Wie heeft ervaring met Lux Style?

De laatste weken krijgen wij weer meer reacties binnen over de firma Lux Style. Opgelicht, Radar, Kassa en verschillende internationale programma’s hebben ook al over dit bedrijf geschreven.

Vanuit VraagAlex zijn wij nu op zoek naar mensen die ervaring hebben met deze firma. Lux Style stuurt producten op naar consumenten in Nederland. Volgens onze gegevens worden deze producten vaak ongevraagd toegestuurd. Vervolgens stuurt Lux Style een factuur en een incassobureau.

Wij willen graag weten hoever deze incassobureau’s gaan en hoeveel Lux Style doet om geld te krijgen waar ze (waarschijnlijk geen) recht op hebben.

Heb jij ervaring met Lux Style?

Lux StyleHoewel wij inmiddels wel wat ervaring hebben willen wij graag e-mails, brieven en andere reacties ontvangen.

Ons doel is erachter te komen wat dit bedrijf doet om aan gegevens te komen en wat er gebeurt wanneer je iets hebt ontvangen wat je toch niet wilt hebben.

Heb jij informatie over Lux Style? Stuur het naar [email protected], zodat wij alle informatie kunnen bundelen. Zodra wij voldoende informatie hebben ontvangen zullen wij mogelijk ook een bezoekje brengen aan het Lux Style adres wat op de website vermeld staat.

Heb jij iets wat jij hier wilt delen? Doe dat door jouw reactie achter te laten onder dit bericht.

 

OV-chipkaart flopt opnieuw met “mobiel”!

Net als alles wat OV-chipkaart aanraakt is de “chipkaart mobiel” nu ook geflopt. KPN heeft aanvragen al gestopt, waardoor alleen Vodafone klanten nu van het systeem gebruik kunnen maken. De 1000 opties die de OV-chipkaart heeft zin op de mobiele variant niet mogelijk.

Vanuit NS krijgen wij alleen maar te horen “abonnementen kunnen in theorie worden afgeschaft met achteraf betalen”. Hoewel Londen al sinds 2003 met Oyster werkt hebben ze daar nog nooit ingewikkelde abonnement-constructies gewerkt. Hoewel Londen ook werkt met zo’n 50 vervoerders betaalt de rijziger gewoon 1 tarief.

Wij hopen dat daar ook Kamervragen over komen. Waarom is de OV-chipkaart zo ingewikkeld?

Wat ging er mis met chipkaart mobiel?

chipkaart mobielOm te zien wat er mis ging met de chipkaart mobiel moeten we terug naar de basis van de OV-chipkaart. Het verschil tussen het idee en de uitwerking.

Het idee van de OV-chipkaart was 1 kaart voor betalingen in het openbaar vervoer. Helaas bleek al snel dat reizigers nog altijd keuzes moesten maken voor routes, abonnementen en ook bleek dat het vaak voordeliger was om een los ticket te kopen.

Chipkaart mobiel maakt het makkelijker, reizigers kunnen namelijk enkel het hoogste “standaard” tarief betalen. Kortingen en opties zaten er al niet in. Daarnaast zijn er 3 apps nodig om 1 dienst te kunnen gebruiken. Tot slot moesten mensen die problemen hadden met chipkaart mobiel een andere klantenservice bellen tegen hoge extra kosten.

Vanuit VraagAlex hopen wij nog altijd dat het hele OV-chipkaart systeem op de schop gaat. Geen abonnementen meer, alles op basis van een best pricing systeem en op basis van prepaid. Dus ook geen rekeningen achteraf.

Hoe denk jij over de OV-chipkaart en chipkaart mobiel? Heeft het een kans van slagen? Moet Translink Systems terug naar de tekentafel? Laat jouw reactie achter! Heb jij ervaring met chipkaart mobiel, dan willen wij ook dat graag weten.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA