Problemen met Dynafix / DrMobile – Graag oplossen :)


Al geruime tijd maak ik met veel plezier gebruik van uw website. Met behulp van uw website heb ik al veel dure servicenummers kunnen omzeilen. Laatst bekeek ik nog eens de video op de homepage van uw VraagAlex.nl. Hierin riep u de mensen op u te contacteren bij een conflict met een bedrijf over service, dus bij deze.

De situatie: 
In maart 2016 heb ik mijn telefoon bij Dr. Mobile (https://samsung.drmobile.be/sam_be_nl/) van Samsung aangemeld ter reparatie onder garantie. Reparaties besteedt Samsung uit aan Dynafix. Deze reparatie volgde op 2 eerdere reparaties. De eerste daterend van september 2015. Het toestel werd vaak heel heet en viel frequent uit. Er zijn toen onderdelen vervangen. Het toestel bleef echter zijn gebreken vertonen, dus heb ik hem nogmaals aangemeld ter reparatie eind 2015.

De tweede keer kreeg ik hem ongerepareerd terug omdat het toestel volgens Dynafix 100% functioneerde. Waarom is mij nog steeds een mysterie. Ik stuur een kapot toestel toch niet voor niks nogmaals op? Dynafix heeft hier geen antwoord op.

Per toeval hield het toestel zich even stabiel totdat de problemen eind februari weer boven kwamen. Ik had toen mailcontact met Tamara van Dynafix. Zij had begrip voor de situatie en bood aan het toestel nogmaals op te sturen.
Dynafix zegt nu dat het toestel te laat bij hen binnen was waardoor de 90 dagen reparatiegarantie niet meer geld. Samsung ging september 2015 ook akkoord met reparatie onder garantie omdat de problemen zich voordeden binnen de garantieperiode, niet omdat het toestel was aangekomen binnen de garantieperiode. Dat is een wezenlijk verschil. De datum van eind februari valt bínnen de 90 dagen reparatiegarantie. De Algemene Voorwaarden van Dynafix vermelden ook niet expliciet dat het toestel aangekomen moet zijn binnen 90 dagen (artikel 7). Dynafix hanteert dus een andere handelswijze dan Samsung. Vreemd voor een bedrijf dat reparaties verricht vóór Samsung.

Eigenlijk is de discussie over de reparatiegarantie onnodig omdat Dynafix al sinds de eerste reparatie in gebreke is. Tot twee maal toe bood Dynafix geen permanente oplossing voor de problemen. Hierdoor moest ik mijn toestel nog een derde keer opsturen in maart dit jaar. Dynafix bleek nu wel in staat iets te vinden en stuurde mij een rekening van 600 euro voor een toestel dat nu nog geen 200 euro kost.

Hoe kan het dat Dynafix na drie keer wel problemen kan repareren die:

1. Na de eerste reparatie bleven
2. Volgens Dynafix er de tweede keer niet eens waren?

Ik zie dus graag dat Dynafix alsnog een permanente oplossing biedt onder garantie, zoals zij in september 2015 al hadden moeten doen.
Mocht Dynafix blijven weigeren service te bieden, dan ontvang ik mijn telefoon graag retour. Wat mij bij het volgende brengt.

Bij de prijsopgave kreeg ik ook de keuze mijn telefoon ongerepareerd retour te krijgen, maar dit bleek 50 euro te kosten. Betalen om mijn eigendommen terug te krijgen, dat verbaasde mij.

Op geen enkele pagina van het aanmeldingsproces bij Dr. Mobile wordt namelijk vermeld dat het 50 euro kost de telefoon ongerepareerd retour te krijgen.

Bovendien wordt er niet verwezen naar Algemene Voorwaarden waar dit in zou kunnen staan. In de Algemene Voorwaarden zelf wordt de hoogte van de kosten niet vermeld (artikel 5.5). Ook Tamara van de klantenservice, die mij aanbood het toestel voor een derde keer op te sturen, repte niet over deze kosten.

Ik ben dus niet  correct geïnformeerd door Dynafix. Ik heb niet de keuze gehad af te zien van reparatie door de hoogte van de kosten.

Daarom heb ik 30/03/2016 contact gehad met Samsung. Mevrouw Karisha van de klantenservice was het met mij eens dat Dynafix mij had moeten informeren over de 50 euro kosten.

Omdat ik nog in gesprek ben met Dynafix over de reparatiegarantie en er nog geen overeenkomst is heb ik niet kunnen reageren op de prijsopgave.

Ik zou dan namelijk óf akkoord gaan met de 600 euro, óf akkoord gaan met de 50 euro retourkosten óf afstand doen van mijn toestel. Geen van drie heeft mijn voorkeur.

Ik heb daarom ook contact gehad met de bezorgservice van Dynafix, Dynalogic, dat ik op een later moment een afspraak plan. Dit was oke.

Het niet reageren op de prijsopgave zie ik dus ook zeker niet als afstand doen van mijn toestel, zoals staat in de Algemene Voorwaarden (artikel 5.5).

Originally posted 2016-05-01 13:55:19.

2 reacties op “Problemen met Dynafix / DrMobile – Graag oplossen :)
  1. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de uitkomst van dit probleem. ook ik heb ellende over de dubieuze onderzoekskosten van Dynafix en Samsung gaat er heerlijk in mee. Je wordt als een klein kind op de kleine lettertjes gewezen. Terwijl die dus duidelijk nergens te zien zijn en als ik ze hierop wijs dan krijg je een schermafbeelding waar het opeens wel op staat. Wel makkelijk zoiets… Ik ben het niet tegen gekomen. Ik weiger dan ook 50,82 te betalen om een kapotte telefoon terug te krijgen. Mijn Samsung klantenservice ventje heet Bruce.. tja..

  2. Ongeveer 3 en halve maand geleden heb ik mijn Samsung Note 4 ter reparatie aangeboden bij Samsung/Dr mobile. Na meerdere accu’s die bol gingen staat op ten duur zo erg dat het scherm uit het toestel werd gedrukt. Het moederbord is toen vervangen maar verder niks. Sinds die tijd met enige regelmaat dat het scherm niet reageerde maar dit was op te lossen door de batterij eruit te halen en dan werkte het display weer.
    Tot een paar dagen geleden er alleen een klein streepje boven in het scherm oplichten. Van alles geprobeerd maar er kwam gewoon geen beeld meer uit dus nogmaals opgestuurd met tekst en uitleg.
    Zelf verzendkosten a 11,95 betaald en het toestel werd opgehaald.
    Eerste mail van Dynafix werd gezegd vervanging van Accu, datakabel of lader.
    Tweede mailtje een betaalverzoek wanneer deze aangeklikt word zijn de kosten 271 euro!
    En plots zijn er foto’s toegevoegd van een toestel met een gigantische barst in het scherm.
    Dit zijn gewoon ordinaire oplicht praktijken, ongelofelijk associaal.
    Ik ben nog niet klaar met hun want dit is echt niet normaal.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA