OV-Store accepteert Bitcoin als betaalmiddel!

Ondanks een grote hoeveelheid klachten op websites als Trustpilot en Klacht.nl nemen wij het risico om een positief verhaal te schrijven over OV-store. Het bedrijf accepteert namelijk als een van de eerste webwinkels in Nederland bitcoin als betaalmiddel.

Aan het einde van deze blog kun jij overigens een video bekijken waarin ik praat met OV-store oprichter Clemente Valli die uitleg geeft over de problemen. Wil jij meer weten over de bitcoin? Dan kun je naar VRLX.nl/btc gaan.

Waarom is OV-Store bitcoin gaan accepteren?

OV-store is heel erg gaan kijken naar wat klanten willen. Toen bleek dat mensen goedkope producten gratis bezorgd willen krijgen hebben ze deze dienst aangeboden. Toen bleek dat mensen met Bitcoin wilden betalen zijn ze dat ook aan gaan bieden.

Naast een breed scala aan betaalmogelijkheden biedt OV-store ook heel veel verschillende verzendopties aan. Van heel snel tegen een hoge prijs tot heel langzaam wat vrijwel gratis beschikbaar is.

Voor de klantenservice was OV-store een van de eerste bedrijven die WhatsApp integreerde. Zo blijft OV-store zich gelukkig ontwikkelen en zal de dienstverlening ook zeker blijven verbeteren.

Waar komen de klachten over OV-store vandaan?

Klachten worden veroorzaakt door slechte communicatie. Hoewel op de site te lezen is dat de goedkoopste verzendoptie er ruim een maand over kan doen heeft OV-store dit niet goed benadrukt in de latere communicatie. Dit veroorzaakt vragen en klachten, waardoor het bedrijf nu ook op de radar van consumentenbond staat.

Heb jij ervaring met OV-store? Voel je vrij om deze te delen door jouw reactie achter te laten onder deze blog.

Originally posted 2017-07-08 07:20:07.

Vakantiediscounter houdt vast aan duur 0900-nummer!

De regels voor het bellen naar een klantenservice zijn gelukkig aangepast. Bedrijven mogen nu nog maximaal het lokale tarief doorberekenen aan de consument. Toen deze nieuwe regels vorige week ingingen schreef VraagAlex al over enkele bedrijven die zich niet helemaal aan de wet wisten te houden. Hoewel veel bedrijven de problemen bij een telecomleverancier legde blijkt Vakantiediscounter daar nog een schepje bovenop te doen.

In eerste instantie lijkt het 0900-nummer van de Vakantiediescounter (onderdeel van Elmar Reizen) nog net binnen de regels te vallen. De nieuwe tarieven gelden immers alleen voor mensen die al klant zijn en dus hebben betaald of moeten betalen. Toch blijkt het net even anders te zitten. Bestaande klanten moeten namelijk hetzelfde nummer bellen.

Wat doet Vakantiediscounter precies verkeerd?

VakantiediscounterTen eerste vinden wij het als VraagAlex onredelijk dat bedrijven überhaupt een 0900-nummer gebruiken en daarbij het woord service durven te melden. Service hoeft niet gratis te zijn, maar voor het wachten op een medewerker en over het algemeen klagen over de dienstverlening hoeft niet betaalt te worden.

Het werd pas echt vervelend toen wij gister een klant van Vakantiediscounter aan de telefoon kregen die in een “Red mijn vakantie”-achtige situatie zat. Een hotelkamerdeur die niet op slot ging, een rustig dorpje waar letterlijk geen enkele winkel open bleek te zijn, en ik kan nog wel even doorgaan.

De reisleiding deed daar helemaal niets mee en Vakantiediscounter is wegens het 0900-nummer vanuit een vakantieland geheel onbereikbaar. Hoewel het bedrijf de daadwerkelijke reis heeft uitbesteed aan TUI blijft de verkopende partij verantwoordelijk voor de oplossing.

Wij hebben het probleem uiteindelijk kunnen oplossen omdat TUI en Vakantiediscounter via de sociale media wel bereikbaar waren. De gasten zijn overgezet naar een ander hotel in een dorp waar net iets meer te beleven was.

Heb jij ervaring met Vakantiediscounter of andere reissites? Laat jouw reactie dan achter onder deze blog.

Originally posted 2017-07-08 05:04:24.

Alternatief voor 1888: Bel 020 262 1789!

Wie ooit een klantenservice heeft gebeld via 1888 weet hoe extreem hoog de telefoonrekening dan kan worden.  Wij hebben daarom een alternatief in het leven geroepen en verbinden jou gratis door via 020 262 1789.

Wanneer jij belt tussen 09:00 en 17:00 op werkdagen krijg jij zelfs vrijwel direct een medewerker aan de telefoon die jou daarmee helpt. Buiten deze openingstijden kun jij via een automatisch keuzemenu worden geholpen. Buiten de openingstijden is het stand-by-team ook beschikbaar om jou door te verbinden.

Waarom is er aan alternatief voor 1888 nodig?

1888Bellen naar een klantenservice is al duur genoeg. Wanneer jij via een dienst als 1888 belt betaal jij daarbovenop nog eens 1 euro per minuut, ook nadat jij bent doorverbonden. Heb jij de klantenservice 10 minuten aan de telefoon of sta jij zelfs 10 minuten in de wacht, dan betaal jij via 1888 dus 10 euro.

VraagAlex heeft ervoor gekozen om deze idioot hoge bedragen links te laten liggen en geeft in plaats daarvan de mogelijkheid aan een team vrijwilligers en sponsoren om de lijn draaiende te houden. Zo kunnen wij jou geheel gratis doorverbinden en hebben wij zelfs mogelijkheden om jou nog extra te belonen omdat jij voor VraagAlex hebt gekozen.

Komt VraagAlex ook met een 1888-achtig nummer?

Voorlopig niet, maar ik zeg ook nooit nooit. Het kan zomaar zijn dat er een mooi nummer beschikbaar komt die wij kunnen gebruiken om naast 020 262 1789 te laten draaien. De basis moet natuurlijk wel blijven en doorverbinden via VraagAlex.nl zal hooguit de gebruikelijke belkosten met zich meenemen.

VraagAlex werkt natuurlijk ook aan snellere manieren om jou door te verbinden. Zo krijg jij nu sneller een medewerker van het stand-by team aan de telefoon wanneer jij ons belt buiten de openingstijden of wanneer er geen medewerker beschikbaar is. Alles om jouw ervaring met onze service te verbeteren.

Wat vind jij van de VraagAlex doorschakeldienst via 020 262 1789? Deel jouw mening en laat jouw reactie achter onder deze blog.

Originally posted 2017-07-07 18:58:54.

Waarom 020 beter is dan 0900…?

Toen vorige week de nieuwe tarieven voor het bellen naar een klantenservice ingingen bleken veel bedrijven te laat te zijn met het aanpassen van het tarief. OV-chipkaart en TUI hebben het tarief uiteindelijk pas later in de week aangepast, sommige bedrijven hebben de telefonische klantenservice helemaal afgeschaft terwijl anderen nog altijd een hoog tarief hanteren.

Verder hebben wij ontdekt dat het tarief wat jij te horen krijgt niet altijd overeenkomt met het werkelijke tarief wat jij betaalt. Zo hebben wij in ieder geval 2 klantenservices erop betrapt dat de 35 cent per gesprek lokaal tarief bleek te zijn. Dit kan natuurlijk ook andersom gebeuren.

In deze blog leg ik uit waarom jij dan ook beter met 020 kunt bellen dan met 0900 of andere nummers met een onduidelijk tarief.

Wat zijn de voordelen van 020?

020Een 020-nummer neemt altijd de lokale belkosten met zich mee. Of jij gewoon een persoon aan de lijn krijgt, keuzemenu of zelfs wordt doorverbonden met India. Wanneer jij een 020-nummer belt weet jij zeker dat het gesprek voor het lokale tarief wordt afgerekend.

VraagAlex is daarom ook bereikbaar via 020 262 1789. Het is ons doel om de Nederlandse klantenservice bereikbaar te maken zonder dat de Nederlandse consument daar extra kosten voor moet betalen.

Bellen naar een 020-nummer zorgt er ook voor dat jij zeker weet dat het nummer gratis is bij een “onbeperkt bellen” abonnement. Het zorgt ervoor dat het van de minuten afgaat als jij een beperkt aantal belminuten hebt.

VraagAlex is continu op zoek naar manieren om klantenservice beter bereikbaar te maken. Heb jij een tip voor hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren? Heb jij een idee voor wat wij kunnen doen om jou sneller en makkelijker door te verbinden? Reageer op dit bericht.

 

Originally posted 2017-07-07 16:49:31.

India schaft contant geld af!

India is enkele jaren geleden begonnen met het uitroeien van contant geld. Dit is voor een heel groot deel al gelukt en vrijwel iedere inwoner van India heeft inmiddels de beschikking over een bankrekening. Dit maakt India tot een van de eerste landen waar contant geld vrijwel niet meer gebruikt zal worden.

India heeft een aantal voordelen ten opzichten van landen als Nederland. Zo kan India leren van fouten die andere landen hebben gemaakt. Eerder deze week schreef ik al over de problemen die wij in Nederland hebben door iDeal als basisbetaalmiddel in te zetten. Het wereldwijd veel meer gebruikte Mastercard en VISA doen het nog altijd beter, sneller en goedkoper. India zou zelfs direct de stap kunnen zetten naar digitale valuta zoals de bitcoin.

Waarom is India zo vooruitstrevend?

IndiaMet bijna 18% van de wereldbevolking die uit India komt is het tijd voor het land om met de tijd mee te gaan. Toen ik enkele jaren geleden in India was leek alles nog contant betaalt te moeten worden. Het is dus een ware vooruitgang om volledig digitaal te gaan.

Natuurlijk zijn er mensen die geld buiten het zicht van de overheid willen houden. Dat is allemaal mogelijk met de nieuwe blockchain valuta’s waaronder de bitcoin. Vanuit VraagAlex verwachten wij dat er massaal van deze digitale valuta gebruikgemaakt gaat worden de komende jaren en dat de waarde van de bitcoin dan ook flink zal toenemen.

Uiteindelijk zal heel de wereld naar een digitale valuta gaan en zal het contante geld overal langzaam uit het straatbeeld verdwijnen. Of de overheid geld in de hand blijft houden valt echter nog te betwijfelen.

Wat vind jij van deze ontwikkeling? Denk jij dat digitaal geld inderdaad de toekomst is of gaat er iets anders gebeuren? Laat jouw reactie achter onder deze blog en deel jouw mening met overige lezers.

Originally posted 2017-07-06 20:34:51.

0900-nummers soms duurder dan verwacht

Tariefmelding komt niet altijd overeen met de werkelijke kosten.

Utrecht, 6 juli 2017 – VraagAlex heeft ruim 250 0900-nummers gebeld om de tarieven te controleren. Daaruit blijkt dat een aangekondigd tarief van 35 cent per gesprek in werkelijkheid een lokaal tarief kan betekenen. Daarnaast blijkt ook dat een lokaal tarief in werkelijkheid een hoger tarief kan betekenen.

Bedrijven Knippr, Ben en Abonnementenland gaven vorige week beide nog de melding “de kosten voor dit informatienummer zijn 35 cent per gesprek” of “45 cent per gesprek”. Beide nummers werden in werkelijkheid voor het lokale tarief afgerekend. TUI en OV-chipkaart melden de sociale media dat de klantenservice tegen lokale kosten gebeld kon worden maar rekende in werkelijkheid nog 50 en 70 cent per gesprek af.

============

Over VraagAlex:

VraagAlex maakt de Nederlandse klantenservice tegen minimaal tarief  bereikbaar. Via het telefoonnummer 020 262 1789 kunnen Nederlandse consumenten vanuit overal ter wereld GRATIS worden doorverbonden. Dit in tegenstelling tot andere doorverbind services die een hoog tarief rekenen voor hun diensten. VraagAlex heeft ook lokale nummers in België, Engeland en de Verenigde Staten om de klantenservice ook vanuit die landen bereikbaar te maken.

============

Niet voor publicatie:

Voor een toelichting op dit persbericht, interviews en verdere vragen, neem contact op met Alexander van Dijl via telefoonnummer 06 45 430 985 of per email, [email protected].

Alexander van Dijl is oprichter en eigenaar van de website VraagAlex.nl en zet zich 2006 in om Nederlandse klantenservice bereikbaar te maken.

Originally posted 2017-07-06 20:01:34.

Waarom je iDeal beter kunt vermijden als betaalmiddel!

Vanaf vandaag gaat VraagAlex adviseren om iDeal te vermijden als betaalmiddel. De reden is eenvoudig. Met een iDeal betaling maak je geld definitief over. Gaat er iets mis met een bestelling, dan moet je het geld terugkrijgen van het bedrijf waar het naar is overgemaakt.

Wanneer jij met een creditcard zou betalen of bijvoorbeeld met PayPal is jouw geld veel veiliger. Jij kunt het geld dan namelijk ook terugkrijgen van de creditcardmaatschappij of van PayPal zelf.

Maar er is nog een reden waarom iDeal voor problemen zorgt, daar geef ik in deze blog verder uitleg over.

Wat kan er mis gaan met een iDeal betaling?

idealEen iDeal betaling is feitelijk gewoon een overboeking met een bevestiging. De webwinkel wordt direct op de hoogte gebracht van een betaling zodra jij, de klant, op de knop “terug naar webwinkel” klikt. Dat is dan ook meteen waar het mis gaat.

Een betaling is dus pas afgerond nadat het geld is afgeschreven en er op een knop wordt geklikt. Doe jij dat niet, dan rond het iDeal systeem de betaling ook niet af. Jouw geld is op dat moment van jouw rekening af en kan ook niet worden teruggehaald zonder tussenkomst van de ontvanger.

Helaas krijgen wij vooral veel klachten over buitenlandse bedrijven als AliExpress en Flixbus. Deze bedrijven bieden vooral creditcard aan als betaalmiddel. Heb jij daar ervaring mee? Laat het weten door jouw reactie achter te laten.

Wie deze weg roepen wij jou graag op om te reageren. Laat ons weten hoe jij denkt over iDeal en vertel ons over de problemen die jij met het systeem hebt gehad. Alle reacties worden gelezen en waar mogelijk ook op gereageerd.

 

Originally posted 2017-07-06 08:08:00.

Waarom UWV uitkeringen moet afschaffen!

Wie mijn YouTube kanaal volgt weet dat ik mij naast VraagAlex ook bezig hou met de bitcoin en digitale valuta. Met die basis kan ik vandaag zeggen dat UWV echt iets beters moet verzinnen dan de uitkeringen zoals het nu werkt. Daarnaast moet in samenwerking met belastingdienst toeslagen en de gemeentes worden gekeken naar een beter oplossing.

In deze blog wil ik niet alleen klagen maar ook met een concrete oplossing komen die ik aan zal bieden aan UWV, belastingdienst, Nederlandse Gemeentes en natuurlijk de rijksoverheid. Vanzelfsprekend nodig ik jou uit om te reageren en te laten weten hoe jij denkt over mijn ideeën.

Waarom moet UWV dingen anders gaan doen?

uwvWe moeten even terug naar de basis. Het doel van een uitkering is mensen in staat te stellen om in hun eigen levensonderhoud te voorzien. Dat betekent dat iedereen recht heeft op een aantal dingen, te weten:

  • Onderdak
  • Gezondheidszorg
  • Eten
  • Drinken
  • Internet

Hoewel een uitkering voldoende moet zijn om dit alles te betalen gaat alles wel in 1 centrale pot. Hierdoor is er soms niet meer genoeg geld over om bepaalde rekeningen te betalen. Dit zorgt voor grote problemen waar verandering in met komen.

Wat met er precies veranderen?

Wij vinden dan ook dat doelgebonden uitkeringen (zoals bijvoorbeeld huurtoeslag, zorgtoeslag en ook uitkeringen bedoelt voor onderdak en eten) alleen voor die doelen uitgegeven mogen worden.

Zo kan een zorgtoeslag euro bijvoorbeeld enkel worden uitgegeven aan zorg. Een huurtoeslag euro moet naar de huur en een WW-uitkering moet voornamelijk worden uitgegeven aan eten, drinken en andere vaste lasten.

Wanneer iemand geld uitgeeft aan bijvoorbeeld uitjes, vakanties of andere luxe dingen en daardoor geen geld overheeft om rekeningen te betalen moet daar onmiddellijk actie op worden ondernomen.

Hoe kunnen UWV, belastingdienst en Gemeente samenwerken?

Het laatste deel wordt een klein beetje technisch. Daarom nodig ik jou uit om ook even te kijken naar de bitcoin artikelen die ik op VraagAlex heb geschreven.

Feitelijk moet er een nieuw soort geld komen, waar de bitcoin en andere crypto valuta in voorzien. Geld met een bestemming. Geld wat alleen aan een bepaalt doel kan worden uitgegeven. Met het huidige geld kan dat niet, maar met een paar relatief eenvoudige aanpassingen is het wel mogelijk om iedere euro een bestemming te geven.

Zo kan een euro dit binnenkomt voor een bepaalt doel ook alleen aan dat doel worden besteedt. Door een soort overheids-euro te maken kunnen de verschillende instanties ook veel beter zicht hebben op hoe uitkeringen worden uitgegeven en of deze wel zo goed worden verdeelt.

Op de lange termijn betekent dit dat werken weer meer vrijheid geeft en ook echt loont.

Ik hoor natuurlijk heel graag jouw mening over deze blog. Vind jij dat UWV en andere instanties beter moeten samenwerken?

Originally posted 2017-07-06 06:28:11.

Lebara komt met onbeperkt bellen naar EU, Turkije en Morokko

Sinds de regels voor mobiel bellen in de EU zijn aangepast komen bedrijven met steeds meer verschillende abonnementen. Lebara gaat nu zelfs zo ver dat er een abonnement is voor 10 euro per maand, waarmee onbeperkt bellen naar heel de EU, Turkije en Marokko mogelijk is.

Wij hebben nog geen abonnementen gezien bij andere providers waarbij de prijs zo laag is. Vanuit VraagAlex zitten wij nog vast aan een abonnement bij Simpel wat nog ruim 15 maanden loopt. Zodra het abonnement voorbij is gaan wij over naar de onbeperkt EU abonnementen.

Waarom biedt Lebara dit abonnement aan?

LebaraLebara heeft al veel contacten met buitenlandse providers en bood al voordelige buitenlandtarieven aan via prepaid. Lebara zet met dit abonnement een nieuwe trend in telecomland. In 1999 voorspelde ik al dat er abonnementen zouden komen voor onbeperkt bellen, 150 spelletjes en enorm veel opslag.

Dat het zo is gegaan met de smartphones had ik niet verwacht. Dat mensen via internet zouden gaat bellen ook niet. Dat bellen uiteindelijk gratis zou worden wel, en dat is nu ook gebeurt.

Wie op zoek is naar een super voordelig telefoonabonnement kijkt op deze site, waar wij niet voor betaalt krijgen, wij delen de link alleen omdat wij de deal te goed vinden om buiten het bereik van mensen te houden.

Wat vind jij van dit abonnement? Heb je zelf ervaring met Lebara? Deel jouw ervaring met ons door jouw reactie achter te laten onder dit bericht.

Originally posted 2017-07-05 08:32:49.

Alles4noppes wordt BijnaVoorNoppes.nl, klachten blijven binnenstromen!

Zaterdag 1 juli gingen de nieuwe regels voor de tarieven van een klantenservice in. Veel bedrijven kozen ervoor om zich netjes aan de regels te houden en paste direct de tarieven aan. Andere bedrijven hadden daar wat meer tijd voor nodig en sommige bedrijven kozen ervoor om telefonisch helemaal niet meer bereikbaar te zijn.

Alles4noppes is een voorbeeld van zo’n bedrijf. Het bedrijf verkoopt producten door hoge verzendkosten te vragen om vervolgens te doen alsof een product gratis is. Wat wij wel erg waarderen aan Alles4noppes is het feit dat het bedrijf Bitcoin accepteert als betaalmethode.

Inmiddels is Alles4noppes gestopt en heeft het bedrijf onder de nieuwe naam “BijnaVoorNoppes” de activiteiten voortgezet. Klachten blijven ook binnen stromen, kijk voor meer informatie hier.

In de rest van deze blog praat ik over de redenen waarom Alles4noppes zoveel klachten kreeg en wat het bedrijf nu gaat doen om deze stuk voor stuk op te lossen.

Waarom stopt Alles4noppes met het 0900-nummer?

alles4noppesHoewel wij het natuurlijk erg waarderen vragen wij ons wel altijd af wat een beweegreden is om met dit nummer te stoppen. Het 0900-nummer (wat tot begin deze maand 45 cent per minuut kostte) zorgde alsnog voor veel telefoon. De kleinschalige klantenservice kon dit niet aan, waardoor klanten lang moeste wachten.

Om de diensten te verbeteren heeft Alles4noppes er nu voor gekozen om alles via WhatsApp en email af te handelen. Vanuit VraagAlex zullen wij contact opnemen met iedereen die een klacht heeft ingediend op de Alles4noppes pagina op deze site om na te gaan of de klacht al is opgelost. Mocht dat niet zo zijn, dan zullen wij waar mogelijk bemiddelen.

Heb jij een klacht over Alles4noppes? Laat jouw reactie dan ook gerust achter onder deze blog en vertel ons wat er aan de hand is. Positieve ervaringen zijn natuurlijk ook zeer welkom.

 

Originally posted 2017-07-04 04:26:40.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA