Snel klanten verliezen: Een tip van een Utrechts restaurant

Stel je voor, jij hebt een restaurant en krijgt een reservering van klantenservice specialist en blogger Alexander V. van Dijl. Wat doe je dan?

Volgens restaurantmedewerker “Mea” van het restaurant “Aandacht voor eten” als volgt:

Beste Alexander,

Bedankt voor uw reservering bij Aandacht voor Eten.
Bij het menu wat jullie geserveerd krijgen met de AH bonnen kunnen we zeker rekening houden met dieetwensen.
Het is wel zo dat als jullie met zn 2en zijn en 1 persoon eet vegetarisch dat de ander dat dan ook eet. Dit is omdat dit menu voor de hele tafel is en we anders 2 verschillende menu’s moeten maken.
Ik hoop dat u dit begrijpt.

Graag tot de 27ste.

Met vriendelijke groet,
Mea

Een paar tips om het volgende keer beter te doen

Tijdens het reserveren schreef ik duidelijk de wensen. Ik eet alles en mijn verloofde eet vegetarisch en is allergisch voor appels.

Dat het restaurant daar rekening mee moet houden lijkt mij duidelijk. Net als dat iemand allergisch is voor noten of andere voeding het restaurant dat moet doen.

Vooral de zin:

…en we anders 2 verschillende menu’s moeten maken.

Geeft duidelijk aan dat het dit restaurant niet om de klant gaat. Wij zijn nu op zoek naar een leuk, klantvriendelijk restaurant voor komende Koningsdag, 27 april 2017.

Heb jij een tip? Laat het weten en reageer onder deze blog of stuur een email naar [email protected].

Service als eerste verkoopargument

In mijn eerste boek “Mag het ietsje meer zijn?” schreef ik al hoe klantenservice werkt en wat klantenservice kan doen voor de klant.

De Nederlandse klantenservice moet nog veel leren. Vooral luisteren naar de klant en doen wat de klant wil is er veelal niet bij. Om die reden zijn wij op dit moment bezig om een aantal mensen mee te nemen naar Walt Disney World in Florida, waar de echte manier van service ervaren kan worden.

Originally posted 2017-04-24 04:59:00.

2 reacties op “Snel klanten verliezen: Een tip van een Utrechts restaurant
    • Tja, zo mag je het zien, Joost. Toch zie ik het anders. Deze campagne biedt de kans aan restaurant eigenaren om nieuwe klanten te verwelkomen. Als het restaurant tijdens een actie al klantonvriendelijk is zien wij geen reden om daar alsnog naartoe te gaan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA