Trouwe klanten krijgen nooit de beste deal… Waarom is dat?

In Nederland is er vrijwel geen concurrentie op de grote markten. Breedband kent in de meeste regio’s slechts 2 particuliere netwerken, namelijk KPN en Ziggo. Klant worden bij Tele2, Telfort, XS4all of KPN zelf, en jij bent klant bij KPN. Heb jij ook problemen met Ziggo, dan zit jij feitelijk vast. Daarom zoeken bedrijven niet naar trouwe klanten, en krijg jij als trouwe klant dus ook nooit de beste deal.

Trouwe klantenHet maakt voor een internetprovider dus feitelijk niet uit of jij nu klant bent, zolang jij binnen de KPN providers klant bent en blijft. Het zou mij ook niets verbazen als Ziggo met andere labels gaat komen, zodat jij op een gegeven moment kunt overstappen van Ziggo naar XYZ internet en gewoon klant blijft via hetzelfde netwerk.

De trouwe klanten deal

Natuurlijk krijg jij wel een deal als trouwe klant. Helaas is deze zelden hetzelfde als wat een nieuwe klant krijgt. Sterker nog, jij moet er ook nog eens achteraan gaan om de deal te krijgen.

Laatst nog kreeg ik een reactie op een Tweet van Telfort. Nieuwe klanten kunnen een “Internet only” abonnement afsluiten, ik was (als bestaande klant) verplicht om daar “gratis” telefonie bij af te sluiten en ruim 10 euro extra per maand te betalen voor die privilege.

Via Twitter is het mij uiteindelijk gelukt om de prijs van mijn abonnement omlaag te krijgen van zo’n 50 euro  naar ongeveer 40 euro per maand. Hoewel de discussie eerst ging richting het uitzitten van het abonnement heb ik uiteindelijk wel gelijk gekregen.

Wil jij ook de beste deal als trouwe klant?

Ben jij trouwe klant en wil jij ook de beste deal? Bij telecombedrijven is dat nog mogelijk. Voor energiebedrijven helaas niet meer. De beste deal krijg jij alleen door over te stappen na ieder contract.

Wij helpen jou daar natuurlijk graag bij. Het telefoonnummer daarvoor is 020 262 1789. Een email sturen mag ook, [email protected] is het emailadres.

Originally posted 2016-11-22 07:26:10.

Een reactie op “Trouwe klanten krijgen nooit de beste deal… Waarom is dat?
  1. Tja, what’s in it for me heh… een nieuwe klant is dus meer waardevol dan een bestaande klant lijkt de boodschap. Dat is helaas ook vaak te merken als nieuwe klant… heb je een vraag over al dat nieuws, dan geeft men vaak ‘niet thuis’… want je bent al klant. Da’s een reden voor mij om direkt weer op te stappen. Laten we ‘t dus zelf beter doen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA