Voormalige klantenservicenummers misbruikt voor doorschakeldiensten!

VraagAlex is op de hoogte gebracht dat enkele telefoonnummers die voorheen werden gebruikt door klantenservices inmiddels zijn overgenomen door doorschakeldiensten.

Onder andere de telefoonnummers van SNS bank, 0900 1850, 0900 1840 en 0900 1810 zijn hier de dupe van geworden. Hoewel het bedrijf haar klanten heeft geïnformeerd over de aanpassingen van 0900 naar 030 blijkt nog niet iedereen hiervan op de hoogte te zijn.

Hoe werkt deze truc precies?

Veel bedrijven hebben de stap gezet om van een 0900-nummer over te stappen naar een normaal vast telefoonnummer. Wat klantvriendelijkheid betreft, een geweldige stap.

De meeste bedrijven houden op dat moment het 0900-nummer ook in beheer. SNS Bank heeft er echter voor gekozen om afstand te doen van de 0900-nummers. Dat is waar de truc begint.

Wanneer een 0900-nummer vrij is kan iemand anders het nummer claimen tegen elk tarief (met een maximum van 1 euro per minuut). Dat is wat hier ook is gebeurt. Wie belt met een oud telefoonnummer van SNS Bank betaalt 90 cent per minuut om uiteindelijk te worden doorverbonden.

Wie het nummer belt krijgt een selectie bedrijven te horen en de mogelijkheid om een bedrijf te bereiken die niet in de lijst voorkomt. Het maximumtarief voor het bellen naar 0900 1850 is 45 euro per gesprek.

VraagAlex benadrukt dat SNS Bank (of De Volksbank, zoals het bedrijf nu heet) niets te maken heeft met dit nummer, maar dat het bedrijf enkel de vorige eigenaar was van dit nummer. Wij hopen met dit bericht de schade tot een minimum te beperken.

Originally posted 2017-08-03 05:46:13.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA