Ryanair klacht… Goedkoop vliegen… Zonder service!

Geachte,

Op 29/05/2016 hebben wij door onfortuinlijke omstandigheden onze vlucht gemist Van Rome (Ciampino) naar Charleroi:

– Ryanair
– Vluchtnummer: FR6106
– Vertrek 10u
– gate sluit om 9u30

Zoals u kan zien in de bijlage – een grafische tijdlijn – hebben wij het nodige ondernomen om wel degelijk op tijd te zijn voor onze vlucht.

Wij verlieten ons Hotel “Club House Roma” om 6u45. Daarna namen wij de metro in Cornelia tot Anagnina. Iets voor 8u kwamen wij aan om vandaar de bus te nemen richting de luchthaven (Ciampino). De busrit van Anagnina naar Ciampino bedraagt 10min.

Dit werd ons bevestigd door:

– info vanop het internet
– bediende van het hotel
– bediende van het openbaar vervoer

Nadat de bus van 8u10 niet kwam opdagen zijn we verhaal gaan halen bij de logistieke hoofdverantwoordelijke van het busstation – die noch verstaanbaar engels of frans sprak – hij verzekerde ons dat de volgende bus van 8u40 zeker zou rijden. Na geduldig wachten op deze bus, bleek ook deze bus niet aan te komen waarop wij onmiddellijk de taxi hebben genomen.

Eenmaal op de autosnelweg bleek dat er een ongeluk was gebeurd met één van de bussen waardoor er heel veel verkeer was. Toch is het ons gelukt om 9u10 de luchthaven te bereiken. Bij aankomst stond er een lange rij om in te checken, daar kwamen wij een koppel tegen die we gezien hadden bij aankomst in Rome, die net als ons uit deze file kwamen.

Om 9u32 stonden we aan de incheckbalie en werd ons gezegd dat deze gesloten was. De vrouw van de incheckbalie zei dat we onmiddellijk naar de security moesten lopen met de boodschap dat onze bagage reeds ingecheckt was en dat ze ons dan wel zouden door laten.

Niets was minder waar, 1 dame van de security weigerde ons de toegang tot de gate (9u36) terwijl we nog 24 min hadden voor het vliegtuig vertrok.

Zij verplichtte ons terug naar de balie te gaan waar we te horen kregen dat wij niet meer mee konden.

Inmiddels stonden wij daar met 6 personen die hetzelfde hadden meegemaakt. De baliebediende van Ryanair was alles behalve meewerkend en zei dat we pas de dag erna een vlucht konden nemen mits een toeslag van €100.

Dit was voor ons niet mogelijk aangezien wij allen vandaag aanwezig moesten zijn op het werk. Wij hebben dan zelf de nodige stappen ondernomen om nieuwe tickets te boeken via Brussels Airlines, dit heeft ons veel moeite en geld gekost, zo’n €205/persoon voor de vlucht. De vlucht vertrok vanaf Rome (Fiumicino) waarvoor wij ook nog eens €12,50/persoon aan transportkosten hebben moeten betalen. Bovendien was de landing voorzien in Zaventem en niet in Charleroi terwijl onze wagen daar nog op de parking stond.

Na een ganse dag doorgebracht te hebben op de luchthaven – wat ons ook nog wat heeft gekost aan eten en drinken – zijn we om 21u30 opgestegen richting Zaventem.

Eenmaal aangekomen werden wij opgehaald door een kennis die ons naar Charleroi heeft gebracht om dan huiswaarts te keren.

Wat een leuke reis naar Rome moest worden is eerder uitgedraaid in een nare herinnering met een bittere nasmaak.

Hopende op een gunstige reactie van een vergoeding voor de gemaakte kosten:

– Vliegticket
– Eten en drank
– Vervoerskosten
– Extra kosten parking
– Benzinekosten

Ook de ombudsdienst zullen we op de hoogte brengen zodat de nodige stappen worden ondernomen indien we geen tegemoetkoming van jullie ontvangen voor de geleden schade.

Met vriendelijk groeten,

Originally posted 2016-05-31 20:27:02.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA