niet de media!

De enige manier om echt te besparen en lagere energietarieven te betalen is door over te stappen. Dat klinkt voor veel mensen erg heftig, daarom is er een tussenoplossing, namelijk het verlengen van een energiecontract.

Stel je voor, jij betaalt nu een voorschot van 100 euro per maand en krijgt aan het einde van het jaar niets terug en hoeft ook niet bij te betalen. Jou jaarlijkse energiekosten zijn dan 1200 euro. Tarieven zijn gedaald, maar jij bent trouw klant gebleven, waardoor jij volgend jaar 101 euro gaat betalen, terwijl jouw tarieven met 10% omlaag kunnen (zelf bij dezelfde maatschappij). Zo zou jij dus 90 euro per maand kunnen betalen, wat ruim 120 euro per jaar scheelt.

Wat zijn de gevolgen van een overstap voor mijn energieprijzen?

Wanneer jij overstapt kan de besparing nog veel groter zijn. Jij kunt feitelijk kiezen uit een aantal opties, die allemaal een besparing gaan opleveren.

Voor de beste prijs en laagste energieprijzen maak jij gebruik van een vergelijkingssite of objectief advies via telefoon. Op onze Energie pagina kom jij de vergelijkingstool tegen die ons dagelijks helpt om mensen te helpen aan de beste deal.

Met een overstap bespaar jij tussen de 20% en 30% op de rekening, zeker als jij trouwe klant bent geweest ga jij merken hoe hoog de besparing kan zijn. Wij hebben letterlijk klanten die het voorschotbedrag omlaag hebben zien gaan van 52 euro naar 32 euro met 1 simpel telefoontje. Dat is een besparing van bijna 40% en scheelt deze klant 240 euro per jaar!

Natuurlijk helpen wij onze klanten na ieder contract opnieuw om de beste keus te maken. In tegenstelling tot organisaties als “Sloop de Crisis” en “Consumentenbond” werken wij onafhankelijk en vergelijken wij ook als wij daar niets (of weinig) aan verdienen.

Bel onze energie bespaarcoaches via ons telefoonnummer 020 262 1789 om te horen hoeveel jij kunt besparen!

Originally posted 2016-12-10 06:32:36.

Wat ga jij doen om van 2017 jouw beste jaar ooit te maken?

2017 gaat een bijzonder jaar worden. Het gaat het jaar zijn dat jij heel veel meer van VraagAlex.nl gaat horen. Het jaar dat wij de energiemarkt op zijn kop gaan zetten. Verder zal 2017 het jaar dat wij gevestigde organisaties als de Consumentenbond, Sloop de Crisis en ook diverse andere adviesbureaus gaan onderzoeken.

Toen VraagAlex oprichter Alexander V. van Dijl in 2016 voor een groot callcenter in Utrecht aan de slag ging om energiecontracten te verkopen aan de zakelijke markt werd 1 ding duidelijk. De energiemarkt heeft een opschudding nodig. Wie trouw klant is bij een energiebedrijf betaalt ruim 25% meer voor energie dan wie nieuw klant wordt. Wie een contract actief verlengt bespaart ook enorm veel geld. Gaan energiebedrijven jou daarop wijzen? Nee! Dat gaan wij doen!

Wat gaat 2017 tot het beste jaar ooit maken voor VraagAlex.nl?

2017

Wie overstapt naar voordelige energie via VraagAlex.nl gaat nog jaren profiteren van de laagste kosten. Stap jij via VraagAlex.nl over, dan gaan wij jou voordat jouw energiecontract afloopt opnieuw benaderen. Jij krijgt de keus, 10% besparen of 25% besparen. Eenvoudiger kunnen we het niet maken.

Natuurlijk gaan wij er ook voor zorgen dat jij in 2017 de beste deal blijft krijgen voor internet, TV en bellen. Onze partner levert dat nu al voor 29,95 per maand (inclusief onbeperkt bellen voor 39,95 per maand). Wanneer jij via VraagAlex overstapt gaan wij jou ook voor Internet, TV en Bellen op de hoogte houden van de beste prijs. Daalt de prijs voor internet, TV en bellen, dan laten wij dat weten!

Gaat er meer gebeuren dan alleen besparen in 2017?

Zeker! Wij blijven het doorverbinden naar 0900-nummers actief promoten en blijven jou daar natuurlijk ook mee helpen! In Engeland mag een klantenservice inmiddels niets meer kosten dan het lokale tarief. Hoewel dat in Nederland nog maximaal 1 euro per gesprek extra mag kosten reageert de markt daar minder positief op.

Dagelijks ontvangt VraagAlex gemiddeld zo’n 5000 telefoontjes van mensen die een bedrijf willen spreken en geen 0900-nummer kunnen (of willen) bellen.

Originally posted 2016-12-10 05:54:52.

0900 1550, waarom vraagt Essent 35ct voor klantenservice?

0900 1550 Essent KlantenserviceDe exacte reden waarom Essent 35 cent vraagt via het nummer 0900 1550 is mij nog onduidelijk. Wel heb ik een aantal theorieën.

Het 0900 1550 nummer kan mensen ervan weerhouden om telefonisch contact op te nemen met Essent. Het nummer kan er ook voor zorgen dat mensen sneller een andere manier vinden om contact op te nemen wat voor Essent voordeliger is.

Natuurlijk kun jij daar als klant 2 dingen aan doen. Ten eerste, niet bellen naar Essent, maar direct contact opnemen met de onafhankelijke servicelijn van VraagAlex.nl, 020 262 1789 voor een eerlijke, betaalbare en vooral betrouwbare energieleverancier. Wist jij dat voordelig en duurzaam vaak zelfs samen kunnen gaan?

Essent is bijvoorbeeld bereikbaar via Twitter, Facebook en email via een contactformulier op de website van Essent. Wanneer jij er zelf niet geheel uitkomt zijn wij er bij VraagAlex natuurlijk altijd om jou verder te helpen!

Is Essent met 0900 1550 voordelig?

In vergelijking met dochter EnergieDirect en Oxxio is Essent zeker voordelig. Zowel de klantenservice als de tarieven zijn bij Essent meestal flink lager. Natuurlijk zijn er ook goedkopere energiebedrijven. NLE bijvoorbeeld hanteert flink lagere tarieven, alleen een hoger vastrecht. Zo is NLE dus enkel interessant bij een hoog energieverbruik. Door ons te bellen en te kiezen voor 020 262 1789 helpen wij jou aan de voordeligste energie voor jouw unieke situatie.

Zoe jij een voordelig energiebedrijf? Vergelijk dan alle tarieven van de verschillende bedrijven. Zowel de KwH prijs van stroom, de M3 prijs voor gas en ook het vastrecht. Kan jij daar wat hulp bij gebruiken? Bel dan VraagAlex. Ons telefoonnummer 020 262 1789 is er voor jou! Wij helpen jou met het vinden van de beste deal voor stroom en gas.

Waarom contact opnemen met VraagAlex?

Dagelijks hoor ik mensen praten over het onderhandelen met energiebedrijven. Dat is helaas niet mogelijk, er is geen geheim tarief, de manier om de beste deal te krijgen is door ieder jaar over te stappen. Daar helpen wij jou dus mee. Wij zorgen ervoor dat jij niet alleen vandaag de beste deal krijgt, maar ook morgen, volgend jaar, enzovoort.

Wil jij echt besparen en niet maar naar 0900 1550 bellen van Essent? Bel 020 262 1789 en wij helpen jou om vanaf nu ieder jaar de beste deal te krijgen voor jouw energierekening. Niet alleen dat, via VraagAlex krijg jij ook de komende jaren betere deals en besparingen via onze automatische overstapservice!

Wat doe jij om aan de voordeligste stroom te komen? Laat jouw reactie achter onder deze video!

 

Originally posted 2016-12-08 07:58:15.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA