Ben, TUI & OV-chipkaart nemen de tijd om het klantenservice tarief aan te passen ondanks nieuwe regels.

Utrecht, 3 juli 2017 – Vanaf 1 juli 2017 gelden er nieuwe regels voor beltarieven naar servicenummers. Een klantenservice mag nog maximaal de gebruikelijke belkosten in rekening brengen. Dat geldt zowel voor een eenmalige aankoop als een contract.

Onder andere NS, Bol.com en ING kozen ervoor om al in 2014 het tarief te verlagen naar het lokale tarief. Oxxio verlaagde het klantenservice tarief een week voor de deadline. Het afgelopen weekend merkte de website VraagAlex.nl op dat OV-chipkaart en TUI nog altijd een hoger tarief hanteren dan is toegestaan. TUI geeft aan het tarief per 10 juli aan te passen, OV-chipkaart geeft aan het tarief al aangepast te hebben.

Mediabedrijf FoxSports en kleinere websites als DitisTV.nl en Alles4noppes.nl houden eveneens vast aan een veel duurder telefoonnummer dan wat is toegestaan.

VraagAlex heeft vandaag extra capaciteit bijgezet om klantenservices die de regels overtreden alsnog bereikbaar te maken. Wie belt met 020 262 1789 wordt gratis doorverbonden en krijgt de klantenservice aande telefoon tegen lokale belkosten.

====================

Niet voor publicatie:

VraagAlex houd zich bezig met het bereikbaar maken van iedere klantenservice. Omdat veel bedrijven zich niet beseffen dat klantenservices vanuit het buitenland vaak onbereikbaar zijn door 08- of 09-nummers te gebruiken verbindt VraagAlex gratis door.

Alexander van Dijl is bereikbaar voor reacties op dit persbericht en kan worden gebeld via 06 45 430 985 of via email [email protected].

Originally posted 2017-07-03 20:08:45.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA