Waarom 088-nummers NIET geschikt zijn voor een klantenservice…

Tot 1997 kenden wij in Nederland 2 type nummers. Vaste nummers en betaalde nummers. Later kwamen daar 0900-nummers bij en sinds enkele jaren nu ook 088-nummers. Daarnaast ook servicenummers als 112, 1888 en 144 voor overige diensten.

Nummers die niet onder de traditionele nummerreeksen vallen (dus niet beginnen met 01, 02, 03, 04, 05, 06 of 07) worden door veel buitenlandse providers niet herkent. Zo is het met een Lebara telefoon bijvoorbeeld niet mogelijk om naar 088-nummers te bellen.

Toen de regels werden aangescherpt en 0900-nummers voor een klantenservice maximaal het lokale tarief mochten gaan kosten dacht VraagAlex het rustiger te krijgen. Niets is minder waar. In deze blog lees jij over de problemen die 088-nummers nu veroorzaken voor de bereikbaarheid van grote bedrijven.

Waarom stappen bedrijven over naar 088-nummers?

088-nummersVanuit ons kantoor in Utrecht zijn wij bereikbaar op een Amsterdams nummer. Daarnaast kun jij ons ook bereiken via een nummer in Antwerpen, Engeland en zelfs de Verenigde Staten.

Dit kan ieder bedrijf doen, toch kiezen veel bedrijven voor een “landelijke” uitstraling. Het 088-nummer maakt dit mogelijk. Het nummer is immers niet regio-gebonden.

Wat zijn de nadelen van 088-nummers?

Hoewel het natuurlijk mooi is om 1 nummer te kunnen gebruiken voor alle vestigingen is het voor de bereikbaarheid een stuk minder mooi. 088-nummers zijn bereikbaar voor de meeste bellers binnen Nederland.

Daar komen al enkele uitzonderingen, mensen met een Lebara simkaart kunnen al niet naar 088-nummers bellen. Wie belt met een simkaart van een buitenlandse provider kan veelal ook onmogelijk naar dit soort nummers bellen.

Via deze weg roepen wij alle bedrijven op om af te stappen van de zogeheten “servicenummers” en over te gaan naar service-gerichte nummers, namelijk gewoon bereikbare, normale vaste telefoonlijnen.

Natuurlijk willen wij ook graag jouw reactie horen. Wat vind jij van de bereikbaarheid van Nederlandse bedrijven? Is de bereikbaarheid beter geworden sinds 1 juli of juist niet? Laat jouw reactie achter.

Originally posted 2017-07-12 18:48:13.

Een reactie op “Waarom 088-nummers NIET geschikt zijn voor een klantenservice…
  1. Als ik een 088 nummer bel en je moet een keuze menu doorlopen komt de gemaakte keuze niet door of de medewerker van de betreffende klanten service verstaat je niet of hoort niets.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA