Tip van de dag: Ken de regels rondom 0900-nummers!

De regels voor het bereiken van een Nederlandse klantenservice zijn veranderd, wat betekent dat jij geen extreem dure 0900-nummers meer hoeft te bellen om een medewerker aan de lijn te krijgen.

Samengevat zit het als volgt:

Ben jij klant bij een bedrijf (heb jij bijvoorbeeld een product gekocht bij een webwinkel, heb jij een reis geboekt bij een reisbureau, of neem jij een digitale dienst af die jij online hebt gekocht bij een Nederlands bedrijf), dan gelde de volgende regels:

  • Het maximum gesprekstarief (meestal afgerekend via een 0900-nummer) is 1 euro.
  • De maximale bijkomende kosten zijn de normale gesprekskosten.

Wat dus niet mag, maar wat nog wel regelmatig gebeurt is het volgende:

  • Een telefoonnummer op de site vermelden die meer dan het lokale gesprekstarief kost zonder een alternatief nummer aan klanten te vermelden.

Wat dus wel mag, en ook regelmatig gebeurt is het volgende:

  • Geen telefonische bereikbaarheid hebben voor de klantenservice, in plaats daarvan gebruik te maken van webcare diensten.

 

Originally posted 2016-07-12 05:30:56.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA