VraagAlex bestaat 10 jaar, een terugblik!

VraagAlex bestaat 10 jaar! Begonnen als eenvoudige website vanuit een studentenkamer in Utrecht (Ina Boudier-Bakkerlaan 135). Sinds 2008 vanuit de huidige woning van de eigenaar, Jaap Edendreef 26.

Het idee voor VraagAlex is al veel eerder ontstaan, in deze blog neem ik je mee terug naar 2001, toen het voor mij duidelijk werd dat klantenservice in Nederland echt anders moest.

Is de klantenservice bereikbaar vanuit het buitenland?

Voor wie weleens in het buitenland is geweest zal het een bekend fenomeen zijn. Of jij nu het UWV wilt bellen, een commercieel bedrijf, een webwinkel, de meeste bedrijven hanteren 08- of 09-nummers en zijn daarmee simpelweg onbereikbaar voor klanten die vanuit het buitenland willen bellen.

Mij overkwam hetzelfde vlak voor de kerst in 2001 in Sydney, Australië. Omdat ik niet kon inloggen op internetbankieren was het voor mij onmogelijk om bij mijn eigen geld te komen. Het geld stond op een internetspaarrekening bij de Rabobank. De bank die nog altijd een 0900-nummer heeft voor de helpdesk internetbankieren.

In 2001 moest ik naar een lokaal kantoor bellen, die toen al zeer beperkte openingstijden hadden, zeker rond de feestdagen. 3 dagen later kreeg ik eindelijk een medewerker te pakken en leerde ik dat het gesprek vanuit Australië veel minder kost dan bellen naar de helpdesk vanuit Nederland.

De fout lag bij de bank, dus de extra kosten vond ik hoe dan ook al onterecht. In 2006 heb ik de stap gezet naar de website VraagAlex.nl, waar de lijst met 0900-nummers al snel de best bezochte pagina werd en waardoor ik alle focus daarop ben gaan leggen. Met heel veel vallen en opstaan, server crashes, goede (en slechte) samenwerkingen, media aandacht en een beetje geluk kan ik na 10 jaar eindelijk zeggen dat VraagAlex stabiel staat.

Waar bestaat VraagAlex van?

Tot 2015 heeft VraagAlex bestaan vanuit financiering van Alexander V. van Dijl (de eigenaar en oprichter), zijn familie en heel veel steun van vrienden en collega’s. Sinds de laatste maanden van 2016 kan ik zeggen dat VraagAlex eindelijk op eigen benen begint te staan. Het voelt een beetje als een klein kind, die net begint te lopen.

Stapje voor stapje komen we verder. De gesprekken die wij doorverbinden via 020 262 1789 blijven geld kosten. Daar zullen wij ook tijd en aandacht aan blijven besteden. Het zijn uiteindelijk de energiecontracten, breedbanddeals en mobiele abonnementen waar VraagAlex van kan leven. Op dit moment zijn wij bij VraagAlex erg trots op een omzet van zo’n 6500 euro per maand. Wij verwachten in het eerste kwartaal van 2017 personeel aan te kunnen nemen en stappen te kunnen zetten naar een eigen kantoor.

Wil jij deel uitmaken van de volgende fase van VraagAlex.nl? Deel dit bericht en stuur een email naar [email protected].

Originally posted 2016-12-30 06:57:22.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA