Waarom zijn Nederlandse bedrijven zo slecht bereikbaar?

VraagAlex LogoVoor wie een Nederlands bedrijf wilt bellen kan het knap lastig zijn. Van oplichterslijnen die 90 cent per minuut voor een klantenservice die normaal 50 cent per gesprek kost, tot bedrijven als Telfort en Online.nl die 50 cent per gesprek vragen om onbereikbaar te blijven.

In deze blog schrijf ik waarom bedrijven deze keuzes maken en wat jij eraan kunt doen om alsnog uitstekende service te krijgen.

Waarom onbereikbaar blijven?

Een groeiend aantal klanten accepteert langdurige contracten niet meer. Wanneer er een actie is voor nieuwe klanten verwachten bestaande klanten deze actie ook. Wij staan er met de VraagAlex Bespaarcoaches exact hetzelfde in. Heb jij voor glasvezel internet gekozen, en zat bellen daar standaard bij? Bied de provider internet later aan zonder bellen en tegen een lagere prijs? Dan helpen wij jou om die lagere prijs te krijgen.

Wanneer jij als klant een jaarcontract afsluit houden bedrijven het idee dat jij een jaar tevreden bent en de klantenservice dus ook niet nodig hebt. Het bedrijf weet dat jij een jaar aan hun vast zit maar vergeet vaak dat ze ook een jaar lang jou als klant tevreden moeten houden.

Aangezien bedrijven klantenservice zien als kostenpost blijven veel klantenservices geld vragen. Een medewerker van een OV-bedrijf gaf zelfs aan dat 24-uurs klantenservice via een normaal telefoonnummer geld kost.

In het laatste deel van deze blog zet ik nog even op een rij waarom een klantenservice geld oplevert.

Waarom levert klantenservice geld op?

In deze blog ga ik geen bedragen noemen. Wel kan ik zeggen dat de omzet van VraagAlex.nl maandelijks met 10% toeneemt dankzij de service die wij leveren. Hoewel het grootste deel van onze service inderdaad geld kost verdienen wij exclusief aan de klantenservice.

Door te blijven luisteren naar klanten weten wij dat wij in de toekomst alternatieven voor OV moeten gaan aanbieden. Wij weten dat wij manieren moeten vinden om mensen te helpen met besparen op verzekeringen. Daarnaast ontwikkelen wij ook systemen om klanten van buitenlandse bedrijven als AliExpress te helpen met service in een andere taal.

Tot slot zijn wij aan het kijken hoe wij klantenservice voor vakantie gerelateerde bedrijven te verbeteren.

Wat vind jij dat er moet verbeteren? Laat jouw reactie achter onder deze blog!

Originally posted 2016-11-26 07:37:54.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct contact?

Bel 020 262 1789!

DutchBelgiumEnglishUSA