PostNL klachten nemen toe!

Inmiddels staat het bedrijf PostNL op de eerste plaats van meest gebelde bedrijven op VraagAlex.nl. Ik herinner mij nog goed dat postzegels minder dan 40 cent kostte. Helaas is die tijd voorbij en gaan we nu naar een postzegel die ruim het dubbele kost.

PostNL is steeds meer afhankelijk van haar pakketdienst en doet dat over het algemeen goed. Helaas lukt het PostNL niet altijd om een pakketje op het juiste moment af te leveren. Internationale pakketjes zijn vaak ook lastig te traceren door de afhankelijkheid tussen de verschillende postbedrijven.

Waar gaan de PostNL klachten over?

PostNL klachtenKlachten gaan veelal over het niet, of niet juist afleveren van post. Ontvangers van PostNL pakketjes verwachten soms meer dan wat er mogelijk is. Een adres aanpassen bijvoorbeeld voor het afleveren van een pakketje nadat het pakketje is verzonden. Verder komen er ook veel klachten binnen over brieven die op een verkeerd adres worden bezorgd.

PostNL is sinds 2017 bereikbaar via het telefoonnummer 0900 0990 zonder extra belkosten. Het tarief voorheen was 45 cent per gesprek, daarvoor werd zelfs een tarief per minuut gerekend. Via het nummer 020 262 1789 is PostNL ook te bereiken voor mensen die geen toegang hebben tot 0900-nummers.

Veel klachten gaan ook over het traceren van een pakketje wat van of naar het buitenland is verstuurd. Omdat PostNL voor het traceren van andere postbedrijven afhankelijk is kan het bedrijf vaak niet veel meer zien dan wat jij als klant zelf via internet kunt opzoeken.

Heb jij een klacht over PostNL? Laat het weten door jouw reactie achter te laten onder dit bericht.

Originally posted 2017-11-01 07:26:13.

4 reacties op “PostNL klachten nemen toe!
  1. Geachte ik krijg op 1 september per sms onder nummer 3swi24200206 na 15u mijn pakket kan komen ophalen op mijn locatie. Ik wonende in TERNEUZEN ga naar mijn locatie waar ik altijd heen ga in de binnenstad 4531 cm onder naam dhanis Christel….nu ligt het pakket in DOESBURG !!! Ik heb geen vervoer dus ik zeg eerlijk kan pakket niet afhalen in DOESBURG. Wel in TERNEUZEN waar ik wonende ben. Ik weet ook niet van hieruit van wie de afzender het pakket is. Kan notaris of bank zijn …maar wel aangetekend waar mensen voor betaald hebben en moet ook identiteitskaart tonen !!! dus een probleem. Groeten Mevr. Dhanis

  2. Beste, Post.nl zegt dat mijn post niet te traceren is op hun track and trace sites, en ik contact moet op nemen met de afzender, en ze willen niet de moeite doen te kijken op een andere track site waarop duidelijk word aangegeven dat het pakket wel degelijk is afgegeven door malaysian post aan post.nl op 14 september, ik kan mijn klacht hierover ook niet kwijt bij ze dus kunnen ze ook niet kijken waar mijn post nu is kwijt geraakt of ligt momenteel, terwijl ik alles kan aan tonen dat het bij hun ligt. de site die ik gebruik is, postal.ninja.track de track code van mijn pakket is UC792886336MY er is geen vertraging bij malaysian post. Ik vind het heel erg dat ik ze niet kan overtuigen op deze site te kijken zodat ze zelf kunnen zien dat het in hun bezit is zodat ze mijn klacht verder kunnen af handelen, ze willen namelijk enkel kijken op de track sites waar ze zelf mee werken, en deze laten niks zien. Ik ben heel erg boos dat ze mij niet even tegemoet willen komen om mijn gelijk te bevestigen. Kunt u contact met hierover op nemen? En of u zelf overtuigen dat ik wel degelijk gelijk heb? Dan moet u precies googlen postal.ninja/en/track of postal.ninja.track en mijn track code invullen. misschien lukt het u post.nl te overtuigen dat ze ook wel eens de moeite kunnen nemen de klant tegemoet te komen om een klacht op te lossen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA