Prive Lease: Is dat de moeite waard?

Als trouwe gebruiker van het openbaar vervoer en thuiswerker ben ik mij toch eens gaan verdiepen in prive lease. Is het nu goedkoper om een auto via prive lease te gebruiken of met het OV te reizen.

Om te beginnen ben ik uitgegaan van het duurste OV-abonnement voor de vergelijking. Het eersteklas abonnement voor de trein, inclusief bus, tram en metro kost dan zo’n 600 euro per maand inclusief BTW.

In vergelijking kost een prive lease dan in eerste instantie een stuk minder, met de basis prijs van 379 euro voor bijvoorbeeld een Citroen C3 via Mijndomein Auto (klik hier voor de website).

Dan komen de kosten. Ten eerste gaat het om een 2-jarig contract met maximaal 12.000 kilometer per jaar. Vervolgens blijkt ook dat je 399 euro aan administratiekosten moet betalen. Ook de brandstof moet je zelf betalen.

Wat kost 12.000 kilometer prive lease dan echt?

prive leaseLaten we even uitgaan van schadevrij reizen en een gemiddeld verbruik van 1 op 15 (wat denk ik een prima gemiddelde is). Dat is dan zo’n 800 liter brandstof wat de prijs van de auto zo’n 100 euro per maand duurder maakt.

Rekening houdend met de 100 euro brandstofkosten en maximaal 12.000 kilometer blijft een eersteklas OV abonnement iets duurder. Kies jij echter voor een tweedeklas abonnement, dan zijn de kosten minder dan 400 euro en blijf ik voor het openbaar vervoer kiezen.

Waarom kiezen mensen voor prive lease?

Het enorme voordeel van kiezen voor prive lease in plaats van zelf een auto kopen is dat je ten eerste niet vooraf met de hoge kosten vooraf zit. Jij betaalt een klein bedrag per maand en hebt iedere 2 jaar weer een nieuwe auto.

Alles wordt voor je geregeld. Verzekering bijvoorbeeld, maar ook onderhoud, APK, enzovoort.

Wil jij meer weten over prive lease? Klik hier om een offerte aan te vragen.

Originally posted 2017-03-24 06:08:36.

Gebruik geen 0900-doorschakeldienst!

Wie belt met een 0900-doorschakeldienst wil over het algemeen bellen met een ander bedrijf die vaak bereikbaar is tegen flink lagere kosten. Jij moet via een doorschakeldienst niet alleen lang wachten, maar daarna ook nog eens 90 cent per minuut betalen nadat jij bent doorverbonden.

Helaas houd het bedrijf zich wel geheel aan alle regels en mag alles wat ze doen.

Wie heeft dit soort diensten ooit goedgekeurd?

0900 9386Voormalig OPTA (nu ACM) heeft bepaald dat het maximumtarief voor een 0900-nummer wat niet van een klantenservice is vast staat op 1 euro per minuut. Hierdoor mogen bedrijven dus gewoon 90 cent per minuut vragen om een dienst te leveren.

Dat het bedrijf anders dan eerlijk is over de doorschakel-service maakt voor het tarief niet uit. Omdat jij aan het begin van het gesprek het tarief van het nummer te horen krijgt blijven ze binnen de regels.

Welk bedrijf gaat schuil achter dat soort nummers?

Dergelijke bedrijven trekken via Google vele duizenden bezoekers per dag. Zelfs als 0,1% van die bezoekers het nummer 0900-nummer belt blijft dat een behoorlijk aantal.

Wij hebben al verhalen binnen gekregen van mensen die dit soort nummers bellen en rekeningen van 20 tot 40 euro ontvangen. Dit voor een eenvoudig telefoontje met een klantenservice. Een klantenservice die overigens zelf maximaal 1 euro per gesprek mag vragen.

Door als doorschakeldienst mensen eerst een paar minuten te laten wachten en daarna door te verbinden naar een 0900-nummer wat 1 euro per gesprek kost maakt het bedrijf dus nog prima winsten. Gemiddeld zal 1 beller tussen de 15 en 35 euro opleveren voor het bedrijf.

Via 020 262 1789 kun jij als trouwe klant van de meeste bedrijven gelukkig wel tegen het lokale tarief worden doorverbonden. Zo kun jij alle hoge kosten van 0900-nummers omzeilen.

Meer weten over onze doorschakeldienst zonder extra kosten? Klik hier.

 

Originally posted 2017-03-23 19:02:23.

Delight Mobile klanten moeten een nieuwe simkaart bestellen

Alle klanten van Delight Mobile die een simkaart hebben die niet meer werkt moeten via de website van Delight Mobile een nieuwe simkaart bestellen. Op de website staat rechts onder in beeld ene link om een simkaart te bestellen met hetzelfde nummer en beltegoed.

Vandaag hebben wij de klantenservice gesproken (die na 22 minuten opnam) die ons deze informatie gaf.

Wat is er aan de hand met Delight Mobile?

delight mobileWij weten niet wat er precies aan de hand is. Wel weten wij dat er iets speelt binnen het bedrijf en dat wij er een hoop klachten over voorbij zien komen.

Delight Mobile heeft ook in andere landen vergelijkbare problemen. Het zou dus kunnen dat er problemen zijn met de providers in verschillende landen.

Tot nu toe lijkt het er op dat problemen nog wel opgelost worden. Het zal hooguit een paar dagen duren voordat jij als klant de nieuwe simkaart ontvangt.

Graag horen wij jouw reactie over hoe de problemen worden opgelost.

Kan ik ook overstappen?

Zeker! Wil jij bijvoorbeeld onbeperkt bellen binnen Nederland en onbeperkt data? Kijk dan op de site van Robin Mobile.

Geen dat nodig? Kijk dan eens bij YouFone of Simpel. Beide providers bieden ook abonnementen aan zonder databundel die daardoor vaak een stuk voordeliger zijn.

Voor de SMSjes die wij vanuit VraagAlex sturen kiezen wij voor Robin Mobile, zodat wij ook in het buitenland goed bereikbaar zijn.

Heb jij jouw nieuwe simkaart bij Delight Mobile al binnen?

Wij willen heel graag weten hoe het aanvraagproces bij Delight Mobile is gegaan. Kreeg jij de simkaart binnen de verwachte tijd binnen? Heeft het bedrijf jou netjes op de hoogte gehouden van de aanvraag?

Is alles goed gegaan met nummerbehoud? Zijn er nog tips die jij wilt delen over dit bedrijf? Laat een bericht achter via de chat onderaan deze pagina.

 

Originally posted 2017-03-23 14:19:43.

Energie Direct: Voordelige energie? Bel 020 262 1789

Overweeg jij klant te worden van Energie Direct? Bel dan eerst even met 020 262 1789. Het kan zomaar een hele goede keus zijn, maar toch is het handig om even contact op te nemen. Wij zorgen er namelijk voor dat wij Energie Direct vergelijken met alle andere leveranciers om te kijken of jij de juiste keus maakt.

Net als andere leveranciers geeft Energie Direct de beste prijs aan de nieuwe klant. Blijf jij trouw aan een energie bedrijf, dan ga jij meer betalen. Stap jij vroegtijdig (dus binnen een contract) over naar een ander energiebedrijf? Dan ga jij ook extra kosten maken.

Waarom Energie Direct soms niet de juiste keus is

energie directAlle energiebedrijven hebben hun eigen voor- en nadelen. Daarom is het altijd goed om te vergelijken. Wanneer jij belt met 020 262 1789 vergelijken wij als onafhankelijke partner van Energie Direct en een groot aantal andere energiebedrijven ruim 15 energiebedrijven.

Dit aantal groeit om jou altijd van de beste deal te voorzien. Laat je daarom niet lokken door reclames, welkomstkortingen of andere aanbiedingen. Via 020 262 1789 ben jij gegarandeerd van de beste prijs die jij via de telefoon kunt krijgen.

Liever zelf vergelijken? Dat kan natuurlijk ook. Via VraagAlex.nl/energie laten wij zien welke partners wij gebruiken en hoe jij die het beste kunt vergelijken. Wil jij in meer detail weten hoe de vergelijking werkt? Stuur dan een email naar [email protected] zodat wij jou van nog meer informatie kunnen voorzien.

VraagAlex is hier om jou te helpen, daarom werken wij samen met een groeiend aantal partners en blijven wij op zoek gaan naar betere deals. Stap jij 1x via ons over, dan beloven wij jou dat jij blijvend lagere prijzen krijgt. Of het nu gaat om de prijzen van Energie Direct of andere bedrijven, wij blijven voor jou op zoek naar betere deals.

Originally posted 2017-03-23 07:21:42.

Waarom werkt een 0900 alternatief niet altijd?

Wie belt naar een 0900 alternatief is bezig met besparen. Dagelijks krijgen wij daarom alleen al 4000 telefoontjes van mensen die op zoek zijn naar een 0900 alternatief voor een groot aantal bedrijven.

Uiteindelijk hebben wij bij VraagAlex.nl 1 doel. Een einde maken aan de dure 0900-nummers en slecht bereikbare bedrijven. Daarbij natuurlijk duidelijk maken dat er vrijwel altijd een 0900 alternatief is.

Bij welke bedrijven werkt het 0900 alternatief niet?

Op die vraag kan ik 2 antwoorden geven. Laat ik even beginnen met de grote jongens. Telfort bijvoorbeeld heeft een 0900 alternatief die jij niet kunt bellen vanuit Nederland of met een anoniem nummer (bijvoorbeeld via Skype).

Met dit type nummer kunnen wij via 020 262 1789 wel gratis doorverbinden zodat jij de klantenservice alsnog tegen lokaal tarief aan de lijn kunt krijgen. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat een gesprek vanuit België naar Telfort minder kost dan een gesprek vanuit Nederland.

0900 alternatief - Juridisch LoketVoor het Juridisch Loket en veel andere onderdelen van de overheid is het een ander verhaal. De enige organisaties die nog een verhoogd tarief mogen rekenen maken daar ook volop ge/misbruik van. Zo vraagt het Juridisch Loket bijvoorbeeld 25 cent per minuut extra bovenop de lokale belkosten. UWV zit ook hoog met 2,8 cent per minuut extra.

Waarom kiezen veel bedrijven juist wel voor een 0900 alternatief?

Klantvriendelijke bedrijven gebruiken het 0900 alternatief als marketing tool. Via een normaal vast telefoonnummer is een bedrijf immers veel beter bereikbaar dan via een 08- of 09-nummer. Deze nummers zijn bijvoorbeeld al niet te bellen vanuit het buitenland.

Wil jij jouw mobiele telefoon blokkeren wegens diefstal in het buitenland is het wel erg fijn als jij het klantenservice nummer weet wat jij altijd kunt bellen.

Dan zijn er natuurlijk ook nog de bedrijven die telefonisch helemaal niet te bereiken zijn. Met name AliExpress krijgen wij extreem veel vragen en klachten over. Met het hoogste aantal beoordelingen op de website is dit het bedrijf wat heel goed een 0900 alternatief kan gebruiken.

Originally posted 2017-03-23 06:33:23.

Eneco Klantenservice? Geen 0900-nummer? Bel 020 262 1789!

Voor wie de Eneco klantenservice wil bellen, maar de kosten van het 0900-nummer niet wil betalen is er 020 262 1789. Wij gaan zelfs nog een stap verder en zorgen ervoor dat jij blijvend bespaart op de kosten van stroom en gas.

Waarom kost de Eneco klantenservice normaal geld?

eneco klantenserviceVeel bedrijven denken te besparen door minder mensen te laten bellen naar de klantenservice. Daarom is ook de Eneco klantenservice normaal enkel via een betaald 0900-nummer bereikbaar.

Via VraagAlex hebben wij een manier gevonden om deze hoge kosten te omzeilen. Hierdoor kun jij nu bellen met 020 262 1789 en zo de Eneco klantenservice tegen de lokale belkosten aan de lijn krijgen.

Wij verdienen niets aan het gesprek maar vinden wel dat klantenservices gewoon bereikbaar moeten zijn voor alle klanten. Daarom verbinden wij nu door met zo’n 150 verschillende bedrijven. Of het nu gaat om een luchtvaartmaatschappij, energiebedrijf of een ander bedrijf wat normaal een 0900-nummer gebruikt.

Waarom is de Eneco klantenservice via VraagAlex gratis te bellen?

Wij willen klantenservice voor iedereen bereikbaar maken. Daarom maken wij de meeste klantenservices bereikbaar en draaien wij ook op voor de kosten.

Alleen bedrijven met een extreem dure klantenservice, zoals bijvoorbeeld EnergieDirect en Oxxio. Wie gewoon wil besparen kan ook bij VraagAlex.nl terecht. Via het telefoonnummer 020 262 1789 helpen mijn collega’s jou verder aan de beste bespaartips. Zo helpen wij jou aan een besparing op onder andere:

Wij kunnen er zelfs voor zorgen dat jij na een jaar weer gebeld wordt. Hierdoor ben jij altijd op de hoogte van de mogelijke besparingen voor al jouw contracten.

Pas wanneer jij maximaal bespaart houden wij op met zoeken naar de allerbeste deal. Wij hebben rekeningen verlaagd zien worden met duizenden euro’s per jaar met een paar simpele handelingen.

Bel daarom 020 262 1789 en bespaar via VraagAlex.nl!

Originally posted 2017-03-22 08:05:32.

Hoge energierekening ontvangen? Bel 020 262 1789!

Heb jij een hoge energierekening ontvangen? Dan kun jij 2 dingen doen. Uitzoeken of het erbij laten zitten. Met het nieuwe adviesteam van VraagAlex.nl kun jij nu beide doen. Jij laat het er bij zitten, maar mailt de energierekeningen die jij hebt wel even naar [email protected] (of stuurt ze in via de app).

Een hoge energierekening is natuurlijk voor niemand leuk. Of het nu gaat om een hoge energierekening na een overstap naar een ander bedrijf, na het plaatsen van een slimme meter of omdat je de verwarming toch wat warmer hebt gezet, besparen kan altijd.

Wat kun jij doen aan een hoge energierekening?

hoge energierekeningIn de basis zul je de rekening moeten betalen. Toch kan jij er wel wat aan doen om er in de toekomst voor te zorgen dat jij geen hoge energierekening meer ontvangt. Jij kunt natuurlijk jouw verwarming een graadje lager zetten, jouw lampen vervangen voor spaarlampen en natuurlijk jouw televisie van de stand-by stand afhalen en gewoon uit zetten.

Heb jij kinderen? Zorg er dan ook voor dat ze bewust zijn van energieverbruik. Plaats een energiemeter tussen de apparatuur in de slaapkamer en het stopcontact en daag de kinderen uit om het verbruik onder een bepaald niveau te krijgen. Je kunt het zelfs belonen met extra zakgeld. De besparing moet daar voldoende voor zijn.

Met de VraagAlex app kun jij er ook nog voor zorgen dat jij op tijd jouw energiecontract verlengt. Jij betaalt dus nooit meer te veel. De app helpt jou ook met besparingen op jouw telefoonrekening. Zelfs op jouw hypotheek kan jij via de VraagAlex app besparen!

Wat kan de VraagAlex App nog meer?

De VraagAlex app is continu in ontwikkeling. Wij zorgen er nu al voor dat jij snel en eenvoudig teruggebeld kunt worden wanneer er betere aanbiedingen zijn. Daarnaast zorgen wij ervoor dat jij jouw contracten op een eenvoudige plek kunt opslaan.  Daarmee heb jij dus altijd GRATIS inzicht!

Heb jij iets wat jij aan de VraagAlex app wilt toevoegen? Laat het ons dan weten en bel 020 262 1789!

Originally posted 2017-03-20 20:36:44.

OV-chipkaart kopen – Waar doe je dat het goedkoopst?

Toen ik laatst dacht aan een OV-chipkaart kopen schrok ik van de prijs. De 7,50 is namelijk enkel een adviesprijs. Buurtwinkel Cigo vraagt bijvoorbeeld 8 euro voor de aanschaf van zo’n kaart.

Daarnaast is een OV-chipkaart kopen lang niet altijd nodig. Wie simpelweg een abonnement aanvraagt bij de meeste vervoerders krijgt de kaart gratis. Verloopt jouw abonnement? Zelfs dan is een OV-chipkaart kopen lang niet altijd nodig. Bij een abonnement geven veel vervoerders ook de vervangende kaart gratis.

Waarom kost een OV-chipkaart kopen zoveel?

ov-chipkaart kopenHelaas is het openbaar vervoer in Nederland erg ingewikkeld geworden. Met heel veel vervoerders en nog veel meer abonnementen per vervoerder is de drager van de abonnementen een extra inkomstenbron geworden.

Een OV-chipkaart kopen zorgt er dus voor dat er nog veel meer mensen geld kunnen verdienen aan het openbaar vervoer en dat ook de OV-bedrijven makkelijker geld kunnen verdienen. Dit alles ten kosten van de reiziger.

Zoek jij contact met de OV-chipkaart klantenservice? Klik hier.

Hoe zou het beter kunnen?

Om te beginnen is het wel zo makkelijk om 1 kaart te hebben voor het openbaar vervoer. Laten we direct het verschil tussen persoonlijk en anoniem afschaffen en alle kaarten anoniem maken. Zo kunnen ook meerdere mensen van dezelfde kaart gebruikmaken. Dat gebeurt nu ook al, dus laten we het gewoon faciliteren.

Laten we ook afstappen van de verouderde abonnementen en gewoon opnieuw beginnen. Laten we opnieuw beginnen met een kaart die altijd de beste prijs geeft voor het reizen met het openbaar vervoer.

Maak het in ieder geval goedkoper om als vaste klant te reizen met een klantenkaart dan wat een incidentele reiziger betaalt voor een reis met een actieticket.

Vanaf dat punt kunnen we vooruit. Geef extra korting voor mensen die vooraf betalen. Deze mensen bieden immers een stuk zekerheid aan de OV bedrijven.

Tot slot, zorg ervoor dat reizen met het OV wordt beloont en niet afgestraft met dure OV-kaarten en onduidelijke voorwaarden.

Originally posted 2017-03-18 18:03:57.

OV-chipkaart contact: Hoe kan dat beter?

Laat ik even beginnen met zeggen dat OV-chipkaart contact wel erg vaak nodig is. Dit komt door het hoge aantal handelingen die een reiziger moet verrichten om een simpele reis met het openbaar vervoer te maken.

Om te beginnen moet een kaart online worden aangevraagd. Daarna moet een abonnement per vervoerder online worden aangevraagd en moet deze bij een automaat worden geactiveerd of “opgehaald”, zoals ze dat mooi noemen. Bij iedere rit is in- en uitchecken noodzakelijk.

Gaat het mis? Dan start het kastje naar de muur traject van OV-chipkaart contact en het contact met de verschillende vervoerders. Lukt het om uit te checken zonder in te checken (mogelijk bij NS en diverse metro stations in Nederland), dan is de uitdaging enkel groter om jouw geld terug te krijgen.

Moet OV-chipkaart contact makkelijker worden?

OV-chipkaart contactAbsoluut! Door de extreme mate van foutgevoeligheid bij het gebruik van de kaart is het voor heel veel mensen nodig om contact op te nemen. De procedure van geld terug krijgen of het rechtzetten van fouten is daarbij ook zeker ingewikkeld.

Wie wil bellen kan het beste bellen naar 020 262 1789 om via VraagAlex.nl gratis te worden doorverbonden. Zo voorkom jij nog eens 50 cent extra te betalen voor het telefoongesprek. Is jouw OV-chipkaart defect en moet jij daarvoor contact opnemen? Houd er rekening mee dat jij garantie hebt op de kaart en jij dus de 11 euro vervangingskosten enkel hoeft te betalen bij een zichtbaar gebrek.

Meer weten over gratis OV-chipkaart contact? Klik hier.

Hoe kan een klantvriendelijk reisproduct worden ontwikkeld?

Laten we dan even praten over een klantvriendelijk reisproduct.

Met zo’n 1000 verschillende reisproducten en combinaties met daarnaast ook nog eens heel veel acties, aanbiedingen en producten die niet op de OV-chipkaart komen te staan is het voor de reiziger onduidelijk.

Er is natuurlijk 1 eenvoudige oplossing. Laten we zorgen dat we 1 kaart hebben waarmee jij, de OV-reiziger altijd de beste deal krijgt. Reis jij vaak op hetzelfde traject, dan krijg jij korting. Reis jij vaak in de daluren, dan krijg jij meer korting. Reis jij veel door het land met verschillende vervoerders, dan wordt de korting op die basis berekend.

Het maximumtarief voor het reizen in de daluren gedurende 1 maand met de trein is bijvoorbeeld 99 euro. Op dit moment moeten reizigers hier een los abonnement voor afsluiten. Het zou natuurlijk veel makkelijker zijn als dit automatisch wordt berekend.

Voor reizen in de spits (of de combinatie dal en spits) zijn de maximale kosten met een abonnement ruim 300 euro. Ook dit kan automatisch worden berekend.

Originally posted 2017-03-18 17:43:58.

Is er fraude gepleegd tijdens de verkiezingen?

fraudeEr is nogal wat te zeggen over de mogelijke fraude die is gepleegd tijdens de verkiezingen. Zelf weet ik ook niet of deze fraude werkelijk waar is. Als buitenstaander en iemand die bewust niet heeft gestemd maak ik mij er ook niet erg druk over.

Wel geloof ik in een democratische wereld en kan ik aantonen dat er fraude is gepleegd voordat mensen naar de stemhokjes gingen. In deze blog leg ik die fraude uit.

Fraude met de stemwijzer is net zo erg als fraude met tellen!

In eerste instantie wilde ik gaan stemmen op de enige partij die niet alleen democratisch gekozen kan worden, maar waarmee ik als burger ook stemrecht heb tijdens de regeringsperiode.

Ben ik het eens met enkele standpunten van verschillende partijen, dan is GeenPeil de enige partij waarop ik redelijkerwijs kan stemmen. Wie de stemwijzer invulde kreeg deze partij echter niet te zien.

Een werkelijke democratie is in mijn ogen een democratie waarbij iedereen geïnformeerd is. Nu men het vertrouwen in een stemwijzer heeft gevonden moet deze dus ook daadwerkelijk onpartijdig en eerlijk zijn.

Hoe kunnen we eerlijk stemmen?

Ten eerste moet digitaal en realtime gestemd gaan worden. Geen tapes, geen chips, gewoon een digitale verbinding naar een smartphone (meer rekenkracht heb je niet nodig).

Geef iedereen in Nederland de mogelijkheid om met 1 druk op de knop een stem uit te brengen. Handmatig tellen is echt niet meer van deze tijd. Laten we gaan voor een eerlijke stemwijzer en laten we digitaal gaan stemmen!

Ben jij voor digitaal herstemmen? Onderteken dan de petitie via Petities.nl. Zo kunnen wij als land laten zien dat het anders moet. Helaas werkt het systeem nu nog zo dat fraude aangetoond moet worden en dat herstemmen om financiële redenen mogelijk helemaal niet gaat gebeuren.

Laten we gezamenlijk gaan voor een beter Nederland en mogelijk eindelijk een democratische wereld! Kijk op Petities.nl en onderteken de petitie.

Originally posted 2017-03-18 06:01:59.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA