PostNL klantenservice: Hoe kan ik die bereiken?

Update: PostNL is nu ook bereikbaar via 020 262 1789.

Met alle oplichtersdiensten als TelInfo is dit bericht bedoelt om jou naar het juiste telefoonnummer te sturen van de PostNL klantenservice.

PostNL klantenservice heeft 2 telefoonnummers, 0900 0990 en een ander nummer. Wij zoeken vanuit VraagAlex al jaren naar een ander nummer. Ieder ander nummer wat wij hebben geprobeerd werkte simpelweg niet. Tot dat wij op het nummer kwamen, 058 2333333, wat in eerste instantie lijkt op een foutief nummer van PostNL, maar als jij gewoon aan de lijn blijft krijg jij de klantenservice alsnog aan de telefoon.

Hoe bereik ik de PostNL klantenservice zonder 0900-nummer?

postnl klantenserviceAangezien wij die vraag ook zeer regelmatig krijgen kan ik hierbij het antwoord geven. Er is een alternatief nummer. Dat maakt het mogelijk om de PostNL klantenservice te bereiken zonder 0900-nummer! Bel jij vanuit het buitenland, ook dan kun jij het andere nummer bellen! Direct bellen naar een 0900-nummer vanuit het buitenland gaat helaas niet, jij kunt wel een account aanmaken via bijvoorbeeld 0900prepaid (klik hier om de site direct te openen).

Natuurlijk is het ook mogelijk om via diensten als Twitter, webchat en contactformulieren direct met de PostNL klantenservice contact te krijgen. Reactietijd via de zogenoemde webcare is gemiddeld zo’n 60 minuten. Te lezen aan de reacties op VraagAlex.nl, vaak zelfs sneller dan wachten op een PostNL klantenservice medewerker.

Hoe kan ik een klacht indienen zonder hoge kosten te betalen?

Klagen over PostNL kan natuurlijk via de pagina op deze site. Daarnaast zijn er heel wat sites waar jij klachten kunt melden. Tot slot kun jij natuurlijk ook daarvoor gebruikmaken van webcare.

Klagen heeft in mijn ervaring pas zin als jij de betalende klant bent. Verwijst een bedrijf jou door naar PostNL om informatie op te vragen, dan hoef jij dat niet te accepteren. Dat Bol.com kiest voor een klantonvriendelijk verzendbedrijf betekend niet dat jij daar contact mee hoeft op te nemen. Uiteindelijk blijft de afzender van een pakketje verantwoordelijk voor het traject tot dat het is afgeleverd.

Kom jij er echt niet uit en wil jij toch bellen met de PostNL klantenservice? Dan is het nummer 0900 0990 helaas jouw enige optie. Alle andere nummers kosten meer geld of zijn van zakelijke afdelingen en gaan jou als consument dus niet helpen.

Originally posted 2017-03-31 04:53:24.

11 reacties op “PostNL klantenservice: Hoe kan ik die bereiken?
  1. Het is nu al de tweede keer, dat er gezegd wordt, dat er geprobeerd is het pakket te bezorgen. Maar ik ben de hele dag thuisgebleven en niemand heeft aangebeld! Ik haat Post.nl….

  2. Hoi Alex,

    Ja complimenten, inderdad.

    Er is een organisatie (geen bedrijf) die ik slechts met een 0900-2001201 kan bereiken.

    Het is de https://autoriteitpersoonsgegevens.nl

    Niet de meeste beroemde organisatie van Nederland maar wel nog bestaat.

    Er is ook een gewone 070 nummer maar zij mogen me de klantenservice niet doorsturen.

    Kunnen jullie aan jullie lijst toevoegen, ajb?

    Groeten,
    Stef

  3. Ter attentie van: BEKIR CEBECI

    Beste heer/mevrouw,

    Onze pakketbezorger heeft onlangs geprobeerd een pakket bij u af te leveren. Er was helaas niemand aanwezig om het pakket in ontvangst te nemen. Maak a.u.b. een nieuwe bezorgafspraak hieronder.

    Maak nieuwe bezorgafspraak

    Met vriendelijke groet,

    Uw PostNL Pakketbezorger

  4. Ik heb op 21 december aangetekend brief gestuurd naar Polen ( brief was erg belangrijk )ontvanger moest brief ontvangen voor 8 januari anders is erg grote problem
    Ik zag vandaag via barcode dat mijn brief steeds in vliegtuig of auto zit
    ontvanger heeft niet ontvangen wat nu ?
    Ik weet het niet hoe kan met PostNL contact opnemen bijvoorbeeld klachten email adres tel nummer enz…
    Help

  5. Beste ik heb een pakket gestuurd naar FR. Deze is terug naar NL. Maar PostNL kan me niet vertellen waar die is. Wie kan me helpen

    Datumwo 22 nov.
    Tijd14:09
    PlaatsNL
    StatusZending is bij PostNL
    Datumwo 22 nov.
    Tijd14:07
    Plaats
    StatusZending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces

  6. Vandaag zou Post.nl een pakket van bol.com afleveren tussen 17:35 & 18:35.
    Post.nl gebeld , en die geeft aan aan dat de bezorger om 14:30 aan de deur stond? Vreemd genoeg heb ik reeds al om 12:54 een mail gekregen van van bol.com een met het bericht dat we U gemist hebben.
    Heeft Bol.com een “helderziende blik”?
    Post.nl weer gebeld en krijgen dezelfde vrouw aan de lijn, alleen zegt ze zelf van niet ?
    Post.nl doet geen handreiking om de bezorging alsnog s’avonds voor
    hun rekening te nemen.
    Zou wel moeten, nu worden we aan ons lot overgelaten. Maar dat laat Post.nl koud! Hebben geen vertrouwen in Post.nl. Laten het berzorgen bij Primera dus hopelijk kunnen we het morgen ophalen. Ben benieuwd?!

  7. ik zou een pakje ontvangen in portugal , kon hem traceren met deze code 3skavz3924155 , toe ik vandaag keek stond er vermeld dat hij terug ging . heb mn zus gemaild , die het verstuurd had, en die ging verhaal halen bij het postkantoor , daar zeiden ze oo dat is vast een foutje ..ik vroeg ..kun jullie mijn telennr niet door geven ,dat ze me kunnen bellen ,als ze me niet kunnen vinden ..kon niet ..wat is dit .. niet willen helpen of iets voor de ombutsman ?? mijn telefoon nr is 282330118 , mijn mobielnr is 918669059..in afwachting van u antwoord groet ik u

  8. POSTNR de grootste chaotisch bedrijf. bezorgers die een pakje door mijn kleine keukenraam (2e verdieping) gooit. zonder te laten weten of het bezorgd is en waar. schandalig. vorige keer moest mijn schoondochter maar naar beneden komen om het pakje op te halen. zij kon dat niet omdat zij alleen met een kind van anderhalf thuis was en zei dat tegen die onbeschofte bezorger. boven gekomen ging hij tegen mijn schoondochter tekeer en vroeg waarom zij alles opnam????? ze had alleen een mobieltje in haar hand, verder niks. hij begon heel onbeschoft tegen haar te praten en gooide het pakje in haar gezicht en liep weg. mijn schoondochter liep hem een stukje achterna en zei kom nog maar eens terug als mijn man van bijna 2 meter thuis is. onbeschofte man. toen reageerde hij hoer…. klacht ingediend, maar nu met als gevolg dat er eergisteren ietrs zou zijn bezorgd, nergens een kaartje in de bus of zo. en het pakje is foetsjie. klacht ingediend, bij postnl, en bij de verzender. kost een heleboel papieren werk voor je je geld kan terugvorderen. maar ik weet bijna zeker dat die onbeschofte bezorger nu de boel loopt te traineren. als het weer gebeurd zal ik PostNL aanklagen om die boer te ontslaan. kennelijk helpen klachten indien geen meter. Ander bezorgbedrijven nooit enig probleem gehad. dus het kan wel. maar er zijn al heel veel klachten. vorige keer had hij op het trace & track systeem gezet: bewonder niet thuis (ik ben 7 dagen 24 uur thuis) pakje is afgeleverd bij de buren op nr 361 (dat zijn mijn naaste buren) nou dat is de grootste leugen, die buren waren met vakantie dus kan het nooit bi hun zijn afgeleverd. wat doet PostNL…. nada, nul-komma-nul . slechte bedrijfsvoering maar ook zeker een erbarmelijk training

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA