Waarom werkt een 0900 alternatief niet altijd?

Wie belt naar een 0900 alternatief is bezig met besparen. Dagelijks krijgen wij daarom alleen al 4000 telefoontjes van mensen die op zoek zijn naar een 0900 alternatief voor een groot aantal bedrijven.

Uiteindelijk hebben wij bij VraagAlex.nl 1 doel. Een einde maken aan de dure 0900-nummers en slecht bereikbare bedrijven. Daarbij natuurlijk duidelijk maken dat er vrijwel altijd een 0900 alternatief is.

Bij welke bedrijven werkt het 0900 alternatief niet?

Op die vraag kan ik 2 antwoorden geven. Laat ik even beginnen met de grote jongens. Telfort bijvoorbeeld heeft een 0900 alternatief die jij niet kunt bellen vanuit Nederland of met een anoniem nummer (bijvoorbeeld via Skype).

Met dit type nummer kunnen wij via 020 262 1789 wel gratis doorverbinden zodat jij de klantenservice alsnog tegen lokaal tarief aan de lijn kunt krijgen. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat een gesprek vanuit België naar Telfort minder kost dan een gesprek vanuit Nederland.

0900 alternatief - Juridisch LoketVoor het Juridisch Loket en veel andere onderdelen van de overheid is het een ander verhaal. De enige organisaties die nog een verhoogd tarief mogen rekenen maken daar ook volop ge/misbruik van. Zo vraagt het Juridisch Loket bijvoorbeeld 25 cent per minuut extra bovenop de lokale belkosten. UWV zit ook hoog met 2,8 cent per minuut extra.

Waarom kiezen veel bedrijven juist wel voor een 0900 alternatief?

Klantvriendelijke bedrijven gebruiken het 0900 alternatief als marketing tool. Via een normaal vast telefoonnummer is een bedrijf immers veel beter bereikbaar dan via een 08- of 09-nummer. Deze nummers zijn bijvoorbeeld al niet te bellen vanuit het buitenland.

Wil jij jouw mobiele telefoon blokkeren wegens diefstal in het buitenland is het wel erg fijn als jij het klantenservice nummer weet wat jij altijd kunt bellen.

Dan zijn er natuurlijk ook nog de bedrijven die telefonisch helemaal niet te bereiken zijn. Met name AliExpress krijgen wij extreem veel vragen en klachten over. Met het hoogste aantal beoordelingen op de website is dit het bedrijf wat heel goed een 0900 alternatief kan gebruiken.

Originally posted 2017-03-23 06:33:23.

Eneco Klantenservice? Geen 0900-nummer? Bel 020 262 1789!

Voor wie de Eneco klantenservice wil bellen, maar de kosten van het 0900-nummer niet wil betalen is er 020 262 1789. Wij gaan zelfs nog een stap verder en zorgen ervoor dat jij blijvend bespaart op de kosten van stroom en gas.

Waarom kost de Eneco klantenservice normaal geld?

eneco klantenserviceVeel bedrijven denken te besparen door minder mensen te laten bellen naar de klantenservice. Daarom is ook de Eneco klantenservice normaal enkel via een betaald 0900-nummer bereikbaar.

Via VraagAlex hebben wij een manier gevonden om deze hoge kosten te omzeilen. Hierdoor kun jij nu bellen met 020 262 1789 en zo de Eneco klantenservice tegen de lokale belkosten aan de lijn krijgen.

Wij verdienen niets aan het gesprek maar vinden wel dat klantenservices gewoon bereikbaar moeten zijn voor alle klanten. Daarom verbinden wij nu door met zo’n 150 verschillende bedrijven. Of het nu gaat om een luchtvaartmaatschappij, energiebedrijf of een ander bedrijf wat normaal een 0900-nummer gebruikt.

Waarom is de Eneco klantenservice via VraagAlex gratis te bellen?

Wij willen klantenservice voor iedereen bereikbaar maken. Daarom maken wij de meeste klantenservices bereikbaar en draaien wij ook op voor de kosten.

Alleen bedrijven met een extreem dure klantenservice, zoals bijvoorbeeld EnergieDirect en Oxxio. Wie gewoon wil besparen kan ook bij VraagAlex.nl terecht. Via het telefoonnummer 020 262 1789 helpen mijn collega’s jou verder aan de beste bespaartips. Zo helpen wij jou aan een besparing op onder andere:

Wij kunnen er zelfs voor zorgen dat jij na een jaar weer gebeld wordt. Hierdoor ben jij altijd op de hoogte van de mogelijke besparingen voor al jouw contracten.

Pas wanneer jij maximaal bespaart houden wij op met zoeken naar de allerbeste deal. Wij hebben rekeningen verlaagd zien worden met duizenden euro’s per jaar met een paar simpele handelingen.

Bel daarom 020 262 1789 en bespaar via VraagAlex.nl!

Originally posted 2017-03-22 08:05:32.

Hoge energierekening ontvangen? Bel 020 262 1789!

Heb jij een hoge energierekening ontvangen? Dan kun jij 2 dingen doen. Uitzoeken of het erbij laten zitten. Met het nieuwe adviesteam van VraagAlex.nl kun jij nu beide doen. Jij laat het er bij zitten, maar mailt de energierekeningen die jij hebt wel even naar [email protected]raagalex.nl (of stuurt ze in via de app).

Een hoge energierekening is natuurlijk voor niemand leuk. Of het nu gaat om een hoge energierekening na een overstap naar een ander bedrijf, na het plaatsen van een slimme meter of omdat je de verwarming toch wat warmer hebt gezet, besparen kan altijd.

Wat kun jij doen aan een hoge energierekening?

hoge energierekeningIn de basis zul je de rekening moeten betalen. Toch kan jij er wel wat aan doen om er in de toekomst voor te zorgen dat jij geen hoge energierekening meer ontvangt. Jij kunt natuurlijk jouw verwarming een graadje lager zetten, jouw lampen vervangen voor spaarlampen en natuurlijk jouw televisie van de stand-by stand afhalen en gewoon uit zetten.

Heb jij kinderen? Zorg er dan ook voor dat ze bewust zijn van energieverbruik. Plaats een energiemeter tussen de apparatuur in de slaapkamer en het stopcontact en daag de kinderen uit om het verbruik onder een bepaald niveau te krijgen. Je kunt het zelfs belonen met extra zakgeld. De besparing moet daar voldoende voor zijn.

Met de VraagAlex app kun jij er ook nog voor zorgen dat jij op tijd jouw energiecontract verlengt. Jij betaalt dus nooit meer te veel. De app helpt jou ook met besparingen op jouw telefoonrekening. Zelfs op jouw hypotheek kan jij via de VraagAlex app besparen!

Wat kan de VraagAlex App nog meer?

De VraagAlex app is continu in ontwikkeling. Wij zorgen er nu al voor dat jij snel en eenvoudig teruggebeld kunt worden wanneer er betere aanbiedingen zijn. Daarnaast zorgen wij ervoor dat jij jouw contracten op een eenvoudige plek kunt opslaan.  Daarmee heb jij dus altijd GRATIS inzicht!

Heb jij iets wat jij aan de VraagAlex app wilt toevoegen? Laat het ons dan weten en bel 020 262 1789!

Originally posted 2017-03-20 20:36:44.

OV-chipkaart kopen – Waar doe je dat het goedkoopst?

Toen ik laatst dacht aan een OV-chipkaart kopen schrok ik van de prijs. De 7,50 is namelijk enkel een adviesprijs. Buurtwinkel Cigo vraagt bijvoorbeeld 8 euro voor de aanschaf van zo’n kaart.

Daarnaast is een OV-chipkaart kopen lang niet altijd nodig. Wie simpelweg een abonnement aanvraagt bij de meeste vervoerders krijgt de kaart gratis. Verloopt jouw abonnement? Zelfs dan is een OV-chipkaart kopen lang niet altijd nodig. Bij een abonnement geven veel vervoerders ook de vervangende kaart gratis.

Waarom kost een OV-chipkaart kopen zoveel?

ov-chipkaart kopenHelaas is het openbaar vervoer in Nederland erg ingewikkeld geworden. Met heel veel vervoerders en nog veel meer abonnementen per vervoerder is de drager van de abonnementen een extra inkomstenbron geworden.

Een OV-chipkaart kopen zorgt er dus voor dat er nog veel meer mensen geld kunnen verdienen aan het openbaar vervoer en dat ook de OV-bedrijven makkelijker geld kunnen verdienen. Dit alles ten kosten van de reiziger.

Zoek jij contact met de OV-chipkaart klantenservice? Klik hier.

Hoe zou het beter kunnen?

Om te beginnen is het wel zo makkelijk om 1 kaart te hebben voor het openbaar vervoer. Laten we direct het verschil tussen persoonlijk en anoniem afschaffen en alle kaarten anoniem maken. Zo kunnen ook meerdere mensen van dezelfde kaart gebruikmaken. Dat gebeurt nu ook al, dus laten we het gewoon faciliteren.

Laten we ook afstappen van de verouderde abonnementen en gewoon opnieuw beginnen. Laten we opnieuw beginnen met een kaart die altijd de beste prijs geeft voor het reizen met het openbaar vervoer.

Maak het in ieder geval goedkoper om als vaste klant te reizen met een klantenkaart dan wat een incidentele reiziger betaalt voor een reis met een actieticket.

Vanaf dat punt kunnen we vooruit. Geef extra korting voor mensen die vooraf betalen. Deze mensen bieden immers een stuk zekerheid aan de OV bedrijven.

Tot slot, zorg ervoor dat reizen met het OV wordt beloont en niet afgestraft met dure OV-kaarten en onduidelijke voorwaarden.

Originally posted 2017-03-18 18:03:57.

OV-chipkaart contact: Hoe kan dat beter?

Laat ik even beginnen met zeggen dat OV-chipkaart contact wel erg vaak nodig is. Dit komt door het hoge aantal handelingen die een reiziger moet verrichten om een simpele reis met het openbaar vervoer te maken.

Om te beginnen moet een kaart online worden aangevraagd. Daarna moet een abonnement per vervoerder online worden aangevraagd en moet deze bij een automaat worden geactiveerd of “opgehaald”, zoals ze dat mooi noemen. Bij iedere rit is in- en uitchecken noodzakelijk.

Gaat het mis? Dan start het kastje naar de muur traject van OV-chipkaart contact en het contact met de verschillende vervoerders. Lukt het om uit te checken zonder in te checken (mogelijk bij NS en diverse metro stations in Nederland), dan is de uitdaging enkel groter om jouw geld terug te krijgen.

Moet OV-chipkaart contact makkelijker worden?

OV-chipkaart contactAbsoluut! Door de extreme mate van foutgevoeligheid bij het gebruik van de kaart is het voor heel veel mensen nodig om contact op te nemen. De procedure van geld terug krijgen of het rechtzetten van fouten is daarbij ook zeker ingewikkeld.

Wie wil bellen kan het beste bellen naar 020 262 1789 om via VraagAlex.nl gratis te worden doorverbonden. Zo voorkom jij nog eens 50 cent extra te betalen voor het telefoongesprek. Is jouw OV-chipkaart defect en moet jij daarvoor contact opnemen? Houd er rekening mee dat jij garantie hebt op de kaart en jij dus de 11 euro vervangingskosten enkel hoeft te betalen bij een zichtbaar gebrek.

Meer weten over gratis OV-chipkaart contact? Klik hier.

Hoe kan een klantvriendelijk reisproduct worden ontwikkeld?

Laten we dan even praten over een klantvriendelijk reisproduct.

Met zo’n 1000 verschillende reisproducten en combinaties met daarnaast ook nog eens heel veel acties, aanbiedingen en producten die niet op de OV-chipkaart komen te staan is het voor de reiziger onduidelijk.

Er is natuurlijk 1 eenvoudige oplossing. Laten we zorgen dat we 1 kaart hebben waarmee jij, de OV-reiziger altijd de beste deal krijgt. Reis jij vaak op hetzelfde traject, dan krijg jij korting. Reis jij vaak in de daluren, dan krijg jij meer korting. Reis jij veel door het land met verschillende vervoerders, dan wordt de korting op die basis berekend.

Het maximumtarief voor het reizen in de daluren gedurende 1 maand met de trein is bijvoorbeeld 99 euro. Op dit moment moeten reizigers hier een los abonnement voor afsluiten. Het zou natuurlijk veel makkelijker zijn als dit automatisch wordt berekend.

Voor reizen in de spits (of de combinatie dal en spits) zijn de maximale kosten met een abonnement ruim 300 euro. Ook dit kan automatisch worden berekend.

Originally posted 2017-03-18 17:43:58.

Is er fraude gepleegd tijdens de verkiezingen?

fraudeEr is nogal wat te zeggen over de mogelijke fraude die is gepleegd tijdens de verkiezingen. Zelf weet ik ook niet of deze fraude werkelijk waar is. Als buitenstaander en iemand die bewust niet heeft gestemd maak ik mij er ook niet erg druk over.

Wel geloof ik in een democratische wereld en kan ik aantonen dat er fraude is gepleegd voordat mensen naar de stemhokjes gingen. In deze blog leg ik die fraude uit.

Fraude met de stemwijzer is net zo erg als fraude met tellen!

In eerste instantie wilde ik gaan stemmen op de enige partij die niet alleen democratisch gekozen kan worden, maar waarmee ik als burger ook stemrecht heb tijdens de regeringsperiode.

Ben ik het eens met enkele standpunten van verschillende partijen, dan is GeenPeil de enige partij waarop ik redelijkerwijs kan stemmen. Wie de stemwijzer invulde kreeg deze partij echter niet te zien.

Een werkelijke democratie is in mijn ogen een democratie waarbij iedereen geïnformeerd is. Nu men het vertrouwen in een stemwijzer heeft gevonden moet deze dus ook daadwerkelijk onpartijdig en eerlijk zijn.

Hoe kunnen we eerlijk stemmen?

Ten eerste moet digitaal en realtime gestemd gaan worden. Geen tapes, geen chips, gewoon een digitale verbinding naar een smartphone (meer rekenkracht heb je niet nodig).

Geef iedereen in Nederland de mogelijkheid om met 1 druk op de knop een stem uit te brengen. Handmatig tellen is echt niet meer van deze tijd. Laten we gaan voor een eerlijke stemwijzer en laten we digitaal gaan stemmen!

Ben jij voor digitaal herstemmen? Onderteken dan de petitie via Petities.nl. Zo kunnen wij als land laten zien dat het anders moet. Helaas werkt het systeem nu nog zo dat fraude aangetoond moet worden en dat herstemmen om financiële redenen mogelijk helemaal niet gaat gebeuren.

Laten we gezamenlijk gaan voor een beter Nederland en mogelijk eindelijk een democratische wereld! Kijk op Petities.nl en onderteken de petitie.

Originally posted 2017-03-18 06:01:59.

Budgetcoach: VraagAlex helpt jou binnen 3 jaar uit de schulden!

Slimmer omgaan met geld? Uit de schulden komen? Of gewoon met een paar eenvoudige stappen meer overhouden aan het eind van de maand? Een VraagAlex Budgetcoach helpt jou GRATIS en graag!

Jij gaat jouw budgetcoach pas betalen als jij UIT DE SCHULDEN BENT! Onze budgetcoach gaat jou dus NIET verder in de problemen helpen en staat geheel aan jouw kant!

budgetcoachHeb jij schulden? Dan nodig ik jou graag uit om verder te lezen. Wil jij gewoon besparen op de vaste lasten? Dan is onze bespaarcoach meer voor jou en nodig ik jou uit om te bellen met 020 262 1789 of om verder te lezen op VraagAlex.nl/bespaarcoach. Daar krijg jij alle VraagAlex tips over besparingen op jouw vaste lasten. Van Internet, TV & vast bellen voor 29,95 per maand tot onbeperkt mobiel internet, bellen en SMS voor 14,95 per maand!

Persoonlijk advies nodig van een VraagAlex Budgetcoach?

Heb jij schulden en is het tijd om daaraan te werken? Een VraagAlex budgetcoach kan jou op weg helpen met een gratis budgetplan en zonder wettelijke schuldsanering of BKR registraties!

Niet alleen dat, onze budgetcoach helpt jou ook op weg door bepaalde vaste lasten te verlagen. Zo gaan wij bijvoorbeeld kijken naar welke supermarkten jij in de buurt hebt en hoe jij daarmee kunt besparen. Wist jij bijvoorbeeld dat het “AH Basic” merk van Albert Heijn vrijwel altijd goedkoper is dan de producten bij Aldi en Lidl?

Onze budgetcoach gaat jou helpen met een overzicht. Daarvoor wil hij van jou weten hoeveel schulden jij hebt en bij welke bedrijven. Daarnaast is het essentieel om te weten hoeveel geld jij op dit moment verdient en wat jouw vaste lasten zijn. Wij vragen jou om inzicht te geven in de contracten en abonnementen die jij hebt lopen en gaan jou een budget geven.

Met het overzicht gaan wij dan voor jou aan de slag. Jij krijgt een maandelijks aflossingsplan waarmee jij in sneltreinvaart van jouw schulden af gaat komen. Na het aflossen van de schulden gaan wij jou helpen om vermogen op te bouwen. Jij krijgt heldere uitleg over hoe wij vanuit VraagAlex geld investeren om daar enorme rendementen op te behalen.

Wil jij direct stappen zetten? Plan dan vrijblijvend een telefonische intake in. Dat kan via alexandervdijl.youcanbook.me of klik hier. Jij kunt direct in de agenda een afspraak inplannen.

Hoe ziet een budget van een VraagAlex Budgetcoach eruit?

Laten we voor dit voorbeeld even uitgaan van een gemiddeld huishouden en de volgende kosten:

  • Huur / hypotheek: 500 per maand
  • Telefoonrekening: 19,95 per maand (betaal jij nu meer, klik hier)
  • Internet en televisie: 29,95 per maand (betaal jij nu, klik hier)
  • Electra en gas: 100 per maand
  • Verzekeringen: 200 per maand
  • Boodschappen: 600 per maand
  • Rente en kosten: 50 per maand
  • Totaal kosten: 1499,90 per maand

Laten we dan ook uitgaan van een gezamenlijk inkomen van 1750 euro per maand.

De totale schuldenlast uit dit voorbeeld is ingedeeld als volgt:

  • Schuld A: 1549 (maandelijkse kosten: 15)
  • Schuld B: 259 (maandelijkse kosten: 3)
  • Schuld C: 1950 (maandelijkse kosten: 24)
  • Schuld D: 367 (maandelijkse kosten: 8)
  • Totaal schulden: 4125

In deze situatie kan er al ruim 250 euro per maand worden afgelost en dat gaat dan ook gestructureerd gebeuren. Allereerst worden de schulden op een rij gezet van klein naar groot en wordt de kleinste schuld als eerste volledig afgelost.

De volgorde wordt dan:

  • Schuld B
  • Schuld D
  • Schuld A
  • Schuld C

Zodra de eerste schuld is afgelost wordt dan het bedrag wat eerder werd uitgegeven aan rente en kosten bij de aflossing van de tweede schuld opgeteld. Zo heb je voor de eerste schuld (schuld B) 250 euro per maand en voor de tweede schuld (schuld D) 253 euro per maand.

Al het extra geld (bijvoorbeeld vakantiegeld) gaat natuurlijk ook mee in het aflossen van de schulden.

Dankzij deze techniek ben jij in dit voorbeeld al binnen 1 jaar van alle schulden af en kun je vermogen gaan opbouwen. Door 250 euro per maand goed te investeren heb jij binnen 30 jaar een half miljoen euro voor een prima pensioen.

Klaar voor een afspraak met jouw budgetcoach?

Wil jij meer weten en direct een afspraak inplannen? Klik hier!

Wat kost een VraagAlex budgetcoach?

Onze winst is jouw succes! Wij helpen jou niet alleen uit de schulden, wij zorgen er ook voor dat jij goed om leert gaan met geld en nooit meer in de problemen zult komen. Sterker nog, door het VraagAlex traject te doorlopen ben jij ook niet meer afhankelijk van een staatspensioen of enig potje van de overheid.

Het traject is niet gratis, maar betalen hoef jij pas te doen zodra jij echt uit de schulden bent. Of dat nu 1, 2 of 3 jaar duurt, jij zult heel snel gaan merken dat schulden sneller teruglopen. Het complete traject kost 25 euro per maand. Het is aan jou hoeveel maanden jij ons wilt steunen. Vind jij het traject bijvoorbeeld 300 euro waard, dan betaal jij 12x 25 euro. Vind jij het traject 3000 euro waard, dan betaal jij 120x 25 euro. Ben jij klaar om te betalen? Klik hier. Liever eerst een vrijblijvende afspraak inplannen? Klik hier!

Wat wij doen is een maandelijkse automatische incasso afspreken die ingaat op het moment dat jij schuldenvrij bent volgens het budgetplan. Jij gaat zuinig leven om zo snel mogelijk uit de schulden te komen. Jij gaat geen nieuwe schulden maken en een noodfonds opbouwen voor bepaalde noodsituaties. Hierover gaat jouw budgetcoach verder uitleg geven.

De eerste stap is een afspraak inplannen. De eerste afspraak is gratis en vrijblijvend. Tijdens deze afspraak maken wij een inventarisatie en stellen we het plan op.

Wil jij meer weten en direct een afspraak inplannen? Klik hier!

Originally posted 2017-03-18 05:40:39.

Glasvezel: Heb ik dat nodig?

Glasvezel internet is best leuk, maar ook best duur. Alleen internet heb je vanaf 23,50 per maand via T-Mobile thuis. Liever ook TV en vast bellen erbij? Vanaf 29,95 heb je dat bij NLEx hier.

Waarom glasvezel?

glasvezelBinnen VraagAlex gebruiken wij glasvezel om het enorme aantal telefoontjes te blijven ondersteunen. Op dit moment gebruiken wij nog een 200mbit lijn, snel genoeg, maar het kan sneller. Met de verwachte groei in het aantal telefoontjes de komende maanden zullen wij ook zeker moeten gaan upgraden.

Glasvezel is voor ons bij VraagAlex bijzonder geschikt wegens de stabiele verbinding en snelle upload. Dankzij de upload van 500mb hoeven wij ons nooit zorgen te maken om de gesprekskwaliteit.

Is ADSL voldoende voor normaal gebruik?

Afhankelijk van de snelheid van de ADSL lijn kan ADSL prima geschikt zijn voor een gemiddeld huishouden. De meeste huishoudens kunnen een lijn leveren van tussen de 20 en 100mbit op ADSL, meer dan snel genoeg voor een familie om tegelijk te internetten.

Glasvezel is leuk als je bijvoorbeeld 3 of meer televisies wilt aansluiten tegelijk. Daarnaast is het ook leuk voor de fanatieke gamer die liever kiest voor een iets hoger maandbedrag in ruil voor een stabiele internetlijn.

Wie zeker wil zijn van het juiste aanbod stapt via ons telefoonnummer, 020 262 1789 over. Wij vergelijken allereerst alle aanbieders. Daarnaast kijken wij ook zorgvuldig naar welke deal het beste bij jou past.

Glasvezel oproep

Wij willen graag weten hoe jouw ervaring is met internet in jouw straat. Ben jij Ziggo klant en is de snelheid prima? Gebruik jij ADSL en zou jij wel wat meer snelheid willen hebben? Of ben jij gewoon helemaal tevreden?

Laat jouw reactie achter onder deze blog zodat ook anderen kunnen leren van jouw ervaringen. Iedere reactie helpt ons weer om mensen verder te helpen naar de juiste internet provider. Of het nu gaat om glasvezel, ADSL of kabel internet.

 

Originally posted 2017-03-16 18:17:13.

Wat kost bellen naar 14+netnummer?

Wat kost het nu om te bellen naar zo’n 14+netnummer nummer? 14 030 bijvoorbeeld voor Utrecht, 14 020 voor Amsterdam of 14 010 voor Rotterdam? Op die vraag ga ik in deze blog antwoord geven, het antwoord zal je verbazen.

Bekijk ook de onderstaande video voor verdere uitleg.

Wat zijn de kosten voor 14+netnummer?

14+netnummerSimpel! Bellen naar 14+netnummer kost exact hetzelfde als bellen naar een normaal vast telefoonnummer. Bel jij onbeperkt naar vaste nummers in Nederland, dan kost bellen naar een 14+netnummer nummer jou helemaal niets.

Het nadeel van dit type nummer (evenals 1400 voor informatie rijksoverheid) is dat de nummers relatief veel minder goed bereikbaar zijn vanuit het buitenland. Vanuit buitenlandse mobiele providers in Nederland zijn de nummers soms ook onbereikbaar.

Via VraagAlex.nl kun jij nu ook de 14+netnummers vinden van een groeiend aantal gemeentes. Mis jij een nummer? Laat het ons dan weten! Stuur een email naar [email protected] of bel met 020 262 1789.

Waarom is 14+netnummer in het leven geroepen?

De nummers zijn bedacht om een uniforme nummerreeks te hebben voor alle gemeentes. Helaas doet niet iedere gemeente mee aan het initiatief, waardoor burgers soms alsnog moeten zoeken naar het juiste telefoonnummer.

De grote meerderheid doet gelukkig wel mee en zorgt er dan ook voor dat gemeentes in Nederland relatief eenvoudig bereikt kunnen worden. De grote klus voor ons is geweest het achterhalen van de oude (gewone) telefoonnummers. Dat is ons uiteindelijk voor een groot aantal gemeentes gelukt, waardoor wij nu een flinke database hebben met telefoonnummers.

Zoek jij een telefoonnummer van een Nederlandse gemeente, raadpleeg dan altijd VraagAlex.nl om het nummer te vinden. Wanneer wij een nummer (nog) niet hebben gaan wij direct een zoektocht starten om een normaal vast telefoonnummer te achterhalen van de instantie die jij wilt bereiken.

Op dit moment verbinden wij al honderden mensen door met het UWV bijvoorbeeld. De klantenservice van Telfort en hollandsnieuwe zijn ook erg populair via onze dienst. Voor Ziggo ontvangen wij nu ook dagelijks telefoontjes.

Ben jij op zoek naar de allerbeste deal voor internet, TV & vast bellen, zodat jij zo goedkoop mogelijk met alle telefoonnummers in contact kunt komen? Kijk dan eerst op VraagAlex.nl/internet.

Liever telefonisch contact? Onze medewerkers kunnen jou ook aan de telefoon verder helpen, bel daarvoor 020 262 1789.

Heb jij andere vragen over de verschillende type telefoonnummers? Laat dan jouw reactie achter onder deze blog. Wij beantwoorden de vragen dan in toekomstige blogs en video’s.

Originally posted 2017-03-16 07:35:11.

HM klantenservice… Waarom is die zo slecht te bereiken?

Wie de HM klantenservice wilt bereiken komt al snel op een 0900-nummer wat voor veel mensen simpelweg onbereikbaar is. Hoewel de extra kosten voor het bellen naar dit nummer slechts 7,5 cent zijn blijven 0900-nummers simpelweg minder goed te bereiken.

hm klantenserviceOnze zuiderburen gebruiken een gratis 0800-nummer. Engeland kiest voor een lokaal nummer. Alleen de Nederlandse HM klantenservice is bereikbaar via een telefoonnummer waar jij als beller extra voor moet betalen.

Verdient de HM klantenservice aan het 0900-nummer?

Reden dat bedrijven kiezen voor een 0900-nummer is niet (meer) om geld te verdienen. Bedrijven kiezen voor 0900 omdat minder mensen daar naar willen bellen.

Bedrijven kiezen ook voor dit type nummer zodat minder mensen bellen. Minder mensen die bellen betekend minder kosten voor personeel, kortere wachttijden en dus indirect ook hogere winsten.

Op de 7,5 cent die de HM klantenservice vraagt verdient het bedrijf hooguit een paar cent. De kosten voor de medewerker en het systeem zijn daarbij vele malen hoger.

Voor informatie over de telefoonnummers en hoe het doorverbinden werkt kijk je op VraagAlex.nl/hm.

Gaat er een einde komen aan de dure 0900-nummers?

Vanuit de EU zijn er al diverse berichten naar buiten gekomen. Het ziet er naar uit dat een klantenservice binnenkort echt maximaal het lokale tarief mag berekenen.

Of dit een einde aan 0900-nummers betekent weten wij niet. Het kan ook zomaar betekenen dat bedrijven een lokaal tarief 0900-nummer gaan inzetten wat de bereikbaarheid zeker niet direct verbeterd.

Wij willen graag van jou weten wat jij het meest vervelend vind aan de dure 0900-nummers en waarom jij vind dat er een einde aan gemaakt moet worden. Gaat het puur om de kosten? Om de slechte bereikbaarheid? Gaat het om het principe?

Jij kunt jouw reactie achterlaten onder deze blog zodat ook anderen deze kunnen lezen en erop kunnen reageren.

 

Originally posted 2017-03-15 08:44:25.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA